مشخصات گوشی آنر مجیک ۶ پرو (Honor Magic 6 Pro)

مشخصات گوشی آنر مجیک ۶ پرو (Honor Magic 6 Pro)


منبع: پلازا

2

1402/11/8

15:31


مشخصات گوشی آنر مجیک ۶ پرو (Honor Magic 6 Pro)

آنر مجیک ۶ پرو یک گوشی پرچمدار جدید از آنر است که قرار است امکانات خارق العاده ای را در اختیار کاربران بگذارد. در این مقاله از پلازا با هم مشخصات و ویژگی‌های گوشی Honor Magic 6 Pro را بررسی می‌کنیم.

بازار موبایل ایران تجربه گوشی‌های مختلفی را داشته است. بعضی از آنها گوشی‌های با کیفیت و خوب بوده و ماندگار شده اند و بعضی دیگر نیز از گوشی‌هایی بودند که ارزش خرید نداشته و دیگر کسی به سراغ آنها نمی‌رود. آنر یکی از برند‌هایی است که عموما تاثیر خوبی در ذهن کاربران خود می‌گذارد و خیلی از دارندگان این گوشی آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه می‌کنند. در این مقاله قرار است به سراغ یکی از بهترین گوشی‌های این برند برویم؛ گوشی که قرار است در سال ۲۰۲۴، جانشین پرچمدار قبلی این برند یعنی آنر مجیک ۵ پرو باشد. آنر مجیک ۶ پرو یکی از گوشی‌هایی است که خیلی از مشتریان وفادار آنر انتظار آن را می‌کشیدند.

گوشی آنر مجیک ۶ پرو در تاریخ ۱۷ ژانویه به صورت رسمی به بازار چین عرضه شد و اکنون در اختیار کاربران این کشور قرار دارد. در این مقاله ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی را با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم پتانسیل اینکه بتواند برند پرچم برند خوشنامی مانند آنر را در سال ۲۰۲۴ بالا نگه دارد را دارد یا خیر.

فهرست مطالب

مشخصات آنر مجیک ۶ پرو

وقتی صحبت از مشخصات یک گوشی پرچمدار در میان باشد می‌تواند تغییراتی چشمگیر و یک سخت افزار قوی و با کیفیت را دید. در مورد آنر مجیک ۶ پرو هم داستان از همین قرار است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را مشاهده کنید:

گوشی آنر مجیک ۶ پرو
نمایشگر۶.۸ اینچی از نوع LTPO اولد با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۲۸۰۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۳
حافظه/رم۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم | ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری مجیک او اس ۸
دوربین اصلی۵۰ + ۱۸۰ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۵۰ مگاپیکسل
باتری۵۶۰۰ میلی آمپر با شارژر ۸۰ وات
قیمتدر حدود ۸۰۰ دلار

همانطور که مشاهده می‌کنید این گوشی می‌تواند از خیلی از پرچمدارانی که تا به اینجا توسط برند‌های بزرگ ارائه شده اند هم پیشی بگیرد و از قدرت سخت افزاری خوبی برخوردار است. در ادامه با هم به بررسی موردی هر کدام از ویژگی‌های گوشی آنر مجیک ۶ پرو خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی آنر مجیک ۶ پرو

برند آنر برندی است که برای اولین بار به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های هوآوی وارد ایران شد. در واقع تاسیس این برند به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد و موسس آن نیز رن ژنگفی (Ren Zhengfei) مدیر عامل هوآوی است. این برند تا مدت‌ها زیر نظر هوآوی به کار خود ادامه می‌داد و به نوعی وظیفه ساخت گوشی‌های اقتصادی برای این برند را بر عهده داشت تا سرانجام در سال ۲۰۲۰ بهصورت کامل از این برند جدا شد و خود به صورت مجزا خدمات تولید قطعات و دیوایس‌های الکترونیکی را ارائه داد. تلفن‌های همراه این برند نه تنها در گوشی‌های اقتصادی بلکه در گوشی‌های میان رده و همینطور پرچمدار‌ها هم به خوبی خود را نشان داده اند و در صورتی که سری به مقاله گوشی‌های جدید آنر بزنید می‌توانید دستگاه‌های خوبی را از این برند پیدا کنید.

آنر مجیک 6 پرو

پرچمدار قبلی این برند گوشی آنر مجیک ۵ پرو بود که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد و تبدیل به یکی از بهترین پرچمداران موبایل شد. این گوشی توانست کیفیت فوق العاده ای را در دوربین و نمایشگر از خود ارائه دهد و پردازنده قوی آن به این گوشی کمک می‌کرد که بدون لگ، هنگ و یا داغ کردن کارهای سنگین و بازی‌های بروز را هندل کند. با یک نگاه مقایسه ای به جدول مشخصات این دو گوشی می‌توان گفت آنر مجیک ۶ پرو در تمامی زمینه‌ها نسبت به گوشی قبلی خود ارتقا داشته است.

برای اینکه بدانیم واقعا گوشی آنر مجیک ۶ پرو توان این را دارد که پرچمدار پرآوازه قبلی را کنار بزند، باید مهمترین بخش‌های آن را به صورت موردی با هم بررسی نماییم.

طراحی گوشی Honor Magic 6 Pro

گوشی‌های آنر مجیک یکی از سری‌های آنر هستند که همیشه یک طراحی لاکچری و خاص را به کاربران ارائه داده اند. در اینجا با یک گوشی اندازه متوسط طرفیم که نمای روبروی آن را صفحه نمایش به صورت کامل پوشانده است و بیش از 91 درصد از کل گوشی را به خود اختصاص داده است. پشت گوشی نیز طراحی خاص خود را دارد و سه ماژول دوربین قدرتمند در بخشی دایره ای که عمدتا رنگ و جنس آن با بدنه گوشی متفاوت است، دور هم جمع شده اند و کمی از سطح گوشی بالاتر آمده است. در کل میتوان گفت خلاقیت طراحی در این گوشی به نوعی روی برجسته بودن کیفیت دوربین تمرکز دارد که این موضوع درست هم هست!

آنر مجیک 6 پرو

جنس فریم این گوشی آلومینیومی بوده و برای بدنه پشت نیز از پلیمر سیلیکون یا همان چرم اقتصادی استفاده شده است. این گوشی از استاندارد ضد آب و غبار IP68 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه را در عمق بیش از ۱.۵ متر تحمل کند. همینطور محافظت از صفحه آن نیز بر عهده Rhino Glass می‌باشد. این محافظ صفحه از نظر مقاومت پایین تر از گوریلا گلس می‌باشد اما کیفیت تصویر و شفافیت آن بیشتر است.ابعاد این گوشی ۱۶۲.۵ در ۷۵.۵ در ۸.۹ می‌باشد و با وزن ۲۲۵ گرم باید گفت حس یک گوشی بزرگ، خوش دست و البته کمی ضخیم را به ما می‌دهد.

سخت افزار آنر مجیک ۶ پرو

در مورد سخت افزار این گوشی‌های باید بگوییم یک سخت افزار لایق گوشی پرچمدار ارائه داده است. به کار گیری تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می‌تواند نیروی پردازشی قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار داده و از آن مهمتری امکان پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی را هم برای آن فراهم می‌کند. در حال حاضر  این تراشه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که یک گوشی پرچمدار می‌تواند ارائه کند!

آنر مجیک 6 پرو

پردازنده گرافیکی آنر مجیک ۶ پرو هم از نوع آدرنو ۷۵۰ می‌باشد که بهترین بازدهی را در گیمینگ ارائه می‌دهد. این پردازنده در کنار رم‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی می‌تواند این گوشی را به یک گوشی گیمینگ حرفه ای تبدیل کرده و یک پرفورمنس بدون لگ و داغ کردن را در بازی‌ها در اختیار کاربران بگذارد. همینطور فضای ذخیره سازی نیز از ۲۵۶ گیگابایت شروع شده و نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی را هم به کاربران ارائه می‌دهد. این فضا امکان افزایش با  کارت حافظه را ندارد اما نیازی هم به آن نیست و می‌توان گفت به اندازه کافی فضا برای آنر مجیک ۶ پرو ارائه شده است.

دوربین گوشی Honor Magic 6 Pro

گوشی‌های آنر مجیک همواره به دلیل بهینه سازی‌هایی که روی دوربین‌های آنها انجام گرفته معروف هستند و از آنر مجیک ۴ که لقب بهترین دوربین در بین گوشی‌های چینی را به دوش می‌کشید تا آنر مجیک ۶ پرو که یک دوربین تمام پرمیوم را در اختیار کاربران می‌گذارد، همه نسخه‌های مختلف آنر مجیک، از نظر دوربین گوشی‌هایی حرفه ای بوده اند. در این دستگاه ما دوربینی سه ماژوله را داریم که از هر کدام از لنز‌های آن این ویژگی‌ها را دارند:

  • لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۱۸۰ مگاپیکسلی با قابلیت PDAF، OIS و ۲.۵ برابر زوم اپتیکال
  • لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار لیزری، PDAF و OIS
  • لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس لیزری و زاویه ۱۲۲ درجه

این لنز‌ها می‌توانند کیفیت خوبی را برای عکاسی در اختیار کاربران قرار داده و در فیلمبرداری نیز به صورت ویژه ای عمل می‌کنند. دوربین گوشی آنر مجیک ۶ پرو قادر است فیلمبرداری را با کیفیت 4K و 1080p در ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. همینطور دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین دو لنزه سه بعدی ۵۰ مگاپیکسلی است که می‌تواند برای تشخیص چهره هم مورد استفاده قرار بگیرد.

صفحه نمایش گوشی آنر مجیک ۶ پرو

آنر مجیک ۶ پرو از نقطه نظر صفحه نمایش یکی از گوشی‌های قوی به شمار می‌رود. این گوشی با یک پنل LTPO اولد ارائه شده است که در واقع پنل بهینه سازی شده اولد‌های معمولی است و حتی از پنل‌های AMOLED هم امتیاز بهتری را کسب می‌کند. این صفحه نمایش می‌تواند با حداکثر ۵۰۰۰ نیت درخشندگی یکی از درخشان ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار باشد. همینطور نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی آن به چگالی ۴۵۳ نقطه در اینچ می‌تواند تصویری با جزئیات بسیار بالا و روان به کاربران ارائه دهد.

آنر مجیک 6 پرو

رزولوشن اینت دستگاه نیز ۱۲۸۰ در ۲۸۰۰ است و نسبت تصویر آن نیز ۱۹.۵:۹ می‌باشد. همینطور قابلیت‌هایی مانند HDR به این صفحه نمایش کمک می‌کند تا کیفیت رنگ‌ها و طیف رنگی وسیع تری را تولید کرده و در کل باید گفت با بهترین پرچمداران بازار می‌تواند رقابت کند.

ویژگی‌ها و ارتباطات Honor Magic 6 Pro

گوشی آنر مجیک ۶ پرو یک گوشی حرفه ای سازگار با 5G است که می‌تواند تمامی شبکه‌های قبل از آن را به صورت کامل ساپورت کند. همینطور سایر امکانات ارتباطی نیز می‌توان به یک وای فای Dual Band و بلوتوث ورژن ۵.۳ با قابلیت A2DP و aptX HD برای اتصال هدفون به صورت پیشرفته و با گزینه‌های حرفه ای، اشاره کرد. از نظر ویژگی‌ها هم باید گفت که این گوشی جدید آنر قابلیت‌های متعددی را برای کاربران خود فراهم کرده است. از مهمترین موارد این ویژگی‌ها می‌توانیم این موارد را معرفی کنیم:

  • اسپیکر‌های حرفه ای و استریو؛
  • NFC با قابلیت HCE و NFC-SIM؛
  • پورت اینفرارد؛
  • پورت یو اس بی تایپ سی ۳.۱ با پشتیبانی از دیسپلی پورت ۱.۲ و OTG؛
  • حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش؛
  • ارتباط ماهواره ای برای پیام اورژانسی SOS؛
  • تشخیص چهره؛
  • حسگر‌هایی مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی، قطب نما و سنسور تشخیص رنگ؛
  • موقعیت یابی با GPS به صورت پیشرفته؛

در کل باید گفت امکانات و ویژگی‌هایی که آنر مجیک ۶ پرو در اختیار کاربران خود می‌گذارد کاملا شایسته یک گوشی پرچمدار بوده و خیلی از امکانات را به صورت پرمیوم و تمام کمال در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری گوشی آنر مجیک ۶ پرو

در مورد باتری استفاده شده در این گوشی باید گفت که لول آن از خیلی از پرچمداران برندهای مطرح بالاتر بوده و یک باتری ۵۶۰۰ میلی آمپری از نوع پلیمر لیتیوم را به کاربران خود عرضه می‌کند. این باتری با استفاده از دو شارژر قدرتمند ۸۰ واتی سیمی و ۶۶ واتی بی سیم عرضه می‌شود که حتی نسخه بی سیم آن هم از بسیاری از گوشی‌های دیگر بالاتر است. همینطور امکان شارژ معکوس ۵ واتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که به راحتی می‌تواند گجت‌هایی مانند ساعت هوشمند و یا هدفون شما را شارژ کرده و در اختیار شما قرار دهد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی Honor Magic 6 Pro

معرفی رسمی گوشی آنر مجیک ۶ پرو در تاریخ ۱۱ ژانویه انجام شد و این دستگاه در تاریخ ۱۸ ژانویه در بازار چین عرضه شد. البته عرضه این گوشی در بازار جهانی هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و صرفا نسخه چین این گوشی عرضه شده است. در مورد آنر مجیک ۶ پرو در بازار ایران هم باید گفت که هنوز چیزی مشخص نیست و حتی نسخه قبلی آن یعنی آنر مجیک سری ۵ نیز در ایران عرضه نشد. احتمال اینکه این گوشی به دلیل قیمت بالا، خصوصا در نسخه ۱ ترابایتی با مشکلات واردات و رجیستری در ایران همراه باشد، وجود دارد.

آنر مجیک 6 پرو

در مورد قیمتی که گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آن عرضه شده است باید گفت که این گوشی در بازار چین با قیمت ۸۰۰ دلار برای نسخه پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده است. همینطور سایت‌های چینی نسخه یک ترابایتی آن را با قیمت ۱۲۰۰ دلار خرید و فروش می‌کنند. در مورد اینکه آیا این گوشی واقعا انقدر می‌ارزد و ارزش خرید دارد باید گفت که این دستگاه مجموعه ای که امکانات حرفه ای را عرضه می‌کند که در خیلی از پرچمداران مانند گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ هم به ندرت پیدا می‌شود، در حالی که قیمت آنها بسیار بالاتر است.

در کل باید گفت با در نظر گرفتن امکانات، قیمت ۸۰۰ دلاری برای این گوشی کاملا معقول بوده و آنر مجیک ۶ پرو برای کسانی که به دنبال یک پرچمدار گران قیمت هستند، ارزش خرید دارد.

نتیجه گیری

گوشی آنر مجیک ۶ پرو پرچمدار آنر در سال ۲۰۲۴ است و می‌توان گفت تمامی پیش نیازهای که یک پرچمدار خوب باید داشته باشد را در دل خود جای داده است. این گوشی که مهمترین مزیت‌های آن استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، صفحه نمایش LTPO اولد، دوربین ۱۸۰ مگاپیکسلی، رم و فضای ذخیره سازی بالا و همینطور باتری خارق العاده آن می‌باشد، با قیمتی حدودا ۸۰۰ دلار در بازار عرضه شده است. در صورتی که در مورد این گوشی سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو