معرفی گوشی ویوو V30 لایت + مشخصات فنی vivo V30 Lite

معرفی گوشی ویوو V30 لایت + مشخصات فنی vivo V30 Lite


منبع: پلازا

1

1402/12/16

15:26


معرفی گوشی ویوو V30 لایت + مشخصات فنی vivo V30 Lite

اگر از طرفداران گوشی های vivo هستید، گوشی ویوو V30 لایت را دوست خواهید داشت. این مدل اولین گوشی از سری V30 است و نسبت به قیمتش امکانات زیادی ارائه می دهد.

Vivo V30 Lite دارای بدنه شیشه‌ای شیک با استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. همچنین روی اندروید ۱۴ با رابط کاربری Funtouch 14 اجرا می شود و دارای پردازنده اسنپدراگون ۴ نسل ۲ است. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی این محصول می پردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

آشنایی گوشی ویوو V30 لایت + مشخصات فنی

Vivo V30 Lite یک گوشی هوشمند میان رده است که نسخه چین آن در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ با مشخصات متفاوتی عرضه شد. ویوو به‌تازگی از نسخه جهانی آن در عربستان رونمایی کرده است.

این نسخه از گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ است. همچنین از اتصال 5G و شارژ سریع ۸۰ واتی برای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود پشتیبانی می کند. در اینجا جدولی را می بینید که برخی از مشخصات کلیدی Vivo V30 Lite را خلاصه می کند:

ویژگی‌هاویوو V30 لایت
نمایشگر۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰
پردازنده اسنپدراگون ۴ نسل ۲
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری Funtouch 14
حافظه/رم۱۲ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌‌ها۸ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۸۰ وات
قیمتحدود ۳۰۰ دلار

طراحی گوشی ویوو V30 لایت

vivo v30 lite دارای جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی و پشت شیشه ای است. در نسخه چین دو رنگ مشکی جنگلی و رزگلد در بازار موجود است و نسخه گلوبال با رنگ بنفش نیز در دسترس است. دارای استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با سوراخ مرکزی دارد. دارای فلاش LED حلقه ای و دوربین سه گانه در پشت است.

گوشی ویوو v30 لایت

نسخه چین دارای وزن ۱۹۰ گرمی است در حالی که باتری آن ۴۸۰۰ میلی آمپر است اما در پیشرفتی قابل توجه، نسخه گلوبال دارای وزن ۱۸۵ گرمی برای رنگ مشکی و باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپری ولی با ابعادی اندکی بزرگتر است.

کار با گوشی ویوو V30 لایت آسان است زیرا دارای طراحی شیک و سبک وزن است، vivo V30 lite تلفنی است که سبک و عملکرد را در یک بسته ترکیب می کند.

نمایشگر

صفحه نمایش vivo V30 lite 5G دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی تا ۱۱۵۰ نیت برای نسخه چین و نسخه گلوبال آن به ۱۸۰۰ نیت روشنایی می رسد. این نمایشگر از طیف رنگی 100% DCI-P3 پشتیبانی می کند و تراکم پیکسلی آن 394 PPI است. این نمایشگر از مواد ساطع کننده نور E4 ساخته شده است که نسبت به نسل های قبلی کم مصرف تر و روشن تر است.

پردازنده گوشی ویوو V30 لایت

شاید مهمترین تفاوت نسخه چین و گلوبال در همین قسمت باشد جایی که اسنپدراگون۴ نسل ۲ با معماری ۴ نانومتری نسبت به ۶ نانومتری نسل قبل، ۱۰ درصد عملکرد بهتری دارد. به لطف این تغییر معماری پردازنده ۸ هسته ای نسل ۸ مجهز به ۲ هسته 2.2 GHz و ۶ هسته 1.95 GHz شده است ولی اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده شده در نسخه بازار چین، دارای ۲ هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 660 Gold و ۶ هسته 1.8 GHz Kryo 660 Silver است. هر دو پردازنده از 5G پشتیبانی می کنند.

معرفی گوشی ویوو v30 لایت

پردازنده گرافیکی

اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون ۴ نسل ۲ دو پردازنده هشت هسته ای هستند که از اتصال ۵G پشتیبانی می کنند و دارای قابلیت های گرافیکی متفاوتی هستند. اسنپدراگون ۶۹۵ دارای پردازنده گرافیکی Adreno 619 است، در حالی که Snapdragon 4 Gen 2 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 613 است. هر دو پردازنده گرافیکی از Vulkan و OpenCL پشتیبانی می کنند، اما Adreno 619 نسبت به Adreno 613 سرعت کلاک بالاتر و واحدهای سایه زنی بیشتری دارد.

طبق برخی بنچمارک ها، اسنپدراگون ۶۹۵ عملکرد بازی بهتری نسبت به اسنپدراگون ۴ نسل ۲ دارد. به عنوان مثال، در تست AnTuTu 10، اسنپدراگون ۶۹۵ امتیاز ۸۳۲۳۸ را برای پردازنده گرافیکی به دست آورد، در حالی که اسنپدراگون ۴ نسل ۲ امتیاز ۴۸۶۸۹ را کسب کرد.

در هر صورت در ادامه برخی از نتایج اسنپدراگون ۶۹۵ در برخی از بازها را در جدول زیر مشاهده می کنید.

نام بازیفریم ریت
پابجی موبایل۶۶ با تنظیمات گرافیکی Low
کالاف دیوتی موبایل۶۰ با تنظیمات گرافیکی Low
فورتنایت۲۴ با تنظیمات گرافیکی Low

فریم ریت ممکن است بسته به نسخه بازی، سیستم عامل و عوامل دیگر متفاوت باشد. اسنپدراگون ۴ نسل ۲ هیچ نتیجه ای برای این بازی ها نداشته است، بنابراین مشخص نیست که چقدر می تواند آنها را اجرا کند. با این حال، بر اساس بنچمارک ها، این احتمال وجود دارد که اسنپدراگون ۴ نسل ۲ دارای تنظیمات FPS و گرافیک پایین تری نسبت به اسنپدراگون ۶۹۵ باشد.

پردازنده گوشی ویوو v30 لایت

رم و فضای ذخیره سازی

Vivo V30 Lite 5G دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین تا ۱ ترابایت حافظه جانبی را از طریق اسلات کارت microSD پشتیبانی می کند. نوع رم LPDDR4X و نوع ذخیره سازی UFS 2.2 است. این مشخصات به گوشی اجازه می دهد تا به راحتی کار کند و داده های زیادی را ذخیره کند.

دوربین

در بخش دوربین نسخه چین این گوشی با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شده بود اما نسخه‌ای که در عربستان رونمایی شده دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین پرتره ۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.

باتری و شارژر

هر دو مدل دارای مشخصات باتری و شارژر مخصوص خود هستند که به شرح زیر است:

گوشی ویوو V30 لایت با تراشه Snapdragon 695 یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع سیمی ۴۴ واتی پشتیبانی می کند. این بدان معناست که گوشی را می توان از ۰٪ تا ۱۰۰٪ در حدود ۵۰ دقیقه شارژ کرد. باتری از مواد لیتیوم یونی ساخته شده است که برای اکثر گوشی های هوشمند رایج است.

ویوو v30 لایت با تراشه Snapdragon 4 Gen 2 یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری دارد که با شارژر ۸۰ واتی پشتیبانی می شود.

مشخصات گوشی ویوو v30 لایت

کاربرد هوش مصنوعی و امنیت گوشی ویو V30 Lite

گوشی Vivo V30 Lite از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد، تعامل و دوربین خود استفاده می کند. این یک سیستم هوش مصنوعی به نام BlueLM دارد که پردازش زبان طبیعی، تشخیص تصویر و تشخیص صدا را ادغام می‌کند. BlueLM می تواند وظایف مختلفی مانند کمک صوتی، یادآوری هوشمند، ترجمه، تجزیه و تحلیل داده ها، دسته بندی عکس، ویرایش و اشتراک گذاری را انجام دهد. همچنین می‌تواند محتوا و خدمات شخصی‌سازی‌شده را بر اساس خواسته و علایق کاربر پیشنهاد دهد.

گوشی Vivo V30 Lite همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی مانند اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش، استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش پاشیده شدن و فلاش LED حلقه‌ای برای باز کردن قفل با چهره است. اسکنر اثر انگشت از فناوری نوری برای اسکن اثر انگشت کاربر و باز کردن قفل گوشی استفاده می کند. فلاش حلقه ای LED یک چراغ دایره ای در اطراف دوربین عقب است که می تواند چهره کاربر را در شرایط کم نور روشن کند و تشخیص چهره را فعال کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ویوو V30 لایت

قیمت گوشی ویوو v30 لایت حدود ۳۰۰ دلار و تاریخ عرضه نسخه جهانی آن ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ است. با این حال، این جزئیات ممکن است بسته به بازار و در دسترس بودن متفاوت باشد. انتظار می رود Vivo V۳۰ Lite در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۴ در هند با قیمت ۴۴۱۹۰ روپیه عرضه شود.

نتیجه گیری

گوشی ویوو v30 لایت یک گوشی هوشمند میان رده است که طراحی شیک، صفحه نمایش شفاف، عملکرد قدرتمند و دوربین خیره کننده را ارائه می دهد. همچنین از اتصال 5G و شارژ سریع پشتیبانی می کند. با این حال، دارای معایبی مانند کمبود دوربین تله فوتو و قیمت بالا. Vivo V30 Lite انتخاب خوبی برای کسانی است که به سبک و عملکرد اهمیت می دهند، اما نه برای کسانی که به دنبال بهترین ارزش برای پول هستند. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ به نظر شما آیا این گوشی ارزش این همه پول را دارد؟ خوشحال خواهیم شد تا نظرات گرانبهای خود را با ما و سایر کاربران پلازا در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو