صحیح ترین روش اتو کشیدن موها

صحیح ترین روش اتو کشیدن موها


منبع: ساعد نیوز

3

1402/12/13

16:05


یکی از بهترین راه های صاف کردن موقت موها استفاده از اتو مو است، برای اتو کردن موها نیازمند رعایت نکات و دانستن ترفندهایی هستید که باعث میشوند موهایتان بسیار صاف و زیبا شوند. در این بخش از دنیای مد ساعد نیوز قصد داریم آموزش اتو کردن موها را به صورت حرفه ای به شما بگوییم تا به موهای صاف و ایده آل تان برسید.

اتو مو یکی از پرکاربردترین وسایلی است که خانم‌ها برای حالت دادن به موهای خود از آن استفاده می‌کنند. بر خلاف تصور اکثریت، اتو کردن مو، تنها با هدف صاف کردن موها استفاده نمی‌شود. بلکه بسیاری از افراد، از اتوهایی مخصوص برای فر کردن یا حالت دادن به موهایشان استفاده می‌کنند. استفاده از این وسیله تنها مختص خانم‌ها نیست؛ برخی از آقایان نیز برای حالت دادن به موهای خود از اتوی مو استفاده می‌کنند.
با توجه به این که اتو کردن مو یکی از سریع‌ترین راه‌های حالت‌دهی به موست، پس لازم است که نکاتی در مورد استفاده از آن را بدانیم.

روش اتو کشیدن مو


در ادامه آموزش اتو کشیدن مو، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

شستن و خشک کردن مو‌ها


قبل از اتو کشیدن مو، سر خود را بشویید، از نرم‌کننده استفاده کرده و با سشوار خشک کنید. شستن موها باعث می‌شود چربی‌ها و آلودگی‌هایی که بر روی مو وجود دارند از بین بروند و نتیجه بهتری هنگام اتو کشیدن مو بگیرید. برای خشک کردن موها با سشوار، بهتر است درجه سشوار را کم کنید و سشوار را حدود 30 سانتی متر از موها فاصله دهید تا گرمای آن به مو آسیبی نرساند.
از اتو کشیدن موهای خیس یا مرطوب جدا خودداری کنید. اتو کشیدن موهای مرطوب آسان‌تر است و موها نیز سریع‌تر حالت می‌گیرد اما این عمل باعث از بین رفتن موها و آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

سشوار

دسته‌ بندی موها


پس از این که موهایتان کاملا خشک شد

  1. آن‌ها را شانه بزنید و به دسته‌های کوچک تقسیم کنید تا اتوکشی آن‌ها آسان‌تر شود.

  2. یک تقسیم‌بندی ساده کافی است. برای مثال می‌توانید موها را به 3 قسمت بالایی، میانی و پایینی تقسیم کنید. موهایی که در جلوی سر قرار دارند در دسته بالایی، موهایی که بالای گوش قرار دارند در دسته میانی و بقیه موها را در دسته پایینی جا دهید.

  3. سپس هر دسته را به چند قسمت دیگر تقسیم کنید و با گیره آن‌ها را بالا نگه دارید تا بتوانید به آسانی بقیه موها را اتو کنید.

  4. توجه داشته باشید که هر دسته از موها نه به قدری نازک و کم حجم باشد که باعث سوختن مو شود و نه آن قدر ضخیم باشد که حرارت به همه آن‌ها نرسد. بهتر است اتو کشیدن را از دسته و لایه‌های زیرین مو شروع کنید.

    دسته بندی کردن موها

    تنظیم حرارت اتو


    اکثر اتوها مجهز به دکمه تنظیم حرارت هستند. قبل از این که شروع به اتو کردن کنید، دمای اتو را تنظیم کنید تا موهایتان نسوزد. با توجه به این که جنس موها با یک دیگر متفاوت است، باید دمای مناسب برای هر جنس مو را بشناسیم تا بتوانیم با کم‌ترین آسیب به موها حالت دهیم.
    اگر موهای نازک یا رنگ شده دارید، بهتر است دمایی بین 165 درجه تا 175 درجه را تنظیم کنید. تنظیم دمای بالاتر، آسیب‌های جبران ناپذیری به مو وارد می‌کند. پس بهتر است چند بار با دمای کم‌تر اتو بکشید.

    اتو مو

    اتو کشیدن مو‎ با دمای کافی


    دمای مناسب برای اتوکشی موهای معمولی، کم‌تر از 195 درجه است. اگر موی فر، ضخیم یا وزدار دارید، می‌توانید دما را تا 210 درجه افزایش دهید. اگر با یک بار اتو کشیدن موها به حالت دلخواه نرسیدند، بهتر است به جای بالا بردن درجه حرارت، هر قسمت از مو را چند بار اتو بکشید. اگر لازم است یک قسمت از موها را چندبار اتو بکشید، این کار را بدون وقفه انجام ندهید. این کار باعث جمع شدن حرارت در مو و سوختن آن می‌شود.

شروع به اتو کردن مو


  • سعی کنید اتو را در فاصله‌ای نزدیک به ریشه (به طوری که به پوست سر آسیبی نرسد) قرار دهید و به آهستگی اتو را تا انتهای موها حرکت دهید. دقت داشته باشید هنگام اتوکشی نباید مو کشیده شود.

  • هنگام اتوکشی مو سعی کنید مدت زیادی اتو را روی یک قسمت از مو نگه ندارید؛ این کار باعث سوختن مو می‌شود. استفاده از کرم، واکس مو یا اسپری‌های حفاظت‌کننده در برابر حرارت برای جلوگیری از سوختن موها روش موثری است.

  • یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود موهایتان سریع‌تر حالت بگیرند، استفاده از شانه هنگام اتوکشی است. یعنی به طور هم‌زمان، شانه و اتو را روی مو بکشید.

نکاتی در روش اتو کشیدن مو


  • برای حالت‌دهی به موها روش‌های متعددی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از یک اتو موی ساده موهایتان را فر کنید یا به آن‌ها حجم بدهید.

  • اگر قصد دارید موهایتان را فر کنید، فقط کافی است موهای خود را دور صفحه اتو بپیچید و نگه دارید. برای این که فرهای درشتی ایجاد کنید، موها را دو تا سه مرتبه دور صفحه اتو بپیچید و صبر کنید.

  • برای ایجاد فرهای ریز، استفاده از اتوهایی که عرض کم‌تری دارند، مناسب‌تر است. چون می‌توانید موها را بیش‌تر به دور اتو بپیچید و فرهای کوچک‌تر ایجاد کنید.

  • برای این که بتوانید موهایتان را با اتو مو پرحجم‌تر کنید، تنها کافی است موها را به سمت بالا اتو بکشید. با این روش موها پرحجم‌تر نشان داده می‌شوند.

    اتو کشیدن مو

جمع بندی


اتو کردن مو یکی از راه‌های حالت‌دهی مو است که استفاده از آن طرفدار زیادی دارد. اگر شما هم زیاد از اتو مو استفاده می‌کنید یا قصد دارید برای حالت‌دهی موهایتان از آن استفاده کنید، لازم است نکاتی را رعایت کنید تا آسیبی به موهایتان نرسد:

  • قبل از اتو کردن، موها را بشویید و از نرم‌کننده استفاده کنید.

  • موها را به وسیله سشوار یا حوله مناسب خشک کنید.

  • موها را تقسیم بندی کرده و از لایه زیرین شروع به اتوکشی کنید.

  • پس از اتو کردن موها از سرم مو استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو