قطار بن ریل چیست؟

قطار بن ریل چیست؟


1

1402/12/12

14:55


امروزه، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در ایران همچون شرکت‌های هواپیمایی، پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه سرویس‌دهی و خدمات به مسافرین کرده‌اند. انواع قطارها که در هرکدام در تلاش‌ شده است تا بهترین امکانات در اختیار مسافران قرار گیرد. شرکت بن ریل، یکی از شرکت‌های ریلی است که با خرید بلیط قطار و سفر با این گروه از قطارها، سفر متفاوت و خوبی را تجربه خواهید کرد. برای آشنایی با انواع قطار بن ریل و امکانات آن‌ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با قطار بن ریل

شرکت ریلی بن ریل نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در عرصه حمل‌ونقل ریلی در کشور دارد. شرکتی که در ابتدای مسیر خود با ۱۱۰ واگن مسافری و باری مشغول‌به‌کار بود، اکنون در بخش جابه‌جایی مسافر با بیش از ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری فعال است. ناوگانی که سابقه درخشانی در زمینه جابه‌جایی مسافران و سرویس‌دهی باکیفیت دارد و با کسب درصد بالای رضایت مشتریان، یکی از شرکت‌های موفق در زمینه حمل‌ونقل ریلی در کشور است. گزارشات حاکی از این است که این شرکت روزانه ظرفیت جابه‌جایی حدود ۲ میلیون مسافر را در سطح کشور دارد.

در‌حال‌حاضر، قطارهای غزال (کوپه‌ای و VIP)، پلور، سروش، پارسی، سفیر و پرستو (کرخه) قطارهایی هستند که در بن ریل فعالیت دارند. قیمت بلیط قطارهای این شرکت هم با توجه به نوع قطار، مبدأ و مقصد حرکت و همچنین زمان سفر متفاوت خواهد بود. بدون شک، با خرید بلیط قطار از هرکدام از این ناوگان‌ها سفر خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

معرفی قطارهای غزال شرکت بن ریل

قطارهای چهار‌ستاره غزال یکی از محبوب‌ترین قطارهای بن ریل هستند که عملکرد موفقیت‌آمیزی در کسب رضایت مشتریان دارند. برای کوپه‌های این قطار امکانات و خدمات مناسبی طراحی شده است که مسافران در سفرهای طولانی نیز لحظات آرام و خوشی را تجربه می‌کنند. نمایشگرهایی برای پخش موسیقی و فیلم و همچنین بسته‌های پذیرایی رایگان، ازجمله امکاناتی هستند که در این قطار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مجزا در هنگام خرید بلیط قطار غزال، در طول سفر، غذا نیز میل کنید.

کوپه‌های اختصاصی از طراحی داخلی شیک و مدرنی برخوردار هستند. در این کوپه‌ها تلاش بر این است که خدماتی با کیفیت به‌مراتب بالاتر نسبت به کوپه‌های عادی غزال در اختیار مسافران قرار گیرد. در کوپه‌های VIP امکاناتی مانند مایکروویو، یخچال و آب‌سردکن برای مشتریان طراحی و اجرا شده است. تنوع مواد غذایی در وعده‌های مختلف هم در این کوپه‌ها در مقایسه با کوپه‌های عادی غزال بیشتر است. قطارهای غزال در مسیرهای پرتردد کشور شامل تهران-مشهد، کرمان-مشهد، زنجان-قزوین-مشهد، تهران-کرمان، تهران-بندرعباس و بالعکس فعال هستند.

معرفی قطارهای پلور شرکت بن ریل

قطارهای پلور هم یکی از معروف‌ترین قطارهای بن ریل هستند که در سرویس‌دهی خود بسته‌های پذیرایی رایگان، نمایشگر، سرویس بهداشتی فرنگی، سرویس خواب و اینترنت را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید از سرویس‌دهی رستوران این قطار هم بهره‌مند شوید. قطارهای پلور در مسیر ملایر-اراک، مشهد-اراک و بالعکس فعال هستند.

معرفی قطارهای سروش شرکت بن ریل

کوپه‌های قطارهای چهار‌ستاره سروش چهارتخته هستند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه انتخاب کرد. سیستم صوتی پیشرفته، نمایشگر، بسته‌های نوشیدنی رایگان، سرویس خواب و اینترنت از‌جمله خدماتی هستند که با خرید بلیط قطار بن ریل سروش در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مجزا در طول سفر غذا میل کنید. قطارهای سروش در مسیرهای تهران-مشهد، تهران-تبریز و بالعکس تردد دارند.

معرفی قطارهای پارسی شرکت بن ریل

قطارهای سه‌ستاره پارسی یکی از قدیمی‌ترین قطارهای ناوگان مسافربری بن ریل هستند که در دو نوع چهار‌تخته و شش‌تخته طراحی شده‌اند. قطارهایی اقتصادی که هزینه مناسب‌تری نسبت به سایر قطارهای این شرکت دارند. صبحانه رایگان، نوشیدنی، سرویس خواب، اینترنت و نمایشگر از جمله خدماتی هستند که کوپه‌های چهار‌تخته این قطار دارند. در کوپه‌های شش‌تخته نیز نوشیدنی، صبحانه، اینترنت و سرویس خواب در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. قطارهای پارسی در مسیر قم-مشهد در‌حال تردد هستند.

معرفی قطارهای سفیر شرکت بن ریل

سفیر یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی در ایران است. قطارهای سفیر بن ریل در‌حقیقت زیرمجموعه شرکت بزرگ سفیر هستند که به همین نام فعالیت می‌کنند. این قطارها در دو نوع کوپه‌ای چهار‌تخته و سالنی طراحی شده‌اند و آماده سرویس‌دهی به مسافران هستند. با خرید بلیط قطار کوپه‌ای سفیر، امکاناتی مانند نوشیدنی، نمایشگر و سرویس خواب در اختیارتان قرار می‌گیرد. نمایشگر و نوشیدنی از امکانات قطارهای سفیر سالنی نیز هستند. همچنین برای صرف غذا باید هزینه‌ای مجزا پرداخت کنید. قطارهای سفیر در مسیر مشهد-طبس تردد دارند.

معرفی قطارهای پرستو شرکت بن ریل

قطار چهار‌ستاره پرستو بن ریل از سال ۱۳۸۹ به «کرخه» تغییر نام داد. این قطارها دارای کوپه‌های چهار‌تخته هستند که هر‌کدام خدماتی مانند اینترنت، سرویس خواب، بسته‌های نوشیدنی، نمایشگر و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. همچنین با پرداخت هزینه‌ای مجزا می‌توانید در طول سفر غذا میل کنید. قطارهای پرستو در مسیرهای اهواز-مشهد، خرمشهر-مشهد، تهران-اهواز، تهران-خرمشهر و بالعکس فعال هستند.

سخن پایانی

ناوگان مسافربری بن ریل، یکی از موفق‌ترین ناوگان‌های مسافربری مسیر ریلی کشور است. شرکتی که قطارهایی ایمن و با خدماتی کامل را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. قطارهای بن ریل معمولاً در مسیرهای پرتردد کشور فعال هستند و عملکرد رضایت‌بخشی در سرویس‌دهی به مسافران خود دارند. برای خرید بلیط قطار بن ریل به مقصد موردنظر، تهیه بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی با هزینه‌ای مناسب، رزرو هتل و خرید بلیط اتوبوس، می‌توانید به فلای‌ تودی، مرجع مطمئن و معتبر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با مناسب‌ترین قیمت، مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو