معرفی گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا با امکانات فوق العاده

معرفی گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا با امکانات فوق العاده


منبع: پلازا

3

1402/10/21

08:23


معرفی گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا با امکانات فوق العاده

گوشی نوبیا زد 60 اولترا بالاخره با کوله باری از شگفتی‌ها از راه رسید. در این مقاله قرار است در مورد یکی از گوشی‌های پریمیوم و حرفه ای تازه منتشر شده از برند چینی نوبیا صحبت کنیم و ببینیم مشخصات و امکانات گوشی Nubia Z60 Ultra چه هستند که تا این اندازه آن را بالا برده اند.

وقتی صحبت از یک گوشی موبایل با امکاناتی خارق العاده باشد، معرفی پرچمداران برند‌هایی مانند اپل مثل آیفون‌های سری 15 و یا بهترین‌های سامسونگ مانند گلکسی S23 اولترا اولین گزینه‌هایی هستند که به ذهن خیلی از افراد می‌رسد. اما حقیقت این است که برند‌های بزرگ خیلی وقت است خلاقیت خود را از دست داده اند و دیگر خبری از آن شور و شوقی که در طراحی امکانات جدید از آنها می‌دیدیم نیست! اما هنوز برند‌هایی هستند که کارهای عجیب و غریب می‌کنند و سعی می‌کنند دستگاهی را ارائه دهند که نمونه آن در بازار نیست و یا به ندرت پیدا می‌شود. برند چینی و نسبتا تازه وارد نوبیا یکی از همین برند هاست که با ارائه دستگاه‌های خوبی مانند گوشی نوبیا زد 60 اولترا ثابت کرده است هنوز هم می‌توان محصولی به بازار ارائه کرد که کاربران را متعجب کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی نوبیا زد 60 اولترا بپردازیم و ببینیم امکانات خوبی که این گوشی 700 دلاری و پرچمدار، از این برند چینی برای ما آورده است چیست و دلیل این تعریف و تمجید‌ها از آن چه هستند. در ادامه مشخصات گوشی نوبیا زد 60 اولترا را با هم بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا

اولین مرحله در بررسی هر دستگاه‌های موبایل و به طور کلی گجت‌های الکترونیکی این است که بدانیم در زیر صفحه ال سی دی آن چه چیزی قرار دارد و تا چه اندازه به کاربارن خدمت خواهد کرد و چه انتظاری می‌توان از آن داشت. در جدول زیر می‌توانید مشخصات و جزئیات سخت افزاری نوبیا زد 60 اولترا را مشاهده کنید:

مشخصه هاگوشی نوبیا زد 60 اولترا
نمایشگر6.8 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1116 در 2480 و نرخ تازه سازی 120 هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3
حافظه/رم8/12/16/24 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت و 1 ترابایت
سیستم عاملاندروید 14 با رابط کاربری MyOS 14
دوربین اصلی50 + 64 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3.5 برابر
دوربین جلو12 مگاپیکسل پک جهانی (زیر صفحه نمایش)

16 مگاپیکسل پک چین (زیر صفحه نمایش)

باتری6000 میلی آمپر با شارژر 80 وات
قیمتشروع از 700 دلار

با یک نگاه ساده به این جدول می‌توان فهمید که قرار است با هم یک گوشی حرفه ای را ببینیم که می‌تواند کاربرد‌های متعددی برای گیمینگ و همینطور عکاسی داشته باشد. در ادامه هر کدام از ویژگی‌های نوبیا زد 60 اولترا را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا

برند‌های چینی زیادی هستند که باید گفت خیلی از کاربران ایرانی هنوز نامی از آنها نشنیده اند. برند نوبیا را می‌توان یکی از همین برند‌ها دانست. در مورد این برند باید گفت که نوبیا یک تولید کننده موبایل است که اولین بار در سال 2012 و تحت عنوان یک زیر برند برای شرکت بزرگ تکنولوژی ZTE کار خود را آغاز کرد و در مدت کوتاهی پیشرفت‌های خوبی را در کارنامه خود ثبت کرد. این شرکت که مالکیت کامل آن برای کمپانی ZTE بود در سال 2015 به صورت رسمی از این کمپانی جدا شده و به صورت اختصاصی در بازار موبایل فعالیت خود را ادامه داد.

شاید نتوان این برند را در میان گزینه‌های فهرست بهترین برند گوشی جهان پیدا کرد، اما باید گفت دستاورد‌هایی که در تکنولوژی داشته است و بعضی از دستگاه‌های خوبی که ارائه داده است زبانزد بوده و در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند. یکی از بهترین تکنولوژی‌هایی که این برند ارائه داده است، دوربین‌های سلفی زیر صفحه نمایش بودند که اکنون در برند‌های دیگر هم استفاده می‌شود. همینطور گوشی‌های گیمینگ رد مجیک که در زمره بهترین‌ها هستند از شاهکار‌های این برند محسوب می‌شود.

معرفی گوشی نوبیا زد 60 اولترا

گوشی نوبیا زد 60 اولترا که قرار است در این مقاله آن را با هم بررسی می‌کنیم یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که می‌توان گفت با عنوان یک دستگاه گیمینگ منتشر نشده است، اما از نظر سخت افزاری در حد یک پرچمدار حرفه ای از برند‌های خوب و مطرح هم بالاتر می‌باشد. در ادامه با هم هر یک از بخش‌های مهم این گوشی را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

بدنه و طراحی نوبیا زد ۶۰ اولترا

از نظر طراحی در گوشی نوبیا زد 60 اولترا ما با یک دیزاین کلاسیک روبرو هستیم که بیشتر شبیه ماشین حساب‌های مهندسی کاسیو دهه 80 ساخته شده است تا یک گوشی مدرن که به نوبه خود می‌تواند یک طراحی جالب باشد. این گوشی به صورت مستطیلی و با گوشه‌های نسبتا تیز، و یک فریم پلاستیکی مات برای پشت گوشی طراحی شده است که سه ماژول دوربین به صورت مستطیلی و در بالا قرار گرفته اند و فضای زیادی به لنز‌ها اختصاص داده شده است. این گوشی با ابعاد 164 در 76.4 در 8.8 میلی متر و همینطور وزن 246 گرم که یک گوشی بزرگ، باریک و البته کمی سنگین به حساب می‌آید.

بدنه و طراحی نوبیا زد 60 اولترا

صفحه نمایش یکپارچه و بدون جای لنز دوربین این گوشی بیش از 89.1 درصد از این گوشی را پوشش می‌دهد که باعث شده است این گوشی از جلو جلوه خوبی را پیدا کند. همینطور در مورد فناوری‌های استفاده شده در بدنه این گوشی می‌توان به فناوری ضد غبار و ضد آب IP68 اشاره کرد که می‌تواند این گوشی را در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه سالم نگه دارد.

سخت افزار گوشی نوبیا زد 60 اولترا

وقتی صحبت از سخت افزار باشد باید گفت که در اینجا با یکی از معدود گوشی‌هایی طرفیم که می‌توانند چنین قدرت سخت افزاری را به کاربران بدهند. مهمترین ویژگی که می‌توان در مورد سخت افزار این گوشی به سراغ آن رفت، تراشه اصلی آن است. پردازنده نوبیا زد 60 اولترا از نوع کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 است که در تعداد کمی از پرچمداران سال 2023 می‌توان آن را پیدا کرد و می‌توان آن را یکی از قدرتمند ترین تراشه‌هایی دانست که در تلفن‌های همراه می‌توان پیدا کرد.

البته باید گفت بزرگترین دلیل ساخت و عرضه این تراشه آن پشتیبانی از پردازش‌های هوش مصنوعی بود، و بهینه سازی‌هایی که به این منظور انجام شده است می‌تواند امکانات نرم افزاری خارق العاده ای را روی گوشی پیاده سازی کند، وگرنه از نظر بهره وری تفاوت خیلی زیادی بین این پردازنده‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و 2 مشاهده نمی‌شود. تصویر زیر می‌تواند این موضوع را به شما نمایش دهد:

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 2 و 3

 

در مورد پردازنده گرافیکی نوبیا زد 60 اولترا هم باید گفت که از Adreno 750 در این گوشی بهره گرفته شده است که یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی برای بازی‌ها و گیمینگ است و از این نظر بالاترین امتیازات را به خود اختصاص داده است. بر اساس رتبه بندی نانو ریویو در حال حاضر این تراشه و پردازنده گرافیکی در جایگاه دومین پردازنده قدرتمند برای موبایل‌ها قرار دارند.

صفحه نمایش Nubia Z60 Ultra

یکی دیگر از نقاط قوتی که در این گوشی می‌توان دید، صفحه نمایش با کیفیت آن است. در این گوشی از یک صفحه 6.8 اینچی امولد با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ استفاده شده است که با نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌تواند تصویری نرم و روان را در اختیار کاربران بگذارد. همینطور این صفحه از ویژگی‌های خوبی مانند HDR10 نیز برای نمایش بهتر رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این صفحه 1116 در 2480 است که از یک مانیتور فول اچ دی هم بزرگتر بوده و می‌توان گفت یک موبایل با کیفیت صفحه 2K می‌باشد.

این صفحه نمایش با قابلیت درخشندگی 1500 نیت و همینطور چگالی 400 نقطه در اینچ یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک تلفن همراه به شمار می‌آید و می‌تواند ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت می‌کنید را داشته باشد.

صفحه نمایش Nubia Z60 Ultra

دوربین گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا

در مورد دوربین هم باید گفت که نوبیا زد 60 اولترا باز هم تمام سعی خود را کرده تا کاربران را شگفت زده کند. دوربین اصلی این گوشی سه ماژول مجزا دارد که یک دوربین 50 مگاپیکسلی استاندارد، با قابلیت PDFA و فوکوس لیزری است. ماژول دوم دوربین 64 مگا پیکسلی از نوع پریکسکوپی است که می‌تواند 3.3 برابر زوم اپتیکال را به کاربران بدهد. دوربین سوم نیز یک 50 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه 100 درجه است. این دوربین‌ها می‌توانند فیلمبرداری را با کیفیت‌های 8K در 30 فریم بر ثانیه و 4K را تا 120 فریم بر ثانیه انجام دهند.

در مورد فلش این دوربین‌ها هم باید گفت که این گوشی مجهز به یک رینگ لایت است که دور لنز 64 مگاپیکسلی قرار گرفته و به نوع خود امکانی جذاب و بینظیر است. در کنار این سه دوربین پرمیوم و حرفه ای دوربین سلفی 2 ماژوله که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و به نوعی امضای برند نوبیا به شمار می‌رود نیز خودنمایی می‌کنند. دو دوربین 12 و 16 مگاپیکسلی اولترا واید با کیفیت تصویر برداری HDR و فیلم برداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه که می‌توانند تصاویر بسیار با کیفیتی به کاربران بدهند.

دوربین گوشی نوبیا زد 60 اولترا

رم و فضای ذخیره گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا

یکی دیگر از گزینه‌هایی که نوبیا زد 60 اولترا تنوع بالایی را در آن ارائه داده است و می‌توان گفت دلیل بالا بودن رنج قیمتی این گوشی هم همین است، رم و فضای ذخیره سازی است که روی گوشی‌های مختلف ارائه می‌دهد. حداقل میزان رمی که نوبیا زد 60 اولترا با آن ارائه می‌شود 8 گیگابایت است. علاوه بر نسخه پایه نسخه‌های دیگری هم با 12، 16 و 24 گیگابایت رم نیز به بازار عرضه شده اند. در کنار این میزان رم، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی برای نسخه پایه ارائه شده و دو نسخه 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی دیگر نیز ارائه شده که برای همه نسخه‌های رم موجود هستند.

در کل باید گفت گوشی نوبیا زد 60 اولترا 6 نسخه مختلف با رم و فضای ذخیره سازی مختلف ارائه داده است. در مورد فضای ذخیره بازی هم باید اضافه کنیم که این فضا قابل افزایش نبوده و این دستگاه از قابلیت SD Card و کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

رم و فضای ذخیره گوشی نوبیا زد 60 اولترا

نرم افزار و ویژگی‌های گوشی نوبیا زد 60 اولترا

گوشی نوبیا زد 60 اولترا یک گوشی تمام اندرویدی حرفه ای است که با اندروید 14 ارائه شده است. همینطور این دستگاه مجهز به یک UI اختصاصی به نام MyOS 14 است که تجربه کاربری آن را بهبود داده و می‌تواند گوشی را روانتر و بهتر کند. در واقع این سیستم یک سیستم ترکیبی از اندروید و هوش مصنوعی است که تجربه دلپذیر و جدیدی را از هوش مصنوعی وارد گوشی‌های تلفن همراه کرده است.

همینطور کوله باری از ویژگی‌ها و سنسور‌های مختلف نیز وجود دارند که در گوشی نوبیا زد 60 اولترا به کاربران عرضه می‌شود. از مهمترین آنها می‌توان این موارد را نام برد:

  • اسپیکر‌های استریو و حرفه ای
  • موقیت یابی جی پی اس تکمیل (GPS (L1+L5)، GLONASS (L1+L2+L5)، GALILEOو BDS)
  • ارائه NFC به کاربران (eSE)
  • سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش و به صورت نوری
  • سایر سنسور‌های گوشی مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و تشخیص رنگ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برند نوبیا به آن می‌بالد، ارتقای ظرفیت باتری در این گوشی است که با یک باتری پلیمر لیتیوم با ظرفیت 6000 میلی آمپر روانه بازار شده است. مسئولیت شارژ کردن این باتری هم به عهده یک شارژر فست با توان 80 وات است. البته باید گفت مانند سایر گوشی‌های پرچمدار در این گوشی خبری از شارژر‌های بیسیم نیست و به نظر می‌رسد نوبیا برای این یک مورد چیزی را در نظر نگرفته است.

نرم افزار و ویژگی‌های گوشی نوبیا زد 60 اولترا

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوبیا زد ۶۰ اولترا

در مورد تاریخ عرضه گوشی نوبیا زد 60 اولترا باید گفت که نوبیا برای اولین بار در روز 19 دسامبر خبر از وجود این گوشی قدرتمند داد و ویژگی‌های آن را به صورت کامل ارائه داد. بعد از 10 روز از معرفی یعنی در روز 29 دسامبر این گوشی به بازار عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

در مورد قیمت هم باید گفت که نسخه پایه این گوشی با رم 8 و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، با قیمت 700 دلار در بازار عرضه شده و. بهترین ورژن آن با یک ترابایت فضا و 24 گیگابایت، در حدود 999 دلار قیمت گذاری شده است. البته باید منتظر ماند و دیدی این قیمت گذاری‌ها در بازار چطور پیش خواهد رفت و شاهد افزایش و کاهش آن خواهیم بود یا نه.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوبیا زد 60 اولترا

نتیجه گیری

گوشی نوبیا زد 60 اولترا موضوع بررسی این مقاله از پلازا بود و با هم این محصول خارق العاده و تمام ویژگی‌های حرفه ای که دارد را دیدیم. در مورد این گوشی باید گفت که با یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش 6.8 اینچی با کیفیت، دوربین 64 مگاپیکسلی با رینگ لایت، دوربین‌های سلفی زیر صفحه نمایش، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 با بهینه سازی هوش مصنوعی و باتری 6000 میلی آمپری طرف هستیم. این گوشی با کیفیت ساخت پرمیوم می‌تواند یک چینی تمام عیار باشد و این برند اگر با همین فرمان پیش برود در آینده ای نزدیک به یکی از بهترین برند‌ها تبدیل خواهد شد. این گوشی در روز‌های پایانی سال 2023 عرضه شده است. در صورتی که به موارد اینچنینی علاقه دارید می‌توانید سری هم به مقاله بهترین گوشی‌های 2024 بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو