سه مسیر ریلی طولانی اما پرطرفدار

سه مسیر ریلی طولانی اما پرطرفدار


منبع: ساعد نیوز

5

1402/9/25

09:52


این روزها به لطف شبکه ریلی گسترده‌ای که در کشورمان وجود دارد، سفر زمینی در مسیرهای طولانی به تجربه‌ای لذت‌بخش و بی‌دغدغه تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا در این نوشتار به سراغ سه مسیر ریلی که طولانی‌ترین و البته پرطرفدار مسیر‌های ریلی قطار هستند برویم و ضمن معرفی آن‌ها انواع قطارهایی که در این مسیرها تردد دارند را بررسی کنیم.

مسیر تبریز مشهد: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور

فاصله میان شهر تبریز و مشهد نزدیک به 1542 کیلومتر است و مسیر ریلی آن‌ها به‌عنوان طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور شناخته شده می‌شود. ازاین‌رو آن دسته از مسافرانی که قصد دارند از راه زمینی در این مسیر سفر کنند قطار را در اولویت قرار می‌دهند تا با بهره‌مندی از امکانات قطارها بتوانند این مسیر طولانی را بدون خستگی و با آسودگی بیشتر طی کنند.

این مسافران با خرید بلیط قطار تبریز مشهد حدود 24 ساعت و نیم در مسیر خواهند بود. قطار تبریز به مشهد با گذر از شهرهای عجب‌شیر، مراغه، میانه، زنجان، خرم دره، تاکستان، قزوین، هشتگرد، کرج، ورامین، سمنان، دامغان، شاهرود و نیشابور به مقصد می‌رسد.

خرید بلیط قطار تبریز مشهد

خوشبختانه به سبب تقاضای بالایی که برای خرید بلیط قطار تبریز مشهد و مسیر برگشت آن وجود دارد برنامه حرکت این قطارها به‌گونه‌ای است که به‌طور مرتب مشغول به خدمات‌رسانی هستند. در میان شرکت‌های ریلی کشور، شرکت باسابقه و پرآوازه قطارهای رجا در این مسیر فعالیت دارد و مسافران می‌توانند از میان قطارهای این شرکت در مسیر تبریز مشهد که شامل قطار 4 ستاره 4 تخته سبز نوین، قطار 4 ستاره 4 تخته سبز سیمرغ و قطار 3 ستاره 4 تخته خلیج‌فارس است، دست به انتخاب بزنند. گفتنی است شرکت رجا به‌تازگی امکان رزرو قطار خلیج‌فارس با هتل به‌صورت اختیاری را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است.

تبریز مشهد

قیمت بلیط قطار تبریز مشهد

قطارهای مسیر ریلی مشهد تبریز از نوع کوپه‌ای هستند و امکانات مناسبی را در برای مسافران این مسیر فراهم کرده‌اند تا در طول این مسیر طولانی بتوانند با بهره‌مندی از امکانات ضروری دغدغه‌ای نداشته باشند. ازنظر قیمتی نیز همگی این قطارها مقرون‌به‌صرفه هستند؛ بااین‌وجود قطار 4 ستاره‌ی 4 تخته نوین رجا قیمت بیشتری از قطارهای دیگر دارد و البته واگن‌های آن نیز کیفیت بهتری دارند.

اگر به دنبال ارزان‌ترین قطار این مسیر هستید بلیط هر دو قطار 3 ستاره سیمرغ و قطار خلیج‌فارس را می‌توانید با نصف قیمت قطار 4 تخته نوین خریداری کنید. گفتنی است در ایام شلوغ سفر مانند نوروز احتمال افزایش قیمت به دنبال افزایش تقاضا وجود دارد.

کوپه قطار

مسیر تهران بندرعباس: طولانی‌ترین مسیر ریلی در جنوب

تهران حدوداً در ناحیه مرکز کشور قرار دارد و بندرعباس در ناحیه جنوب است. مسیر میان پایتخت و بندرعباس با 1333 کیلومتر جزو طولانی‌ترین مسیرهای ریلی داخل کشور قرار دارد. مسافرانی که با خرید بلیط قطار رجا تهران بندرعباس و یا مسیر برعکس آن سفر می‌کنند حدوداً بین 20 تا 21 ساعت در مسیر خواهند بود.

قطار تهران بندرعباس بعد از گذشتن از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، خاتون آباد، سیرجان، تزرج، زادمحمود و فین به مقصد می‌رسد.

خرید بلیط قطار تهران بندرعباس

ساکنان پایتخت برای سفر به بندرعباس و زمان رزرو بلیط قطار تهران بندرعباس می‌توانند از میان قطارهای این مسیر که شامل قطارهای سه شرکت ریلی رجا، بن ریل و جوپار می‌شود دست به انتخاب بزنند. این قطارها شامل قطار 4 ستاره 4 تخته ارگ جوپار، قطار 3 ستاره 6 تخته جوپار، قطار 4 ستاره 4 تخته غزال بن ریل و قطار 4 ستاره 4 تخته غزال بن ریل می‌شوند. همگی آن‌ها از نوع کوپه‌ای هستند و از امکانات مناسبی برای طی کردن مسیرهای طولانی برخوردارند. بااین‌وجود قطار 4 ستاره 4 تخته ارگ متعلق به شرکت جوپار ازنظر امکانات گزینه بهتری برای مسافران سخت پسند است. گفتنی است قطار غزال که از سوی دو شرکت ریلی مختلف در مسیر تهران به بندرعباس بکار گرفته شده است حدود یک ساعت زودتر از دیگر قطارها به مقصد می‌رسد.

راهرو قطار

قیمت بلیط قطار تهران بندرعباس

از میان تمام قطارهایی که در مسیر تهران بندرعباس حرکت می‌کنند قطار 4 تخته ارگ از شرکت ریلی جوپار قیمت بیشتری دارد که دلیل آن‌هم کیفیت بالاتر واگن این قطار و امکانات بیشتر آن است. همان‌طور که می‌دانید معمولاً قطارهای 6 تخته قیمت کمتری از قطارهای کوپه‌ای 4 تخته دارند و قطار 3 ستاره 6 تخته پارسی از شرکت جوپار نیز قیمت ارزان‌تری در میان بلیط قطار تهران بندرعباس دارد.

همان‌طور که در خصوص مسیرهای ریلی دیگر هم ذکر شد دوره‌های زمانی رزرو بلیط نیز می‌تواند موجب تغییر اندک قیمت بلیط‌های قطار شود.

مسیر اصفهان مشهد: طولانی اما پرطرفدار

مشهد و اصفهان هر دو از کلان‌شهرهای مهم و البته دیدنی ایران هستند که مسافران زیادی به آن‌ها تردد دارند. مسلماً تعداد زیادی از گردشگران این دو شهر نیز از ساکنان این شهرها هستند. ازآنجاکه مسافت میان این دو شهر نیز طولانی است سفر ریلی گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه اما راحت برای سفر در این مسیر محسوب می‌شود.

مسافت میان این دو شهر پر گردشگر حدود 1484 کیلومتر است و مسیر ریلی آن نیز مسیری طولانی اما پر از جذابیت است. قطار اصفهان مشهد در میان مسیر با عبور از بادرود، کاشان، محمدیه، تهران، ورامین، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور به مقصد می‌رسد. گفتنی است قطار اصفهان مشهد تقریباً 18 ساعت این مسیر را طی می‌کند.

مشهد

خرید بلیط قطار اصفهان مشهد

مسافرانی که قصد سفر در مسیر ریلی مشهد و اصفهان را دارند در هنگام رزرو بلیط قطار اصفهان مشهد می‌توانند از میان قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر رجا، قطار 4 ستاره سبز نوین رجا، قطار 4 ستاره 4 تخته غدیر از شرکت ریل ترابر سبا و قطار 5 ستاره نوالرضا دست به انتخاب بزنند. همگی این قطارها جزو قطارهای باکیفیت کشور هستند و سفر با آن‌ها در این مسیر طولانی تجربه خاطره‌انگیزی برای مسافران رقم می‌زند؛ بااین‌وجود ازنظر امکانات و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند و همین موجب می‌شود تا متقاضیان گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب داشته باشند.

قیمت بلیط قطار اصفهان مشهد

متقاضیان خرید بلیط قطار اصفهان مشهد می‌توانند از میان سه رده قیمتی مختلف دست به انتخاب بزنند و ازاین‌رو قطارهای این مسیر می‌توانند برای مسافران با بودجه‌های مالی متفاوت و سلایق مختلف رضایت‌بخش باشد. برای مسافران مشکل‌پسندی که می‌خواهند با بهترین قطار و بالاترین کیفیت خدمات در مسیر اصفهان و مشهد سفر کنند قطار 5 ستاره نوالرضا که جزو قطارهای لوکس کشور است بهترین انتخاب است.

برای آن دسته از مسافرانی که قصد دارند تا ضمن بهره‌مندی از امکانات مطلوب با قطاری اقتصادی سفر کنند نیز قطار 4 ستاره سبز نوین از شرکت رجا و قطار 4 ستاره 4 تخته غدیر متعلق به شرکت ریل ترابر سبا گزینه‌های مناسب‌تری است. درنهایت برای آن‌ها که به دنبال ارزان‌ترین بلیط قطار اصفهان مشهد هستند نیز قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر از شرکت رجا انتخاب خوبی است.

قطار

کلام آخر

مسیر اصفهان مشهد، تهران بندرعباس و تبریز مشهد طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور هستند و ازاین‌رو سفر با قطار انتخاب بسیاری از مسافران این مسیرها است. در این مطلب به معرفی این مسیرها و قطارهای فعال در آن‌ها و گزینه‌هایی که متقاضیان سفر ریلی در این مسیرها در اختیار دارند پرداختیم. امیدواریم این موارد به مسافران این مسیرها کمک کند تا با آگاهی دست به انتخاب بهترین گزینه بزنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو