بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۲ (فصل دوم) با نقش +عکس جدید

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۲ (فصل دوم) با نقش +عکس جدید


منبع: شبونه

1

1402/12/2

21:23


درباره سریال پایتخت ۲ گروه پایتخت 2، اسفند ماه به تهران آمدند و در روزهای پایانی این ماه عازم شهرهای جنوبی مثل جزیره قشم و بندرعباس شدند. داستان پایتخت 2 در این رابطه است که خانواده نقی با کامیون ارسطو از یکی از شهرهای شمالی عازم سفر می‌شوند تا گنبد و گلدسته‌ای را به مسجدی …

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۲ (فصل دوم) با نقش +عکس جدید

درباره سریال پایتخت ۲

گروه پایتخت 2، اسفند ماه به تهران آمدند و در روزهای پایانی این ماه عازم شهرهای جنوبی مثل جزیره قشم و بندرعباس شدند. داستان پایتخت 2 در این رابطه است که خانواده نقی با کامیون ارسطو از یکی از شهرهای شمالی عازم سفر می‌شوند تا گنبد و گلدسته‌ای را به مسجدی در یکی از شهرهای جنوبی برسانند.

در این سفر، بار دیگر این خانواده با هم همراه می‌شوند و در طول مسیر هر بار که این کامیون به شهری می‌رسد، مردم شهر به استقبال و زیارت این کامیون می‌آیند که حامل این گلدسته و مناره‌ها و نیز نقی، ارسطو و پنجعلی هستند. علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، مهران احمدی، لیندا کیانی، هومن حاج‌عبدالهی، نسرین نصرتی و سمیرا حسن‌پور بازیگران اصلی این سریال هستند. شخصیت‌های اصلی سریال پایتخت در پایتخت 2 حفظ شده است و چند شخصیت جدید هم به گروه پیوسته‌اند.

فصل دوم سریال پایتخت در عید نوروز سال ۹۲ با کارگردانی سیروس مقدم وهمچنین به تهیه کنندگی الهام غفوری از شبکه یک سیما روی آنتن رفت افزودنی است که طراحی آن را نیز محسن تنابنده در ۱۵ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای انجام داده است.

اسامی بازیگران سریال پایتخت 2 و 3 و 4

  • محسن تنابنده در نقش نقی معمولی
  • ریما رامین فر در نقش هما همسر نقی معمولی
  • علیرضا خمسه در نقش بابا پنجعلی
  • احمد مهران فر در نقش ارسطو
  • لیندا کیانی در نقش شعله
  • مهران احمدی در نقش بهبود
  • نسرین نصرتی در نقش فهیمه
  • هومن حاجی عبداللهی در نقش رحمت
  • بهرام افشاری در نقش بهتاش فریبا
  • افسانه تهرانچی در نقش مهری خانم
  • سلمان خطی در نقش تقی معمولی برادر نقی
  • سارا فرقانی اصل در نقش سارا معمولی
  • در نقش نیکا فرقانی اصل نیکا معمولی
  • امیر جعفری در نقش بازیگر سینما

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 2 و 1 با نقش +عکس های پشت صحنه

خلاصه داستان فصل دوم سریال پایتخت 2

نقی با ایفای نقش «محسن تنابنده» ، یک کامیون تازه خریداری می‌کند و بر اساس رسم و رسوم اهالی علی آباد کتول بایستی برای آن یک مرغ سیاه قربانی کنند.

ارسطو با بازی «مهران احمدی فر» در پی خرید مرغ سیاه می‌باشد، ولی نمی‌تواند مرغ سیاه بخرد. سرانجام ارسطو یک مرغ سفید می‌خرد و آن را با اسپری سیاه رنگ می‌کند. هنگامی که مرغ را می‌خواهند جلوی کامیون نقی سر ببرند، مرغ از دستشان می‌گریزد و تمامی می‌فهمند که این مرغ سفید بوده و ارسطو آن را رنگ کرده است و این سبب می‌شود که نقی عصبی شود و با ارسطو دعوا کند، ولی آنان مجدداً با هم آشتی می‌کنند.

در ادامه این سریال به نقی پیشنهاد می‌شود که یک گنبد و دو گلدسته را از تهران به یکی از روستاها که در قشم قرار دارد ببرد. این گنبد و گلدسته‌ها توسط شخصی که اهل قشم می‌باشد ساخته شده و نذر نموده که آن را به قشم ببرند.

در این سفر مجدداً نقی با خانواده خود راهی قشم می‌شوند و در طی راه هر مرتبه که این کامیون به یک شهر نزدیک می‌شود، اهالی آن شهر به استقبال و زیارت این کامیون می‌آیند.

بیوگرافی محسن تنابنده بازیگران سریال پایتخت 2 و 1 با نقش +عکس های پشت صحنه

بیوگرافی محسن تنابنده در نقش نقی

محسن تنابنده یکی از هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران است که در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در تهران دیده به جهان گشوده است.

محسن تنابنده علاوه بر هنرپیشگی در عرصه نویسندگی و کارگردانی فعالیت دارد.

محسن تنابنده در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را در همین رشته به پایان رسانیده است.

وی فعالیت هنری اش را در سال ۱۳۷۴ به طور جدی شروع نموده است.
او پیش از تحصیلات دانشگاهی در نمایش هایی از جمله: بارعام و جریان عصبی ساخته حسن وارسته حضور یافته است.

بعد از مدت‌ها حضور در تئاتر، با ایفای نقش و نویسندگی برای اثر استشهادی برای خدا در سال ۱۳۸۴ موفق شد، جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد و همچنین نامزدی برای جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره فجر را از آن خود کند.

محسن تنابنده به دلیل حضورش در سریال پایتخت در نقش نقی معمولی در سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ بسیار خوش درخشید. ایشان در این سریال علاوه بر هنرپیشگی به عنوان طراح و سرپرست نویسندگان هم مشغول به کار بود و به دلیل ایفای نقش و نویسندگی خود توانست سه مرتبه جایزه حافظ را به نام خود ثبت کند.

بیوگرافی ریما رامین فر بازیگران سریال پایتخت

بیوگرافی ریما رامین‌فر در نقش هما

ریما رامین‌فر یکی از هنرپیشگان سینما،تلویزیون و تئاتر کشورمان است. او در رشته هنر تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی خود را در همین رشته تا مقطع فوق لیسانس اخذ نموده است.

ریما رامین فر کار هنری اش را در عرصه تئاتر در سال ۱۳۷۶ با یک نمایش تئاتری به نام شب بخیر مادر استارت زد و در سال ۱۳۷۹ با حضور در فیلم سینمایی نان، عشق، موتور ۱۰۰۰ پا به صحنه سینما گذاشت. این چهره در حال حاضر ۵۳ ساله می‌باشد.
خانم رامین فر در سال ۸۹ برای حضور در فیلم سینمایی یک حبه قند موفق شد جایزه سیمرغ بلورین بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد.

این چهره از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ در سریال تلویزیونی پایتخت در شخصیت هما سعادت حضور یافته و توانسته برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن کمدی در جشنواره حافظ را به نام خود ثبت کند.

می‌توان گفت که ریما رامین‌فر در فیلم سینمایی ابد و یک روز در سال ۱۳۹۴ به ایفای نقش پرداخته است و اینکه به عنوان نویسنده چند سریال تلویزیونی حضور داشته است.

بازیگران سریال پایتخت بابا پنجعلی

بیوگرافی علیرضا خمسه در نقش بابا پنجعلی

علیرضا خمسه نیا هنرپیشه ایرانی در سال ۱۳۵۷ راهی فرانسه شد و دوره‌های گوناگونی از قبیل :ون سن، آتیلیه اگوستویوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، کلاس‌هایی در رابطه با پانتومیم، حرکت‌های بدنی و هنرپیشگی را آموخت.

پس از آن در سال ۱۳۵۹ به کشور ایران برگشت و در سال ۱۳۶۰ نخستین مرتبه با فیلم سینمایی مرگ یزدگرد وارد صحنه سینما شد.

وی توانست در سال ۱۳۸۷ جایزه سیمرغ بلورین جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر برای حضور در فیلم سینمایی بیست را به دست آورد.

علیرضا خمسه نیا در سریال پایتخت در ۵ فصل در شخصیت بابا پنجعلی به ایفای نقش پرداخته است. ایشان با یک چهره خاص و مسلط بر حرکات صورت میمیک و نرمی در حرکت‌های بدنش موفق شد از اول حضور خود در زمینه هنرپیشگی نظر بسیاری از کارگردان‌های کمدی ساز را به خود جلب نماید.

بیوگرافی احمد مهرانفر و مادرش

بیوگرافی احمد مهرانفر در نقش ارسطو

احمد مهرانفر یکی از بازیگران سینما و تلویزیون کشور ایران است، که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۸ در عرصه تئاتر استارت زده است. وی در سال‌ها فعالیتش با چهره‌هایی از جمله: پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام و امیر جعفری در نمایش‌های تئاتری همبازی بوده است.

احمد مهرانفر برای نخستین مرتبه در اثر نان، عشق، موتور ۱۰۰۰ در صحنه سینما حضور یافت و بعد از آن در آثاری همچون :اقلیما، حقیقت گمشده، درباره الی، کلبه و آتش بس به ایفای نقش پرداخت.

این هنرمند با استعداد در چند سریال تلویزیونی از قبیل پایتخت حضور یافته است. اوج شهرت وی به شخصیت ارسطو عامل در سریال پایتخت باز می‌گردد. او به غیر از این کارگردانی فیلم مستند چک برگشتی را بر عهده داشته است.

بیوگرافی نسرین نصرتی و همسرش

بیوگرافی نسرین نصرتی در نقش فهیمه

نسرین نصرتی بازیگر ایرانی در تاریخ سال ۱۳۵۵ در تهران دیده به جهان گشوده است و اصلیتش اهل لاهیجان می‌باشد. او به دلیل حضور در سریال پایتخت در نقش فهیمه مطرح شد.

وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۳ استارت زده است و به غیر از هنرپیشگی به عنوان دستیار کارگردان هم مشغول به کار است.

خانم نصرتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای تحصیلاتش را دنبال کرده است و پیش از ورودش به این حرفه به عنوان منشی صحنه در نمایش تئاتری مشغول به کار بوده است.

نسرین نصرتی در سال ۱۳۸۳ با حضور در مجموعه روشنایی‌های شهر ساخته مسعود کرامتی برای نخستین مرتبه مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت.

وی هر سال در یک مجموعه حضور پیدا می‌کرد، ولی با حضور در سریال پایتخت در نقش فهیمه به اوج شهرت دست یافت.

بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی و همسر دوبلورش

بیوگرافی هومن حاج عبداللهی در نقش رحمت

هومن حاج عبداللهی یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون به شمار می‌رود، که به خاطر صدای خاصش در سال ۱۳۷۳ به عنوان نوازنده ضرب و موزیسین برای قطعه‌های ریتمیک در برنامه صبح جمعه با شما در رادیو مشغول به کار شد.

پس از آن در سال ۱۳۷۷ فعالیتش را به طور جدی در باشگاه رادیو جوان دنبال کرد. او در سال ۱۳۸۰ به عنوان صداپیشه عروسک پنگول در برنامه کودک رنگین کمان از شبکه ۵ سیما فعالیتش را شروع کرد.

شاخص‌ترین حضور این چهره در عرصه هنرپیشگی شخصیت رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی در سریال پایتخت می‌باشد.

هومن برای مدت کوتاهی، یکی از اعضای انجمن گویندگان جوان بوده است.

هومن حاج عبداللهی در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در قسمت مسابقه تئاتر ایران دو توانست جایزه بهترین هنرپیشه مرد برای نمایشی به نام تناسخ سه تا سی و پنج تومن را از آن خود کند.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 2 و 3 و 4 با نقش +عکس جدید

بیوگرافی سارا و نیکا فرقانی اصل در نقش سارا و نیکان

این دو چهره دوقلوهایی می‌باشند که در تاریخ هشتم مرداد ماه سال ۱۳۸۳ در تهران متولد شدند و اکنون در سوئد زندگی می‌کنند.

نخستین حضور سارا و نیکا در این حرفه در سریال دوباره زندگی ساخته نادر مقدس در سال ۱۳۸۴ می‌باشد.
سارا و نیکا در این مجموعه ۹ ماه حاضر بودند و شخصیت دو خواهر را بر عهده داشتند، که در بچگی از هم جدا می شوند. یکی در یک خانواده پول دار و آن دیگری در یک خانواده مذهبی رشد می‌کنند.

سارا و نیکا از بازیگرانی می‌باشند، که فعالیتشان را در این حرفه از همان بچگی شروع نموده‌اند و با حضور در سریال پایتخت بسیار خوش درخشیدند.

این دو چهره از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ در شخصیت سارا و نیکا، دخترهای نقی و هما در سریال پایتخت حضور داشته‌اند.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 2 و 3 و 4 با نقش +عکس جدید

بیوگرافی بهرام افشاری در نقش بهتاش فریبا

بهرام افشاری یکی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است، که در حال حاضر ۳۶ سال سن دارد.
ایشان برای نخستین مرتبه در سریال پایتخت ۲ مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت، که به عنوان مهمان حاضر شد.

ولی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ در شخصیت بهتاش فریبا پسر فهیمه و بهبود یکی از شخصیت‌های شاخصی حضور یافته است.

او دوره‌های هنرپیشگی خود را زیر نظارت استاد حمید سمندریان سپری کرده است و بعد از پایان کلاس‌های هنرپیشگی کارش را در نمایش تئاتری در تهران شروع نمود.

بهرام افشاری در سال ۱۳۸۸ با حضور در نمایش‌های تئاتری به نام کبیر و جن‌گیر موفق شد مهارتش را به رخ همگان بکشد و همچنین توانست جایزه بهترین هنرپیشه تئاتر شهر را به نام خود ثبت کند.

بهرام افشاری پس از آن موفقیت‌های بسیاری برای حضور در فیلم و مجموعه‌های گوناگون به دست آورده است.

ایشان برای حضور در سریال تلویزیونی پایتخت ۵ جایزه تندیس در جشنواره حافظ را به ارمغان آورد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 2 و 3 و 4 با نقش +عکس جدید

بیوگرافی مهران احمدی در نقش بهبود فریبا

یکی دیگر از بازیگران شاخصی سریال پایتخت مهران احمدی می‌باشد، که در تاریخ نهم اسفند ماه سال ١٣۵٢ در تهران دیده به جهان گشوده است.

آقای احمدی کار هنری اش را با نمایش تئاتری استارت زده است.
وی در تهران و در چند شهرستان‌ در نمایش‌هایی همچون :چند و چون به چاه رفتن، محاکمه ژاندارک و آسید کاظم حضور یافته است.

مهران احمدی از سال ۱۳۹۱ در مجموعه‌های ایرانی مطرحی همچون:
تا ثریا، آوای باران و پایتخت حضور یافته بود، ولی با حضور در اثر پایتخت ۲ به اوج شهرت دست یافت.

پس از آن در سریال آوای باران شخصیت شکیب را بر عهده گرفت و سپس در سریال پایتخت ۳ به ایفای نقش پرداخت.

این شخصیت‌ها سبب شد تا این چهره بیشتر از پیش خوش بدرخشد.

بیوگرافی هدایت هاشمی در نقش اوس موسی

هدایت هاشمی یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور ایران در ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در سبزوار دیده به جهان گشوده است.

هدایت هاشمی در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد اخذ نموده است.

این چهره همانند سایر بازیگران فعالیتش را در این حرفه از سنین نوجوانی آغاز نموده و در همان زمان نخستین تقدیرنامه‌اش را به خاطر ایفای خوب گرفته است که می‌توان نمایش‌هایی از جمله : افرا، یا روز می‌گذرد و روموعه و ژولیت را نام برد.

نخستین اثر سینمایی که در آن حضور یافته یک بوس کوچولو ساخته بهمن فرمان آرا می‌باشد. آقای هاشمی برای حضور در فیلم سینمایی لطفاً مزاحم نشوید، جایزه بهترین هنرپیشه نقش نخست مرد در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نمود.

ایشان در سریال پایتخت ۲ ساخته سیروس مقدم در شخصیت اوس موسی بعد از چند سال سبب درخشش وی شد و دقت بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 2 و 3 و 4 با نقش +عکس جدید

بیوگرافی سمیرا حسن‌پور در نقش گلرخ

سمیرا حسن‌پور در روز ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمده است.

ایشان در سریال پایتخت ۱ در شخصیت گلرخ حضور یافته است و در رشته هنر تحصیل کرده است.
او نقاشی را بسیار دوست می‌دارد و همچنین در زمینه موسیقی و نوازندگی پیانو فعالیت دارد.

خانم حسن‌پور در نخستین حضورش در فیلم سینمایی تمشک ساخته سامان سالوور جایزه سیمرغ بلورین بهترین هنرپیشه زن در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

این چهره در مجموعه‌هایی از جمله:
چاردیواری و پایتخت ساخته سیروس مقدم و در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و همچنین در تله فیلم‌های:آوا و مردان نمکی به ایفای نقش پرداخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو