اطلاعاتی درباره رژیم لاغری سریع

اطلاعاتی درباره رژیم لاغری سریع


منبع: تالاب

2

1402/12/2

09:19


رژیم لاغری سریع ؛ سبک زندگی غلط، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و صدها دلیل دیگر […]

اطلاعاتی درباره رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع ؛ سبک زندگی غلط، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و صدها دلیل دیگر باعث افزایش چاقی و اضافه وزن شده اند. خوشبختانه هیچ مشکلی بدون راه چاره وجود ندارد. رژیم های لاغری متنوعی برای دستیابی به تناسب اندام طراحی شده اند که به چالش چاقی پایان داده اند. رژیم لاغری سریع یا اضطراری روشی از کاهش وزن است که نتایج آن در زمان کمی مشاهده می شود. در زیر نکات مهم و تاثیر گذار در این رژیم لاغری را مرور می کنیم.

 

رژیم لاغری سریع چیست؟

رژیم لاغری سریع چیست؟

همه افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند و تصمیم به کاهش وزن می گیرند در وهله اول به دنبال سریع ترین راه برای لاغری هستند. حتما بارها در شبکه های مختلف تبلیغات مبنی بر کاهش وزن در یک هفته با چند روز را شنیده اید. این رژیم ها بر پایه دارو عمل می کنند و عملا هیچ گونه تاثیری ندارند. رژیم لاغری سریع یا روش لاغری اضطراری روسی است که در ان محدودیت شدید در دریافت کالری اعمال می شود.

 

در این روش لاغری تنها چند ماده غذایی خاص یا یک سری مکمل های غذایی و یا ترکیبی مصرف می شوند و‌ نسبت به سایر روش ها کاهش وزن سریعتر اتفاق می افتد. این رژیم لاغری برای تمام افراد گزینه قابل انجامی نیست. افرادی که با این رژیم دچار کاهش وزن می شوند ممکن است سلامتی خود را به خطر بیندازند.

 

رژیم لاغری سریع یا رژیم لاغری اضطراری یک سری معایب به دنبال دارد از این رو بیشتر پزشکان اصلا توصیه ای به انجام این روش نمی کنند. مثلا دریافت غیر اصولی کالری ها در این روش می تواند باعث کاهش سرعت متابولیسم و کاهش عملکرد بدن شود.

 

افرادی که با انجام این رژیم تنها یک سری مواد غذایی خاص را دریافت می کنند در بلند مدت دچار کمبود مواد مغذی و ویتامین ها می شوند و‌ قدرت مقابله با بیماری ها در آن ها کاهش پیدا می کند. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده افرادی که رژیم لاغری سریع را انتخاب می کنند به نوعی دچار حساسیت در رژیم غذایی و مصرف کالری می شوند و این مسئله می تواند منجر به بروز رفتارهای ناهنجار غذایی شود، این رفتارهای ناهنجار غذایی می تواند زمینه ساز اختلالات تغذیه ای مانند آنورکسیا و بولیمیا شود.

 


مطالب مشابه: آسان ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع


 

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

اگر کمی حول و حوش روش های لاغری و رژیم های کاهش وزن بگردید با طیف گسترده ای از رژیم های لاغری مواجه می شوید که هر کدام برای خود یک سری اصول و برتری دارند. ممکن است افراد زیادی به دلیل سخت بودن رژیم لاغری سریع اصلا سراغ آن نروند اما افرادی هم هستند که برای کاهش وزن در مدت زمان کم سخت ترین شرایط را تحمل می کنند. اصراری نیست که همه افراد رژیم لاغری سریع چند روزه را انتخاب کنند. رژیم های بهتر و اصولی تر وجود دارند که می توانند به عنوان بهترین رژیم برای شما باشند.

 

به طور کلی بهترین رژیم لاغری سریع در دنیا باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

1. متعادل بودن رژیم یکی از بهترین ویژگی برای یک برنامه است. بهترین رژیم غذایی باید حاوی پروتئین، ویتامین، چربی و‌کربوهیدرات باشد. تا در کنار لاغری سلامت عمومی بدن هم حفظ شود.

2. شما باید یک رژیم غذایی را انتخاب کنید که با سلیقه غذایی شما سازگار باشد. باید در بهترین رژیم لاغری غذاهای مورد علاقه فرد گنجانده شود. اگر رژیم کاهش وزن فرد برگرفته از غذاهای مورد علاقه فرد نباشد قطعا از رژیم دلسرد می شود.

3. تنوع غذایی بالا یکی دیگر از ویژگی های یک رژیم خوب است. تنوع غذایی جذابیت رژیم را برای فرد دو چندان می کند و نیازهای تغذیه ای فرد را برطرف می کند.

4. قرار نیست در رژیم لاغری سریع وعده های اصلی غذایی را حذف کنید. هر رژیمی که وعده های غذایی را برای شما حذف کند قطعا رژیم درستی نیست و می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. خوردن اصولی در هر وعده غذایی هدف اصلی است. در بهترین رژیم غذایی از انواع گروه های مختلف غذایی گنجانده می شود.

 

نقش ورزش در رژیم لاغری سریع

نقش ورزش در رژیم لاغری سریع

حتما شنیده اید که برای نتیجه بخش بودن رژیم لاغری سریع ورزش کنید. بخش مهمی از روند کاهش وزن به تغذیه سالم برمیگردد و بخش دیگر آن ورزش است. در طول ماراتن لاغری سریع برای رسیدن به هدف باید تمام فاکتورها جدی گرفته شوند.

 

زمانی که فرد بخواهد کاهش وزن سریع و اضطراری داشته باشد باید در کنار محدود کردن دریافت کالری ورزش را هم برای سلامتی و‌تناسب اندام انجام دهد. اگر رژیم لاغری شما چند ماهه است می توانید ورزش های سبک را انتخاب نمایید. اما در رژیم لاغری سریع باید یک برنامه ورزشی سخت را انتخاب نمایید.

 

البته باید توجه داشته باشید که در ابتدا ورزش را سبک شروع کنید و رفته رفته برنامه خود را سنگین کنید. مثلا پیاده روی آهسته شروع شود و بعد به سرعت و مسافت آن افزوده شود. برای لاغری سریع و‌کاهش وزن زیاد دویدن بسیار کارساز است. اگر چربی های زیادی در ناحیه شکم و‌پهلو دارید دویدن در شیب یک راهکار کارساز است. ورزش های کاردیو، ورزش های هوازی مانند طناب زدن، وزنه زدن و … کمک زیادی به لاغری سریع می کنند. در این بین دوچرخه سواری و شنا هم دو گزینه رایج هستند که نتایج خوبی دارند. شما می توانید دو ورزش مانند وزنه زدن و‌کاریو را همزمان انجام دهید تا نتایج شگفت انگیزی را بگیرید.

 

نقش تغذیه در لاغری سریع

نقش تغذیه در لاغری سریع

وقتی صحبت از رژیم لاغری سریع می شود ذهن همه ی افراد روی نخوردن متمرکز می شود. بیشتر سوالی که افراد در این رژیم می پرسند این است که چه چیزی بخوریم تا سریعا لاغر شویم؟

 

مهمترین اقدامی که هر فرد برای لاغری انجام می دهد نخوردن است. همانطور که همیشه گفته اند نخوردن یا حذف وعده های غذایی هیچ کمکی به لاغری نمی کنند و فقط تهدیدی برای سلامتی هستند. واقعیت این است که در تمام رژیم های لاغری خوردن صحیح نتیجه بهتری به دنبال داشته است.

 

یک ضرب المثل معروف در مورد تناسب است که می گوید ۸۰ درصد اندام انسان در اشپزخانه شکل می گیرد بنابراین به جای اینکه بشقاب خود را غرف در غذاهای ناسالم کنید از غذاهای سالم و‌کم کالری مصرف کنید تا کالری اضافی دریافتی از دست برو‌د.

 

پروتئین و سبزیجات دو‌ مورد از مفیدترین و بهترین گروه مواد غذایی در لاغری سریع هستند که سرعت کالری سوزی را افزایش می دهند و‌ کاهش وزن سریعتر اتفاق می افتد.

 

بهتر است بشقاب غذایی خود را از انواع مواد غذایی از قبیل کربوهیدرات، چربی، سبزیجات، غلات و غیره پر کنید. شاید از خودتان بپرسید که کربوهیدرات و چربی خودشان عامل چاقی هستد و آیا در رژیم لاغری قابل استفاده هستند. پاسخ صحیح است در واقع شما می توانید بسته به نیاز خود انتخاب خوبی از بین کربوهیدرات ها و‌چربی های سالم داشته باشید.

 

بهترین مواد غذایی در لاغری سریع

بهترین مواد غذایی در لاغری سریع

هیچ چیز به اندازه تغذیه سالم تاثیری روی کاهش وزن ندارد. در ادامه بهترین گروه های غذایی مختلف را بررسی می کنیم.

 

پروتئین

پروتئین

مصرف پروتئین تاثیر زیادی روی تقویت بافت ماهیچه ها دارد. دریافت مقدار مناسب پروتئین از طریق مواد غذایی احساس سیری را در فرد افزایش می دهد.

 

زمانی که بافت عضلانی در نتیجه مصرف پروتئین بیشتر می شود به این معنی است که چربی ها در این نواحی از بین رفته اند و تبدیل به عضله شده اند. مواد غذایی حاوی پروتئین شامل مرغ و‌ماهی، تخم مرغ و حبوبات، لبنیات، گوشت و میگو، آووکادو و … هستند که هر بار می توانید یک محصول را مصرف کنید.

 


مطالب مشابه: بهترین رژیم غذایی برای شما


 

سبزیجات

سبزیجات

مصرف سبزیجات در رژیم غذایی سریع آزاد است شما هر اندازه که دوست دارید می توانید از سبزیجات در بشقاب غذایی خود داشته باشید. سبزیجات با برگ سبز کم کالری ترین سبزیجات هستند که برای سیر شدن بسیار مفید هستند. سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستد که فرد را بی نیاز از مصرف هر گونه مکملی می کنند. سبزیجات به صورت های مختلف خام و پخته مصرف می شوند.

 

اگر می خواهید در کنار سلامت و لاغری عملکرد روده ها را بهبود ببخشید می توانید سبزیجات و میوه های فیبر دار را مصرف کنید. برخی از میوه ها و سبزیجات شامل مقادیر بالایی فیبر هستند و فیبر باعث افزایش حس گرسنگی و بهبود عملکرد روده ها می شود.

 

مهمترین سبزیجات در رژیم غذایی لاغری شامل:

  • کدو تنبل
  • نخود سبز
  • اسفناج
  • کلم بروکلی
  • کنگر
  • گل کلم
  • گوجه فرنگی
  • کاهو و … هستند که این سبزیجات دارای فیبر بالایی هستند و برخی از ان ها از قبل سیب زمینی و … دارای کربوهیدرات هم هستند که احتیاط در مصرف به سلامتی بیشتر و لاغری سریع تر کمک می کند.

 

چربی

چربی

چربی همیشه بد نیست. در فرآیند رژیم لاغری سریع حذف چربی اصلا به نفع کاربر نیست. بدن انسان همیشه به مقداری چربی نیاز دارد. اما وقتی صحبت از مصرف چربی می شود منظور همان چربی های سالم هستند که در بدن انباشته نمی شوند. این چربی ها سوخت ساز بدن را بهبود می بخشند و از افزایش کلسترول خون ممانعت می کنند.

 

یکی از چربی های مفیدی که بدن می تواند آنها را دریافت کند مصرف روغن های طبیعی مانند روغن هسته انگور، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن زیتون می باشد که برای سلامت بدن و تامین انرژی ضروری هستند.

 

کربوهیدرات

کربوهیدرات

قطعا خطرناک ترین ماده در رژیم لاغری سریع کربوهیدرات است. همانطور که می دانید یک بدن سالم باید از تمام مواد غذایی به میزان استاندارد دریافت کند. از این رو به هیچ وجه نمی تواند کربوهیدرات را کامل حذف کرد. تمامی کربوهیدرات ها مضر نیستند. در این رژیم باید کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، برنج سفید، غذاهای شیرین و … که همگی مضر هستند باید در این فرایند حذف شوند.

 

اضافه وزن منجر به دیابت و مشکلات قلبی و عروق می شود. کربوهیدرات طبیعی مانند جو دو سر، کینوا و پاپ کرن در رژیم غذای لاغری سریع مفید هستند.

 

رژیم لاغری سریع چیست؟

رژیم لاغری سریع چیست؟

همه افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند و تصمیم به کاهش وزن می گیرند در وهله اول به دنبال سریع ترین راه برای لاغری هستند. حتما بارها در شبکه های مختلف تبلیغات مبنی بر کاهش وزن در یک هفته با چند روز را شنیده اید. این رژیم ها بر پایه دارو عمل می کنند و عملا هیچ گونه تاثیری ندارند.

 

رژیم لاغری سریع یا روش لاغری اضطراری روسی است که در ان محدودیت شدید در دریافت کالری اعمال می شود. در این روش لاغری تنها چند ماده غذایی خاص یا یک سری مکمل های غذایی و یا ترکیبی مصرف می شوند و‌ نسبت به سایر روش ها کاهش وزن سریعتر اتفاق می افتد. این رژیم لاغری برای تمام افراد گزینه قابل انجامی نیست. افرادی که با این رژیم دچار کاهش وزن می شوند ممکن است سلامتی خود را به خطر بیندازند.

 

رژیم لاغری سریع یا رژیم لاغری اضطراری یک سری معایب به دنبال دارد از این رو بیشتر پزشکان اصلا توصیه ای به انجام این روش نمی کنند. مثلا دریافت غیر اصولی کالری ها در این روش می تواند باعث کاهش سرعت متابولیسم و کاهش عملکرد بدن شود.

 

افرادی که با انجام این رژیم تنها یک سری مواد غذایی خاص را دریافت می کنند در بلند مدت دچار کمبود مواد مغذی و ویتامین ها می شوند و‌ قدرت مقابله با بیماری ها در آن ها کاهش پیدا می کند.

 

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده افرادی که رژیم لاغری سریع را انتخاب می کنند به نوعی دچار حساسیت در رژیم غذایی و مصرف کالری می شوند و این مسئله می تواند منجر به بروز رفتارهای ناهنجار غذایی شود، این رفتارهای ناهنجار غذایی می تواند زمینه ساز اختلالات تغذیه ای مانند آنورکسیا و بولیمیا شود.

 

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

اگر کمی حول و حوش روش های لاغری و رژیم های کاهش وزن بگردید با طیف گسترده ای از رژیم های لاغری مواجه می شوید که هر کدام برای خود یک سری اصول و برتری دارند. ممکن است افراد زیادی به دلیل سخت بودن رژیم لاغری سریع اصلا سراغ آن نروند. اما افرادی هم هستند که برای کاهش وزن در مدت زمان کم سخت ترین شرایط را تحمل می کنند.

 

اصراری نیست که همه افراد رژیم لاغری سریع چند روزه را انتخاب کنند. رژیم های بهتر و اصولی تر وجود دارند که می توانند به عنوان بهترین رژیم برای شما باشند.

 

به طور کلی بهترین رژیم لاغری سریع در دنیا باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ویژگی های بهترین رژیم لاغری سریع

1. متعادل بودن رژیم یکی از بهترین ویژگی برای یک برنامه است. بهترین رژیم غذایی باید حاوی پروتئین، ویتامین، چربی و‌کربوهیدرات باشد. تا در کنار لاغری سلامت عمومی بدن هم حفظ شود.

2. شما باید یک رژیم غذایی را انتخاب کنید که با سلیقه غذایی شما سازگار باشد. باید در بهترین رژیم لاغری غذاهای مورد علاقه فرد گنجانده شود. اگر رژیم کاهش وزن فرد برگرفته از غذاهای مورد علاقه فرد نباشد قطعا از رژیم دلسرد می شود.

3. تنوع غذایی بالا یکی دیگر از ویژگی های یک رژیم خوب است. تنوع غذایی جذابیت رژیم را برای فرد دو چندان می کند و نیازهای تغذیه ای فرد را برطرف می کند.

 


مطالب مشابه: رژیم لاغری ۱۰ روزه برای آب کردن چربی های اضافه


 

جمع بندی

قرار نیست در رژیم لاغری سریع وعده های اصلی غذایی را حذف کنید. هر رژیمی که وعده های غذایی را برای شما حذف کند قطعا رژیم درستی نیست و می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. خوردن اصولی در هر وعده غذایی هدف اصلی است. در بهترین رژیم غذایی از انواع گروه های مختلف غذایی گنجانده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو