معرفی انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

معرفی انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول


منبع: پلازا

2

1402/12/12

14:25


معرفی انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول (The Magnificent Life of Marcel Pagnol) اثری درباره فیلمساز و نمایشنامه‌نویس مشهور فرانسوی است که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم.

اگر از طرفداران سینما و ادبیات فرانسه هستید، در این مقاله با ما همراه شوید. به تازگی خبر ساخت انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول (The Magnificent Life of Marcel Pagnol) منتشر شده است. این انیمیشن محصول کشور فرانسه است و با نام Marcel et Monsieur Pagnol نیز شناخته می‌شود. مارسل پاگنول یا پانیول یک رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فیلمساز اهل فرانسه بود. کارگردانی این انیمیشن برعهده سیلوین شومت (Sylvain Chomet) است. ژانر انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol ، همانطور که از نام آن پیداست بیوگرافی است.

این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول اختصاص یافته است. قصد داریم هرآنچه درباره این کارتون جدید می‌دانیم، اعم از داستان، صداپیشگان و تاریخ اکران آن را با شما درمیان بگذاریم. چنانچه از علاقمندان به ژانر انیمیشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین انیمیشن‌های دنیا را از دست ندهید.

فهرست مطالب

داستان انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

بیش از هرچیز بهتر است با خلاصه کارتون زندگی باشکوه مارسل پاگنول آشنا شویم. این انیمیشن داستان زندگی پانیول، رمان‌نویس و فیلمساز معروف فرانسوی را تعریف می‌کند. وی در خانواده‌ای معمولی در مارسی بزرگ شد و بین سال‌های 1930 تا 1950 یکی از مبتکرترین و پرکارترین هنرمندان جهان بود. کتاب‌‌های او به بیش از 50 زبان ترجمه شده و 150 میلیون نسخه از آنها در سراسر جهان به فروش رفته است.

بررسی انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol / معرفی انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

سیلوین شومت، کارگردان این انیمیشن گفت: “انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol فیلمی درباره تاریخ خارق‌العاده سینما و شروع فیلم‌های ناطق است.” وی در ادامه پاگنول را رابط بین فیلم، ادبیات و تئاتر خوانده و گفت: “من بسیار مفتخرم که می‌توانم این ماجراجویی خارق‌العاده را که همه ما وارث آن هستیم، با همراهی کمپانی Sony Pictures Classics که در سرتاسر جهان سفر خواهد کرد، روایت کنم.”

تاریخ اکران انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol کار مشترکی از سه کمپانی فرانسوی یعنی کمپانی What The Prod، کمپانی Onyx Films و کمپانی Align است. این انیمیشن در مرحله تولید به سر می‌برد و هنوز تاریخ دقیقی برای اکران آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود این انیمیشن جذاب تا آخر سال 2024 منتشر شود.

کمپانی Sony Pictures Classics حق توزیع این انیمیشن در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اسکاندیناوی، خاورمیانه، اسرائیل، هند، ایتالیا و خطوط هواپیمایی و کشتیرانی سراسر جهان را به دست آورده است. مدت زمان انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol هنوز اعلام نشده است.

عومل و هنرپیشه های کارتون زندگی باشکوه مارسل پاگنول

همانطور که در مقدمه اشاره شد، کارگردان انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پانیول ، سیلوین شومت (Sylvain Chomet) است. نویسندگی فیلمنامه نیز کار مشترکی از سیلیون شومت و مارسل پاگنول است. تاکنون نام صداپیشگان این انیمیشن به طور کامل منتشر نشده است، ولی منابع موثق از گویندگی نوآ استیس (Noa Staes) در نقش مارسل پاگنول سخن می‌گویند.

سیلیون شومت: کارگردان

نقد انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol / نمرات انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

سیلوین شومت (Sylvain Chomet) نویسنده کامیک، انیماتور و کارگردان فرانسوی، متولد 10 نوامبر 1963 (19 آبان 1342) است. او در دبیرستان در رشته هنر تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به انگلستان رفت تا به عنوان یک انیماتور آموزش ببیند. در سال 1991 اولین فیلم کوتاه انیمیشنی خود به نام The Old Lady and the Pigeons را ساخت. این فیلم کوتاه افتخاراتی نظیر جایزه بفتا، جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی، و نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم انیمیشنی کوتاه را برای وی به ارمغان آورد. از مشهورترین کارهای او می‌توانیم انیمیشن The Illusionist (2010) و انیمیشن The Triplets of Belleville (2014) را نام ببریم.

درباره مارسل پاگنول

ژانر انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol / تاریخ اکران انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول

در بررسی انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol بهتر است نگاه کوتاهی به بیوگرافی مارسل پانگول داشته باشیم.مارسل پائول پاگنول(Marcel Paul Pagnol) یک رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فیلمساز بود. او در 28 فوریه 1895، برابر با 9 اسفند 1273، در شهر اوباین فرانسه چشم به جهان گشود. او بزرگترین فرزند جوزف پاگنول، معلم مدرسه، و آگوستین لنسوت، خیاط، بود. مارسل، 2 برادر کوچکترش پل و رنه، و خواهر کوچکترش ژرمن در شهر مارسی بزرگ شدند. وی در ابتدا معلم زبان انگلیسی بود، اما شغل خود را رها کرد تا به حرفه موردعلاقه‌اش یعنی نویسندگی بپردازد.

از سال 1927 خود را وقف نویسندگی کرد. 2 سال بعد در لندن، شاهد فیلمبرداری یک فیلم ناطق بود و به قدری تحت تاثیر قرار گرفت که رو به سوی سینما آورد. فیلم Marius، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های استودیو پارامونت پیکچرز در سال 1931، براساس یکی از نمایشنامه‌های پانیول ساخته شده است. در مجموع 9 فیلم براساس کتاب‌ها و نمایشنامه‌های وی ساخته شده است. در سال 1932 پانگول استودیو فیلمسازی خود را تاسیس کرد. با شروع جنگ جهانی، وی ناگزیر استودیو را فروخت تا مجبور به تولید فیلم تبلیغاتی برای حزب نازی نشود.

مارسل پانگول در 18 آوریل 1974 (29 فروردین 1353) در سن 79 سالگی در پاریس درگذشت.

سخن پایانی

مدت زمان انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol / هنرپیشه های کارتون زندگی باشکوه مارسل پاگنول

در این مقاله از پلازا سعی کردیم همه آنچه درباره انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول می‌دانیم، با شما در میان بگذاریم. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی درباره این انیمیشن منتشر نشده است. به محض اینکه اخبار بیشتری درباره صداپیشگان و بازیگران انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول ، تاریخ دقیق اکران آن و مدت زمان انیمیشن منتشر شود، آن را از طریق همین صفحه با شما در میان خواهیم گذاشت. پس از اکران انیمیشن نیز بخش جدیدی به عنوان نقد انیمیشن The Magnificent Life of Marcel Pagnol به مقاله افزوده خواهد شد که در آن نگاه کوتاهی به نظرات منتقدین و نمرات انیمیشن زندگی باشکوه مارسل پاگنول خواهیم داشت. شما می‌توانید نظرات، پیشنهادات و اطلاعات خود درباره این انیمیشن را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو