مزایده ساعتی که عقربه‌های آن درست در لحظه بمباران اتمی هیروشیا ایستاد+ عکس/ فقط ببینید عقربه ها چجوری ذوب شده

منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/1

19:59


ساعدنیوز:به گفته‌ی فروشنده‌ی ساعت مچی که مایل به فاش شدن هویتش نبوده، این ساعت توسط یک سرباز انگلیسی پیدا شده بود که به هیروشیما فرستاده شده بود تا به تأمین اقلام اورژانسی و نظارت بر بازسازی‌ها در آنجا کمک کند.

مزایده ساعتی که عقربه‌های آن درست در لحظه بمباران اتمی هیروشیا ایستاد+ عکس/ فقط ببینید عقربه ها چجوری ذوب شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، یک ساعت مچی که در لحظه‌ای که آمریکا اولین بمب اتمی تاریخ را در سال 1945 بر روی شهر هیروشیما در ژاپن رها کرد، از حرکت ایستاده است، به مزایده گذاشته شده است.

ساعت مچی

عقربه‌های ذوب شده‌ی این ساعت بر روی ساعت 8:15 صبح باقی مانده، لحظه‌ای که بمب اتمی موسوم به «پسر کوچک» از یک بمب افکن انولا گی B-29 رها شد.

این حمله‌ی ویرانگر به شهر هیروشیما در جنوب شرقی ژاپن در اوت سال 1945، به مرگ نزدیک به 130 هزار زن، مرد و کودک ژاپنی انجامید.

به گفته‌ی فروشنده‌ی ساعت مچی که مایل به فاش شدن هویتش نبوده، این ساعت توسط یک سرباز انگلیسی پیدا شده بود که به هیروشیما فرستاده شده بود تا به تأمین اقلام اورژانسی و نظارت بر بازسازی‌ها در آنجا کمک کند.

مزایده‌ی این ساعت به دنبال انتشار جدیدترین فیلم کریستوفر نولان، «اوپنهایمر» (Oppenheimer) بوده که طی یک سال گذشته ماجرای ساخت اولین بمب اتمی تاریخ و بمباران اتمی هیروشیما را بار دیگر مورد توجه قرار داده است.

این فیلم که طی ماه‌های گذشته جوایز زیادی از جشنواره‌های معتبر سینمایی دریافت کرده، داستان رابرت جی. اوپنهایمر، دانشمند آمریکایی را روایت می‌کند که مدیریت پروژه‌ی ساخت این بمب اتمی در نیومکزیکو را برعهده داشت.

این ساعت اولین بار در سال 2015 در انگلیس به فروش گذاشته شد که خریدار آن صاحب فعلی این ساعت بود.

این ساعت که در میان ویرانه‌های تالار بزرگ شهر هیروشیما پیدا شده بود، حالا توسط یک خانه‌ی حراج آمریکایی در ایالت ماساچوست ِ آمریکا به مزایده گذاشته شده است.

این مزایده که به صورت آنلاین در حال انجام است و تا روز 23 فوریه ادامه خواهد داشت، تاکنون به قیمت 18،700 دلار رسیده است.

بابی لیوینگتون، معاون خانه‌ی حراجی که این ساعت از طریق آن به مزایده گذاشته شده است، می‌گوید: «در مزایده‌ی چنین وسایلی هدف صرفاً خود آن وسایل نیست، بلکه هدف حفظ داستانی است که این وسایل با خود حمل می‌کنند و اطمینان از اینکه درس‌های تاریخ فراموش نخواهند شد. مثلاً همین ساعت لحظه‌ی دقیق زمانی را نشان می‌دهد که تاریخ برای همیشه تغییر کرد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو