متولدین فروردین ماه چندین نماد مختلف دارند که ماه تولد آنها را مشخص می کند. نوزادان فروردین ماهی می توانند علائم نجومی برج حمل یا همان ماه فروردین (متولد 1 تا 19 فروردین ) یا ثور همان اردیبهشت (متولد 19 فروردین تا 30 فروردین ) را داشته باشند. گل های دیزی و نخود شیرین نیز نشان دهنده متولدین ماه فروردین هستند. اما سنگ تولد فروردین چطور؟ هر ماه سنگ قیمتی مخصوص به خود را دارد که نشان دهنده متولدین آن ماه می باشد. در این مطلب از سلام دنیا، ما به مطالبی همچون سنگ ماه فروردین چیست؛ معنی و خواص سنگ ماه فروردین؛ خصوصیات سنگ متولدین فروردین ماهی زن و مرد؛ سنگ ماه فروردین چه رنگی است؛ سنگ ماه فروردین زنانه و مردانه پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

سنگ ماه تولد فروردین 

اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین سنگ الماس است. از بقیه سنگ ها می توان به سنگ های ذکر شده در ادامه مطلب اشاره کرد.

  • سنگ خون
  • جاسپر
  • توپاز زرد
  • آکومارین
  • یاقوت کبود

سنگ ماه فروردین چیست

الماس سنگ تولد ماه فروردین است. در حالی که این سنگ قیمتی به دلیل انواع بی رنگ یا سفید خود شناخته شده است، الماس های رنگی مانند الماس معروف Hope / هوپ نیز وجود دارد. الماس ها می توانند در رنگ های مشکی، آبی، سبز، صورتی، قرمز، بنفش، نارنجی یا زرد نیز باشند. اکثریت قریب به اتفاق الماس ها شفاف، بی رنگ هستند و نمایش خارق العاده ای از فلاش های سفید و چند رنگ را به خوبی نشان می دهند. الماس شاید به دلیل دوام برترش معروف باشد.

این جواهر استحکام خود را از یک ساختار اتمی متقارن که از کربن خالص ساخته شده است به دست می آورد. الماس به سختی آسیب می بیند و همراه با ظاهر آتشین خود، محبوب ترین گزینه سنگ های قیمتی برای حلقه های نامزدی است. در واقع، جواهرات الماسی از هر نوعی می‌توانند آنقدر عمر کنند که نسل‌های مختلف آن را ارزشمند بدانند. الماس ها علاوه بر سنگ تولد ماه فروردین، به طور سنتی به عنوان هدیه برای بزرگداشت 60 و 75 سالگرد ازدواج ارائه می شوند.


حتما بخوانید: خصوصیات متولدین فروردین


سنگ تولد من چه رنگی است؟

الماس یک گوهر بسیار قوی می باشد. نام الماس از کلمه یونانی آداماس به معنای شکست ناپذیر یا نشکن گرفته شده است. این سنگ به دلیل داشتن کیفیت بادوام خود، سنگی مناسب است. سنگ تولد را می توان در سراسر جهان یافت. بر اساس گزارش موسسه زمین شناسی آمریکا، تجارت الماس از قرن چهارم قبل از میلاد آغاز شد. الماس در ابتدا از نهرها و رودخانه های هند جمع آوری می شد. این جواهرات توسط افراد سلطنتی و ثروتمندان مورد جستجو قرار می گرفت. پس از آن الماس راه خود را به اروپا پیدا کرد. در دهه 1400، این سنگ بیشتر خود را به عنوان نمادی از موقعیت نخبگان تثبیت کرد. الماس هوپ در هند استخراج شد و بعداً در سال 1668 به لویی چهاردهم پادشاه فرانسه فروخته شد. الماس همچنین به عنوان نمادی از وضوح و قدرت دیده می شود. به گفته یکی از شاعران ناشناس قرن دوم قبل از میلاد، گفته می شود که چشم بد را دفع می کند. اعتقاد بر این است که الماس نشان دهنده طول عمر، قدرت، زیبایی و شادی است. الماس علاوه بر سنگ تولد ماه فروردین، 60 و 75مین سالگرد ازدواج را نیز نشان می دهد. 

رنگ سنگ ماه فروردین چیست؟

اکثریت قریب به اتفاق الماس های طبیعی - تقریباً 98٪ از کل محصول جهانی - بی رنگ هستند. الماس های بی رنگ ممکن است مقادیر کمی زرد، قهوه ای یا خاکستری را در خود جای داده باشند. اگر همه عوامل دیگر یکسان باشند، الماس‌های بی‌رنگ با مقادیر کمتری از این رنگ‌ها کمیاب‌تر و در نتیجه ارزشمندتر از الماس‌هایی هستند که بیشتر دارند. سطح دقیقی که این رنگ‌ها ارائه می‌کنند، اگر اصلاً وجود داشته باشد، تأثیر قدرتمندی بر قیمت هر قیراط الماس که مقیاس استاندارد شده‌ای -  مقیاس رنگی D-Z. توسط GIA توسعه داده شد و اکنون در سطح جهانی پذیرفته شده است - که میزان دقیق رنگ را در سنگ توصیف می‌کند، دارد.

رنگ سنگ ماه فروردین چیست

الماس هایی با رنگ D مطلقاً هیچ رنگی در خود ندارند، در حالی که سنگ های قیمتی Z بیشترین رنگ مجاز را دارند که همچنان بی رنگ در نظر گرفته شوند. در حالی که الماس های بی رنگ با رنگ کمتر بیشتر از الماس هایی با مقادیر بالاتر ارزش گذاری می شوند، این بدان معنا نیست که جواهراتی که درجه رنگ آنها در مقیاس الفبایی پایین تر است، زیبایی کمتری دارند. زیبایی واقعاً در چشم بیننده سنجیده می شود و افراد مختلف جذب رنگ های مختلف می شوند. برخی ترجیح می‌دهند از درجه‌های بی‌رنگ قیمت‌گذار (D، E، و F) استفاده کنند، که رنگ خالصی دارند و در پایه‌های طلای سفید یا پلاتینیوم بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.


حتما بخوانید: متن تبریک تولد فروردین ماهی 


برخی دیگر به سمت سنگ‌هایی که رنگ‌های گرم‌تری دارند -  به‌ویژه اگر در پایه‌های غیرسفید (مثلاً رزگلد) قرار بگیرند - جذب می‌شوند، زیرا الماس نور را از محیط اطراف خود جذب می‌کند و سپس آن رنگ‌ها را به چشم شما منعکس می‌کند. 2 درصد باقی مانده از الماس ها جواهرات فانتزی رنگ در نظر گرفته می شوند.  الماس های فانتزی رنگ می توانند در هر جایی از طیف رنگی از جمله صورتی، آبی، سبز، سیاه، قهوه ای و خاکستری قرار بگیرند. مانند بسیاری از سنگ های قیمتی رنگی، الماس های فانتزی رنگ بر اساس ترکیب رنگ، تن و اشباع آن ها ارزیابی می شوند. تن و اشباع مطمئناً بر هزینه سنگ‌های قیمتی در دسته‌های رنگی تأثیر می‌گذارد (معمولاً اشباع‌های بالا با رنگ‌های عمیق اما نه بیش از حد تیره ارزشمندترین هستند)، اما رنگ معمولاً محدوده قیمتی را که خواهید دید تعیین می‌کند.

زرد و قهوه‌ای رایج‌ترین رنگ‌های فانتزی هستند و برخی از شرکت‌های جواهرسازی نیز در آن‌ها تخصص دارند. شما اغلب سنگ های قهوه ای را می بینید که با نام های عاشقانه مانند الماس شکلاتی یا شامپاین فهرست شده اند. از آنجایی که این رنگ ها بیشتر هستند، الماس های زرد و قهوه ای ممکن است در دسته های قیمتی مشابه یا همپوشانی با الماس های بی رنگ قرار گیرند. اگر به دنبال تنوع غیرمنتظره ای از جواهرات ماه فروردین هستید، الماس های زرد یا قهوه ای ممکن است مناسب باشند. وقتی صحبت از بسیاری از رنگ های فانتزی دیگر می شود، داستان در مورد ارزش کاملاً متفاوت است. این جواهرات می توانند قیمت های نجومی داشته باشند - برخی از بهترین ها برای هر قیراط بیش از یک میلیون دلار فروخته می شوند.

معنی سنگ الماس چیست؟

الماس برای هزاران سال و در بسیاری از فرهنگ ها نشان دهنده عشق و زندگی بوده است. در آیین هندو اعتقاد بر این بود که خدای کریشنا الماسی به معشوق خود داد تا زیبایی طبیعی او را منعکس کند. رومیان باستان بر این باور بودند که اگر تیرهای کوپید که با الماس سر می‌خورد به شما اصابت کند، عشقی شکست ناپذیر را القا می‌کردند. از نقطه نظر سلامت جسمانی، الماس اغلب با سلامت مغز و همچنین حس خوب تعادل و داشتن انرژی زیاد مرتبط است. الماس ها رسانایی حرارتی بسیار خوبی دارند که باعث می شود در لمس احساس خنکی کنند. شاید این خونسردی پایدار این باور را برانگیخت که شفافیت ذهنی را نیز ارتقا می دهند. علاوه بر این، تصور می‌شد که این جواهر در صورت نزدیک نگه داشتن می‌تواند سموم را از بدن خارج کند.

معنی سنگ الماس چیست

الماس ها از کجا می آیند؟

الماس های طبیعی در اعماق زمین شکل گرفتند. سنگ های الماس دار در بسیاری از نقاط جهان یافت می شوند که فعالیت های آتشفشانی آنها را به سطح می آورد. گاهی اوقات، سنگهای قیمتی هنوز در سنگ سخت هستند. ذخایر دیگر دارای مقادیر زیادی الماس هستند که از سنگ میزبان خود خارج شده و به مناطق اطراف شسته می شوند، برخی از آنها به اقیانوس منتقل می شوند تا توسط کشتی های تخصصی بازیابی شوند.در حالی که هند دیگر بازیگر اصلی از نظر استخراج الماس نیست، این جواهر را به جهان معرفی کرده است. در واقع تا قرن هجدهم تنها منبع اصلی الماس در سطح جهان باقی ماند. الماس هایی که امروزه در بازار پیدا می کنید ممکن است از هند نیامده باشند، اما تخمین زده می شود که 90 درصد آنها در آنجا پردازش می شوند. امروزه معادن الماس مهمی در بسیاری از قاره ها وجود دارد. از جمله این منابع، برزیل است، اولین کشوری که از هند به عنوان تامین کننده اصلی الماس پیشی گرفت. 


حتما بخوانید: انواع سنگ های قیمتی


آیا سنگ الماس بادوام است؟

الماس استانداردی است که تمام سنگ های قیمتی دیگر از نظر دوام اندازه گیری می شوند. آنها سخت ترین ماده طبیعی روی زمین هستند. سختی یک سنگ به میزان احتمال خراشیدگی سطح آن بستگی دارد. مقیاس Mohs برای نشان دادن سختی نسبی سنگ‌های قیمتی و کانی‌های مختلف ایجاد شد. به طور معمول، سنگ‌های قیمتی را فقط می‌توان توسط سایر اعضای هم نوع یا کسانی که رتبه بالاتری دارند خراش داد.  الماس نشان دهنده حداکثر امتیاز 10 است.

تاریخچه و باورهای پیرامون الماس

همانطور که از طریق Encarta گفته شده، متون سانسکریت مربوط به قبل از 400 سال قبل از میلاد مسیح است. دریافتند که مردم ارزش و شگفتی قابل توجهی را با کریستال ها مرتبط می کنند. همچنین تحقیقات قابل توجهی وجود دارد که قدمت آن به سال 1330 برمی گردد که تراش الماس را در ونیز نشان می دهد. تجارت الماس در قرن پانزدهم با باز شدن مسیرهای تجاری شرقی شکوفا شد. نظریه های باستانی که قدرت جادویی الماس ها را تبلیغ می کردند رایج بودند: برخی فکر می کردند که صاعقه الماس را تشکیل می دهد، در حالی که نظریه های دیگر ادعا می کردند که الماس اشک های خدا هستند.

خواص سنگ ماه فروردین

  • قدرت شفابخش الماس
  • دور کردن ترس و هراس
  • افزایش محبت و علاقه میان زن و شوهر
  • افزایش داده و حافظه
  • باعث خوش‌ اقبالی و شانس، برکت، عقل و خرد، قدرت و خوشبختی می شود
  • باعث پیروزی بر دشمنان شده و وقار و عزت را در میان افراد چند برابر می‌کند
  • افزایش توانایی قوه حافظه
  • دور کردن افکار و ذهنیات بد 
  • پاک سازی انرژی های منفی و اندیشه‌های فاسد 

خواص سنگ ماه فروردین

سخن آخر

ویژگی های شخصیتی متولدین فروردین ماه را با سنگ های بالا متعادل کنید. این سنگ ها تعادلی را به ارمغان می آورند که می تواند به متولدین این ماه برای عبور از چالش ها و موانع زندگی شان کمک کنند.