انشا درباره ماه اسفند (انشا اسفند با رعایت اصول نگارشی برای پایه های مختلف)

منبع: روزانه

1

1402/12/14

16:33


اسفند ماهی زیباست که هر چه درباره آن بنویسیم کم است. ماهی که در نهایت به یک بهار زیبا منجر خواهد شد. ما نیز امروز در سایت ادبی و هنری …

اسفند ماهی زیباست که هر چه درباره آن بنویسیم کم است. ماهی که در نهایت به یک بهار زیبا منجر خواهد شد. ما نیز امروز در سایت ادبی و هنری روزانه چندین انشا درباره ماه اسفند را برای شما دوستان آماده کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه شوید.

اسفندِ شاد

زمستان فصل طولانی است و بسیار کُند و آرام می گذرد اما به هر حال می گذرد و ما مثل همیشه به ماه پر هیجان و شاد اسفند می رسیم.

اسفند آخرین ماه زمستان و آخرین ماه سال است که در آن سال کهنه و پیر نفس های آخرش را می کشد و هوای عید نوروز و بهار و سال جدید همه جا را پر می کند. من عاشق اسفند ماه هستم و به نظرم زیبایی و هیجان و حس و حال خوب این ماه حتی از روزهای بهار نیز پر رنگ تر است.

اسفند برای هر کس معنایی دارد، مادران مهربان ما در این روزهای پایانی سال سرگرم خانه تکانی هستند که البته روی همه اعضای خانواده تاثیر خودش را می گذارد. پدران زحمت کش سعی می کنند برای خرید آخر سال و همچنین عید نوروز برنامه ریزی مالی داشته باشند و ما دانش آموزان در هر سن و سالی که باشیم در این روزها بسیار ذوق زده هستیم.

روزشماری برای تعطیلات عید نوروز، شب چهار شنبه سوری و شادی خرید لباس نو، بی شک هر یک حتی به تنهایی می تواند هر دانش آموزی را به اوج هیجان برساند و ما در ماه اسفند همه این هیجان را با هم تجربه می کنیم. پس چندان عجیب نیست که من و همه دوستانم اسفند را بهترین ماه سال و روزهای پایانی سال را بهترین روزهای زندگی خود بدانیم.

امیدوارم همه کودکان و نوجوانان سرزمینم در این روزها حال و هوای خوبی را تجربه کنند و هیچ کس غمگین نباشد.

مطلب مشابه: انشا تعطیلات عید نوروز؛ 6 انشا درباره نوروز و گذرندان تعطیلات

انشا حال و هوای اسفند

می خواهم حال و هوای اسفند و روزهای پایانی سال را توصیف کنم و هر چه فکر می کنم چیزی به ذهنم نمی رسد چون حس و حال این روزها وصف نشدنی هستند و من به قدری در این روزها هیجان زده هستم که نمی توانم ذوقم را در قالب کلمات وصف کنم، من در این روزها سر از پا نمی شناسم.

اگر بخواهم از هوا بگویم که بسیار تازه و با طراوت است، هوا در یک کلام بوی عید می دهد، بوی بهار، بوی تحویل سال و بوی شکوفه ها و باران.

اگر بخواهم از مدرسه بگویم که همه بچه ها درست مثل خودم فوق العاده هیجان زده رسیدن سال نو هستند و همه درباره برنامه هایی که برای عید نوروز دارند با یکدیگر صحبت می کنند.

اگر بخواهم از فضای خانه بگویم که خانه تکانی در آن موج می زند. مادرم در تکاپوی تمیز کردن خانه است و به معنای کامل کلمه خانه مان را تکان می دهد و در این گیر و دار البته ما بچه ها نیز گاهی باید بخشی از کار را بر عهده بگیریم اما ارزشش را دارد زیرا لحظه تحویل سال، خانه ما از تمیزی می درخشد.

اگر بخواهم از حال و هوای محله ام بگویم که درختان جوانه زده اند، بعضی از آن ها نیز شکوفه داده اند و مردم نیز اغلب سرگرم خریدهای سال نو در خیابان های شلوغ به این سو و آن سو می روند.

بله! همه جای بوی عید می دهد و در این میان سر و صدای چهار شنبه سوری این شادی و این همه هیجان را تکمیل می کند. من عاشق اسفند ماه و همه زیبایی هایش هستم، زیبایی های از جنس ماهی قرمز در تنگ، خرید آجیل و شیرینی، بوی لباس نو و غرق شدن در رویای عیدی گرفتن و مهمانی رفتن.

من بی صبرانه در انتظار اسفند و روزهای پایانی سال هستم.

مطلب مشابه: انشا بهار؛ چند انشای زیبا در مورد زیبایی های بهار و فصل نو شدن

انشا درباره ماه اسفند (انشا اسفند با رعایت اصول نگارشی برای پایه های مختلف)

انشا درباره اسفند آخرین ماه سال

اسفند آخرین ماه از سال است ماهی که صدای دور شدن قدم های زمستان و نزدیک شدن قدم های بهار با کوله بار سبزش به گوش می رسد، اسفند ماه عید، خرید، خیابان های شلوغ و لباس ها نو و تازه است.

اسفند که می شود جنب و جوشی تازه در تمام خانه ها و خیابان ها شکل می گیرد، خانه تکانی ها شروع می شود و مادرها تمام گوشه و کنار خانه را برای آمدن بهار و عید آماده می کنند و فرش های رنگارنگ را می بینی که شسته و پهن شده در پشت بام ها منتظر خشک شدن هستند.

در اسفند خیابان ها بوی عید می گیرند و همه برای خرید لباس و لوازم نو از خانه ها بیرون می آیند و روزهای آخر اسفند نیز این خریدها و شلوغی ها به اوج خود می رسد و هر گوشه را که نگاه کنی پر از سبزه، گل های بهاری، ماهی های قرمز و ظرف های هفت سین است.

البته در این ماه برخی نیز به خانه تکانی دل مشغول می شوند و کینه ها و دشمنی ها را از قلب شان بیرون کرده و دوستی و مهر را جایگزین آن می کنند تا با دل و روحی پاک و بی کینه سال جدید را شروع کنند.

در آخرین روز های اسفند برخی ها به خانه ی کسانی که عزیزی را از دست داده اند می روند تا او را با دلی شاد به استقبال بهار بفرستند.

آخرین چهارشنبه اسفند نیز روزی است که همگی ما مانند نیاکان خود آتش برپا می کنیم و تمام مشکلات و سختی ها را به دست آتش می سپاریم و از آن گرما، سرخی و نیرویی تازه برای روز های پیش رو می گیریم.

می توان گفت ماه اسفند سرآغاز نو شدن دوباره ی ما و زمین است زیرا که این ماه زیبا نوید آمدن نوروز و روزهایی تازه و سالی نو را می دهد.

اشنای زیبای فصل سرد بهاری

اسفند آخرین ماه فصل سرد زمستان و هم چنین آخرین ماه سال است که حال و هوای آن با دیگر ماه های سال فرق می کند زیرا همه در تکاپو و تلاش برای شروع سال جدید هستند.

زمانی که اسفند ماه پا به زمین می گذارد همه جا پر از بوی عید می شود و حتی سرمای زمستان هم خودش را به وزش نسیم بهاری می سپارد و آماده ی شکفتن و سبز شدن می شود.

درختان کم کم خودشان را آماده ی سبز شدن و دوختن شکوفه بر تنشان می کنند، انگار که صبح برای آنان از راه رسیده است و آن ها بعد از خوابی طولانی آرام آرام می خواهند بیدار شوند و اسفند نوید آمدن بهار را به گوششان می رساند و گاهی اوقات در آخرین روزهای اسفند از ذوق می شکفند و بهار را در زمستان مهمان زمین می کنند.

بازارهای شلوغ و دست های پر از خرید عید در این ماه آدم را به وجد می آورد که گاهی وقت ها بی دلیل و بدون این که کاری داشته باشد بیرون رفته و قدمی بزند و از دیدن آن همه جنب و جوش لذت ببرد.

در اسفند ماه همان طور که طبیعت کم کم آماده ی تکاندن برف از تن و روی خود می شود خانه ها هم رنگ تمیزی و پاکی به خود می گیرند و اکثر مردم شروع به خانه تکانی می کنند تا همه چیز را برای رفتن زمستان و آمدن بهار آماده کنند.

آخرین چهارشنبه ی اسفند ماه با تمام چهارشنبه های دیگر متفاوت است چون ما ایرانیان چهارشنبه ی آخر هر سال را به رسم گذشتگان خود جشن می گیریم.

در روزهای آخر اسفند شلوغی ها به اوج خود می رسد و همه می خواهند کارهای نیمه تمام شان را به پایان برسانند و سال جدید را با آرامش خاطر شروع کنند.

شاید به بهانه ی همین کارها است که اسفند روزهایش را کمی کش می دهد تا هم این شور و شوق را به تماشا بنشیند و هم کمی زمان بیش تر برای آن ها که کارهایشان هنوز نیمه کاره فراهم کند تا همه با خیالی آسوده برگ آخر دفتر زمستان را ببندند و برگی نو به نام بهار بگشایند.

مطلب مشابه: انشا طبیعت + 7 انشا زیبای کوتاه و بلند برای پایه تحصیلی دبیرستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو