بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس


منبع: شبونه

1

1402/12/27

16:45


سریال پایتخت ۴ سریال پایتخت عنوان مجموعه ایرانی می‌باشد که توسط سیروس مقدم کارگردانی شده است این سریال در سال ۱۳۹۴ به دست سیروس مقدم ساخته شده است. خلاصه‌ داستان سریال پایتخت ۴ هما سعادت در انتخابات شورای شهر رای می‌آورد و هواداران وی در منزل او دور همگرد می‌آیند. همسر چینی ارسطو چوچانگ یا …

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

سریال پایتخت ۴

سریال پایتخت عنوان مجموعه ایرانی می‌باشد که توسط سیروس مقدم کارگردانی شده است این سریال در سال ۱۳۹۴ به دست سیروس مقدم ساخته شده است.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

خلاصه‌ داستان سریال پایتخت ۴

هما سعادت در انتخابات شورای شهر رای می‌آورد و هواداران وی در منزل او دور همگرد می‌آیند. همسر چینی ارسطو چوچانگ یا همان راحله در سانحه هوایی فوت می‌کند و این موضوع سبب می‌شود تا ارسطو هر روز بیش از پیش غمگین‌تر شود. نقی به هما پیشنهاد می‌دهد تا برای ساختن منزل فهیمه، خواهر نقی مجوز صادر کند ولی وی مخالف می‌باشد و به هیچ عنوان قبول نمی‌کند. نقی در کنار فامیل و کمک اوس موسی دست به ساختن خانه می‌زند و منزل فهیمه را به صورت مخفیانه با آوردن مصالح به طور پنهانی می‌سازد، ولی در پایان به واسطه شهرداری تخریب می‌شود. در این میان داستان‌هایی همچون ازدواج بابا پنجعلی، دعوای میان نقی و هما، حضور بهبود در جمهوری دموکراتیک کنگو رخ می‌دهد.

 

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 4

محسن تنابنده در نقش نقی معمولی

محسن تنابنده یکی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران است که علاوه بر هنرپیشگی در عرصه کارگردانی و نویسندگی فعالیت دارد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

وی در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در تهران دیده به جهان گشوده است.

آقای تنابنده پیش از اینکه پا به دانشگاه بگذارد، کارش را در عرصه تئاتر شروع کرده است. او در سال ۱۳۷۴ در یک نمایش تئاتری به نام بارعام و جریان عصبی که هر دو فعالیت توسط حسن وارسته کارگردانی شده اند، حضور یافته است.

پس از مدت ها کار هنری اش در عرصه را تئاتر شروع کرد و با حضور و نویسندگی برای فیلم سینمایی استشهادی برای خدا در سال ۱۳۸۳ توانست جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد و نامزدی برای جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره فجر را از آن خود کند.

آقای تنابنده به دلیل حضور در کاراکتر نقی معمولی در سریال تلویزیونی پایتخت در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۸ دیده شد. وی در این سریال به عنوان طراح، سرپرست نویسندگان نیز مشغول به کار بوده است و به دلیل حضورش و نویسندگی در این سریال توانست سه مرتبه جایزه حافظ را به نام خود ثبت کند.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی ریما رامین فر

ریما رامین‌فر هنرپیشه ایرانی می‌باشد.

وی در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع فوق لیسانس اخذ نموده است.
او کار هنری اش را در عرصه تئاتر در سال ۱۳۷۶ با یک نمایش تئاتری به نام شب بخیر مادر شروع نموده است.

او در سال ۱۳۷۹ فعالیتش در سینما با فیلم سینمایی نان عشق موتور ۱۰۰۰ کلید خورد.
ریما رامین فر ۵۳ سال سن دارد.

این چهره برای حضور در فیلم یک حبه قند در سال ۸۹ موفق شد جایزه سیمرغ بلورین بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

در سریال پایتخت در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ در شخصیت هما سعادت حضور یافت و توانست جایزه بهترین هنرپیشه زن کمدی در جشنواره حافظ را کسب کند.

خانم رامین فر در فیلم ابد و یک روز در سال ۱۳۹۴ نیز به ایفای نقش پرداخته است و به عنوان نویسنده چند سریال تلویزیونی مشغول به کار بوده است.

امیر جعفری یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون کشورمان، همسر این بازیگر می‌باشد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه نیا هنرپیشه سینما و تلویزیون در سال ۱۳۵۷ راهی فرانسه شد و در مدرسه‌های گوناگون همچون ون سن، آتیله اگوستوبوال و آتیله سیته یونیورسیته پاریس کلاس‌های در رابطه با پانتومیم حرکات بدنی و هنرپیشگی را آموخت. پس از آن مجدداً به کشور ایران در سال ۱۳۵۹ برگشت و در سال ۱۳۶۰ برای نخستین مرتبه مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت و در فیلم سینمایی مرگ یزدگرد حضور یافت.

وی توانست به عنوان بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر برای حضور در فیلم ۲۰ جایزه سیمرغ بلورین را در سال ۱۳۸۷ کسب کند.

آقای خمسه در ۵ فصل از سریال تلویزیونی پایتخت در شخصیت بابا پنجعلی به ایفای نقش پرداخته است.
این چهره با خطوط چهره خاص و مسلط بر حرکات صورت میمیک و نرمی در حرکت‌های بدن خود موفق شد از اول بازی اش در زمینه هنرپیشگی دقت بسیاری از کارگردان‌های کمدی ساز را به خودش جلب نماید.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی احمد مهرانفر

احمد مهرانفر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان می‌باشد، که فعالیت خود را در عرصه هنرپیشگی از سال ۱۳۷۸ شروع نموده است. وی در طی این سال‌ها تجارب حضور در کنار بازیگرانی از جمله: پرویز پرستویی، پانتآ بهرام و امیر جعفری را داشته است.

آقای مهرانفر برای نخستین مرتبه در سینما با فیلم سینمایی نان، عشق، موتور ۱۰۰۰ حضور یافت و پس از آن در آثاری از جمله اقلیما، حقیقت گمشده، درباره الی، کلبه و آتش بس نیز به ایفای نقش پرداخته است.

آقای مهرانفر در چند سریال تلویزیونی همچون پایتخت حضور یافته است.
وی اغلب به دلیل ایفای نقش در شخصیت ارسطو عامل در این سریال دیده شد. به غیر از این در فیلم مستند چک برگشتی نیز به عنوان کارگردان حضور یافته است.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی نسرین نصرتی

نسرین نصرتی یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور ایران است، که اغلب به دلیل حضور در شخصیت فهیمه در مجموعه پایتخت مطرح می‌شود.

این چهره کار هنری اش را از سال ۱۳۸۳ شروع نموده و به غیر از هنرپیشگی در عرصه دستیاری کارگردانی هم مشغول به کار است.

خانم نصرتی هنرپیشه ایرانی در تاریخ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در تهران دیده به جهان گشوده است و اصلیتش لاهیجانی می‌باشد.

نسرین نصرتی در هنرستان فنی حرفه‌ای درس خوانده است و پیش از حضور در زمینه هنرپیشگی به عنوان منشی صحنه در نمایش مشغول بوده است.

او با حضور در سریال روشنایی‌های شهر ساخته مسعود کرامتی در سال ۱۳۸۳ مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت.

خانم نصرتی هر ساله در یک مجموعه حضور می‌یافت، ولی با ایفای نقش در شخصیت فهیمه در مجموعه پایتخت به اوج شهرت دست پیدا کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی هومن حاج عبداللهی در نقش رحمت امینی

هومن حاج عبداللهی هنرپیشه ایرانی به خاطر صدای خاص خود در سال ۱۳۷۳ به عنوان نوازنده ضرب و موزیسین برای قطعه‌های ریتمیک در برنامه صبح جمعه با شما در رادیو مشغول به کار شد.

پس از آن به طور جدی فعالیتش را در باشگاه رادیو جوان در سال ۱۳۷۷ دنبال کرد. او به عنوان صداپیشه عروسک پنگول در برنامه کودک رنگین کمان از شبکه ۵ در سال ۱۳۸۰ فعالیتش را شروع کرد.

می‌توان مطرح‌ترین نقش هومن حاج عبداللهی را در این حرفه شخصیت رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی در مجموعه پایتخت را نام برد.

وی مدت کوتاهی یکی از اعضای انجمن گویندگان جوان بوده است.

آقای حاج عبداللهی در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر ایران دو توانست جایزه بهترین هنرپیشه مرد برای نمایش تئاتری به نام تناسخ سه تا سی وپنج تومن را به نام خود ثبت کند.

سارا و نیکا فرقانی اصل در نقش سارا و نیکا
سارا نیکای فرقانی اصل دوقلوهای که در تاریخ هشتم مرداد ماه سال ۱۳۸۳ در تهران دیده به جهان گشوده‌اند و اکنون در سوئد زندگی می‌کنند.

نخستین فعالیت این دو چهره در زمینه هنرپیشگی سریال دوباره زندگی ساخته نادر مقدس در سال ۱۳۸۴ می‌باشد.
این دو در این سریال به مدت ۹ ماه فعالیت کردند و شخصیت دو خواهر را بر عهده داشتند، که در بچگی از هم جدا شده بودند. یکی در یک خانواده پولدار و آن دیگری در یک خانواده مذهبی رشد نموده بود.

این دو خواهر از بچگی فعالیتشان را در این حرفه شروع نموده‌اند و با حضور در سریال پایتخت به اوج شهرت دست پیدا کردند. این دو خواهر از سال ۱۳۹۰ در نقش سارا و نیکا، دختران نقی و هما در سریال پایتخت را عهده‌دار می‌باشند.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی مهران احمدی

مهران احمدی یکی از بازیگران سریال پایتخت در شخصیت بهبود فریبا می‌باشد. این چهره در تاریخ نهم اسفند ماه سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده است.

آقای احمدی از سال ۱۳۶۹ پیش از اینکه وارد دانشگاه شود، کارش را با نمایش تئاتری استارت زد.
این چهره در تهران و سایر شهرستان‌ها در نمایش‌های تئاتری همچون :چند و چون به چاه رفتند، محاکمه ژاندارک و آسید کاظم حضور یافته است.

آقای احمدی از سال ۱۳۹۱ در مجموعه‌های ایرانی مطرحی از قبیل: تا ثریا، آوای باران و پایتخت حضور یافته بود، ولی با ایفای نقش در سریال پایتخت به اوج شهرت دست پیدا کرد.

پس از آن در سریال آوای باران شخصیت شکیب را بر عهده گرفت و سپس در مجموعه پایتخت ۳ به ایفای نقش پرداخت. این شخصیت‌ها سبب شد تا به یک چهره مطرح‌تر مبدل گردد.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت ۴ (فصل چهارم) با نقش +عکس

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی در نقش بائو

محمدرضا علیمردانی بازیگر ایرانی در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمده است.
این چهره در عرصه‌های گوناگون از جمله هنرپیشگی، صداپیشگی، دوبلوری، اجرا و خوانندگی مشغول به کار بوده است.

وی در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی به پایان رسانیده است.

آقای علیمردانی در یک خانواده پرجمعیت متولد شده است و چهار خواهر و یک برادر نیز دارد.

خود بیان می‌کند به دلیل لارنژیت تا سن ۱۴ سالگی نمی‌توانسته صحبت کند در حالی که پزشکان از درمان وی ناامید بودند طی یک درمان سنتی مصری و بعد از یک ماه سکوت و انجام پاره‌ای از تمرین‌ها، پس از ۶ ماه بهبودی کامل پیدا می‌کند.

نخستین فعالیت وی در عرصه هنرپیشگی در سال ۱۳۷۶ و با یک جنگ نوروزی ساخته داریوش کاردان استارت خورد. یکی از ماندگارترین فعالیت‌های این چهره سریال پایتخت ۴ می‌باشد.
خود بیان نموده اول خیلی از دوستان و اطرافیان وی را نشناختند و بسیاری تصور می‌کردند که یکی از بومی‌های همان منطقه می‌باشد.

سلمان خطی در نقش تقی معمولی

سلمان خطی بازیگر ایرانی در سنین بچگی در کنار خانواده در یک روستا ساکن بوده است. پدر وی کشاورز بوده و در ماه محرم در تعزیه‌ها حضور می‌یافته. از همان بچگی به همراه پدر نمایش تئاتری را تجارب نموده، اما برای تحصیلاتش راهی شهر قائمشهر شد.

سلمان خطی متاهل می‌باشد و دارای یک پسر به اسم عمار است.
عمار خطی در عرصه نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فعالیت دارد.

سلمان خطی همچنین دارای یک نوه می‌باشد. او در سال ۱۳۹۰ بعد از نزدیک به ۳۰ سال خدمت در سپاه بازنشسته شد.
آقای خطی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون کشور ایران در تاریخ سال ۱۳۴۲ در قائمشهر استان مازندران به دنیا آمده است. او با حضور در شخصیت تقی معمولی در سریال پایتخت دیده شد.

مصطفی و مجتبی بلال حبشی در نقش رحمان و رحیم امینی

این دو چهره دوقلو های یکسان در تاریخ پنجم مرداد ماه سال ۱۳۷۴ در تنکابن استان مازندران به دنیا آمده‌اند و در شهر عباس آباد رشد نموده‌اند.

این دو با سریال پایتخت شناخته شدند.

این دو برادر به غیر از هنرپیشگی در عرصه خوانندگی نیز فعالیت دارند.

آقای محسن تنابنده این دو را در پشت صحنه سریال شاهگوش در سال ۱۳۹۲ دید و برای سریال پایتخت با آقای سیروس مقدم آشنا نمود.

با شخصیت رحمان و رحیم در فصل سوم پایتخت در عید نوروز سال ۹۳ مقابل قاب تلویزیون قرار گرفتند و قرار بر این بود به عنوان مهمان چند قسمت به ایفای نقش بپردازند، ولی به خاطر فعالیت خوب آن دو در فصل‌های چهارم و پنجم و ششم نیز حضور پیدا کردند.

مهیا دهقانی در نقش سوسن خواهرزاده اوس موسی

مهیا دهقانی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون کشور ایران در تاریخ سال ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمده است.

ایشان در رشته هنر تحصیل کرده است و اینکه کلاس‌های هنرپیشگی را زیر نظر داریوش ارجمند سپری کرده است.

مهمترین فعالیت سینمایی خانم دهقان شیار ۱۴۳ ساخته نرگس آبیار می‌باشد، که در این فیلم با هنرمندان مطرحی از جمله: مریلا زارعی، گلاره عباسی و جواد عزتی نیز همکاری کرده است.

سریال قهر و آشتی اولین سریالی بود که این چهره در آن حضور یافت و ایفای بسیار زیبایی از خود به نمایش گذاشت و در میان مخاطبین مطرح گردید.
حضور در سریال پریچهر و پایتخت ۴ برای وی افتخاری بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو