گوشی سامسونگ گلکسی A55 + مشخصات فنی

گوشی سامسونگ گلکسی A55 + مشخصات فنی


منبع: پلازا

1

1403/1/2

13:26


گوشی سامسونگ گلکسی A55 + مشخصات فنی

گوشی سامسونگ گلکسی A55 یکی از جدیدترین گوشی های سری A سامسونگ است که به تازگی معرفی شده است. در این مقاله از پلازا، با هم مشخصات گوشی Samsung Galaxy A55 را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

عموما وقتی ما به دنبال بررسی یک موبایل جدیدی می رویم، نظرات کاربران و تجربه کاری ای که دستگاه ها و برند های مختلف از خود به جای گذاشته اند، یکی از اصلی ترین و مهمترین معیار هایی هستند که می توانیم به آنها اتکا کنیم. طبیعتا کمتر گوشی را می توان در بازار پیدا کرد که تمامی کاربرانی که از آن استفاده کرده اند از این محصول راضی باشند و علاوه بر آن از نظر قیمت و هزینه، کیفیت کارکرد، خدمات پس از فروش و سایر مواردی که برای یک موبایل خوب مورد توجه است هم شرایط قابل قبولی داشته باشد. در این خصوص باید گفت که گوشی های سری A سامسونگ می توانند این ویژگیها را داشته باشند و کمتر کسی پیدا می شود که از آنها ناراضی باشد. گوشی سامسونگ گلکسی A55 یکی از جدیدترین گوشی های این سری برای سال ۲۰۲۴ است.

در این مقاله قصد داریم با هم یک بررسی کامل و موردی را از گوشی تازه معرفی شده گوشی سامسونگ گلکسی A55 داشته باشیم و ببینیم این بار سامسونگ برای کاربران این میان رده حرفه ای و سطح بالای خود چه امکاناتی را در نظر گرفته است. در ادامه این کار را با بررسی مشخصات سخت افزاری این گوشی دنبال می کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A55

با نگاهی به مشخصات سخت افزاری گوشی سامسونگ گلکسی A55 می توان گفت که در اینجا با یک میان رده درخور سال ۲۰۲۴ طرف هستیم که ویژگی های خوبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برخی از سخت افزاری که در این گوشی استفاده شده است، قبلا در پرچمداران سری S سامسونگ هم دیده شده بود. در جدول زیر می توانید مهمترین مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A55 را مشاهده کنید:

مشخصه هاگوشی سامسونگ گلکسی A55
نمایشگر۶.۶ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهاگزینوس ۱۴۸۰
حافظه/رم۸/۱۲ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه با پشتیبانی از کارت حافظه
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
دوربین اصلی۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات
قیمتاز ۴۷۹ یورو

همانطور که می بینید این گوشی میان رده با امکاناتی جذاب ارائه شده است، در ادامه هر یک از این ویژگی ها را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A55

سامسونگ یکی از برند هایی است که در حال حاضر با ارائه گوشی هایی مانند گلکسی S24 اولترا در صدر تولید کنندگان موبایل جهان قرار گرفته و در برتری آن نسبت به خیلی از برند ها هیچ شکی نیست. یکی از سیاست هایی که سامسونگ دنبال کرده و می توان گفت که برای آن خیلی هم سود آورد بوده است، ارائه گوشی های مختلف در رنج مختلف قیمت و کاربرد ها بوده است. شما می توانید در فهرست محصولات این برند از گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت گرفته تا پرچمداران گران قیمت و قدرتمند را مشاهده نمایید. در این میان بیشتری محبوبیت سامسونگ به دلیل گوشی های میان رده آن است.

میان رده ها گوشی هایی هستند که از نظر کیفیت سخت افزار، قدرت پردازشی و البته قیمتی که دارند، یک تعادل برای آنها برقرار شده است. معروف ترین میان رده های سامسونگ که خیلی از کاربران از آنها استقبال می کنند سری A می باشد. گوشی سامسونگ گلکسی A55 یکی از جدیدترین میان رده های این سری است. در واقع این گوشی نسل پنجم (دومین ۵ نوشته شده) از گوشی های شماره ۵ (اولین ۵ نوشته شده) سری A است.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

این گوشی جانشینی برای گوشی گلکسی آ ۵۴ خواهد بود که به نظر می رسد همان مسیر را ادامه می دهد و چندان تغییر محسوسی در روند کاری سامسونگ ارائه نشده است. بدیهی است که ارتقای سخت افزاری خوبی روی آن در نظر گرفته شده است و سامسونگ با جان و دل روی این گوشی کار کرده است. اما اینکه تا چه اندازه موفق بوده است و آیا توانسته رضایت کاربران را بدست آورد از مسائلی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

در ادامه با هم به صورت موردی گوشی سامسونگ گلکسی A55 را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم تا ببینیم این گوشی هم می تواند مانند مدل های قبلی خود در بین بهترین گوشی های میان رده سامسونگ حرفی برای گفتن داشته باشد یا نه.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A55

در خصوص طراحی باید گفت که وقتی به سراغ خرید یک گوشی سامسونگ می روید، نباید انتظار طراحی خیلی ویژه ای را داشته باشید و از این نظر همه گوشی های سامسونگ با یک طرح ارائه می شوند. البته باید گفت از جهاتی این موضوع می تواند یک مزیت به حساب بیاید، زیرا همین طرح در گوشی های سری اس مانند گلکسی اس ۲۴ پلاس هم استفاده شده است و تفاوت چندانی با آنها ندارد. در اینجا یک طراحی ساده و کشیده با چینش خطی ماژول های دوربین به صورت ساده و بدون حاشیه های خاص را داریم.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

گلکسی اس این گوشی با ابعاد ۱۶۱.۱ در ۷۷.۴ در ۸.۲ میلی متر، و همینطور ۲۱۳ گرم وزن مانند سایر مدل های قبلی خود یک گوشی به نسبت بزرگ و سنگین به شمار می رود. کیفیت ساخت بدنه این گوشی خوب بوده و با تکنولوژی گوریلا گلکس ویکتوس پلاس از آن محافظت می شود. این گوشی دارای فریم آلومینیومی و قاب پشت شیشه ای (گلس بک) می باشد و با قابلیت ضد آب و غبار آن از استاندارد IP67 پشتیبانی می کند.

به عنوان یک ارزیابی کلی از طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A55 می توان گفت که یک گوشی با ظاهری ساده و مانند سایر گوشی های این روز های سامسونگ است، اما دارای یک کیفیت ساخت پریمیوم و در سطح عالی می باشد و سامسونگ در ساخت این گوشی کوتاهی نکرده است.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی A55

گوشی سامسونگ گلکسی A55 هم مانند سایر مدل های قبلی خود از سخت افزاری خوب برخوردار است. در این گوشی از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده شده است. این پردازنده تازه وارد را سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۲۴ ارائه داده است. در مورد بازدهی این پردازنده باید گفت که یکی از میان رده های خوب و حرفه ای می باشد که از سایر میان رده های برند های دیگر، مثل اسنپدراگون ۷۷۸ و دیمنسیتی ۶۰۸۰ نتایج بهتری را از خود نشان داده است. در تصویر زیر می توانید نتایج بررسی نانو رویو در مورد این پردازنده را مشاهده نمایید:

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی A55

در کنار این پردازنده، یک حافظه حداقل ۸ گیگابایتی نیز قرار می گیرد که می تواند این گوشی را تبدیل به یک گوشی گیمینگ خوب برای طرفداران این حوزه کند. البته در صورتی که برای گیمینگ می خواهید به سراغ این گوشی بروید، بهتر است که نسخه ۱۲ گیگابایتی را امتحان کنید. همینطور گوشی سامسونگ گلکسی A55 در دو نسخه با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ارائه می شود. در مورد این حافظه هم باید گفت که جای نگرانی نیست و در صورتی که فکر می کنید این مقدار برای شما کم است، می توانید به راحتی با استفاده از کارت های حافظه آن را افزایش دهید. قابلیت پشتیبانی از حافظه میکرو اس دی یکی از مزیت های خوبی بود که متاسفانه در خیلی از گوشی های امروزی کنار گذاشته شده است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A55

یکی از نقاط قوت گوشی های سری A سامسونگ صفحه نمایش های با کیفیتی است که در آنها استفاده می شود. در مورد گوشی سامسونگ گلکسی A55  هم یکی از همین دیسپلی ها به کار رفته است که البته برای تولید کننده شماره یک صفحه نمایش در دنیا مقوله زیاد مهمی نیست. در این دستگاه ما صفحه نمایشی با پنل سوپر امولد را داریم که می تواند رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ یا همان فول اچ دی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این صفحه نمایش که با تکنولوژی گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا همان Always-On Display را هم در اختیار کاربران قرار می دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

از ویژگی های خوب این صفحه نمایش ۶.۶ اینچی می توان به میزان نوردهی حداکثر ۱۰۰۰ نیت و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی آن اشاره کرد که می توانند تصویری روان و درخشان را در اختیار کاربران قرار دهند. البته باید در نظر داشت که ویژگی هایی مانند +HDR10 نیز می توانند در کیفیت تصاویر، رنگ ها و جزئیات نمایش داده شده تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. در کل می توان صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A55 را ک صفحه نمایش پریمیوم، با کیفیت عالی و در خورد یک میان رده حرفه ای ارزیابی کرد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A55

در مورد دوربین های این گوشی هم همانطور که انتظار می رود و در مدل های قبلی هم شاهد بودیم از لنز های پرمیوم و با کیفیت استفاده شده است. هر چند دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A55 یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است، اما باید گفت با دوربین های ۵۰ که این روز ها در هر گوشی زیر ۱۵۰ دلاری هم پیدا می شوند تفاوت های زیادی دارند. در اینجا شما سه لنز خوب و با کیفیت دارید که می توانند تصویربرداری را به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند و هر کدام ماژولی مجزا با کارایی کامل هستند. در واقع دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی A55 از این لنز ها تشکیل شده است:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با اندازه پیکسل ۱ میکرومتری و قابلیت PDAF و OIS
  • لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۳ درجه با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری
  • لنز ۵ مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی واید با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر

این دوربین ها می توانند فیلمبرداری را با کیفیت 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰ در ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام دهند. یکی از مواردی که در اینجا غایب است، امکان فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰ و ۴۸۰ فریم بر ثانیه که برای گرفتن اسلوموشن از آن استفاده می شود. در کل می توان گفت از نظر دوربین با یک گوشی خیلی ایده آل طرف هستیم و سامسونگ بیشتر امکاناتی که در میان رده های خوب خود ارائه می کند را در گوشی سامسونگ گلکسی A55  هم به کاربران داده است.

نرم افزار و سیستم عامل گوشی سامسونگ گلکسی A55

گوشی سامسونگ گلکسی A55 از نظر نرم افزاری یکی از گوشی های بروز سامسونگ به حساب می آید که هم سیستم عامل و رابط کاربری خوبی دارد و هم از پشتیبانی نرم افزاری خوبی بهره مند است. در این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۴ به همراه رابط کاربری وان یو آی ۶.۱ استفاده شده است که هر دو از بهترین های سامسونگ هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

خیلی از کاربران منتظر این گوشی بودند تا ببینند سامسونگ، هوش مصنوعی Galaxy AI را برای این میان رده سطح بالا هم ارائه می دهد یا نه. در این مورد باید گفت که فعلا خبری از این دستیار هوش مصنوعی برای میان رده ها و دستگاه های سری A نخواهد بود. و تنها هوش مصنوعی ارائه شده در این گوشی ویژگی AI Image Signal Processing یا همان ISP است.

ارتباطات، ویژگی ها و سنسور های گوشی سامسونگ گلکسی A55

از نظر ارتباطات همانطور که اشاره کردیم با یک گوشی 5G طرفیم که می تواند از این شبکه و تمامی شبکه های قبل از آن پشتیبانی نماید. همینطور وای فای Dual Band با پشتیبانی از وای فای دایرکت و همینطور بلوتوث ورژن ۵.۳ با امکانات اتصال پیشرفته برای کنترل صدا و کار کردن با هدست ها نیز در آن به کاربران ارائه شده است. از نظر سطح ویژگی ها نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. موارد مهمی که میتوان از ویژگی های این گوشی معرفی کرد از این قرارند:

  • اسپیکر های استریو
  • ارائه فناوری NFC
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته (GPS، GLONASS، GALILEO و BDS)
  • حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش
  • سنسور های شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و فشار سنج
  • سنسور های Virtual Proximity

در کل می توانی ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A55 را سطح بالا و خوب دانست. البته موارد منفی مانند عدم ارائه خروجی جک صدای ۳.۵ میلی متری هم در آن وجود دارد که باید گفت مشکل خیلی از گوشی های امروزی است. هرچند سامسونگ توانسته ویژگی استفاده از SD Card ها را در این گوشی به کاربران دهد، اما به نظر می رسد جک ۳.۵ میلیمتری انقدر خوش شانس نبوده است!

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A55

در گوشی سامسونگ گلکسی A55 از یک باتری ۵ هزار میلی آمپری پلیمر لیتیومی استفاده شده است. این باتری می تواند خود را با یک شارژر ۲۵ وات شارژ کند که باید گفت برای گوشی با این سطح از امکانات کمی ضعیف به نظر می رسد. البته ظرفیت باتری قابل قبول است، اما در گوشی های همین رده شارژر های بهتری هم مشاهده شده بود!

تاریخ عرضه و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A55

در مورد تاریخ عرضه گوشی سامسونگ گلکسی A55 باید گفت که این گوشی برای اولین بار در ۱۱ مارس ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شده و تاریخ عرضه آن به بازار هم در حدود ده روز بعد از این معرفی اعلام شده است. اما در مورد حضور آن در بازار ایران باید گفت که خیلی نمی توان نظری داد و با توجه به نوسانات دلار و در نظر گرفتن قیمت این گوشی، منتظر ماندن برای آن به این زودی ها نتیجه بخش نخواهد بود!

گوشی سامسونگ گلکسی A55

در خصوص قیمت این گوشی هم باید بگوییم که نسخه پایه آن با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگ رم قیمتی در حدود ۴۷۹ یورو و نسخه پرفورمنس آن با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت رم، ۵۲۹ یورو قیمت گذاری شده است. در این رنج قیمت گوشی های زیادی وجود دارند که می توان به سراغ آن رفت و به نظر می رسد اگر بخواهید همین هزینه را برای خرید پرچمداران سال های گذشته بگذارید، امکانات خوبی بدست خواهید آورد. اما در صورتی که شما یک گوشی 5G جدید و با تکنولوژی ۲۰۲۴ می خواهید که از کیفیت آن مطمئن باشید و خیالتان را تا مدت ها از خرید گوشی راحت کنید و به فکر جایگزینی آن نباشید، گوشی سامسونگ گلکسی A55 یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم گوشی سامسونگ گلکسی A55 را بررسی کردیم. یک میان رده تازه معرفی شده از سامسونگ که می تواند امکانات خوبی مانند شبکه 5G، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پرمیوم، تراشه اگزینوس ۱۴۸۰، صفحه نمایش سوپر امولد و یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوشی آ ۵۴ دنباله یکی از محبوب ترین میان رده های سری آ سامسونگ است که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۴ روانه بازار شده است. در صورتی که در مورد این گوشی نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو