نقد سریال Avatar: The Last Airbender ؛ موفقیت یا شکست؟

نقد سریال Avatar: The Last Airbender ؛ موفقیت یا شکست؟


منبع: فیگار

1

1402/12/7

20:56


نتفلیکس، پس از موفقیت ساخت لایو اکشن‌های مختلف، به سمت یک انیمیشن نوستالژی رفت که در ادامه به نقد سریال Avatar: The Last Airbender خواهیم پرداخت.

نقد سریال Avatar: The Last Airbender ؛ موفقیت یا شکست؟

نتفلیکس، پس از موفقیت ساخت لایو اکشن‌های مختلف، به سمت یک انیمیشن نوستالژی رفت که در ادامه به نقد سریال Avatar: The Last Airbender خواهیم پرداخت.

لایو اکشن Avatar: The Last Airbender بر اساس انیمیشن تلویزیونی تحسین شده نیکلودئون ساخته شده و یک سریال در ژانر فانتزی ، اکشن و ماجراجویی است که «آلبرت کیم» کارگردانی آن را بر عهده دارد و داستان مرد جوانی را نشان می‌دهد که آموزش می‌بیند تا از چهار عنصر اصلی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

سریال لایو اکشن نتفلیکس، یک اقتباس نسبتاً وفادار است که روح داستان اصلی را از طریق جزئیات پیچیده و توسعه مناسب شخصیت‌ها، به مخاطب خود منتقل می‌کند. ترس زیادی در مورد اقتباس لایو اکشن نتفلیکس از آواتار: آخرین بادافزار وجود داشت. با توجه به اینکه سریال اصلی تا حد زیادی موفق و دوست‌داشتنی بود و فیلم سینمایی لایو اکشن در مقایسه با آن یک اقتباس توهین‌آمیز محسوب می‌شد، برای طرفداران، ترس فراوانی را به وجود آورد که این اقتباس نیز ضعیف عمل کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد سریال Avatar نشان می‌دهد که این اقتباس توانست تا حدالامکان قابل قبول باشد و زندگی «آنگ» را از طریق جزئیات پیچیده و توسعه مناسب شخصیت‌ها نشان بدهد. سریال لایو اکشن به طور کلی شخصیت‌ها و داستان را به درستی نشان می‌دهد و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد.

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

در این لایو اکشن، بازیگرانی همچون «گوردون کورمیر»، «دالاس لیو»، «کیاونتیو»، «ایان اوسلی»، «پاول سون هیونگ لی» و «دانیل دایی کیم» حضور دارند. سرویس استریم نتفلیکس نیز تأیید کرده که سه انیمیشن دیگر از این فرنچایز نیز در حال ساخت هستند.

داستان سریال

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender یک مجموعه تلویزیونی اکشن، ماجراجویی و فانتزی آمریکایی محسوب می‌شود که از مجموعه انیمیشن آواتار: آخرین بادافزار (2005-2008) اقتباس شده است. این سریال در یک دنیای جنگ‌زده با الهام از فرهنگ‌های مختلف آسیایی و بومی می‌گذرد که در آن افراد خاصی می‌توانند یکی از چهار عنصر کلاسیک (آب، خاک، آتش یا هوا) را کنترل کنند.

«آنگ»، آخرین بادافزار زنده، پل بین دنیای واقعی و ارواح است و تنها فردی به حساب می‌آید که می‌تواند از هر چهار عنصر استفاده کند. او تعادل جهان و طبیعت را حفظ می‌کند تا صلح را به ارمغان بیاورد و اکنون با مسئولیت پایان دادن به جاه طلبی‌های ملت نظامی، برای تسخیر جهان روبرو شده است.

فصل 1 Avatar: The Last Airbender، اساساً سفر فصل اول سریال شبکه «نیکلودئون» Nickelodeon را دنبال می‌کند و توانست در بخش نقد لایو اکشن Avatar The Last Airbender ، توسط توجه منتقدان را جلب کند.

نظر منتقدین درباره سریال

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

وب‌سایت جمع‌آوری نقد «راتن تومتوز» (Rotten Tomatoes)، در بخش نقد Avatar: The Last Airbender ، بر اساس 57 نقد منتقد، 60 درصد امتیاز کسب کرد. اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گویند:

آواتار: آخرین بادافزار، به‌عنوان یک ورودی قوی به فرنچایز محبوب پیش می‌رود. اگرچه فصل ابتدایی آن به‌طور پراکنده‌ای جادوی انیمیشن را بازیابی می‌کند؛ اما می‌توان امید داشت که در آینده قوی‌تر شود.

متاکریتیک نیز در بخش تحلیل سریال لایو اکشن آواتار که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 26 منتقد، امتیاز 56 از 100 را به خود اختصاص داد که نشان دهنده بررسی‌های متوسط است.

«جک سیل» از نشریه «گارین» (The Guardian) نقد مثبتی به سریال داد و گفت که مناظر طبیعی در سریال، به خوبی می‌درخشند. «جاش یل» از روزنامه IGN یک نقد کلی مثبت ارائه کرد و گفت:

سریال لایو اکشن Avatar: The Last Airbender داستان اصلی را با عناصر جدید و معنادار غنی، تلفیق می‌کند؛ اما سرعت هیجان، دیالوگ‌های سنگین نمایشی و جلوه‌های ویژه، در تعادل نیستند.

منتقد ورایتی نیز عقیده داشت که اقتباس نتفلیکس اگرچه به بدی فیلم The Last Airbender در سال 2010 نیست؛ اما همچنان نمی‌تواند طرفدار این فرانچایز را قانع کند.

توسعه شخصیت‌ها

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

در این لایو اکشن، توسعه شخصیت‌ها مهم‌ترین عنصری بود که مورد توجه واقع شد و تقریباً همه افرادی که سریال را دیده‌اند در نقد سریال Avatar: The Last Airbender ، این اتفاق را تحسین کرده‌اند. هر قسمت، سه فرد اصلی را در یک مکان جدید نشان می‌دهد که راهی عالی برای گسترش جهان‌سازی و توسعه شخصیت‌ها در طول مسیر فصل ابتدایی است.

خود شخصیت‌ها چند بعدی هستند و طرفداران این سریال یک ارتباط قوی با آن‌ها می‌گیرند. بازیگران این لایو اکشن نیز بسیار شبیه همتایان انیمیشنی خود هستند و جان تازه‌ای به «آنگ»، «کاراتا» و «سوکا» می‌دهند. برای کسانی که مدتی است سریال اصلی را ندیده‌اند، اقتباس جدید شبکه نتفلیکس به شما این احساس را می‌دهد که پس از مدتی دوری، دوباره آن حس نوستالژی را تجربه کنید.

بازیگران شاید به دلیل سن کمی که دارند، طول بکشد تا به طور کامل در نقش‌هایشان جا بیفتند؛ اما در پایان فصل، مشاهده می‌کنیم که عملکرد و پویایی آن‌ها با هر قسمت، قوی‌تر شده و می‌توانیم برای فصل دوم نیز امیدوار باشیم. بازیگری «الیزابث یو» در نقش «آزوکا»، ترکیبی عالی از خشم و تحقیر است و بدون شک بهترین اجرا در بین تمام شخصیت‌ها را او دارد.

شخصیت‌های خاصی از جمله شاهزاده «آزولا» که به اندازه بقیه داستان‌های بزرگی ندارند نیز در فصل ابتدایی این سریال هستند که کارگردان به اندازه کافی به آن‌ها بها نداد و باید ببینیم که آیا در فصل 2 شاهد توسعه آن‌ها به عنوان شخصیت‌های مکمل هستیم یا خیر.

جلوه‌های ویژه

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

در نقد سریال Avatar: The Last Airbender اگر بخواهیم به بخشی بپردازیم که مجموعه تقریباً در آن ضعیف عمل کرده، جلوه‌های ویژه است که در هر قسمت نوسان دارد. برخی از تصاویر متزلزل هستند و آنطور که باید، واضح به نظر نمی‌رسند.

با توجه به خرج بالایی که نتفلیکس برای این لایو اکشن کنار گذاشته بود، می‌توانستیم شاهد جلوه‌های ویژه بهتری باشیم. هرچقدر که سریال به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود، ما نیز جلوه‌های بصری بهتری را شاهد هستیم؛ اما نمی‌توان انکار کرد که تیم ساخت CGI این سریال، در این بخش ضعیف عمل کرده‌اند.

ارزشمند بودن اقتباس

نقد سریال Avatar: The Last Airbender

می‌توان با اطمینان کامل گفت که اقتباس نتفلیکس، به طور استثنایی بهتر از فیلم فاجعه‌بار The Last Airbender است که توسط «ام نایت شیامالان» ساخته شده بود. این سریال، یک اثری بود که عناصر وفادارانه بیشتری داشت. می‌توان گفت که تیم نویسندگی «مایکل دانته دی مارتینو» و «برایان کونیتزکو»، سعی دارند تا از ارزشمند بودن اقتباس نکاهند و نشان بدهند که این دنیا برای آن‌ها نیز ارزشمند است.

جهان‌سازی سریال نیز به زیبایی انیمیشن اصی توسعه یافته و مخاطب از هر مکان، درک درستی را دریافت خواهد کرد. لباس‌ها، گریم و مدل موها نیز عموماً عالی هستند و جزئیات صحنه‌ها و مکان‌ها، در هر قسمت سریال، ارتقا پیدا می‌کند.

Avatar: The Last Airbender یکی دیگر از اقتباس‌های موفق نتفلیکس، پس از لایو اکشن One Piece است که در دو سال گذشته، پخش شد. سریال آواتار نشان می‌دهد که وقتی یک اقتباس، توسط یک تیم خلاق ساخته شود و در عین حال به موضوع اصلی خود وفادار بماند، می‌تواند موفق نیز باشد.

سوالات متداول

آیا سریال Avatar: The Last Airbender برای فصل دوم تمدید شده است؟

هنوز نتفلیکس این سریال را به صورت رسمی تمدید نکرده؛ اما انتظار می‌رود که با چالش‌ها و دشمنان جدیدی که در پایان فصل یک معرفی شدند، شاهد تمدید فصل 2 این سریال باشیم.

سریال آواتار آخرین بادافزار، چند قسمت دارد؟

این سریال لایو اکشن، 8 قسمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نقد سریال Avatar: The Last Airbender چه بود؟ آیا این سریال را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو