علت قهوه ای شدن آب رادیاتور ماشین چیست؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/11

08:21


علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره علل قهوه ای شدن آب رادیاتور بحث می کنیم.

علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که شایع‌ترین علت آن کیفیت پایین مایع خنک کننده سیستم رادیاتور یا مشکل خود رادیاتور مربوط است. علت دقیق مشکل آن توسط بررسی‌های دقیق قسمت‌های مختلف قابل تشخیص است و بعد از تشخیص باید در اولین زمان مشکل را رفع کنید تا با آسیب‌های جدی برخورد نکنید.

قهوه ای شدن آب رادیاتور ماشین !


قهوه ای شدن رنگ آب رادیاتور در شایع ترین حالت ممکن به دلیل اتمام عمر مفید شد یخ و ترکیبات درون این سیال بوده که به صورت آب زنگ زده در رادیاتور و کف قهوه ای در رادیاتور نشان می‌دهد. بدین ترتیب، افزودنی های متشکل ضد یخ دیگر نمی‌توانند مانند سابق از خود عملکرد نشان دهند و به این رنگ درمی‌آیند.

یکی دیگر از حالت هایی که موجب علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور به قهوه ای است این است که مایع خنک کننده بیش از حد داغ شده و به بار ها به نقطه دمای جوش می‎‌رسد. اکسیداسیون قطعات فلزی درون مایع خنک کننده نیز از دیگر دلایل قهوه ای شدن رنگ آب رادیاتور می‌باشد. ترکیبات مایع خنک کننده با تماس با این قطعات فلزی زنگ زده و اکسید شده خود نیز بعد از مدتی به رنگ قهوه ای درمی‌آیند.

بسیاری رانندگان از سیلانت ها برای گرفتن نشتی های موجود در رادیاتور استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که استفاده از این ماده برای گرفتن نشتی های سیستم خنک کننده تا جایی پاسخگو خواهد و بعد از تماس پیدا کردن با آب رادیاتور بعد از مدتی سبب تغییر رنگ آن به قهوه ای می‌شوند. البته این اتفاق ممکن است به ندرت پیش آید اما دانستن آن نیز خالی از لطف نیست.

قهوه ای شدن آب رادیاتور ماشین

سخن پایانی


علت اصلی قهوه‌ ای شدن رنگ آب رادیاتور به پایان عمر مفید ضد یخ و ترکیبات درون آن برمی‌گردد که به شکل آب زنگ زده و کف قهوه‌ای قابل مشاهده است. از همین رو محتویات درون ضد یخ دیگر آن کارایی ابتدایی را ندارند و به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو