انتخاب زیرسازی مناسب برای انواع پوست در آرایش

منبع: تالاب

2

1402/12/1

18:51


اگر می‌خواهید میکاپی بی‌نقص داشته باشید علاوه‌بر توجه به برند لوازم آرایش و چگونگی استفاده […]

انتخاب زیرسازی مناسب برای انواع پوست در آرایش

اگر می‌خواهید میکاپی بی‌نقص داشته باشید علاوه‌بر توجه به برند لوازم آرایش و چگونگی استفاده از آن‌ها باید یاد بگیرید که چطور پوست خود را آماده کنید. به انجام این کار زیرسازی پوست یا صورت گفته می‌شود.

به‌طور کلی هر فرد ممکن است پوستی چرب، خشک، مختلط یا معمولی داشته باشد. شناخت نوع پوست برای داشتن زیرسازی مناسب یک ضرورت به‌شمار می‌آید. در ادامه با روش‌های آماده‌سازی این ناحیه برای داشتن آرایشی مطلوب آشنا می‌شویم پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

آماده سازی پوست معمولی برای آرایش

افرادی که پوست معمولی دارند معمولا راحت‌تر از دیگران می‌توانند زیرسازی آرایش را انجام دهند. در واقع این نوع پوست در شرایط مختلف سازگار است و نیازی به حساسیت بالا برای آماده‌سازی ندارد. به‌طور کلی از این مراحل باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • شوینده مناسب پوست خود را تهیه و با استفاده از آن صورت را تمیز کنید. شوینده‌های ملایم برای پوست‌های معمولی بهترین گزینه هستند.
  • با کمک تونری که مناسب پوست‌های معمولی است پی‌اچ پوست را به آن برگردانید و منافذ را به‌طور عمیق پاک‌سازی کنید.
  • در مرحله بعد استفاده از مرطوب‌کننده مناسب توصیه می‌شود. افراد دارای پوست معمولی می‌توانند هر نوع مرطوب‌کننده با میزان به‌خصوصی چربی استفاده کنند و معمولا با مشکلاتی مانند جوش مواجه نمی‌شوند.
  • در مرحله بعد باید از پرایمر استفاده کرد. این محصول باعث جذب بهتر سایر لوازم و همچنین ماندگاری بیشتر میکاپ خواهد شد.
  • اگر آرایش خود را برای روز می‌خواهید استفاده از ضدآفتاب نیز ضروری است.

آماده سازی پوست چرب برای آرایش

آماده سازی پوست چرب برای آرایش

چربی باعث تعریق زیاد و برق زدن پوست حتی پس‌از آرایش می‌شود. به همین دلیل افرادی که پوستی چرب دارند باید زیرسازی آرایش را با جدیت بیشتری انجام دهند.

پوست‌های چرب معمولا دارای منافذ باز، جوش، جای جوش و حتی آثار قرمز به‌جا مانده از آن‌ها هستند. افراد برای کاهش این آثار بهتر است همواره یک روتین مراقبتی و رژیم غذایی مناسب داشته باشند. از مراحل زیرسازی پوست چرب برای آرایش باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • شستن پوست چرب: اگر بدون پاک‌کردن آلودگی‌های روی پوست چرب بخواهید از محصولات آرایشی استفاده کنید میکاپ شما پس‌از گذشت مدت کوتاهی ماسیده خواهد شد یا حالت پوسته‌پوسته‌ می‌گیرد.

برای پاک‌سازی پوست می‌توان از ژل‌ یا فوم‌هایی که با ph آن تناسب دارند استفاده کرد. زمانی که با کمک این محصولات پوست خود را بشویید تمام آلودگی‌ها و چربی‌های سطح آن از بین می‌روند.

  • استفاده از تونر پوست چرب: منافذ در پوست چرب معمولا بیش‌از سایر انواع پوست قابل مشاهده هستند و چربی بیشتری نیز درون آن‌ها نفوذ می‌کند. با کمک تونر می‌توان این آلودگی‌ها را به‌طور کامل از بین برد.
  • مرطوب‌سازی پوست چرب: پوست‌های چرب نیز پس‌از شست‌وشو نیاز به رطوبت دارند. درصورتی‌که از این محصول استفاده نکنید ممکن است آرایش به‌خوبی روی پوست ننشیند. مرطوب‌کننده مورد استفاده نیز باید فاقد روغن یا به‌اصطلاح فری اویل باشد.
  • استفاده از پرایمر پوست چرب: پوست چرب معمولا حالت پرتقالی به‌خود می‌گیرد یا ممکن است جای جوش روی آن باقی بماند. برای پوشاندن این عیب‌ها باید از پرایمری مناسب استفاده کرد.

 

زیرسازی پوست خشک برای آرایش

پوست خشک را چگونه می‌توان برای آرایش آماده کرد؟ درصورتی‌که که به‌زیرسازی این نوع پوست اهمیت ندهید یا از محصولات نامناسب استفاده کنید قطعا نتیجه مطلوبی از میکاپ نخواهید دید. این مراحل را در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

  • پوست خشک را بشویید: برای این منظور باید از محصولات ملایم استفاده کنید. صابون‌ها ممکن است خشکی را افزایش دهند به همین دلیل نباید از آ‌ن‌ها استفاده کرد.
  • تونر بزنید: استفاده از تونرهای حاوی چربی که خاصیت آب‌رسانی نیز دارند باعث کاهش خشکی و بهتر شدن نتیجه میکاپ می‌شود. پس در انتخاب تونر مناسب پوست خشک دقت داشته باشید.
  • مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید: پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده‌ دارای روغن نیاز دارند. پس حین خرید، به میزان روغن محصول توجه کنید. در این مرحله امکان استفاده از آب‌رسان نیز وجود دارد.
  • چرب کرد گوشه‌های لب: خشکی گوشه‌های لب باعث ازبین‌رفتن زیبایی آرایش می‌شود؛ پس با کمک بالم لب و استفاده همیشگی از این محصول جلوی پوسته‌پوسته‌شدن این ناحیه را بگیرید.

 

زیرسازی پوست مختلط برای آرایش

شاید از خود بپرسید پوست مختلط چیست؟ پوست‌هایی که در برخی نواحی دارای چربی و در قسمت‌های دیگر علائم خشکی دارند با نام مختلط شناخته می‌شوند و برای زیرسازی آرایش این نوع طی کردن مراحل زیر ضروری است:

  • بهترین کار استفاده از 2 نوع شوینده برای پاک‌سازی پوست است؛ اما می‌توان از یک محصول نرمال نیز استفاده کرد.
  • اگر زمان کافی برای استفاده از 2 تونر مجزا ندارید می‌توانید تونر مناسب پوست نرمال تهیه و با کمک آن منافذ را به‌طور عمیق پاک‌سازی کنید.
  • برای مرطوب‌کردن پوست حتما از 2 نوع این محصول که دارای چربی و فاقد آن است در بخش‌های مناسب استفاده کنید تا لوازم آرایش به‌خوبی روی پوست بنشیند.
  • استفاده از پرایمر باعث کم‌تر نشان دادن جوش و جای جوش در بخش‌های چرب می‌شود. برای قسمت‌های خشک پوست نیز استفاده از آب‌رسان یا مرطوب‌کننده کافی‌است.

 

خرید بهترین لوازم برای داشتن آرایشی حرفه ای

در کنار توجه به نحوه آماده‌سازی پوست برای میکاپ، انتخاب محصولات نیز مهم است. در واقع شما باید پیش‌از خرید لوازم آرایشی و مراقبتی با راهنمای خرید ریمل، کرم‌پودر، کانسیلر، شوینده، تونر، مرطوب‌کننده و دیگر محصولات آشنا باشید تا بهترین لوازم را بر اساس نوع پوست خود خریداری کنید. این کار باعث حرفه‌ای‌تر شدن میکاپ می‌شود.

خرید بهترین لوازم برای داشتن آرایشی حرفه ای

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید آرایشی حرفه‌ای و ماندگار داشته باشید که پس‌از گذشت چندین ساعت تکان نخورد باید ابتدا صورت خود را بشویید؛ با تونر آلودگی‌های منافذ را پاک کنید؛ مرطوب‌کننده بزنید؛ با پرایمر عیب‌ها را بپوشانید و از ضدآفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که این محصولات برای پوست‌های چرب، معمولی، خشک و مختلط به‌صورت مجزا تولید می‌شوند.

 

سوالات متداول

منظور از زیرسازی آرایش چیست؟

تمام کارهایی که باید قبل استفاده از لوازم آرایشی انجام دهید به‌عنوان مراحل زیرسازی یا آماده‌سازی پوست شناخته می‌شوند.

 

چرا زیرسازی آرایش مهم است؟

با کمک راه‌کارهایی که برای آماده‌سازی پوست وجود دارد می‌توان میکاپی بی‌نقص داشت و از مشکلاتی مانند پوسته‌‌پوسته شدن یا ماسیدن لوازم آرایش جلوگیری کرد.

 

زیرسازی آرایش چه مراحلی دارد؟

شستن صورت، پاک‌سازی با تونر، مرطوب‌کردن، پرایمر زدن و استفاده از ضدآفتاب مراحل زیرسازی هستند. هر فرد باید با درنظرگرفتن نوع پوست خود که ممکن است چرب، خشک، معمولی یا مختلط باشد باید از محصولات مناسب استفاده کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو