علی مهدی نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/16

12:53


معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از راه اندازی آزمایشگاه ماهواره ای جنوبگان خبر داد.

علی مهدی نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

آزمایشگاه ماهواره ای جنوبگان راه اندازی می شود

به گزارش نم نمک دکتر علی مهدی نیا در نشست تخصصی تشریح فعالیت های انجام شده و پیش رو در جنوبگان ، هدف از برگزاری این نشست ها را تبیین دستاوردها و اقدامات دانست و افزود : انتشار اولین مقاله در یکی از ژورنال های بین المللی با ضریب تاثیر بالا یکی از دستاوردهای محققان کشور در حوزه جنوبگان است.

علی مهدی نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

علی مهدی نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ایجاد کمیته ملی تحقیقات راهبردی جنوبگان را از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این حوزه ذکر کرد و یادآور شد : یرای ایجاد این کمیته طی مکاتباتی از نهادهایی چون وزارت امور خارجه ،   معاونت علمی ریاست جمهوری ،   وزارت دفاع ، سازمان محیط زیست ، راه و شهرسازی ، هواشناسی و مرکز پژوهش های مجلس درخواست کردیم تا نمایندگانی برای حضور در این کمیته به ما معرفی کنند.

مهدی نیا ادامه داد : برخی از این نهادها ، نمایندگانی به این کمیته معرفی کردند و منتظر پاسخ سایر نهادها در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست ها با حضور محققان ادامه خواهد داشت ، گفت : خروجی این جلسات و دستاوردهای آن به شورای عالی اقیانوس شناسی ارسال می شود تا در تهیه نقشه راه تحقیقات جنوبگان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با تاکید بر اینکه شروع اجرای طرح تحقیقات جنوبگان از وزارت امور خارجه است ، تاکید کرد : وزیر علوم می تواند لایحه ای در این زمینه برای تصویب به مجلس ارائه دهد و متعاقب آن وزارتخانه امور خارجه لازم است پیگیری های لازم برای عضویت ایران در معاهده جنوبگان را صورت دهد.

وی از راه اندازی آزمایشگاه ماهواره ای جنوبگان خبر داد و اظهار کرد : همچنین از دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران درخواست کردیم که در کنار ایجاد میز آمریکا و سایر کشورها ، میز جنوبگان را نیز ایجاد کند.

مهدی نیا ادامه داد : همچنین از بنیاد ملی علم ایران درخواست کردیم که در کنار میز امریکا و سایر کشورها ، میز جنوبگان را نیز ایجاد کند.


بیوگرافی علی مهدی نیا

علی مهدی نیا متولد تهران با مرتبه علمی استاد تمام در رشته شیمی تجزیه از دانشگاه تربیت مدرس است و هم اکنون ریاست ‏پژوهشکده علوم دریایی پژوهشگاه اقیانوس شناسی را نیز بر عهده دارد. ‏

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو