اینترنت ماهواره‌ای تلفن‌های همراه با موفقیت آزمایش شد

منبع: فیگار

1

1402/12/7

18:07


شرکت «اسپیس‌ایکس» به تازگی اعلام کرده که با موفقیت یک سرویس اینترنت ماهواره ای موبایل به نام Direct to Cell را آزمایش کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای تلفن‌های همراه با موفقیت آزمایش شد

شرکت «اسپیس‌ایکس» به تازگی اعلام کرده که با موفقیت یک سرویس اینترنت ماهواره ای موبایل به نام Direct to Cell را آزمایش کرده است.

شرکت «اسپیس‌ایکس» به تازگی اعلام کرده که با موفقیت سرویس اینترنت ماهواره‌ای موبایلی که Direct to Cell نام دارد را آزمایش کرده است. این اطلاعات در یک پست جدید در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر) منتشر شده تا خبر را به اطلاع عموم برساند.

فناوری Direct to Cell یک سرویس جدید از «استارلینک» استت که برای انتقال متن، صدا و داده طراحی شده است. این فناوری چند ماه پیش معرفی و حالا با موفقیت به کار گرفته شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سرویس جدید اینترنت ماهواره ای

به تازگی، «اسپیس‌ایکس» 6 ماهواره Direct to Cell را به مدار زمین فرستاده است. این ماهواره‌های «استارلینک» دارای مودم‌هایی خواهد بود که وظیفه‌ی برج‌های تلفن همراه را در فضا برعهده دارند. طبق برنامه، اپراتورهایی مانند T-Mobile در ایالات متحده، Rogers در کانادا، KDDI در ژاپن، Optus در استرالیا، One NZ در نیوزلند، Salt در سوئیس و Entel در شیلی از این فناوری استفاده خواهند کرد.

اینترنت ماهواره ای

در حال حاضر، «اسپیس‌ایکس» بیش از 5000 ماهواره فعال در فضا دارد که به مشتریان، اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهند. این شرکت در سال 2024 فقط سرویس متنی مستقیم به گوشی را عرضه خواهد کرد و پس از آن، نسخه پرسرعت سرویس LTE ماهواره‌ای با سرعت حداکثر 2 مگابیت در ثانیه را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد فرستاد.

سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» با تمام گوشی‌های LTE سازگار است و برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نیازی به پایانه‌های زمینی ندارد. این تکنولوژی بازه‌ی گسترده‌ای از امکانات و خدمات را برای کاربران ارائه می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای ارتباطات موبایل در مناطقی با نیازهای ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این نوع اینترنت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو