نزدیک عید نوروز قیمت مرغ کاهش می یابد؟ | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

1

1402/12/9

19:49


نزدیک عید نوروز قیمت مرغ کاهش می یابد؟ | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

 بازار گوشت و دام ایران امروز چهارشنبه 9 اسفند در حالی فعالیت خود را از سر گرفته است که قیمت مرغ شیب نزولی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرده است.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز قیمت دام زنده کیلویی 260 هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر کیلو دام در کشتارگاه هم 500 هزار تومان است.

اقتصادنیوز: مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار کشتار جمعیت دام دی ماه نسبت به ماه قبل ۹ درصد و نسبت به دی ماه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد تولید وضعیت مناسبی ندارد.

همچنین هر کیلو گوشت منجمد گوساله در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، 320 هزار تومان نرخ گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت مرغ اما قیمت‌ها روند نزولی را تجربه کردند و هر کیلو مرغ زنده در بازار امروز 56,071 تومان فروخته شد که نسبت به روز گذشته افت 29 تومانی را تجربه کرده است.

همچنین هر کیلو مرغ کشتار امروز در بازار نسبت به روز گذشته ارزان شد و با تجربه افت قیمت 45 تومانی، 79,154 نرخ گذاری شده است.

 رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد.

مهدی یوسف خانی از ثبات بازار مرغ خبر داد و گفت: قیمت فعلی مرغ زنده 60 هزار تومان و مرغ گرم 78 تا 85 هزار تومان است.

وی از توزیع روزانه 1500 تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا نسبت به میزان عرضه، از تورم قیمتی جلوگیری شده است.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به شرایط جوجه کشی و تولید، انتظار می رود تغییر خاصی در بازار ایجاد نشود و تنها با توجه به حجم بالای جوجه ریزی و افزایش عرضه در اسفند ماه، احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

رئیس اتحادیه طیور و ماهی گفت: طبق آمار در سال های گذشته کشور به 100 تا 110 میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه نیاز داشت و با توجه به نوسانات قیمت گوشت قرمز، حداکثر مصرف گوشت مرغ خواهد بود. 250000 تن، بنابراین باید 120 میلیون جوجه ریزی ماهانه صورت گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تولیدی، تولید جوجه کشی به 150 میلیون واحد رسیده است، یعنی تولید مرغ به بالای 300 هزار تن می رسد و حمایت از خرید مرغ به منظور تامین ذخایر استراتژیک باید انجام شود. از ماه آینده ارائه شود.

به نقل از شمانیوز: تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، تقاضای بازار است. در صورتی که تقاضا برای تخم مرغ بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. عوامل دیگری مانند تعداد مرغداری‌ها، هزینه تولید، شرایط آب و هوایی و همچنین تغذیه مرغ‌ها نیز بر قیمت تخم مرغ تأثیرگذار هستند.

قیمت تخم مرغ در بازار روز برای تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته تخم مرغ ۲۰ عددی ۱۲۳ هزار تومان است.

قیمت تخم مرغ بسته بندی امروز

قیمت تخم مرغ بسته بندی شده در بسته ۶ عددی ۳۳ هزار تومان است برای خرید بسته ۹ عددی هم باید ۵۵ هزار تومان پرداخت کنید. بر این اساس خرید بسته های بزرگ تر تخم مرغ به صرفه تر خواهد بود.

قیمت هر شانه تخم مرغ ۲۰ عددی هم امروز ۱۲۳ هزار تومان اعلام شده است.

عده ای از افراد ترجیح می دهند از تخم مرغ های بلدرچین استفاده کنند این محصول بر این اساس هر بسته ۱۲ عددی تخم مرغ بلدرچین در بازار ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که تولید به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله در خرده فروشی‌ها را حدود ۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

قیمت انواع تخم مرغ بسته بندی

نام محصول وزن قیمت / تومان

تخم بلدرچین تلاونگ ۱۲ عددی ۴۰,۰۰۰

تخم مرغ تلاونگ ۱۵ عددی ۶۸,۷۰۰

تخم مرغ گریدB حسام ۲۰ عددی ۹۱,۶۰۰

تخم مرغ حسام ۶عددی ۳۳,۰۰۰

تخم مرغ گرید A ترخون بانو ۲۰ عددی ۱۲۳,۰۰۰

تخم مرغ گرید A مرغداران مرکز ۹ عددی ۵۵,۳۵۰

پیش‌بینی قیمت مرغ تا پایان سال

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان است.

او قیمت هرکیلو ران مرغ ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان، سینه ۱۷۰ هزارتومان و فیله مرغ ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به مازاد عرضه بر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای، تولید ماهانه مرغ گرم از ۳۰۰ هزارتن فراتر می رود که در نهایت ازدیاد عرضه و مازاد تولید علت اصلی کاهش قیمت است.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: با احتساب میزان جوجه ریزی و تولید مرغ گرم، کمبود یا التهابی در عرضه مرغ شب عید و ماه رمضان نداریم./ اقتصاد 100

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو