روزی روزگاری در جنگل؛ مستندی ضد قطع درختان در جشنواره CPH:DOX

منبع: پلازا

6

1402/12/12

16:46


روزی روزگاری در جنگل؛ مستندی ضد قطع درختان در جشنواره CPH:DOX

مستند فنلاندی روزی روزگاری در جنگل، با موضوع مبارزه با قطع درختان، توسط Autlook Film Sales برای فروش جهانی انتخاب شد و در مسابقه اصلی جشنواره فیلم CPH:DOX کپنهاگ به نمایش درخواهد آمد.

مستند روزی روزگاری در جنگل ساخته ویروپی سووتاری، که بر اساس کانال انیمیشن یوتیوب کوماربا برای کودکان ساخته شده است، پیش از اولین نمایش جهانی‌اش در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم CPH:DOX کپنهاگ، توسط Autlook Film Sales برای فروش جهانی انتخاب شده است. این فیلم به موضوع مبارزه با قطع درختان و حفظ جنگل‌های کهن سوزنی‌برگ فنلاند و حیوانات جنگلی می‌پردازد و همچنین به نسل جوانی که برای حفاظت از آن‌ها تلاش می‌کنند، ادای احترام می‌کند.

سووتاری علاقه‌مند به معرفی موضوع مهم حفظ جنگل‌ها به مخاطبان بود، که توسط مسئله شخصی و عملی او برانگیخته شد. دو سال پیش، زمانی که مادرم فوت کرد، من یک جنگل کوچک به ارث بردم. این در فنلاند، که حدود ۶۰۰,۰۰۰ مالک خصوصی جنگل دارد، بسیار رایج است، او به ورایتی گفت.

این فیلم داستان زندگی دو فعال جوان، مینکا و ایدا، و دوستانشان را دنبال می‌کند که با صنعت جنگلداری، سیستم سیاسی و یک ایدئولوژی ریشه‌دار که از پس از جنگ جهانی دوم، جنگل را در قلب رونق اقتصادی فنلاند قرار داده، مبارزه می‌کنند.

فیلم‌بردار طبیعت، تئمو لیاکا، تصاویر حسی و شاعرانه‌ای از جوانان را در حالی که خود را در طبیعت غوطه‌ور می‌کنند، ثبت کرده است. از ابتدا، من می‌خواستم سیاست را با شعر و صمیمیت ترکیب کنم، سازنده فیلم توضیح داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو