معرفی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G + مشخصات فنی

معرفی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G + مشخصات فنی


منبع: پلازا

1

1402/12/24

16:54


معرفی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G + مشخصات فنی

گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G یکی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است که در سه ماهه اول ۲۰۲۴ ارائه شده است و امکانات خوبی را به کاربران می‌دهد. در این مقاله از پلازا با هم به بررسی Samsung Galaxy F15 5G و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

سامسونگ یکی از پرفروش ترین برند‌های موبایل در جهان است که از نظر تنوع محصولات حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید در مجموعه گوشی‌های مختلف و سری‌هایی که دارد از گوشی‌های پرچمداری که بهترین‌های جهان هستند، تا گوشی‌هایی که قیمت آنها یک دهم پرچمداران است و می‌توانند اقتصادی ترین پیشنهاد ممکن باشند را پیدا کنید. درست است که گوشی‌های قدرتمند برای یک برند خیلی مهم هستند، اما حقیقت این است که عمده سهم بازار را میان رده‌ها و اقتصادی‌ها تشکیل می‌دهند و سامسونگ برای فعالیت در این بازار همیشه یکی دو مدل گوشی خوب در آستین خود دارد. در ماه مارس ۲۰۲۴ سامسونگ با معرفی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G یکی از این برگ‌های برنده را رو کرد!

در ادامه این مقاله می‌خواهیم گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G را با هم بررسی کنیم و ببینم که این گوشی اقتصادی با وجود قیمت پایین خود می‌تواند چه رنجی از امکانات را به کرابران بدهد. اولین موردی که می‌تواند در توضیح این موارد به ما کمک کند، بررسی مشخصات و ویژگی‌های سخت افزاری آن است که به سراغ آن می‌رویم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

وقتی صحبت از مشخصات گوشی‌های اقتصادی در میان باشد، می‌توان گفت که انتظارات هم فرق خواهد کرد و ما به جای مسائلی مانند دوربین، تراشه و قدرت پردازشی شاهد قدرت نمایی باتری و صفحه نمایش بزرگ خواهیم بود. در مورد گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G هم باید گفت که داستان از همین قرار است و این گوشی هر انتظاری که از یک گوشی اقتصادی می‌رود را برآورده می‌کند. جدول زیر می‌تواند اطلاعات مربوط به این گوشی را در اختیار شما قرار داد:

مشخصه هاگوشی سامسونگ گلکسی F15 5G
نمایشگر۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
پردازندهمدیاتک دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس
حافظه/رم            128GB 4GB RAM و 128GB 6GB RAM
سیستم عاملاندروید ۱۴، وان یو آی ۶
دوربین اصلی۲ + ۵ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۱۳ مگاپیکسل
باتری۶۰۰۰ میلی آمپر با شارژ ۲۵ وات
قیمت۱۶۰ دلار

همانطور که می‌بینید اوضاع گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G برای یک گوشی اقتصادی از آنچه که خیلی از گوشی‌های دیگر ارائه می‌کنند بهتر بوده و خصوصا ویژگی 5G آن یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. در ادامه هر یک از موارد گفته شده در بالا را به صورت موردی بررسی می‌کنیم.

معرفی گوشی Samsung Galaxy F15 5GS

گوشی‌های گلکسی سامسونگ نیاز به معرفی چندانی ندارند و از برند‌هایی هستند که از نظر کیفی و کارکردی که می‌توانند در اختیار کاربران قرار دهند، خود را به خوبی ثابت کرده اند. در این میان سری‌های مختلفی از این دستگاه‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها با هدف خاصی ارائه شده و رنج آنها ثابت خواهد بود. در رنج گوشی‌های میان رده و اقتصادی سامسونگ دو سری گلکسی A و گلکسی F را دارد که هر کدام از آنها دستگاه‌های بی نظیر را به کاربران ارائه کرده اند و البته تفاوت‌هایی هم با هم دارند.

گوشی‌های سری A در واقع گوشی‌های میان رده رو به بالا هستند که هم رنج قیمتی آنها بالاتر است، و هم تراشه‌هایی قوی تر دارند و امکاناتی که دارند هم بیشتر نزدیک به پرمیوم است. سری F اما تمرکز خود را روی چیز‌های دیگری گذاشته است و علاوه بر قیمت بهتر چیز‌هایی مانند صفحه نمایش‌های AMOLED، نرخ تازه سازی صفحه بالاتر، باتری‌هایی با طول عمر بیشتر و میزان فضای ذخیره سازی بالاتری از گوشی‌های سری A دارند. گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G یکی از همین گوشی‌ها است که با نگاهی به مشخصات آن می‌توان گفت قرار است جایگاه خوبی در لیست بهترین گوشی‌های سری F سامسونگ بدست آورد.

در ادامه هر یک از ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G را به صورت موردی با هم بررسی می‌کنیم:

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

از نظر طراحی و ظاهر باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G به طراحی کلی سامسونگ وفادار بوده و هیچ تغییر خاصی نسبت به آن دیده نمی‌شود. این گوشی کشیده و بزرگ با ظاهری صاف و آرام و چینش سه ماژول دوربین به صورت خطی و زیر هم در بالا و سمت چپ گوشی هیچ حس خاص بودنی نسبت به سایر گوشی‌های سامسونگ به ما نمی‌دهد. اما باید گفت در بین گوشی‌های سری F تغییراتی را داشته است و طراحی آن کمی صاف و زاویه دار شده است. عموم گوشی‌های سری F در قاب پشت یک انحنا را به بیرون داشتند و زاویه چندانی نداشتند اما F15 با تیز کردن این زاویه در حاشیه قاب پشت، ظاهر خود را به گوشی‌های سری A نزدیک کرده است.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

این گوشی با ابعاد ۱۶۰.۱ در ۷۶.۸ در ۹.۳ میلیمتر و با وزن ۲۱۷ گرم می‌تواند یک گوشی بزرگ و ضخیم در دست باشد. جنس قاب و فریم آن از پلاستیک بوده که برای یک گوشی ۱۶۰ دلاری موضوعی طبیعی است. همینطور این گوشی هم مانند تمامی گوشی‌های سری F از ویژگی ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و به ظنر می‌رسد امسال هم خبری از سری F‌های ضد آب نخواهد بود. در کل میتوان گفت طراحی این گوشی موضوع تازه ای برای ما ندارد و سامسونگ همان طراحی همیشگی را با رنگ‌های پر زرق و برقی که به گوشی‌های اقتصادی خود می‌زند را در گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G هم به کار برده است.

سخت افزار گوشی سامسونگ Galaxy F15 5G

از ابتدای مقاله تا اینجا، اشاره‌هایی به اینکه در مورد سخت افزار نباید انتظار زیادی از گوشی‌های این رنج داشته باشیم، زمینه سازی‌هایی را کرده بودیم. اما روی هم رفته باید گفت که گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G از آنچه انتظار می‌رفته بهتر عمل کرده و حرفی برای گفتن دارد. در این گوشی از تراشه ای با معماری ۶ نانومتری استفاده شده است که معمولا در میان رده‌ها به کار گرفته می‌شود. سامسونگ وظیفه سرپا نگه داشتن این گوشی را بر عهده یک تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس گذاشته است.

علاوه بر گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G در گوشی‌های دیگری مانند گوشی گلکسی A15 5G و همینطور گوشی شیائومی پوکو M6 از شیائومی هم از همین تراشه استفاده شده است و بازدهی خوب و ایده آلی داشته است. این تراشه ۸ هسته ای با دو هسته پرفورمنس و سیستم پردازنده گرافیکی دو هسته ای قدرتمند خود، می‌تواند یکی از تراشه‌های خوب برای گیمینگ باشد که در خیلی از میان رده‌ها استفاده می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید نتایج بررسی این تراشه را از نانورویو مشاهده کنید:

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

در کنار این تراشه، میزان رم ۴ و یا ۶ گیگابایتی وجود دارد که برای آن کافی به نظر می‌رسد. هر چند نمی‌توان انتظارات گیمینگ بالایی را از این گوشی داشت. همینطور فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی هم کمی پایین به نظر می‌رسد. اما می‌توان آن را افزایش داد و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه در این دستگاه وجود دارد. در کل می‌توان اضاع سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G را اینطور ارزیابی کرد که شرایط مناسبی برای یک گوشی اقتصادی دارد اما نمی‌توان انتظار چندان زیادی هم از آن داشت.

صفحه نمایش گلکسی F15 5G

همانطور که قبلا هم گفتیم سامسونگ در استفاده از صفحه نمایش‌های گوشی‌های سری F دست و دلباز بوده و یک دیسپلی Super AMOLED را در این گوشی استفاده کرده است که کمی برای آن گران تمام خواهد شد. البته این موضوع برای برندی که خود تولید کننده شماره یک این نوع صفحه نمایش در دنیاست مساله ای نخواهد بود و هزینه اضافی نخواهد داشت. این صفحه نمایش ۶.۶ اینچی می‌تواند رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ که همان کیفیت فول اچ دی است را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این صفحه نمایش با استفاده از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و چگالی ۳۹۰ پیکسل در اینچ می‌تواند یک کیفیت تصویر روان و با جزئیات بالا را به ما بدهد. این صفحه نمایش در کل ۸۷ درصد از نمای جلویی گوشی را می‌پوشاند و می‌تواند روی تجربه کار با این گوشی تاثیر بسزایی داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

دوربین Galaxy F15 5G

دوربین سه کاژوله این گوشی یکی دیگر از مزیت‌های آن است که ارتقای خوبی نسبت به نسخه قبلی آن داشته است. در واقع در گوشی گلکسی F14 از یک دوربین دو ماژوله استفاده شده بود و دوربین سه ماژوله در اختیار مدل‌های گرانتر این سری بود. اما در مورد F15، سامسونگ از نسخه پایه، دوربین‌های سه لنزه را ارائه داده است. این روز‌ها در خیلی از گوشی‌های اقتصادی می‌توانیم دوربین‌های دو لنزه ۵۰ مگاپیکسلی را ببینیم که یک لنز صرفا جنبه تشخیص عمق داشته و کار خاصی برای ما نمی‌کند. اما در مورد دوربین گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G باید گفت که با یک دوربین خوب و پرمیوم طرف هستیم. ماژول‌های دوربین این گوشی از این قرارند:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت AF؛
  • لنز ۵ مگاپیکسلی اولترا واید؛
  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو؛
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید؛

دوربین‌های گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G می‌توانند فیلمبرداری را با کیفیت ۱۰۸۰ و در ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهند که البته باید گفت کمی پایین بوده و می‌شد از این بهتر عمل کرد.

ارتباطات، ویژگی‌ها و سنسور‌های گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

در مورد ارتباطات باید گفت که این گوشی به روز بوده و با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G عرضه می‌شود.  این امکان برای یک گوشی ۱۶۰ دلاری آن هم از برندی با کیفیت مثل سامسونگ، در کمتر دستگاهی مشاهده می‌شود. همینطور سایر امکانات مثل وای فای و بلوتوث ورژن ۵.۳ نیز در آن وجود دارد. سایر ویژگی‌های این گوشی در رده میان رده‌ها قرار می‌گیرد و می‌تواند این امکانات را در اختیار شما قرار دهد:

  • اسپیکر‌های استریو؛
  • خروج صدای جک ۳.۵ میلیمتری؛
  • سیستم موقعیت یابی کامل (GPS، GALILEO، GLONASS، BDS و QZSS)؛
  • حسگر اثر انگشت در کنار گوشی؛

با وجود اینکه فناوری NFC در این گوشی ارائه نمی‌شود، اما سایر سنسور‌های اساسی مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و پروکسیمیتی در این گوشی وجود داشته و می‌توان در کل ویژگی‌ها و سنسور‌های آن را برای یک گوشی اقتصادی، خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

ارتباطات، ویژگی‌ها و سنسور‌های گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

 

باتری گوشی Galaxy F15 5G

همانطور که در اول مقاله گفتیم، گوشی‌های اقتصادی معمولا با باتری‌های قدرتمند خودنمایی می‌کنند و گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G هم یکی از همین گوشی‌ها است. در این دستگاه از یک باتری لیتیوم پلیمری ۶ هزار میلی آمپری استفاده شده است که از رنج باتری‌های ۵ هزار میلی آمپری که این روز‌ها برای این گوشی‌ها متداولند بالاتر است. البته شارژر آن چندان قوی نیست و مسئولیت پر کردن این باتری به عهده یک شارژر ۲۵ واتی می‌باشد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G در ۴ مارس سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شد و یک هفته بعد از معرفی در بازار عرضه شد. از آنجا که سایر گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در بازار ایران وجود دارند می‌توان انتظار داشت سر و کله این گوشی هم به زودی پیدا شود و اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی خوب را دارید، می‌توانید چند وقتی هم برای رسیدن این گوشی منتظر بمانید.

در مورد قیمت گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G هم باید گفت که یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه ای است که این روز‌ها می‌توانید در بازار پیدا کنید. در واقع هزینه ای که این گوشی دارد و امکاناتی که ارائه می‌دهد، کاملا مناسب بوده و به سختی می‌توانید از برند‌های دیگر با همین مبلغ چیز بهتری را پیدا کنید. هر چند اگر برای خرید گوشی عجله دارید مقاله بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ می‌تواند دستگاه‌های دیگری از همین برند که ارزش خرید دارند را به شما معرفی کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G

 

نتیجه گیری

در این مقاله زیر و بم گوشی سامسونگ گلکسی F15 5G را بررسی کردیم. در کل در مورد این دستگاه باید گفت که با یک گوشی اقتصادی با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۶ اینچی و ۹۰ هرتزی طرف هستیم که ویژگی‌های خوب زیادی را تنها با ۱۶۰ دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی با پشتیبانی از 5G می‌تواند یک اقتصادی تمام عیار برای سال ۲۰۲۴ باشد و سامسونگ تمامی انتظاراتی که می‌توان از یک گوشی در این رنج داشت را برآورده کرده است. در صورتی که رد مورد این گوشی نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو