ابراهیم حقیقی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/12/11

21:38


ابراهیم حقیقی خبر داد که اپیزود دوم مستند «در ستایش 80 سالگی» در دست تدوین است.

ابراهیم حقیقی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

ادامه ساخت مستندی در غیاب عباس کیارستمی و نمایش یک «موقعیت خاص»

به گزارش نم نمک ، این هنرمند سرشناس قبل از نمایش مستندی که در سال 1388 با عنوان «در ستایش 70 سالگی» در سالگرد تولد عباس کیارستمی ، آیدین آغداشلو و محمد احصایی ساخته بود ، خبر از پایان تصویربرداری دومین اپیزود فیلم داد که بدون حضور کیارستمی و با استفاده از راش های او از فیلم اول در دست تدوین است.

ابراهیم حقیقی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

ابراهیم حقیقی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

این نمایش که در جشنواره فیلم تصویر انجام می شد ، در شبی دیگر به عکاسی و فیلمی درباره «مریم زندی» عکاس باسابقه ایران اختصاص داشت.

سیف اله صمدیان - دبیرجشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در صحبت های کوتاهی پیش از نمایش فیلم «بودن ، دیدن» قدرشناسانه از فعالیت های مستمر و متنوع مریم زندی در عرصه عکاسی گفت. 

او با اشاره به این نکته که در جامعه فرهنگی هنری ایران ، رهایی از خود در اهل هنر کمتر دیده می شود ، اضافه کرد ، زندی ، چند صد نفر را جلو دوربینش نشانده ، آن هم افراد خاصی که نمی شود به سادگی به آن ها نزدیک شد. او توانست در دل و خلوت آدم هایی راه پیدا کند که اصلا کار آسانی نیست. به یقین مریم زندی در کنار شاخه های دیگر عکاسی ، از پیشگامان مهم عکاسی پرتره به لحاظ استمرار ، تنوع و تعدد افراد است. 

دبیر جشن تصویر سال گفت : برای من ، دیدن انفجار انرژی در زنی از زنان جامعه ، درحالی که درهای بسیاری که می توانستند بسته بمانند را باز کرده است ، همیشه شوق انگیز و پر از شگفتی بوده است.

او از فعالیت های مریم زندی در دوران انقلاب هم گفت که روزهایی که کمتر کسی امکان ثبت تصویری وقایع را داشت ، با کودک در بغل عکاسی می کرد و مجموعه ماندگاری را هم در قالب کتاب عکاسی منتشر کرده است. 

سیف اله صمدیان عنوان کرد : امسال در ادامه برنامه ریزی برای مراسم «در ستایش تصویر» در چهار شاخه عکاسی ، سینما ، کاریکاتور و پوستر ، که قرار بود از هر رشته یک هنرمند شاخص را تجلیل کنیم ، بدون شک و تردید و کمترین امکان مقایسه ای ، نام «مریم زندی» جلو چشمم بود. 

او در پایان از فیلمی که «علی شیلاندری» ساخته و تولید آن شش سال طول کشیده گفت و اضافه کرد ، فیلم موقعیت خاصی را نشان می دهد که مریم زندی راه های بسته و بوروکراتیک های دست و پا گیر را کنار می زند و پیش می رود. 

مریم زندی در صحبت های کوتاهش به شش سال تجربه حضور فیلمساز در کنارش گفت و تاکید کرد : عکس های من حرف های من هستند ، اگر خواستید حرف های مرا بشنوید ، عکس هایم را ببینید.


بیوگرافی ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی طراح گرافیک ، عکاس و مدیر هنری ایرانی متولد 13 مهر سال 1328 در تهران است. تحصیلات او دیپلم ریاضی سال 1346 و کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است. او عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک ، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو