سفر به آبی‌ترین شهر دنیا؛ فیروزه‌ای در دل مراکش+تصاویر جذاب و دیدنی

سفر به آبی‌ترین شهر دنیا؛ فیروزه‌ای در دل مراکش+تصاویر جذاب و دیدنی


منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/15

11:32


ساعد نیوز: شفشاون شهری کوچک در مراکش است که به دلیل داشتن ساختمان‌ها، دیوارها و پنجره‌های آبی‌اش شهرت دارد و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر زیبا به مراکش سفر می‌کنند.

سفر به آبی‌ترین شهر دنیا؛ فیروزه‌ای در دل مراکش+تصاویر جذاب و دیدنی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، تمام زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های شگفت‌انگیز دنیا را که کنار بگذاریم، ساخته‌های دست بشر هم در نوع خودش بی‌نظیر و رویایی است. مثلا اینکه عده‌ای تصمیم بگیرند تمام شهرشان را رنگی کنند، چشم انداز زیبایی به وجود می‌آورد که به عقل هرکسی نمی‌رسد. دنیا را که بگردید، پر از این شگفتی‌های و زیبایی‌های ساخت دست انسان است. نمی‌دانم تا به حال شهر آبی دیده‌اید یا چیزی در مورد شهری شنیده‌اید که همه در و دیوار‌ها و مغازه‌ها و زمینش آبی باشد. شفشاون همین شهر آبی و جادویی است که در کشور مراکش قرار دارد و آنقدر زیبا و جذاب است که دوست دارید کوله‌بار سفر را ببندید و برای دیدنش به مراکش سفر کنید. خب سفر رفتن آن هم به مراکش کار چندان ساده‌ای نیست، اما می‌توانید در این سفر مجازی با ما همراه شوید تا با هم از دیدن زیبایی‌های این شهر آبی در دل مراکش لذت ببریم.

شفشاون شهری کوچک در شمال غربی مراکش و نزدیکی دریای مدیترانه و جنوب تنگه جبل الطارق است که در جوار رشته کوه‌های ریف قرار گرفته است و حدود 4000 نفر جمعیت دارد. شفشاون در زبان مردم بومی منطقه به معنای «تماشای شاخ» است. این شهر که قدمتی حدودا 600 ساله دارد، درواقع درسال 1471 برای مقابله با هجوم پرتقالی‌ها ساخته شد. در این شهر حدود 200 هتل و اقامتگاه وجود دارد تا بتواند در فصل تابستان پذیرای گردشگرانی باشد که با شوق و ذوق برای دیدن این شهر زیبا به آن سفر می‌کنند. میدان اصلی شفشاون پر از کافه‌های رنگارنگ و جذاب است که مسافران در آن می‌نشینند و از خوردن غذا‌های محلی و دیدن رنگ آبی شهر لذت می‌برند و فروشندگان اجناس مختلفی را مانند پتو و فرش‌های دستباف، قوری و سفال‌های رنگارنگ و حنای محلی می‌فروشند. راستی یکی از عمیق‌ترین غار‌های قاره آفریقا نیز همینجاست.

شفشاون شهرت خود را مدیون رنگ آبی در و دیوار‌ها و ساختمان‌هایش است. دیوار‌های آبی، خانه‌های آبی، پلکان‌های آبی، در‌ها و پنجره‌های آبی و گلدان‌های آبی در مجاورت آسمان آبی زیبایی نفسگیری دارد که قابل وصف نیست. وقتی در شفشاون قدم می‌زنید، گویی با سایه روشن‌هایی از رنگ آبی احاطه می‌شوید. حتما شما هم می‌پرسید چرا همه چیز این شهر به رنگ آبی است؟ داستان از اینجا شروع می‌شود که در دهه 1930 میلادی مردمی که در این شهر زندگی می‌کردند، تصمیم گرفتند تا شهر را رنگ بزنند. به نظر می‌رسد این کار بیشتر از اینکه جنبه تزیین شهر را داشته باشد، دلیل مذهبی داشته است. مردم شفشاون از رنگ آبی استفاده کردند، چون یکی از رنگ‌های سنتی مردم این شهر بود و رنگ آبی برای آن‌ها یادآور قدرت خداوند است.

این شهر آبی در تضاد با رنگ قهوه‌ای کوهستانی که در جوار آن قرار گرفته است، منظره فوق‌العاده‌ای دارد. جالب است اگر بدانید گاه مردم ساکن در این شهر با پوشیدن لباس‌های آبی با محیط یکی می‌شوند، آنقدر که تصور می‌کنید در یک دریای آبی بیکران غرق شده‌اید. یکی دیگر از زیبایی‌های شفشاون پرتقال‌های نارنجی و خوشرنگی است که از دیوار‌های آبی برخی از مغازه‌ها آویزان است. شما با سفر به این شهر آبی و زیبا با یک تیر سه نشان می‌زنید. اول اینکه با دیدن رنگ آبی شهر در آرامشی عمیق و بی‌نظیر غرق می‌شوید. دوم با غذا‌های محلی مراکش و صنایع دستی مردم شهر آشنا می‌شوید و سوم می‌توانید عکس‌های ناب و زیبایی بگیرید که در هیچ منظره‌ای مانندش را پیدا نمی‌کنید. شما در هر فصلی که به شفشاون سفر کنید، شاهد منظره‌های زیبایی خواهید بود، اما ماه‌های آپریل تا ژوئن برای علاقه‌مندانی که دوست دارند در مسیر پیاده‌روی کنند و از دیدن مناظر لذت ببرند، مناسبتر است. سفر به شفشاون سفری ارزان است و قیمت هتل‌ها در این شهر چندان گران نیست.

غذا‌های محلی شفشاون

شفشاون به دلیل داشتن صد‌ها مدل ادویه خوش‌طعم و خوش‌رنگ شهرت دارد، همچنین این شهر دارای گیاهان دارویی بسیار زیادی است. اگر بخواهید از میان غذا‌های محلی یکی از غذا‌های خوشمزه شفشاون را انتخاب کنید، پیشنهاد ما «تاگین» است که از ترکیب گوشت قرمز با ماهی و سبزیجات تازه و ادویه‌های خوش‌طعم و خاص مراکشی تهیه شده است. یکی دیگر از خوشمزه‌های محلی شهر شفشاون، پنیر بز است که مردم محلی درست می‌کنند و به توریست‌ها می‌فروشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو