قیمت مرغ امروز همه را غافلگیر کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

1

1403/1/19

11:11


قیمت مرغ امروز همه را غافلگیر کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

 قیمت مرغ در نوزدهم فروردین ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۱۲۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۴۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۲۵,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۴۶,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۴۹,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۱۳۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۹۵,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۷۹,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۹۲,۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۸,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۷۵,۰۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۷۹,۰۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۵,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۸۹,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۲۵,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۸۱,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۴۷,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۶۲,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۳۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

منبع: بازار

قیمت مرغ

کاهش قیمت تخم مرغ در بازار

تقاضا در بازار گوشت اعم از قرمز و سفید کاهشی بوده و این تقاضا برای بازار تخم مرغ، حبوبات و محصولاتی مانند قارچ بیشتر شده است. سال گذشته با مدیریت بازار نرخ تخم مرغ کمترین نوسان را داشته و در برخی مقاطع زمانی حتی از قیمت مصوب پایین‌تر معامله می‌شد. روند افزایشی تولید کشور را از واردات بی نیاز کرده و در حال حاضر ایران به عنوان یکی از کشورهای صادرکننده تخم مرغ در خاورمیانه به شمار می‌رود

سیر صعودی تولید سبب شد تا صادرات رشد داشته و از ۲۰ هزار تن تخم مرغ به ۱۳۵ هزار تن به ارزش ریالی حدود ۱۷۰ میلیون دلار در سال گذشته برسد.

آمار تولید تخم مرغ در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن در بخش تخم مرغ صنعتی بود که این عدد در کنار آمار تولید محصولات بومی (تخم مرغ محلی) با حدود ۱۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن رسید. پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا در بازار داخل باعث شد تا مدیریت درستی در این حوزه را شاهد باشیم.

گفتنی است، بر اساس نرخ‌نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ غیر بسته‌بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۵۰ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۱۰۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته‌بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۹۰ هزار تومان، ۲۰ عددی ۷۲ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۴ هزار تومان، ۹ عددی ۳۲ هزار تومان و ۶ عددی ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد./ اندیشه قرن

قیمت مرغ

ترفند مغازه داران برای گرانفروشی ۲ برابری مرغ

مرغ با قیمت مناسب در یکی دو ماه گذشته تا حدودی توانسته جایگزین گوشت قرمز گران شود و سرانه مصرف مرغ از ۲۶ به بیش از ۳۰ کیلو رسیده اما به تازگی بسیاری مرغ قطعه را به دو برابر قیمت می‌فروشند.مشاهدات از منطقه ۱۹ تهران نشان می‌دهد که مرغ کیلویی ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رود اما فیله مرغ کیلویی ۱۶۵ هزار تومان است.

فارس در خبری نوشت: پیش از این وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که میزان جوجه‌ریزی به ۱۵۲ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته است و قرار است به ۱۶۰ و ۱۷۰ میلیون قطعه برسد این در حالی است که به گفته کارشناسان ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی نیاز کشور حدود ۲.۵ میلیون تن مرغ تامین می‌شود.بنابر آمار در اسفند سال گذشته هزار تن مرغ به عراق صادر شده است.

ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون می‌گوید که اگر ۳۵۰ هزار تن مرغ صادر کنیم تا ۶۰۰ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.در این میان تولید کنندگان هم دغدغه‌ دارند که تولید اگر بیش از نیاز باشد و بازارهای صادراتی جدید فراهم نشود، قیمت پایین آمده و آنها متضرر شوند.نگرانی از این مسئله فروش قطعه مرغ با قیمت‌های بالا را بیشتر کرده است.در منطقه ۱۹ تهران، فیله مرغ ۱۶۵ هزار تومان، سینه مرغ با استخوان ۱۰۰ هزار تومان، سینه مرغ بدون استخوان ۱۴۸ هزار تومان، بال مرغ ۱۰۰ هزار تومان، کتف مرغ ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

فروشندگان مرغ برای افزایش سود خود که به گفته آنها با تثبیت قیمت مرغ در محدوده ۸۵ هزار تومان، کاهش یافته است، به سمت فروش قطعه مرغ با قیمت های بیشتر روی آورده‌اند.

ابراهیم مرادزاده، کارشناس کشاورزی و امور دام با دفاع از قطعه فروشی مرغ، می‌گوید که فروش قطعه مرغ در مرغ فروشی‌ها، احترام به ذائقه خریدار است که بر اساس نوع غذا، انتخاب می‌کنند که ران،‌ سینه،‌ فیله یا غیره خریداری کنند.

در مقابل افشین خاقانی، کارشناس تغذیه معتقد است که تبدیل مرغ کامل به قطعه، موجب انتشار بیماری می‌شود به علاوه چون قطعه مرغ نرخ مصوب ندارد، فروشندگان گرانفروشی می‌کنند و این روی قیمت سایر کالاها هم تاثیر دارد.

کارشناسان معتقدند که اگر تولید مرغ با هزینه کمتر انجام شود، حاشیه سود مناسبی برای مرغدار و نیز فروشنده باقی می‌ماند در این صورت آنها به سمت قطعه‌فروشی گسترده مرغ تحریک نخواهند شد.به علاوه قطعه‌فروشی باید محدود، با نظارت و در محیط بهداشتی باشد.ضریب تبدیل دان در مرغداری‌ها بالا و و نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها ۷۰ درصد وابسته به واردات است./ آرمان ملی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو