علی محمد رجبی پلیس فتا کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/7

22:04


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا تاکید کرد که پلیس با مجرمان انتخاباتی در فضای مجازی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

علی محمد رجبی پلیس فتا کیست؟ + بیوگرافی

گشت زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری

به گزارش نم نمک ، سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : فضای مجازی از انسان ها و کاربرانی تشکیل شده و در شبکه های اجتماعی کاربران هستند که فضای محتوایی این شبکه ها را می سازند. محتواهایی که در این شبکه ها تولید می شود را کاربران تولید می کند و اگر هر کدام به انتشار آگاهانه توجه داشته باشند و خبرهای دروغ که منبع موثقی ندارند منتشر نکنند و حتی اگر خبری را که آسیب رسان است بازنشر ندهند و این احساس مسئولیت را داشته باشند که آگاهانه نسبت به این موضوع وارد شوند قطعاً فضای مجازی سالمی را خواهیم داشت.

علی محمد رجبی پلیس فتا کیست؟ + بیوگرافی

علی محمد رجبی پلیس فتا کیست؟ + بیوگرافی

وی درباره اینکه چقدر انتشار آگاهانه می تواند بر سلامت انتخابات موثر باشد ، گفت :   فضای انتخاباتی در ایران کاملاً مردمی است و در شهرستان های کوچک این جنب و جوش مردمی خیلی بیشتر می شود و عملاً بار اصلی تبلیغات انتخاباتی در کشور را مردم بر عهده دارند و ساز و کار کاملاً مردمی دارد به خصوص در حوزه های انتخابیه شهرستانی این فضا دقیقاً دیده می شود. وقتی حوزه تبلیغات انتخاباتی بیشتر مردمی است؛ مسئولیت پذیری کاربرها و طرفدارهای کاندیدها در سالم بودن انتخابات خیلی کمک کننده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا درباره اینکه پلیس فتا چگونه با جرائم رخ داده در این فضا برخورد خواهد کرد ، گفت : در قانون جدید انتخاباتی کشور مصادیق متعددی برای جرائم حوزه انتخابات تعیین شده؛ مثلا اگر به کاندیدایی دروغی منتسب شود یا شایعه شود انصراف داده و ... ، متناسب با نوع جرم رسیدگی می شود و قانون برای کاندیداها الزاماتی را تعیین کرده؛ مثلاً وعده های خارج از توان خود نباید بدهند و ستادهای مجازی خود را مشخص کنند و اطلاع رسانی داشته باشند تا از شایعات جلوگیری شود.

رجبی ادامه داد : پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی بر طبق قانون و بر اساس ساز و کارهایی که طراحی شده ، گشت زنی سایبری خود را آغاز کرده و بحث های مختلفی در خصوص انتخابات متناسب با آنچه به پلیس واگذار شده در حال انجام است و مانند سایر انتخابات با مجرمان برخورد می کند تا یک انتخابات پرشور و سالمی را تجربه کنیم و با کسانی که قصد دارند فضای انتخاباتی را به هم بزنند و افکار عمومی و آرامش انتخاباتی کشور را در فضای مجازی مختل کنند قطعاً قاطعانه برخورد خواهد کرد.


بیوگرافی علی محمد رجبی

علی محمد رجبی متولد ایران رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو