گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) + مشخصات فنی

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) + مشخصات فنی


منبع: پلازا

1

1402/10/28

15:24


گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) + مشخصات فنی

گلکسی اس ۲۴ بالاخره به صورت رسمی توسط توسط سامسونگ معرفی شد و اطلاعات مربوط به آن در اختیار کاربران قرار گرفت. در این مقاله از پلازا با هم به بررسی پرچمدار سامسونگ برای سال 2024 خواهیم پرداخت.

در تاریخ 27 دی ماه در ساعت 10 شب به وقت ایران رویداد سامسونگ آنپکد در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد. رویدادی که خیلی از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و به طور خاص موبایل منتشر آن بودند. رویدادی که قرار بود با معرفی سری گلکسی S24 تعیین کند معیار بهترین تلفن همراه بودن در سال 2024 چیست و طی یک سال آینده، بهترین گوشی های بازار کدام خواهند بود، اما تبدیل به یک نا امیدی بزرگ برای طرفداران این برند شد! در این مقاله قرار است به معرفی نسخه پایه این گوشی ها یعنی گلکسی اس ۲۴ بپردازیم و بینیم که حداقل مشخصاتی که پرچمداران سامسونگ قرار است ارائه دهند چیست.

خیلی از کاربران منتظر بودند که این گوشی را با دستگاه هایی مانند آیفون 15 مقایسه کنند و بتوانند پاسخ مناسبی برای کل کل های خود با طرفداران اپل داشته باشند. باید گفت که از این خبر ها نیست و نمی توان خیلی خوشبینانه به دستگاه هایی که معرفی شده اند نگاه کرد. بهتر است وقت را بیش از این تلف نکنیم و به سراغ بررسی مشخصات Galaxy S24 برویم.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی اس ۲۴

در این بخش قرار است با هم یک نگاه کلی به مشخصات سخت افزاری گلکسی اس ۲۴ داشته باشیم و ببینیم بعد از مدت ها انتظار، سامسونگ چه دستگاهی را روانه بازار کرده است. جدول زیر می تواند این موارد را به صورت کامل به شما نمایش دهد.

مشخصه‌هاگوشی گلکسی اس ۲۴
نمایشگر۶.۲ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۳ (آمریکا و کانادا) – اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه بین المللی)
حافظه/رم۸ گیگابایت رم، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیزه سازی
سیستم عاملاندروید ۱۴، وان یو آی ۶.۱
دوربین اصلی۱۲ + ۱۰ + ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین جلو۱۲ مگاپیکسل
باتری۴۰۰۰ میلی آمپر با شارژر ۲۵ وات
قیمتاز ۸۰۰ دلار

در صورتی که بخواهیم اطلاعات دقیقتری در مورد گلکسی اس ۲۴ داشته باشیم، لازم است کمی بیشتر وقت بگذاریم و هر یک از مواردی که در بالا گفته شده است را باز کنیم تا دقیقا بدانیم دنیا دست کیست. در ادامه با هم به معرفی گلکسی اس ۲۴ خواهیم پرداخت.

معرفی گلکسی اس ۲۴

گوشی های گلکسی سالیان سال است که در بازار موجود بوده و همواره همه کاربران، و حتی کسانی که از این برند دل خوشی ندارند هم، آنها را به عنوان گوشی های خوب می شناختند. در میان سری های مختلفی که گوشی های گلکسی ارائه می کرده و هنوز هم ارائه می کنند. سری گلکسی S بهترین گوشی سامسونگ بوده و به عنوان پرچمداران این حوزه معرفی می شده اند. گوشی های پرچمدار گوشی هایی هستند که به نوعی تولید کنندگان بدون در نظر گرفتن معیار قیمت آنها را طراحی می کنند. به این صورت که تلاش می کنند بهترین ها و نهایت تکنولوژی که دارند را کنار هم آورده و یک دستگاه حرفه ای را بسازند.

گلکسی اس ۲۴ نسخه پایه و اولین دستگاه از پرچمداران سامسونگ است که در کنار نسخه های دیگر مانند پلاس و اولترا مجموعه کاملی از پیشرفته بهترین گوشی های جهان را تشکیل می دهند. در مورد این گوشی باید گفت که معیار قیمت چنان هم بی تاثیر نیست و بهترین گزینه گوشی S24 اولترا می باشد. با نگاهی به جدول مشخصات گفته شده و مقایسه آن با نسخه قبلی این پرچمدار یعنی اس 23 می توان گفت که تغییری چنان چشمگیر دیده نمی شود.

گلکسی اس ۲۴

البته باید هر یک از این مشخصات را به صورت موردی بررسی کنیم تا بدانیم اس 24 قرار است یک گوشی نا امید کننده و بدون تغییر خاص باشد یا همان چیزی که همه منتظر آن بودند. در ادامه با هم این گوشی را از جنبه های مختلف زیر ذره بین می گذاریم تا ببینیم سامسونگ برای ما چه چیزی را در نظر گرفته است.

طراحی Galaxy S24

در مورد طراحی گوشی های سامسونگ باید گفت که این ارائه دهنده مدت زیادی است که در یک چرخه تکراری گیر کرده است و خلاقیت چشمگیری نداشته است. البته همین طراحی ساده و مستطیلی شکلی که امروزه خیلی از تولید کنندگان دیگر از آن استفاده می کنند به نوعی طرح بومی خود سامسونگ است! در مورد طراحی استفاده شده برای گلکسی اس ۲۴ باید گفت که سامسونگ باز هم همان روال را در نظر گرفته و حتی ابعاد را هم نزدیک به مدل قبلی درآورده است. از نظر طراحی گوشی گلکسی اس ۲۴ هیچ چیز جدید برای ارائه به کاربران ندارد!

گلکسی اس ۲۴

این گوشی با ابعاد 147 در 70.6 در 7.6 میلیمتر، و همینطور وزن 167 گرم می تواند در دست حس یک گوشی کوچک و خوش دست را القا کند. در مورد کیفیت ساخت نیز باید گفت که با یک گوشی کاملا پرمیوم طرفیم که امکانات متعددی را از این جهت ارائه می دهد. در گلکسی اس ۲۴ ما یک گوشی با فریم آلومینیومی، گلس بک و گلس فرانت داریم.

این گوشی زیبا و ظریف از تکنولوژی ضد آب و غبار با استاندارد IP68 پشتیبانی می شود و می تواند برای 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری آب سالم و عملیاتی باقی بماند. همینطور محافظ صفحه استفاده شده برای صفحه و پشت آن از نوع گوریلا گلس ویکتوس 2 بوده که یک محافظ با کیفیت اما متداول و معمولی به شمار می رود.

سخت افزار گلکسی اس ۲۴

وقتی صحبت از سخت افزار استفاده شده در یک گوشی پرچمدار در میان باشد انتظارات به سمت ارائه مجموعه کاملی از سخت افزار های سنگین و گران قیمت می رود که در فهرست های رتبه بندی های مختلف در بالاترین ها قرار دارند. از آنجا که معمولا گوشی های سری S سامسونگ (بخصوص نسخه اولترا) در زمره قرار می گیرند، می توان گفت از نظر سخت افزاری نیز در بهترین فرم و حالت خود قرار دارند. البته باید گفت علاوه بر نیروی پردازشی بالا و گیمینگ، هدف دیگری نیز در سال 2024 برای پرچمداران دنبال می شود. ظهور هوش مصنوعی و استفاده از پردازنده هایی که بتوانند محاسبات آن را هندل کنید یکی از اولویت هایی است که گوشی های پرچمدار همگی دنبال آن بوده و گلکسی اس ۲۴ هم سربلند از آن بیرون آمده است.

تقریبا می توان گفت تنها دلیل برتری این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی اس 23 استفاده از پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گوشی های نسخه های کانادا و امریکا و همینطور اگزینوس 2400 در نسخه های بین الملل می باشد که هر دوی آنها پردازنده های قدرتمند و گیمینگ، بدون مشکل داغ کردن و یا افت در مدت زمان طولانی می باشند. در تصویر زیر می تواند مقایسه دو پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و اسنپدراگون 8 نسل 2 که در گوشی های اس 23 استفاده شده بود را مشاهده کنید:

مقایسه سخت افزار Galaxy S24 و S23

در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده است که پردازنده های نسخه آمریکا و نسخه بین الملل این گوشی چه تفاوت هایی با هم دارند، باید گفت که بازدهی آنها در تست های مختلف یکی بوده است، اما از نظر گیمینگ و مصرف باتری، اسنپدراگون با اختلافی بسیار کم برتری دارد. تصویر زیر نشان دهنده مقایسه این دو پردازنده است:

مقایسه سخت افزار گلکسی اس ۲۴

صفحه نمایش Galaxy S24

قدرت سامسونگ در تولید صفحه نمایش های حرفه ای موضوعی است که نیاز به توضیح ندارد و حتی برند هایی مانند اپل نیز دیسپلی های موبایل های خود را از این تولید کننده سفارش می دهند. در خصوص صفحه نمایش استفاده شده در پرچمدار این برند یعنی گلکسی اس ۲۴ باید گفت که با صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع داینامیک LTPO امولد طرفی هستیم. یکی از بهترین صفحه نمایش های سامسونگ با قدرت نمایش جزئیات خارق العاده که به کمک ویژگی های مانند HDR10+ بهینه سازی های خوبی را در نمایش رنگ ها داشته است.

گوشی جدید سامسونگ 2024

این صفحه نمایش می تواند درخشندگی 2600 نیت را در اختیار کاربران قرار دهد که از گوشی های معمولی بسیار بالاتر است. چگالی این دیسپلی 416 نقطه در اینچ بوده است و با نرخ تازه سازی 120 هرتز ارائه می شود که می توان گفت برای یک گوشی 800 دلاری کمی پایین است! رزولوشن این صفحه نمایش نیز بدون تغییر باقی مانده است و 1080 در 2340 است. به طور کلی در مورد صفحه نمایش گلکسی اس ۲۴ باید گفت که به جز نوع پنل، بقیه مشخصات با صفحه گوشی های میان رده برابری می کند!

دوربین گلکسی اس ۲۴

یکی از مهمترین مشخصات این گوشی که خیلی ها مشتاقانه آن را دنبال می کنند دوربین آن است. در واقع کیفیت افسانه ای دوربین های پرچمداران سامسونگ از مواردی است که زبانزد خاص و عام است، البته باید گفت که در گوشی گلکسی اس ۲۴ چندان دوربین قدرتمندی در اختیار ما قرار نمی دهد و اگر می خواهید بهترین دوربین موجود را ببینید باید به سراغ گوشی اس 24 اولترا و دوربین 200 مگاپیکسلی آن بروید. در اینجا ما یک دوربین سه ماژوله را داریم که ماژول اصلی یک دوربین واید 50 مگاپیکسلی، ماژول دوم یک تلفوتو 10 مگاپیکسلی و مازول سوم یک اولترا واید 12 مگاپیکسلی است.

گلکسی اس ۲۴

این دوربین ها می توانند فیلمبرداری را با کیفیت 8K در 24 و 30 فریم بر ثانیه، 4K را در 30 و 60 فریم بر ثانیه و همینطور 1080 را از 30 تا 240 فریم بر ثانیه انجام دهند. همینطور قابلیت ویژه ای برای لنز اصلی در نظر گرفته شده است که می تواند فیلمبرداری ویژه ای را با کیفیت 1080 و 960 فریم بر ثانیه در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین سلفی نیز یک لنز واید 12 مگاپیکسلی است که فیلمبرداری 4K را با 30 و 60 فریم در ثانیه انجام می دهد.

باید گفت دوربین هم یکی دیگر از مواردی بود که گلکسی اس ۲۴ حرف تازه ای در آن برای گفتن نداشت و دقیقا با مدل قبلی خود برابری می کند!

رم و حافظه داخلی Galaxy S24

این پرچمدار هم مانند هر گوشی دیگری با نسخه های متفاوتی از رم و فضای ذخیره سازی داخلی ارائه می شود. نسخه های ارائه شده برای آن عبارتند از:

میزان 8 گیگابایت رم در کنار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 می تواند این گوشی را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کند و همینطور حداقل فضای ذخیره سازی 128 گیگ نیز میزان خوبی برای ذخیره سازی فیلم هاف تصاویر و اطلاعات کاربران است و بعید به نظر می رسد کاربری از نظر فضای ذخیره سازی به مشکل خاصی بر بخورد.

گلکسی اس ۲۴

تنها ایرادی که در اینجا می توان وارد کرد و البته شرایط تمامی گوشی های پرچمدار همین است، عدم پشتیبانی از کارت های حافظه است که امکان افزایش فضا را از کاربران سلب می کند. البته باید گفت این روز ها تنها گوشی های اقتصادی هنوز این ویژگی را ارائه می دهند و به نوعی منسوخ به حساب می آید.

ویژگی ها و ارتباطات گلکسی اس ۲۴

وقتی صحبت از ویژگی های ارائه شده در یک گوشی پرچمدار در میان باشد باید گفت که انتظار می رود با بهترین ها طرف باشیم و در مورد گلکسی اس ۲۴ هم همینطور است و می توان ویژگی های خوبی را روی آن مشاهده کرد. ویژگی های اصلی که می توانیم برای این گوشی معرفی کنیم از این قرارند:

  • اسپیکر های استریو
  • ارائه NFC
  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک، زیر صفحه نمایش
  • سنسور های کامل (شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی، قطب نما، فشار سنج)
  • سیستم موقعیت یابی با GPS حرفه ای
  • ویژگی سامسونگ دکس برای اتصال گوشی به دسکتاپ

از نظر ارتباطات هم باید گفت که شبکه های سلولار تا 5G به صورت کامل در آن پشتیبانی شده همینطور وای فای و بلوتوث ورژن 5.3 نیز در آن پشتیبانی می شود.

ویژگی ها و ارتباطات Galaxy S24

باتری Galaxy S24

در باتری این گوشی از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده شده است که می توان افزایش ظرفیت 100 میلی آمپری آن را یک پیشرفت برای پرچمدار سامسونگ نسبت به مدل قبلی دانست. این باتری با استفاده از یک شارژر 25 واتی شارژ می شود و این امکان را دارد که در مدت 30 دقیقه 50 درصد این گوشی را شارژ کند. همینطور یک شارژر بیسیم 15 واتی نیز برای این گوشی ارائه شده است.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی اس ۲۴

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم این گوشی به صورت رسمی در رویداد سامسونگ آنپکد در تاریخ 17 ژانویه برگزار کردید و سری اس در آن به صورت رسمی معرفی شد. تاریخ عرضه گوشی گلکسی اس ۲۴ در بازار به بازار 31 ژانویه اعلام شده است. البته باید گفت مدتی طول می کشد که این گوشی در ایران عرضه شده و وارد بازار شود، اما معمولا پرچمداران اینچنینی به صورت تکی و چمدانی، چند روز بعد از عرضه در بازار موجودند و خرید و فروش می شوند. در مورد وضعیت رجیستر این گوشی ها هم باید بگوییم که هنوز چیزی مشخص نیست و نمی توان به طور قطع در مورد آن نظری دارد.

گلکسی اس ۲۴

قیمت اعلام شده برای گلکسی اس ۲۴ نیز 799 دلار است که نمی توان آن را چندان اقتصادی دانست. البته نباید انتظار اقتصادی بودن هم از آن داشت، زیرا هر چه باشد یک گوشی پرمیوم پرچمدار است. اما در مورد اینکه آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر باید گفت که در کمال ناباوری جواب خیر است! اگر نگاهی به پرچمدارانی که از برند های معتبر دیگر ارائه شده اند بیندازیم، می توانیم ویژگی های بسیار بهتری را ببینیم و پیشرفت های خوبی نسبت به نسخه های قبلی اتفاق افتاده است.

به طور قطع می توان گفت اگر همین 800 دلار را روی برند های دیگر حتی اپل! سرمایه گذاری کنید، کیفیت بهتری بدست خواهید آورد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی گلکسی اس ۲۴ پرداختیم و دیدیم که نسخه پایه سری پرچمداران سامسونگ با چه مشخصاتی عرضه شده و می تواند چه امکاناتی را در اختیار کاربران خود بگذارد. این گوشی که تفاوت چندانی با ورژن قبلی یعنی اس 23 نداشته است، با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 برای نسخه آمریکا و کانادا، پردازنده اگزینوس 2400 برای نسخه بین الملل، صفحه نمایش داینامیک امولد، دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپری به بازار عرضه شد. در صورتی که نظری در مورد این گوشی داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو