سود سهام عدالت دوم چند درصد کمتر از سود اول است؟ | تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

1

1402/12/13

08:39


سود سهام عدالت دوم چند درصد کمتر از سود اول است؟ | تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ​مرحلهٔ دوم سود سهام عدالت که احتمالا ۳۰ درصد کمتر از مرحلهٔ اول است در ۲۵ اسفند واریز می‌شود.

با این احتساب دارندگان سهام یک میلیونی حدودا ۹۷۰ هزار تومان و دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی حدود ۵۱۵ هزار تومان دریافت خواهند کرد. 

بر اساس توضیحات مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک در ماه اسفند بین روز‌های ۱۸ تا ۲۰ این ماه شارژ خواهد شد.

 بنابراین مشمولان در ماه اسفند نیز مانند بهمن دو یارانه دریافت می‌کنند، نخست یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه اعتبار آن به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و از طریق آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کرد و دوم، یارانه نقدی است که بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص واریز خواهد شد./ آرمان ملی

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ 31/04/1399 می شود، بنابراین این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیرحضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال های 1384 تا 31 تیرماه 1399 سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

همچنین تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

به گفته مسئولان، اگر تا ۱۰ اسفند افراد فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان را انجام دهند و شماره شبای معتبر بانکی داشته باشند، سود آن‌ها همزمان با مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۱ واریز می‌شود.

۱۵ آبان امسال بود که سرانجام از سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث پس از کش و قوش‌های فراوان رونمایی شد.

حالا وراث متوفیان دارای سهام عدالت می‌توانند با چند گام اقدامات انتقال سهام را انجام دهند بر این اساس یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تایید زمان تشکیل پرونده می‌تواند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

سهام عدالت

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث چه مدارکی لازم است؟

تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

همانطور که اعلام شده برای طی کردن مراحل فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث نیازمند این هستند که به یکی از شعب بانک‌های منتخب و کارگزاری‌های مشخص شده مراجعه کنند تا فرآیند به شکل رایگان انجام شود. در همین راستا مهدی حاجی‌وند مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: افراد باید به کارگزاری‌های منتخب جهت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مراجعه کنند؛ به عبارتی با توجه به نکته‌ای که در ابتدا مطرح شد تمام کارگزاری‌ها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام نمی‌دهند و تنها ۴۴ کارگزاری این اقدام را انجام می‌دهند.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

حاجی‌وند در ادامه اظهار کرد: اگر برخی کارگزاری‌ها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام نمی‌دهند به این دلیل است که جزئی از این ۴۴ کارگزاری نیستند بنابر این افراد باید توجه کنند که به کارگزاری‌های منتخب مراجعه کنند و کارگزاری‌های منتخب این اقدام را انجام می‌دهد.

پیش از این هم اعلام شده بود کارگزاری‌های منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» هستند./ مکتوب نامه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو