انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین


منبع: تاپ ناز

1

1402/12/12

14:06


در زمان گذشته برای نمایش لوازم دکوری و تزئینی از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می کردند، اما امروزه از بوفه و ویترین به این منظور استفاده می شود. بوفه …

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

در زمان گذشته برای نمایش لوازم دکوری و تزئینی از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می کردند، اما امروزه از بوفه و ویترین به این منظور استفاده می شود. بوفه و ویترین علاوه بر نگهداری ظروف و وسایل کوچک، با تزئین فضای نشیمن جلوه زیبایی به خانه می بخشند.

انتخاب ویترین ها و بوفه ها به زمان و دقت زیادی لازم دارد، چون این وسایل تاثیر زیادی که در جذابیت دکوراسیون دارند و باید با سایر اجزای خانه هماهنگ باشند. ما در این مقاله انواع بوفه و ویترین را معرفی می کنیم و به نکات مهم در انتخاب و چیدمان آن ها در دکوراسیون منزل می پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت بوفه و ویترین

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

ویترین محصولی است که دارای چندین طبقه است و درب شیشه ای دارد. به جز چهارچوب اصلی و طبقات قسمت دیگری ندارد اما در بوفه کمد یا کشو هم دارد. درواقع بسیاری از افراد از ویترین بیشتر استفاده می کنند و معمولا ویترین خاص تر و شیک تر از بوفه است.

جایگاه ویترین در پذیرایی خانه است و لوازم دکوری شیک و ظروف گران بها در آن نگه داشته می شوند. بوفه را می توان در پذیرایی یا نشیمن منزل قرار داد. از آنجایی که بوفه معمولا دارای کشو یا کمد است وسایل زیادی را می توان در آن قرار داد، به همین دلیل برای منازل کوچک مناسب است.

انواع بوفه و ویترین

ویترین ها و بوفه ها انواع متنوعی دارند و در اکثر خانه های ایرانی دیده می شوند. هر کسی می تواند با توجه به سلیقه خود و بر اساس اندازه فضا و سبک دکوراسیون خود یک مدل بوفه انتخاب کند و انواع ظرف ها و اکسسوری های تزئینی را در آن قرار دهد. در ادامه انواع مدل های بوفه و ویترین را قرار داده ایم تا شما بتوانید ویترین مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بوفه و ویترین چوبی

چوب یک متریال قدیمی و بسیار با دوام است که همواره در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. بوفه ها از چوب های مختلفی ساخته می شوند. چوب گردو رایج ترین چوبی است که به این منظور به کار می رود و ظرافت خاصی به بوفه ها و ویترین ها می بخشد.

هنگام انتخاب بوفه چوبی باید بوفه ای را انتخاب کنید که از نظر طرح و رنگ با میز ناهار خوری هماهنگی داشته باشد. اگر نمی توانید رنگ آن ها را با هم ست کنید، بهتر است از رنگ های متضاد یا مکمل استفاده کنید.

مطلب مشابه: مدل میز ناهارخوری بیضی + تصاویری از مدل های شیک امروزی میز ناهار خوری بیضی شکل

بوفه و ویترین ام دی اف

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

ام دی اف با فشرده شدن کوچک ترین تراشه های چوب در درجه حرارت بالا ساخته می شود. ام دی اف نسبت به چوب قیمت پایین تری دارد به همین دلیل بسیار پر طرفدار است. اما بوفه ها و ویترین های ساخته شده از ام دی اف دوام پایین تری نسبت به چوب دارند.

بوفه و ویترین شیشه ای

بوفه ها و ویترین های شیشه ای در سبک های کلاسیک، مدرن و … ساخته می شوند و با هر سبکی ترکیب می شوند. بوفه ها و ویترین های شیشه ای به دلیل شفافیتی که دارند، بی وزن به نظر می رسند و فضای زیادی از خانه را اشغال نمی کنند. این مدل بوفه ها معمولا برای فضاهایی با مساحت کوچک مناسب می باشند.

بوفه و ویترین فلزی

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

یکی دیگر از انواع بوفه، بوفه و ویترین فلزی است که این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. قفسه های فلزی لعاب دار و رنگ آمیزی می شوند. این مدل ویترین ها برای دکوراسیون های سبک مدرن و مینیمالیسم مناسب هستند.

بوفه و ویترین مدرن

بوفه های مدرن ترند ترین و جدیدترین مدل های بوفه هستند و امروزه در آپارتمان های با دکوراسیون مدرن از آن ها استفاده می شود. این نوع بوفه بسیار شیک است و دارای طراحی ساده و بدون نقش و نگار می باشد.

بوفه ها و ویترین های مدرن معمولا بدون درب و شیشه هستند و تمرکز بیشتری روی نمایش ظروف دکوری و اکسسوری داخل آن معطوف شده است. این مدل بوفه ها بیشتر در رنگ های خنثی و روشن تولید می شوند.

بوفه و ویترین کلاسیک

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

ویترین ها و بوفه های کلاسیک معمولا دارای بخش های برش خورده و منبت کاری شده یا معرق کاری هستند و پایه و تاج ظریفی دارند. این ویترین ها ظاهر بسیار شیکی دارند و با ظرافت خاصی طراحی شده اند. اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، می توانید از این مدل بوفه در ابعاد و طرح مورد نظر خود استفاده کنید.

بوفه و ویترین سلطنتی

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

این مدل ویترین بسیار مجلل و باشکوه است و طراحی ظریفی دارد. ویترین ها و بوفه های سلطنتی قیمت بسیار بالایی دارند و معمولا برای فضاهای بزرگ و دکوراسیون های سلطنتی از آن ها استفاده می شود.

در این نوع ویترین ها انواع منبت کاری های ظریف و پرکار و برنزکوبی های تجملاتی دیده می شود. بوفه ها و ویترین های سلطنتی ابعاد و انواع مختلفی دارند و برای افرادی که به تجملات علاقه دارند گزینه بسیا مناسبی هستند.

بوفه کوتاه و فانتزی

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

امروزه بوفه های کوتاه و فانتزی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این مدل بوفه ها به خوبی ظروف ها و لوازم دکوری را نمایش می دهند. برخی از افراد از این بوفه ها برای پوشاندن و پر کردن فرو رفتگی دیوارها و بخش های مختلف منزل نیز استفاده می کنند.

بوفه های فانتزی تنوع رنگ زیادی دارند اما ظاهر رسمی ندارند و با بسیاری از دکوراسیون ها هماهنگ می شوند. بوفه های کوتاه فانتزی کشو دار نیز بسیار کاربردی هستند و می توانید وسایل زیادی را در آن ها نگه دارید.

بوفه و ویترین دو در

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

بوفه ها ویترین های دو در معمولا باریک هستند و نمای بسیار زیادی دارند. از این بوفه ها به عنوان مکانی برای نگهداری وسایلی استفاده می شود که فقط از یک طرف قابل مشاهده هستند.

بوفه و ویترین چهار در

ویترین های 3 یا 4 در معمولا دارای درهای شیشه ای هستند و تمام لوازم دکوری و اکسسوری هایی که درون آن ها قرار می گیرند، به طور واضح قابل دیدن هستند.

این ویترین ها معمولاً در طولانی ترین دیوار منزل قرار می گیرند و شما می توانید تمام عناصری که می خواهید در معرض دید باشند مانند مجسمه ها، ظروف چینی و ظروف عتیقه را در آن ها نگهداری کنید.

بوفه و ویترین با درهای شیشه ای

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

بوفه ها و ویترین هایی که دارای درهای شیشه ای هستند، باعث ایجاد شفافیت در اتاق نشیمن می شوند چون شیشه محیط را روشن تر و دلباز تر نشان می دهد. یکی از مزایای استفاده از بوفه و ویترین های با درهای شیشه ای این است که لوازم درون بوفه در برابر گرد و خاک محافظت می شوند و همچنین تمام لوازم تزئینی مانند اکسسوری ها، مجسمه ها، بشقاب ها، فنجان ها، قوری و … در این نوع بوفه به خوبی دیده می شوند و همیشه جلوی چشمتان خواهند بود.

بوفه و ویترین نیم دایره ای

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

یکی دیگر از انواع بوفه و ویترین که در حال حاضر بسیار محبوب و پر کاربرد است، بوفه و ویترین نیم دایره ای است که در گوشه اتاق قرار می گیرد. این مدل بوفه ها از لحاظ اندازه متوسط هستند و فضای کمی را اشغال می کنند.

بوفه و ویترین مدولار

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

بوفه ها و ویترین های مدولار از چند تکه جدا از هم تشکیل شده اند که به راحتی می توانید با توجه به دکوراسیون فضای داخلی منزل خود آن ها را قرار دهید. این نوع بوفه ها و ویترین ها به شما امکان می دهند تا خودتان چیدمان فضای داخلی اتاق را بر اساس سلیقه خود انجام دهید.

بوفه و ویترین دیواری

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

یکی دیگر از مدل های بوفه و ویترین طوری طراحی شده است که بر روی دیوار و در بالای مبل نصب می شود. در انتخاب این نوع بوفه ها باید توجه داشته باشید که از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا تحمل لوازم دکوری سنگین را داشته باشند.

این مدل بوفه ها جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون فضای داخلی خانه می بخشند. با قرار دادن بوفه و ویترین در پذیرایی، دیگر لازم نیست به این فکر کنید که ظرف های دکوری که از آن ها استفاده نمی کنید را کجا قرار دهید.

رنگ مناسب برای بوفه و ویترین

یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب بوفه و ویترین باید به آن توجه داشته باشید، رنگ آن است. شما باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ های مورد استفاده در نشیمن خانه تان و مکانی که بوفه قرار است در آن جا قرار بگیرد ترکیب شود.

اگر رنگ دکوراسیون اتاق پذیرایی شما روشن است، بهتر است آن را با بوفه و مبلمانی با رنگ های تیره و متضاد ترکیب کنید. در برخی موارد اتاق های پذیرایی بسیار تاریک به نظر می رسند، در این صورت بهتر است از مبلمان و بوفه با رنگ روشن استفاده کنید. برای فضاهای کم نور و تاریک استفاده از بوفه و ویترین هایی با رنگ سفید بسیار مناسب می باشد.

جای مناسب برای بوفه در خانه

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

برای قرار دادن بوفه و ویترین در بهترین مکان پذیرایی، باید جایی را انتخاب کنید که اطراف آن خلوت باشد تا نمای زیبا و با شکوه ویترین به عنوان یک نقطه کانونی حفظ شود. در ادامه بهترین مکان ها برای قرار دادن بوفه و ویترین در پذیرایی خانه را بررسی می کنیم.

بین مبلمان

اگر ظروف زیادی دارید و می خواهید برخی از آن ها را در بوفه بچینید اما ایده ای برای جای بوفه ندارید، می توانید آن را در فضای بین مبلمان قرار دهید. قرار دادن یک بوفه شیک و زیبا در فضای بین مبل تک نفره و کاناپه، جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون خانه شما می بخشد.

رو به روی مبلمان

می توانید به جای نصب تابلوهای مختلف رو به روی مبلمان، بوفه را روی دیوار رو به روی مبلمان قرار دهید. در این صورت بوفه به عنوان مرزی بین پذیرایی و راهرو عمل می کند. با این کار دیوار به مرکز توجه تبدیل می شود و ظروف و لوازم درون آن زیباتر و واضح تر دیده می شوند.

کنج پذیرایی

برخی از ویترین های کلاسیک را می توان در گوشه اتاق پذیرایی قرار داد تا نقطه کانونی بسیار زیبایی در کنج منزل ایجاد کند. در این بخش، بوفه به صورت اریب یا کج قرار داده می شود و وسایل آن به خوبی دیده می شوند.

کنار میز ناهارخوری

در برخی از خانه های بزرگ، مکان مناسب بوفه نزدیک میز ناهار خوری است، چون ظرف های داخل بوفه در مهمانی ها استفاده می شوند. اگر بوفه و میز ناهار خوری نزدیک به هم باشند، چیدن ظروف بوفه روی میز ناهار خوری آسان تر می باشد.

چیدمان بوفه و ویترین

انواع بوفه و ویترین های جدید و شیک | راهنمای خرید بوفه و ویترین

بعضی از انواع بوفه و ویترین به قدری زیبا هستند که نیاز نیست لوازم دکوری زیادی را درون آن ها قرار دهیم و تعداد زیاد لوازم در آن ها باعث می شود که این لوازم به خوبی دیده نشوند.

به طور کلی بهتر است از تعداد کمی از وسایل دکوری، اکسسوری و ظروف تزئینی در بوفه ها برای نمایش استفاده کنید. اگر می خواهید وسایل بیشتری درون آن قرار دهید باید از رنگ متضاد برای وسایل و بوفه استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

مهم ترین نکات در انتخاب بوفه و ویترین

  • رنگ ویترین باید بر اساس دکوراسیون منزل شما باشد و با وسایل و چیدمان شما هماهنگ باشد.
  • ویترین هایی که بیشتر از چارچوب و بدنه چوبی ساخته شده اند، معمولا برای دکوراسیون های شیک و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای خرید بوفه و ویترین باید به ابعاد و فضای مناسب توجه داشته باشید. ویترین های ساده و کوچک برای فضاهای کوچک مناسب هستند و معمولا ظروف گران قیمت و کریستالی و مجسمه های عتیقه در آن قرار می گیرند. ویترین های بزرگ نیز برای مکان های بزرگ تر استفاده می شوند.
  • هنگام خرید بوفه و ویترین باید به استحکام و متریال به کار رفته در آن ها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • اگر فضای کافی برای استفاده از ویترین ندارید می توانید از استند یا بوفه های کوتاه استفاده کنید.

جمع بندی

بوفه و ویترین جلوه بسیار زیبا و دلنشینی به پذیرایی خانه می دهد. در انتخاب بوفه و ویترین برای منزل خود باید مکان مورد استفاده و ابعاد مورد نظر را در نظر بگیرید و به سبک دکوراسیون و رنگ وسایل توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع بوفه یا ویترین را برای خانه خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو