قاسم عموعابدینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/16

21:58


معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری تمامی رشته های کارشناسی دانشگاه ها خبر داد و گفت : تلاش می کنیم تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعدادهای درخشان و آمایش کدرشته های محل ها ایجاد کنیم.

قاسم عموعابدینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

تمامی رشته های دوره کارشناسی بازنگری می شوند

قاسم عموعابدینی در شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است ، با تاکید بر اینکه طرح آمایش آموزش عالی را به شکل جدی دنبال کردیم ، گفت : در این رابطه کمیته ای در سطح استانی تشکیل دادیم که ساماندهی رشته ها و واحدها را انجام می دهد.

قاسم عموعابدینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

قاسم عموعابدینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی در ادامه از برنامه وزارت علوم برای ایجاد تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعدادهای درخشان و آمایش کدرشته های محل ها خبر داد و تاکید کرد : تدوین و بازنگری 902 برنامه درسی ، تدوین نظام جامع کشاورزی و منابع طبیعی تدوین نظام جامع فنی و مهندسی ، ابلاغ آیین نامه ، تدوین و بازنگری برنامه های درسی نیز طی سال گذشته انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه بازنگری تمام رشته های دوره کارشناسی نیز در حال انجام است ، افزود :  ماموریت گرایی ، سنجش و پذیرش ، بهره برداری از استعدادهای درخشان ، تقویت رشته های علوم پایه و کشاورزی اقدامات دیگر در این معاونت است. همچنین در علوم انسانی و رشته های مرتبط با تمدن هم بررسی هایی انجام شده است و باید بتوانیم این رشته ها را تعیین تکلیف کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رشد 59.8 درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع دکتری در دولت سیزدهم و رشد 13 درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در کارشناسی ارشد در این دو سال محقق شد ، خاطرنشان کرد :  گسترش هدفمند و آمایش آموزش عالی ، محتوای رشته های تحصیلی ، بهره وری و نظام جدید سنجش و پذیرش شاگردپروری ارتقای توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان گذر به دانشگاه حکمت بنیان 6 اولویت اصلی این معاونت است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه گذار به دانشگاه حکمت بنیان بر اساس ماده 97 برنامه هفتم توسعه مصوب شد ، گفت : بر اساس آن وزارت علوم و وزارت بهداشت باید برای تحقق دانشگاه حکمت بنیان اقداماتی را در سال اول برنامه هفتم توسعه صورت دهند. تلاش داریم بسته سیاستی را برای اجرای دانشگاه حکمت بنیان و دانشگاه تمدن ساز تا تیر 1403 ارائه دهیم.

عموعابدینی در خصوص شاگردپروری ، ارتقای توان مهارتی و توسعه اشتغال پذیری در دانشگاه ها نیز گفت : گسترش انواع دروس مهارتی نیز اولویت ما بوده است. در این راستا آیین نامه بسته درسی مهارتی اشتغال پذیری در شورای عالی اشتغال تهیه شده و در دو ماه آینده ابلاغ می شود.


بیوگرافی قاسم عموعابدینی

قاسم عموعابدینی متولد 1344 در شهرستان قدس محقق ایرانی و استاد نانوبیوتکنولوژی دانشگاه تهران است.

وی همچنین معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران بوده است. او برای کارهایش در مهندسی زیستی ، نانوبیوتکنولوژی ، مهندسی بافت ، سیستم جدید دارورسانی و نانوبیوسنسورها شناخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو