مادر امام زمان چه کسی بود؟ همه چیز راجب زندگی مادر امام زمان

منبع: مینویسم

2

1402/12/3

10:54


شاید برای همه شما سوال شده باشد که مادر امام زمان چه کسی است و ملیت او برای کدام کشور می باشد. در این بخش همه چیز درباره مادر امام زمان نوشته شده است

مادر امام زمان چه کسی بود؟ همه چیز راجب زندگی مادر امام زمان

مادر امام زمان زندگی جالب و پر از فراز و نشیب های بسیاری را داشته است. امام زمان و پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری نیز مانند سایر ائمه سختی های بسیاری را در زندگی خود تحمل کردند. اما سوالی که وجود دارد این است که مادر امام زمان چه کسی بود و سرگذشت او چه شد؟

مادر امام زمان چه کسی بود؟

مادر امام زمان زمان شخصی به نام ملیکه بود که دختر یوشعا قصیر روم و از نسل شمعون از حواریون حضرت عیسی (ع) بودند. در آن زمان به دلیل برخی از جنگ ها و مشکلات و طی اتفاقات معجزه آسا و عجیبی که ایجاد شد ملیکه از روم به سامرا آمد و روزگار آن را با امام حسن عسگری آشنا کرد و در نهایت به همسری او در می آید. مادر امام زمان بعد از اینکه با امام حسن عگسری ازدواج کردند نامشان را نرجس خاتون کذاشتند.

برخی گفته اند که او کنیز عمه امام حسن عگسری بود که به همسری امام در می آید. درباره این موضوع دو روایت و اختلاف نظر وجود دارد.

سرگذشت مادر امام زمان چه شد؟

در رابطه با زندگی مادر امام زمان نرجس خاتون اطلاعات زیاد و دقیقی در دست نیست. در برخی از روایت ها آمده است او ملیکه نوه پادشاه روم بوده است که به اسارت مسلمانان در آمده است. نرجس خاتون دارای اسم هایی مانند سوسن، ملیکه، ریحانه، حدیثه، صقیل، حمط بوده است.

بعد از شهادت امام حسن عسگری ایشان نیز چشم از جهان فرو بست و در کنار مرقد امام حسن عسگری به خاک سپرده شدند.

در برخی از رویات نیز آمده است که مادر امام زمان قبل از شهادت امام حسن عسگری از دنیا رفت اما برخی از اسناد خلاف این موضوع را بیان می کنند.

همه چیز درباره مادر امام زمان

مادر امام زمان از توابع مسیحیت بودند که گویا در خوابی حضرت فاطمه زهرا را می بینند و ایشان او را به اسلام دعوت می کند سپس ملیکه خودش را به اسارت لشگریان اسلام در می آورد و بعد از مسلمان شدن و ازدواج با امام حسن عسگری فرزندی را به دنیا می آورند که منجی عالم می باشد.

در واقع ایشان از همان ابتدا در گذشتش این اتفاقات بوده است که از روم به سامرا برود و مسلمان شود. امام هادی او را از بازار برنده فروشان می خرد و به عقد امام حسن عسگری در می آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو