بازداشت مردان 5 میلیاردی قم / پلیس وارد عمل شد

منبع: ساعد نیوز

3

1402/12/2

12:04


ساعد نیوز: سه متهم باند کلاهبرداری که با ترفند ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی بیش از پنج میلیارد ریالی کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

بازداشت مردان 5 میلیاردی قم / پلیس وارد عمل شد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، حجت الاسلام محمد تحریری معاون دادستان قم روز چهارشنبه در گفت وگویی با بیان اینکه پرونده‌ای در شعبه 13 دادیاری دادسرای جرائم رایانه ای قم با شکایت متعدد مالباختگان تشکیل گردید، گفت: متهم اصلی و 2 همدست او با دستورات قضایی و پیگیری های پلیس فتای قم در یکی از استان‌های مجاور دستگیر شدند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی در خصوص این کلاهبرداری گفت: مالباختگان با درج آگهی کالاهای خود در سایت دیوار شروع به گفت‌ وگو با متهم برای فروش کالای خود می کردند و پس از توافق در مورد قیمت و نحوه پرداخت، با دریافت تصویر رسید بانکی از متهم که با ربات تلگرامی ساخته شده کالا را به وسیله تاکسی اینترنتی برای متهمان ارسال نموده و پس از گذشت ساعت‌ها از عدم واریز مبلغ و بی پاسخ ماندن تماس‌ها، متوجه کلاهبرداری می‌شدند.

وی خرید طلا، لب تاپ، گوشی تلفن همراه، ماشین لباسشویی، ساعت اپل، دستگاه بازی را از مواردی ذکر کرد که متهم از طعمه‌های خود در آگهی‌های دیوار با رسیدهای جعلی خریداری کرده‌است.

وی افزود: متهم برای جلب اعتماد بیشتر برخی مخاطبان با مانور متقلبانه، خود را با نام جعلی دکتر محمدی و دکتر حسینی معرفی کرده و به برخی مالباختگان پروانه طبابت جعلی نیز ارائه داده‌است.

تحریری با اشاره به اینکه متهمان تعدادی از این کالاها را برای مصارف شخصی استفاده و برخی را نیز به فروش رسانده‌اند به شهروندان مجدداً هشدار داد: در خرید و فروش کالا بالاخص در روزهای آخر سال نسبت به دریافت وجه واریزی از برنامه‌های بانکی معتبر خود اطمینان کامل کسب نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو