ایمن سازی با استوانه تجهیزات ترافیکی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/7

10:04


استوانه ترافیکی ستون کوتاهی است که برای ایجاد یک محیط محافظ یا در جاده ها و نزدیک ساختمان ها استفاده می شود. آنها در انواع مختلفی از اشکال و سبک ها برای برجسته کردن یا برجسته کردن بصری در تنظیمات خود وجود دارند.

استوانه ترافیکی را می توان تقریباً از هر ماده ای، بسته به عملکرد مورد نیازشان، ساخت، اما رایج ترین آنها پلاستیک هستند.

دلیل اصلی استفاده مکرر از استوانه ترافیکی انعطاف پذیر این واقعیت است که آنها دارای یک نوار بازتابنده نور تقویت شده هستند که آگاهی راننده را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. این استوانه ترافیکی از آنجایی که قابل مشاهده هستند، قدرت جلوگیری از وقوع حوادث جدی را دارند. یک استوانه ترافیکی منعطف برای مناطق پر تردد مناسب است و به منظور محدود کردن مناطق عابران پیاده از ترافیک است. اگر راننده به یک تیر منعطف برخورد کند، فقط صدای بلندی ایجاد می کند و از حرکت خودرو جلوگیری می کند. در بیشتر موقعیت ها، استوانه ترافیکی انعطاف پذیر با علامت های بازتابنده طراحی می شوند که آنها را حتی در شرایط نور کم یا در شب قابل مشاهده می کند.

کاربرد استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی به بخشی از منظره مدرن تبدیل شده اند. برنامه ریزان و معماران از آنها برای مدیریت ترافیک عابر پیاده و وسایل نقلیه استفاده می کنند، از دیگر کاربردهای استوانه ترافیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشم انداز و معماری را بهبود می بخشد

  • مسیرهای عابر پیاده را مشخص می کند

  • ایمن و محافظت از ساختمان ها و مردم

  • فراهم کردن پارکینگ دوچرخه

  • استفاده در داخل خانه، در انبارها و غیره

امروزه، رانندگی با ماشین مترادف با خطر است، زیرا چیزهای بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد که حین رانندگی حواس ما را پرت می کند. برخی از رانندگان بیش از حد به مهارت های رانندگی خود اعتماد دارند، برخی دیگر در حین رانندگی با ابزارهای هوشمند خود بازی می کنند. همه این اقدامات پتانسیل تبدیل شدن به موقعیت های بسیار خطرناک را دارند. این دلیل اصلی تمرکز متخصصین ترافیک بر یافتن راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان آگاهی راننده را افزایش داد، عاملی حیاتی که می‌تواند از تصادفات رانندگی جلوگیری کند. علاوه بر این، برخی از آزمایش‌ها نشان داد که یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از برخورد، استوانه ترافیکی انعطاف‌پذیر هستند.

مزایای استفاده از یک استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی انعطاف پذیر برای پارکینگ و مناطق پرتردد عالی هستند، زیرا به عنوان یک نشانه بصری برای رانندگان عمل می کنند و امنیت بیشتری را برای عابران پیاده ایجاد می کنند. علاوه بر این، استوانه ترافیکی منعطف می توانند مزایای دیگری نیز برای رانندگان و خودروها ارائه دهند.

  1. استوانه ترافیکی سبب کاهش آسیب برخورد می شود

اگر وسیله نقلیه ای به طور تصادفی به یک تیر ستون انعطاف پذیر برخورد کند، این به سادگی وارد عمل شده و آسیب کمی به خودرو وارد می کند. این ستون های ترافیکی معمولاً برای مکان های پارکینگ در مناطق تجاری یا مسکونی استفاده می شوند، زیرا رانندگان اغلب مجبور هستند اتومبیل خود را به عقب برگردانند.

  1. استوانه ترافیکی انعطاف پذیر و آرامش ترافیک

استوانه ترافیکی انعطاف پذیر ایمنی برای ترسیم مناطق عاری از خودرو، جلوگیری از پارک غیر مجاز در پیاده روها و البته کاهش سرعت تردد با باریک کردن خطوط مناسب هستند. علاوه بر این، اگر ستون های انعطاف پذیر در امتداد جاده های رانندگی نصب شوند، مشاهده شد که قدرت افزایش ایمنی را دارند، زیرا تعداد تصادفات رانندگی را کاهش می دهند.

  1. استوانه ترافیکی انعطاف پذیر انعکاسی و دید در شب

معمولاً از استوانه ترافیکی بازتابنده برای تعیین محدوده مناطق حساس استفاده می شود، اما اگر در جاده ها استفاده شوند، به عنوان یک نشانه بصری برای رانندگان عمل می کنند. همچنین، اگر تصادفی رخ دهد، از احتمال تصادف خودرو جلوگیری کرده و به میزان قابل توجهی از آن می کاهد، زیرا ممکن است قدرت متوقف کردن خودرو را در نزدیک شدن به آن داشته باشند.

 استوانه ترافیکی

دیگر مزایای استوانه ترافیکی انعطاف پذیر

  • قابلیت حمل - استوانه ترافیکی انعطاف پذیر سبک وزن هستند، حمل و نقل و نصب آسان هستند.

  • ایمنی - ستون های انعطاف پذیر به گونه ای ساخته می شوند که از شکستن آنها جلوگیری می کند.

  • مقرون به صرفه بودن - این استوانه ترافیکی در مقایسه با انواع ثابت آن قیمت کمتری دارند.

معرفی انواع استوانه ترافیکی

تمایز استوانه ترافیکی بر اساس ماهیت کاربرد آن است. و این سبب می شود تا جنس این تجهیزات ترافیکی بنا به کاربردشان متفاوت شود.

  1. استوانه ترافیکی جاده

ستون های ترافیکی برای هدایت ترافیک به سمت مناطق مناسب و در عین حال حصول اطمینان از دید واضح و امکان دسترسی عابران پیاده استفاده می شود. آنها می توانند با ایجاد خط کشی جاده، اتومبیل ها را هدایت کنند یا از دسترسی به مناطق ممنوعه مانند خطوط دوچرخه، میادین عمومی و مسیرهای ترافیکی جلوگیری کنند.

  1. استوانه ترافیکی خیابانی

استوانه ترافیکی هنگامی که با زنجیر به هم متصل می شود، یک خط ممتد را ایجاد می کنند و عابران پیاده را تشویق کند تا در مسیرهای مشخص شده بمانند. استوانه ترافیکی با نوار بازتابنده می توانند مسیرهای عابر پیاده را در شب خط بکشند و روشن کنند. نورپردازی با انرژی خورشیدی در حال تبدیل شدن به پرکاربردترین شکل استوانه ترافیکی است زیرا استوانه ترافیکی نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد.

  1. استوانه ترافیکی ساختمانی

در مناطق ساخت و ساز جاده، ستون های موقتی را می توان برای تعریف و محافظت از محل کار از ترافیک قرار داد. این استوانه ترافیکی معمولاً از پلاستیک منعطف با رنگ روشن ساخته می شوند که با نوار بازتابنده مشخص شده اند و روی پایه های لاستیکی قابل جابجایی قرار می گیرند. آنها معمولاً با فاصله نزدیک قرار می گیرند تا یک لبه بصری مداوم برای ترافیک روبرو ایجاد کنند.

  1. استوانه ترافیکی امنیتی

استوانه ترافیکی امنیتی همچنین راهنمای بصری عابران پیاده و ترافیک هستند، اما علاوه بر این برای مقاومت در برابر ضربه وسیله نقلیه ساخته شده اند. بسیاری از ستون‌های امنیتی از فولاد ساخته شده‌اند و با بتن پر شده‌اند، اما می‌توان آن‌ها را با زیبایی‌شناسی یک منطقه با رنگ یا برای طیف وسیع‌تری از سبک‌ها، با پوشش‌های بولد تزئین کرد.

مواد مورد استفاده در ساخت استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی از مواد مختلفی ساخته می شود. همانطور که تا کنون متوجه شدید بنا به کاربرد استوانه ترافیکی جنس آنها متفاوت است. این سبب می شود تا استوانه ترافیکی از مواد مختلفی ساخته شود. در ادامه به بررسی استوانه ترافیکی با مواد مختلف خواهیم پرداخت.

  1. استوانه ترافیکی چدنی

چدن رایج ترین ماده ای است که از آن استوانه ترافیکی سبک سنتی ساخته می شود. این ماده بادوام است و یک ماده سنتی محبوب برای تزیینات و بهبود معماری است که آن را به یک انتخاب برتر برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند. استوانه ترافیکی چدنی به اندازه کافی سنگین هستند که در کاربردهای مستقل مورد استفاده قرار گیرند یا می توانند به عنوان پوشش پست های امنیتی فولادی و بتنی استفاده شوند.

  1. استوانه ترافیکی فولادی

فولاد یک آلیاژ آهن است که سبک تر و مقاوم تر از چدن یا چدن شکل پذیر است. فولاد درجه سازه اغلب در استوانه ترافیکی امنیتی پر شده با بتن استفاده می شود، اما فولاد استاندارد نیز معمولاً برای ایجاد استوانه ترافیکی تزئینی برای کاربردهای مستقل یا در نصب استوانه ترافیکی امنیتی استفاده می شود.

  1. استوانه ترافیکی فولادی ضد زنگ

استوانه ترافیکی فولادی ضد زنگ ظاهری براق، کاربردی و امروزی دارند. آنها دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر آب و هوا هستند و می توانند در برنامه هایی استفاده شوند که آب و هوا نگران کننده است. این فلز را می توان به رنگ خاکستری نقره ای متمایز خود رها کرد یا می توان آن را با رنگ پودری پوشاند تا با زیبایی شناسی اطراف مطابقت داشته باشد.

  1. استوانه ترافیکی بتنی

بتن را می توان همراه با ستون های لوله فولادی یا میلگردهای تعبیه شده برای ایجاد ستون های امنیتی مقاوم در برابر ضربه استفاده کرد یا می تواند به تنهایی برای ایجاد ستون های جذاب متناسب با سبک های معماری خاص شکل بگیرد. چه یک استوانه ترافیکی بتنی برای محافظت در برابر ضربه نصب شده باشد یا خیر، پروفیل تحسین برانگیز و وزن ذاتی بتن آن را به راهنمای روشنی برای ترافیک تبدیل می کند.

  1. استوانه ترافیکی پلی اورتان

پلی اورتان یک کامپوزیت پلیمری است که یک استوانه ترافیکی انعطاف پذیر می سازد که بادوام، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است و حتی در شرایط آب و هوایی متغیر یکپارچگی را حفظ می کند. استوانه ترافیکی پلی معمولاً زمانی نصب می شوند که عملکرد و هزینه بر سبک معماری اولویت داشته باشد. پلی اورتان اغلب در پارکینگ ها، در امتداد میانه ها دیده می شود و می تواند برای تعیین خطوط مورد استفاده قرار گیرد. پلی اورتان نشکن است و دارای رنگ های چشم نواز و همچنین سایه تیره برای کاربردهای معماری است. اغلب با نوار بازتابنده برای حداکثر دید در همه شرایط تاکید می شود.

  1. استوانه ترافیکی پلاستیکی

استوانه ترافیکی پلی اتیلن مستقل معمولاً در کاربردهای ساختمانی و پارکینگ به عنوان گزینه ای کم هزینه و کم هزینه یافت می شوند. بر خلاف پلی اورتان، پلاستیک انعطاف ناپذیر است و می تواند در اثر ضربه خرد شود. پلاستیک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و بادوام است.

  1. استوانه ترافیکی چوبی

استوانه ترافیکی چوبی نسبت به سایر انواع استوانه ترافیکی کمتر رایج هستند، مقاومت بسیار کمی در برابر ضربه ایجاد می کنند و بیشتر در معرض هوازدگی هستند. با این حال، استوانه ترافیکی چوبی تحت فشار گاهی اوقات در مناطق جنگلی یا پارک انتخاب می شوند، جایی که چوب بازتاب محیط طبیعی است. گاهی اوقات از چوب حکاکی شده به عنوان تزئینی استفاده می شود.

 استوانه ترافیکی

مراحل نصب استوانه ترافیکی

محل مورد نظر را برای قرار دادن استوانه ترافیکی را مشخص نمایید و زمین را در نقطه مرکزی تقریبی علامت بزنید. با استفاده از حفاری پست چاله ای را حفر کنید. قطر سوراخ باید به قطر استوانه ترافیکی به اضافه 6 اینچ و عمق آن 18 تا 24 اینچ باشد. استوانه ترافیکی را داخل سوراخ قرار دهید و از یک سطح برای نگه داشتن آن به صورت ثابت استفاده کنید.

مخلوط بتن را در سوراخ اطراف محیط استوانه ترافیکی قرار دهید. در حالی که مخلوط بتن را وارد می کنید، به آرامی با یک چکش یا چکش لاستیکی به سمت استوانه ترافیکی ضربه بزنید تا به بسته بندی مخلوط و پر کردن مخلوط تا سطح زمین کمک کنید. اجازه دهید مخلوط بتن حداقل 48 ساعت عمل کند تا نصب استوانه ترافیکی کامل شود.

خوب، علاوه بر مزایای ایمنی، چندین دلیل عالی وجود دارد که چرا باید از این تجهیزات ترافیکی انعطاف پذیر استفاده کنید.

اول از همه، اگرچه این پست ها انعطاف پذیر هستند، اما نسبتاً قوی هستند و می توانند ضربه های بیش از 250 کیلوگرم را تحمل کنند. نصب چندین ستون منعطف کارایی آنها را افزایش می دهد، زیرا هر ستون می تواند نیروهای متمایز را مدیریت کند و پس از ضربه بدون آسیب به حالت عمودی خود برمی گردد.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد استفاده از استوانه ترافیکی انعطاف پذیر این است که نصب آن نسبتاً آسان است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد. همچنین، می توانید آن را با کمک یک پوشش یا یک علامت بازتابنده به یک عنصر تزئینی تبدیل کنید. یک ستون انعکاسی حتی راحت تر قابل تشخیص است و به شما اطمینان می دهد که احتمال برخورد وسیله نقلیه در کمترین حد خود است.

استوانه ترافیکی انعطاف پذیر بهترین راه حل تست شده و ایمن را برای پیشگیری از تصادف در مناطق پر تردد نشان می دهند. آنها به عنوان یک نشانه بصری کارآمد، بادوام، قوی و عالی هستند. علاوه بر این، نوار بازتابنده گنجانده شده در طراحی آنها حداکثر دید را ارائه می دهد. در بیشتر موقعیت ها، استوانه ترافیکی انعطاف پذیر برای استفاده در خطوط حاشیه، پیاده روهای گسترده، دوربرگردان ها یا جزایر ترافیکی عالی هستند. اگر تصادفاً اتومبیلی از روی آنها رد شود، اتومبیل را متوقف کرده و به عقب خم می شوند. همیشه می‌توانید برای دید بهتر، از نوارهای بازتابنده روی استوانه ترافیکی استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو