بهترین فیلم های هواپیمایی که حتما باید ببینید

منبع: فیگار

1

1402/12/13

10:04


فیلم‌هایی که در هواپیما یا فرودگاه اتفاق می‌افتند، کیفیت منحصر به فردی دارند. آنها درام‌‌هایی عاشقانه‌تر، هیجان‌انگیزتر و دل‌خراش‌تر از فیلم‌های دیگر دارند، زیرا همه این‌ها در ارتفاع اتفاق می‌افتند…

بهترین فیلم های هواپیمایی که حتما باید ببینید

فیلم‌هایی که در هواپیما یا فرودگاه اتفاق می‌افتند، کیفیت منحصر به فردی دارند. آنها درام‌‌هایی عاشقانه‌تر، هیجان‌انگیزتر و دل‌خراش‌تر از فیلم‌های دیگر دارند، زیرا همه این‌ها در ارتفاع اتفاق می‌افتند و حالت تعلیقی جالبی دارند. در ادامه بهترین فیلم های هواپیمایی جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

«Non-Stop»

این یکی از فیلم های سینمایی هواپیمایی است که در آن لیام نیسون نقش یک مارشال الکلی آمریکایی را بازی می‌کند که باید یک قاتل را پیدا کند. بدون توقف یک اکشن‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

«Flight»

پرواز یکی از فیلم های هواپیمایی مسافربری است که در آن دنزل واشنگتن در نقش یک خلبان الکلی ایفای نقش می‌کند و موفق می‌شود با مانورهای زیبا از سقوط هواپیما جلوگیری کند اما به دلیل الکلی بودن دادگاهی می‌شود.

«Passenger 57»

مسافر 57 از فیلم های هیجانی هواپیمایی است که در آن وسلی اسنایپس کارمندی در واحد ضدتروریسم است و با ربوده شدن هواپیما توسط یک تروریست معروف، تنها فردی است که همه را نجات می‌دهد.

«Alive»

در این فیلم اعضای یک تیم فوتبال اروگوئه‌ای پس از سقوط هواپیما در کوه‌های آند سرگردان می‌شوند. فیلم بر اساس رویدادهای واقعی بوده و در 2023 به نام انجمن برف بازسازی شده است.

بهترین فیلم های هواپیمایی که حتما باید ببینید

«Turbulence»

فیلم تلاطم داستان یک قاتل محکوم با بازی ری لیوتا است که هواپیمایی را می‌رباید. این یک فیلم اکشن هواپیمایی معمولی است که بازی‌های عالی و جلوه‌های ویزه خوب را در خود جای داده است.

«Cast Away»

فیلمی با بازی تام هنکس که داستان واقعی سقوط هواپیمایی را به تصویر می‌کشد. فیلم، درباره سفری غم‌انگیز و بقای مسافران با لحنی تاثیرگذار و گاهی کمدی است که تماشاگران را عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 «7500»

نام این فیلم به دلیل سیگنال اضطراری که در مورد هواپیماربایی ارسال می‌شود، اینگونه است. تروریست ها به کابین هواپیمای ایرباس در مسیر برلین پاریس حمله کرده‌اند و جوزف گوردون-لویت همه را نجات می‌دهد.

«View from the Top»

در این فیلم، گوئینت پالترو در نقش دختری بازی می‌کند که می‌خواهد مهماندار درجه یک هواپیما باشد و انگیزه لازم برای رسیدن به این موفقیت را دارد. اما آیا این کار ارزش قربانی کردن مارک روفالو را دارد؟

«Air Force One»

فیلم با بازی هریسون فورد، بسیار پرانرژی است که پر از کشمکش و گره افکنی است. فورد نقش فرمانده عملیات را در این درام اکشن بازی کرده و آدم‌های بد را از پا در می‌آورد.

«United 93»

این فیلم درباره مسافران پرواز 93 خطوط هوایی یونایتد است که پس از خرید بلیط هواپیما در 11 سپتامبر 2001 در مزرعه‌ای در پنسیلوانیا سقوط کردند. فیلم پنج سال پس از 11 سپتامبر اکران شد و فوق العاده احساسی است.

«The Aviator»

فیلم هوانورد با بازی لئوناردو دی‌کاپریو یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های تاریخی آمریکایی یعنی هاوارد هیوز را با کارگردانی مارتین اسکورسیزی به نمایش می‌گذارد. کیت بلانشت نقش کاترین هپبورن را در فیلم بازی می‌کند.

«Con Air»

یک فیلم هوایی اکشن با بازی قوی و دیدنی نیکلاس کیج است. این فیلم دارای بخش‌های سرگرم‌کننده، جلوه‌های ویژه و فوق‌العاده با انفجارهای فراوان است.

«Up in the Air»

بالای آسمان با بازی بازیگر خوش تیپ هالیوود یعنی جورج کلونی فیلمی دیدنی است. زمانی که شرکت کلونی بودجه سفرش را کاهش می‌دهد، بحران شکل می‌گیرد. آنا کندریک و ورا فارمیگا از کارمندان بامزه شرکتی هستند که کلونی در آن کار می‌کند.

«Snakes on a Plane»

فیلمی اکشن که مارها در یک پرواز هوایی همسفر مسافران بوده و برای آنها دردسر درست می‌کنند. ساموئل ال جکسون در این فیلم بازی می‌کند و لحظات افتادن مار از قفسه بالای سر مسافران، بسیار هیجان‌انگیز و ترسناک است.

«Neerja»

نیرجا فیلمی هندی محصول سال ۲۰۱۶ است که بر براساس داستانی واقعی در سال 1986 میلادی ساخته شده و در آن نیرجا بهانوت رندگی خود را قربانی حفاظت از مسافرانی می‌کند که هواپیمایشان ربوده شده است.

«Plane»

هواپیما یک فیلم اکشن آمریکایی محصول ۲۰۲۳ و داستان خلبانی است که پس از یک فرود اضطراری باید از دست متخاصمان جان سالم به در ببرد. جرارد باتلر، مایک کولتر و تونی گلدوین بازیگران این فیلم هستند.

«Flightplan»

یک فیلم تعلیقی محصول 2005 با بازی جودی فاستر است که دخترش به طور تصادفی در پروازی به نیویورک ناپدید می‌شود. مارشال و کاپیتان پیتر سارسگارد و شان پن می‌گویند که فرزندش سوار هواپیما نشده است.

«Sully»

فیلم سولی داستان واقعی و باورنکردنی چسلی سولنبرگر، خلبانی است که یک فرود اضطراری روی رودخانه هادسون بدون هیچ مصدومی داشت. نقش این خلبان را تام هنکس با قدرت تمام بازی می‌کند.

«Red Eye»

این فیلم هیجان‌انگیز و تعلیقی با بازی راشل مک آدامز و کیلین مورفی است. در این فیلم زنی در یک پرواز توسط یک غریبه با چشم قرمز ربوده شده و داخل یک نقشه قتل کشیده می‌شود.

«Top Gun»

یک فیلم کلاسیک با بازی تام کروز درباره خلبانان نیروی دریایی بلندپرواز است و یکی از بهترین فیلم‌های هوایی تاریخ هالیوود است که توانایی بی‌نظیر تام کروز در بازی را به نمایش می‌گذارد.

 «Amelia»

این فیلم با بازی هیلاری سوانک، با پیروی از موفقیت‌های خلبان واقعی آملیا ارهارت، یک فیلم زندگی‌نامه جذاب است. در فیلم زندگی و حرفه ارهارت و سفر خطرناک او برای تبدیل شدن به اولین خلبان زن که به تنهایی با هواپیما در سراسر جهان پرواز می‌کند، به نمایش گذاشته می‎شود. ریچارد گیر، ایوان مک گرگور و کریستوفر اکلستون نیز در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

 «Planes»

هواپیماها یک انیمیشنی به کارگردان کلی هال است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در آن، یک هواپیمای جوان، که در یک مزرعه ذرت کار می‌کند، در اوقات فراغتش مانورهای هوایی انجام می‌دهد.

 «The Terminal»

ترمینال که داستان واقعی یک مرد ایرانی است، با بازی تام هنکس بسیار جذاب است. در فیلم او نقش یک مرد آواره اروپای شرقی را بازی می‌کند که بیش از یک سال‌ در فرودگاه منتظر می‌ماند تا جنگ در کشورش تمام شود.

 «The Terminal»

 «The Captain»

کاپیتان فیلمی آلمانی است که داستان زندگی جنایتکار جنگی آلمانی ویلی هرولد را در هفته‌های پایانی جنگ به تصویر می‌کشد.

«Airplane»

یک کمدی به کارگردانی جیم آبراهامز با بازی روبرت هایس محصول کشور آمریکا است که لحظات جالبی را در هواپیما نشان می‌دهد.

«Catch Me If You Can»

فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در نقش یک کلاهبردار واقعی است که خودش را خلبان جا می‌زند.

بهترین فیلم های هواپیمایی جنگی خارجی

از بهترین فیلم های هواپیمایی جنگی خارجی می‌توان به

  • نبرد بریتانیا (Battle of Britain)
  • دانکرک (Dunkirk)
  • ممفیس بل (Memphis Belle)
  • میدوی (Midway)
  • پسران پرواز (Flyboys)
  • پرل هاربر (Pearl Harbor)
  • سدشکنان (The Dam Busters)
  • دنیای آبی تیره (Dark Blue World)
  • عقاب آهنی (Iron Eagle)
  • بال‌ها (Wings)
  • اسکادران 303 (Squadron 303)
  • بارون قرمز (Red Baron)
  • دم قرمزها (Red Tails)
  • مکس آبی (The Blue Max)
  • هوانوردان تاسکگی (The Tuskegee Airmen)
  • مبارزان آسمان (Sky Fighters)
  • جنگنده نامرئی (Stealth)
  • پرواز شناسایی (The Dawn Patrol)
  • نبرد عقاب‌ها (Battle of the Eagles)
  • آسمان سرخ خونی (Blood Red Sky)
  • پرواز مزاحم (Flight of the Intruder)

اشاره کرد.

بهترین فیلم های هواپیمایی جنگی ایرانی

برفراز آسمان‌ها (۱۳۵۷)  نخستین فیلم تاریخ سینمای ایران با موضوع پرواز و خلبانی است. اما پس از شروع  جنگ ایران و عراق و اهمیت خلبانان در نبردهای هوایی در طول دفاع مقدس، چندین فیلم‌ هواپیمایی جنگی ایرانی ساخته شده است. بهترین فیلم های هواپیمایی جنگی ایرانی عبارتند از: عقاب‌ها (۱۳۶۳)،  حمله به اچ۳ (۱۳۷۳)، دایره سرخ (۱۳۷۴)، خلبان (۱۳۷۶)، پرواز خاموش (۱۳۷۷)، شوق پرواز (۱۳۹۰) و آسمان غرب (1402).

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو