غیبت صغری امام زمان از چند سالگی شروع شد؟

منبع: مینویسم

2

1402/12/2

13:58


زمانی که امام حسن عسگری به شهادت رسیدند خلفای عباسی می خواستند که فرزند او مهدی را نیز بکشند. امام حسن از قبل میدانست و با خبر بودند که ممکن است همچین اتفاقی بی افتند. امام زمان را در مکانی پنهان کردند و فقط 4 تن از یاران او از جا و مکان او باخبر بودند.

غیبت صغری امام زمان از چند سالگی شروع شد؟

امام زمان در 15 شعبان سال 255 در شهر سامرا به دنیا آمد. امام زمان آخرین امام شیعیان است که به دستور خداوند از نظرها غائب شده است. در این بخش می خواهیم بخوانیم که غیبت صغری و غیبت کبری امام زمان چند سال طول کشید و از چند سالگی شروع شده است.

غیبت صغری امام زمان از چند سالگی شروع شد؟

در رابطه با شروع غیبت صغری امام زمان چند تاریخ و روایت وجود دارد. در کتب مختلف آمده است که بعد از شهادت پدر امام زمان حضرت حسن عسگری ایشان در غیبت صغری به سر بردند. امام حسن عسگری در سال 260 به شهادت رسید و غیبت صغری امام زمان نیز طبق روایت از این تاریخ آغاز شده است. یعنی غیبت صغری امام زمان از سن 5 سالگی شروع شد و تا سال 329 طول کشید. به این معنی می باشد که مدت غیبت صغری امام زمان 69 سال طول کشیده است.

وقتی که حضرت مهدی به دنیا آمد خلفای آن زمان قصد کشتن او را داشتند به همین دلیل تعدادی از یاران امام حسن عسگری او را در جایی پنهان کردند و بعد از آن نیز فقط چهار تن از نائبان او با شخص امام زمان در ارتباط بودند و زمانی که غیبت صغری به پایان رسید ارتباط امام زمان با نائبان خاص خود نیز قطع گردید.

غیبت صغری امام زمان از چند سالگی شروع شد-

غیبت کبری امام زمان از چند سالگی آغاز شد؟

غیبت کبری امام زمان از سن 69 سالگی ایشان آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. یعنی از سال 329 غیبت صغری ایشان آغاز شده است و الان که در سال 1445 قرار داریم هنوز هم ادامه دارد. تا به امروز غیبت کبری امام زمان 1116 سال طول کشیده است.

تاریخ پایان یافتن غیبت کبری امام زمان مشخص نیست و هیچکس هم به جز خداوند از تاریخ آن خبر ندارد و هر زمانی که وقتش برسد ایشان ظهور می کنند و جهان را پز از عدل و عدالت می کنند و همه چیز این جهان طبق برنامه به پیش خواهد رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو