آخرین اخبار درباره تعطیلی این مدارس | بارندگی برف دراین شهر ها در مدارس را بست!

1

1402/12/7

11:21


آخرین اخبار درباره تعطیلی این مدارس | بارندگی برف دراین شهر ها در مدارس را بست!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران: به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، کودکستان‌ها تعطیل و آموزش مدارس ابتدایی (دوره اول و دوم) نوبت صبح ملارد، شهریار، قدس و رباط کریم به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، کودکستان‌ها تعطیل و آموزش مدارس ابتدایی (دوره اول و دوم) نوبت صبح ملارد، شهریار، قدس و رباط کریم به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد./ تسنیم

تعطیلی مدارس

 در یکی دو روز گذشته گمانه زنی هایی از احتمال تعطیلی شنبه 5 اسفند 1402 به دلیل بین التعطیلین بودن می رود. خیلی از سایت ها ی خبری از احتمال قوی تعطیلی شنبه صحبت میکنند. حال در ادامه خبر به جزئیات این تعطیلی احتمالی می پردازد.

 جزییات جدید از احتمال تعطیلی ادارات و مدارس شنبه 5 اسفند

یکشنبه، به عنوان یک روز تعطیل رسمی در تقویم ایرانی تلقی می‌شود. این تعطیلی به مناسبت نیمه شعبان، مراسمی مهم در فرهنگ و ادیان اسلامی است که در این روز، مسلمانان به مناسبت تولد حضرت مهدی (عج)، آخرین امام شیعیان، جشن می‌گیرند و به انواع نذر و نذورات خود در این روز عزیز و خوش یمن می پردازند. این روز به عنوان یکی از روزهای مهم و معنوی در تقویم اسلامی شناخته شده است و در آن از جشن ها و نیکوکاری‌ها و عبادات برخوردار است.

تعطیلی مدارس

تعطیلی این روز، تأثیرات گسترده‌ای در جوامع دارد؛ از جمله تعطیلی تمامی مدارس، ادارات، سازمان‌های دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی و فرهنگی. این اقدام، فرصتی است برای مسلمانان به منظور شرکت در مراسمات دینی، دعا و عبادات، و همچنین استراحت و گذراندن وقت با خانواده و عزیزان.

بنابراین، با توجه به اهمیت و ارزش این روز مهم در زندگی اجتماعی و مذهبی ما، تمامی اقشار جامعه ایرانی از این تعطیلی با احترام و توجه ویژه یاد می کنند و بهره مند می شوند.

نیمه شعبان امسال مصادف است با روز یکشنبه 6 اسفند 1402 و 15 شعبان 1445 و تعطیل رسمی است .

تعطیلی شنبه ۵ اسفند (یک روز قبل از نیمه شعبان ) مشخص شد

آیا شنبه ۵ اسفند ( بین التعطیلی ) تعطیل رسمی است؟

برای بعضی از هم وطنانمان این سوال مطرح شده است که آیا روز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ (یک روز قبل از نیمه شعبان ) تعطیل است یا خیر؟

با توجه به تعطیلی روز یکشنبه ۶ اسفند به مناسبت ولادت امام زمان (عج) نیمه شعبان و روز جمعه ۴ اسفند که تعطیل رسمی است، آیا روز شنبه به عنوان بین التعطیلی ، تعطیل می شود؟

در حالی که روزهای پایانی سال را از سر می‌گذراانیم، همه منتظر پاسخ این پرسش هستند که آیا روز شنبه 5 اسفند نیز به عنوان یک روز تعطیل در نظر گرفته خواهد شد یا خیر.

تا این لحظه‌ دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است.

اما این روز احتمالاً بین التعطیلی قرار خواهد گرفت، زیرا یک روز پس از جمعه که همواره تعطیل است و روزی قبل از یکشنبه که به مناسبت نیمه شعبان تعطیل رسمی است، می باشد.

با توجه به اینکه احتمال تعطیل شدن روز شنبه 5 اسفند کمی دور از انتظار است، اما باید منتظر اعلام رسمی از سوی مراکز مربوطه باشیم.

تا این لحظه هیچ اطلاعیه رسمی از هیات دولت مبنی بر اینکه شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل رسمی باشد، صادر نشده است. اگر تا روزهای آینده به صورت رسمی بین التعطیلی اعلام شود در همین مطلب به سمع و نظر شما می رسانیم.

تعطیلی نیمه شعبان در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در بعضی از کانال‌های فضای مجازی و شبکه‌های مجازی و سایت‌های زرد خبری دروغ مبنی بر اینکه روز شنبه پنجم اسفند تعطیل است، دست به دست مردم می چرخد که این خبر از اساس شایعه و کذب است.

این جملات زرد ساخته و پرداخته افرادی هستند که برای منفعت خودشان درست می کنند تا برای بازدید سایت‌هایشان درآمد دروغین کسب نمایند.

اخبار موثق را از خبرگزاری های رسمی دنبال نمایید و بدانید دیجی سرگرمی هم یکی از این سایت‌های موثق در زمینه اطلاع رسانی فوری می باشد.

در انتظار تصمیمات این مراکز هستیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایمان را براساس آنها انجام دهیم.

منبع:دیجی سرگرمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو