معرفی انیمیشن موانا ۲ (Moana 2)

معرفی انیمیشن موانا ۲ (Moana 2)


منبع: پلازا

1

1402/12/24

14:39


معرفی انیمیشن موانا ۲ (Moana 2)

انیمیشن موانا ۲ (Moana 2)، اثری رو به اکران در ژانر موزیکال، ماجراجویی و فانتزی است که به عنوان دنباله‌ای برای انیمیشن موآنا (2016) ساخته شده است.

والت دیزنی برنامه دارد بار دیگر با یک انیمیشن جذاب نگاه‌ها را به خود جذب کرده و دل‌ها را ببرد. انیمیشن موانا ۲ (Moana 2)، که به عنوان دومین فیلم در فرنچایز Moana و دنباله‌ای بر انیمیشن موآنا (2016) ساخته شده، در راه است. این کارتون دوست‌داشتنی کاری از استودیو انیمیشن والت دیزنی است که توسط والت دیزنی پیکچرز توزیع خواهد شد. ژانر انیمیشن موانا 2 موزیکال، فانتزی، ماجراجویی و کمدی است. دیوید جی. دریک جونیور (David G. Derrick Jr.) وظیفه نویشتن فیلمنامه و کارگردانی انیمیشن، به عنوان اولین تجربه کارگردانی، را برعهده داشته است. اوسنات شورر (Osnat Shurer) نیز تهیه‌کننده انیمیشن موانا ۲ است.

موضوع این مقاله از پلازا بررسی انیمیشن Moana 2 است. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخ اکران انیمیشن را بدانیم، داستان آن را بخوانیم و سپس نگاهی به بیوگرافی گویندگان کارتون موآنا 2 داشته باشیم. اگر به تماشای انیمیشن علاقمندید مقاله بهترین انیمیشن‌های دنیا و مقاله معرفی انیمیشن‌های 2024 را از دست ندهید.

فهرست مطالب

تاریخ اکران انیمیشن موانا ۲

ساخت انیمیشن Moana 2 از سال 2020، به عنوان یک سریال تلویزیونی برای Disney+ آغاز شد. در فوریه 2024 اعلام شد که این کارتون در تاریخ 27 نوامبر 2024 (7 آذر 1403) به صورت یک انیمیشن سینمایی در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد. مدت زمان انیمیشن Moana 2 هنوز اعلام نشده، ولی احتمالا حدود 100 دقیقه باشد.

بررسی انیمیشن Moana 2 معرفی انیمیشن موانا 2

داستان انیمیشن موانا ۲

در قسمت اول دیدیم که موآنا، دختر ماجراجو و شجاع رئیس قبیله پلینزی، برای نجات جزیره قدم به یک ماجراجویی بزرگ در دل اقیانوس گذاشت. او موفق شد قلب تفیتی را به او برگرداند وبدین ترتیب جزیره را از قحطی نجات دهد.

در خلاصه انیمیشن Moana 2 آمده که این بار با موآنا، مائویی و خدمه‌ای کاملا جدید که شامل دریانوردانی باورنکردنی هستند، بار دیگر به یک ماجراجویی می‌رویم. این بار موآنا یک تماس غیرمنتظره از اجداد مسیریاب خود دریافت می‌کند. او راهی سفری جدید، یک ماجراجویی در آب‌های خطرناک و گمشده می‌‌شود تا این بار ماموریتی را به انجام برساند؛ ماموریتی که شبیه هیج یک از چیزهایی که تاکنون با آنها روبرو شده، نیست. آیا موآنا در این ماموریت موفق خواهد شد؟

هنرپیشه های کارتون موانا 2

مدت کوتاهی پس از اینکه اعلام شد دنباله انیمیشن موآنا به صورت یک فیلم سینمایی اکران می‌شود، خبر رسید که اولی کراوالیو و دواین جانسون نقش‌های خود را در این انیمیشن جدید تکرار کرده‌اند. جانسون بعدها گفت که از زمان آغاز پروژه در آن حضور داشته، و افزود: “نمی‌توانم منتظر بمانم تا طرفداران این فیلم، تکنولوژی، جلوه‌های ویژه و تدوین آن را ببینند. همه ما واقعا برای آن تلاش کردیم. ما معتقدیم اگر قرار است دنباله‌ای برای یک چیز محبوب بسازیم، باید واقعا برای آن تلاش کنیم.”

در ادامه با صداپیشگان انیمیشن موانا ۲ آشنا می‌شویم.

اولی کراوالیو در نقش موآنا

نقد انیمیشن Moana 2 نمرات انیمیشن موانا 2

کلوئی اولی کراوالیو (Chloe Auliʻi Cravalho) بازیگر آمریکایی متولد 22 نوامبر 2000 (2 آذر 1379) در جزایر هاوایی است. او یکی از بومی‌های هاوایی با نژادی است که به پورتوریکو، پرتقال، چین و ایرلند بازمی‌گردد. اولی 16 ساله و مشغول به تحصیل در دبیرستان بود که به عنوان صداپیشه شخصیت موآنا، در انیمیشن Moana 2016، انتخاب شد. تا پیش از آن به عنوان خواننده سوپرانو، در کلوب Glee، فعالیت می‌کرد. پس از درخشش در این کارتون، راه وی برای ادامه فعالیت در حیطه بازیگری هموار شد.

اولی تاکنون در 4 فیلم و 4 سریال به عنوان بازیگر حضور داشته است. این فیلم‌‌ها عبارتند از: فیلم All Together Now (2020)، فیلم Crush (2022)، فیلم Carby and the Dead (2022) و فیلم Mean Girls (2024). او در سریال Rise (2018) و سریال The Power (2023) نقش اصلی سریال را برعهده داشته است. فعلیت در عرصه بازی‌های ویدئویی، تئاتر، و موزیک‌ویدئو نیز از جمله فعالیت‌های این بازیگر جوان آمریکایی است. صداپیشگی شخصیت موآنا افتخارات بسیاری، شامل 10 نامزدی و7 برد در جشنواره‌های مختلف را برای او به ارمغان آورد. او در سال 2021 برای تحصیل در رشته علوم زیست‌محیطی در دانشگاه کلمبیا قبول شد.

دواین جانسون در نقش مائویی

"تاریخ

دواین داگلاس جانسون (Dwayne Douglas Johnson)، که اکثر ما او را با نام راک می‌شناسیم، یک بازیگر، تاجر و کشتی‌گیر حرفه‌ای است. راک در 2 می 1972، برابر با 12 اردیبهشت 1351، در ایالت کالیفرنیا آمریکا متولد شد. پدرش یک کشتی‌گیر حرفه‌ای بود و دواین از سال 1996 به طور حرفه‌ای وارد این رشته ورزشی شد. او به مدت 8 سال یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌گیران جهان بود. در سال 1999 بازیگری را آغاز کرد و امروزه یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران دنیا است که فیلم‌هایش بیش از 10.5 میلیارد دلار در سراسر جهان به فورش رفته‌اند. در سال‌های 2016 و 2019 نشریه تایم او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرد.

دواین جانسون تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده است که از شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توانیم مجموعه فیلم‌های جومانجی و مجموعه فیلم‌های Fast & Furious در نقش لوک هابز اشاره کنیم. در میان جدیدترین کارهای او نام فیلم Red Notice (2021)، فیلم Black Adam (2022) و فیلم Fast X (2023) به چشم می‌خورد.

آلن تودیک در نقش هی هی

بازیگران انیمیشن موانا ۲ خلاصه انیمیشن Moana 2

آلن رای تودیک (Alan Wray Tudyk) بازیگر و صداپیشه آمریکایی، متولد 16 مارس 1971 (25 اسفند 1349) در ایالت تگزاس است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1997 آغاز کرد و از سال 2012 تا کنون در همه انیمیشن‌های والت دیزنی به عنوان گوینده حضور داشته است. در میان این انیمیشن‌ها می‌توانیم به انیمیشن Encanto (2021)، انیمیشن Disenchanted (2022) و انیمیشن Wish (2023) را نام ببریم. آلن به عنوان بازیگر با نقش واش در سریال Firefly (2002-2003) شناخته شد. از مهم‌ترین کارهای او به عنوان بازیگر نیز می‌توانیم به سیتکام Suburgatory (2011-14)، فیلم Rough One (2016)، سریال Doom Patrol (2019) و سریال Resident Alien (2021-24) اشاره کنیم.

در حال حاضر اسامی دیگر بازیگران انیمیشن موانا ۲ منتشر نشده است. به محض اینکه نام دیگر گویندگان نیز اعلام شود، با بروز رسانی این بخش شما را نیز از نام آنها مطلع خواهیم کرد.

نقد انیمیشن Moana 2

اولین فیلم در فرنچایز موآنا، یعنی انیمیشن Moana (2016)، با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو گشت. این انیمیشن امتیاز 7.6 از 10 را از بینندگان گرفت و 96% نقدهای آن در راتن تومیتوز نیز نقد مثبت بود. حقیقتا امیدواریم دریک، که اولین فرد ساموآیی در استودیو والت دیزنی است، به خوبی از پس کارگردانی انیمیشن موآنا برآید و این بار نیز شاهد استقبال بینندگان و نقدهای درخشان منتقدین باشیم. پس از اکران انیمیشن این بخش را با نظرات منتقدین و نمرات انیمیشن موانا 2 به روزرسانی خواهیم کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی انیمیشن موانا ۲ در کنار شما بودیم. تاریخ اکران آن را دانستیم و با داستان و صداپیشگان انیمیشن آشنا شدیم. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ قسمت اول آن را تماشا کرده‌‌اید؟ به نظر شما این بار موآنا با چه چالش‌هایی روبرو می‌شود؟ اگر اطلاعات بیشتری درباره انیمیشن Moana 2 دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو