تعیین تکلیف جزئیات سهام عدالت اسفند ماه به همراه مژدگانی عید | تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد!

1

1402/12/18

09:23


تعیین تکلیف جزئیات سهام عدالت اسفند ماه به همراه مژدگانی عید | تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید. سرانجام، با فراهم شدن سامانه میراث، یعنی سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، تکلیف انتقال این سهام نیز مشخص شد.

تکلیف سود سهام عدالت این افراد مشخص شد + جزئیات

به اطلاع وراث متوفیان سهام عدالت می‌رساند که طبق اعلام مسئولان، مهلت ثبت نام در سامانه میراث برای دریافت سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲، حداکثر تا روز ۱۷ اسفند می‌باشد. این سامانه برای ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت رایگان است. لذا وراثان متوفیان تا این تاریخ می‌توانند در سامانه میراث ثبت نام کنند و در فهرست دریافت کنندگان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ قرار گیرند.

سهام عدالت

بر این اساس یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرا رسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌تواند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

سهام عدالت

بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» از جمله بخش‌هایی هستند که بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس اقدامات مربوط به انتقال سهام عدالت به وراث را رایگان انجام خواهد داد.

برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مدارک زیر مورد نیاز است:

تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

اما بنابر اعلام مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام متوفیان به حساب وراث در سال ۱۴۰۲ وراث باید سریع‌تر اقدامات مربوطه را انجام دهند در همین راستا محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: وراث متوفیان سهام عدالت حداکثر تا روز ۱۷ اسفندماه فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه میراث در فهرست دریافت کنندگان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ قرار گیرند.

پیش از این هم باغستانی در رابطه با واریز سود سهام عدالت متوفیان به وراث اظهار کرد: اگر وراث سجامی بوده و شماره شبای معتبر بانکی داشته باشند، سود آن‌ها همزمان با مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ١٤٠١ به حساب این افراد واریز می‌شود.

باغستانی در پاسخ به این پرسش که سود افرادی که تا زمان مقرر (۱۷ اسفند) نتوانند فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان را طی کنند، چه خواهد شد؟ بیان کرد: سهامداران نباید نگران باشند، زیرا سود آن‌ها در مراحل بعدی پرداخت سود سهام عدالت به حسابشان واریز خواهد شد.

در ادامه مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: نکته مهم این که برای دریافت سود (سهام عدالت و متوفیان) هیچ لینک و پیامکی برای افراد ارسال نخواهد شد و افراد هم باید در این زمینه هوشیار باشند.

در نهایت بنابر اعلام سازمان بورس، تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نخواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو