گوشی ریلمی C55 | یک اقتصادی 64 مگاپیکسلی با باتری 5000 میلی آمپر

گوشی ریلمی C55 | یک اقتصادی 64 مگاپیکسلی با باتری 5000 میلی آمپر


منبع: پلازا

3

1402/9/5

08:38


گوشی ریلمی C55 | یک اقتصادی 64 مگاپیکسلی با باتری 5000 میلی آمپر

گوشی ریلمی C55 یکی از دیوایس های معرفی شده در سال 2023 است که یک گوشی اقتصادی با قابلیت های خوب می باشد. در این مقاله از پلازا قرار است به طور کامل به بررسی قابلیت ها و ویژگی های گوشی Realme C55 بپردازیم.

اگر بخواهیم بازار امروزه موبایل را با دو سال پیش آن مقایسه کنیم، خواهیم دید که برند های بیشتر و مختلفی وارد بازار شده و دیگر خبری از انحصار های سنگینی که در بازار موبایل و به طور خاص در بازار ایران مشاهده میشد، وجود ندارند. حتی در خیلی از موارد می توان گفت برند های بزرگ قبلی به حاشیه کشیده شده اند. گوشی های اقتصادی و میان رده یکی از همین موارد هستند که توسط برند های خوب چینی رقابت سنگینی روی آنها شکل گرفته است و باعث ارتقای کیفیت این دستگاه ها شده است. یکی از این برند های ریلمی است که در این مقاله با بررسی گوشی ریلمی C55 می خواهیم محصول اقتصادی این برند که توانسته کیفیت خوبی را به خصوص در باتری به کاربران ارائه دهد بررسی کنیم.

البته باید گفت اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ خوب می گردید که بتواند از پس برنامه ها و کارهای سنگین بر بیاید، باید سراغ گزینه های دیگری بروید و در اینجا با یک گوشی سبک برای مصارف روزمره سروکار داریم. در ادامه در مورد مشخصات Realme C55 بیشتر با هم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ریلمی C55

همانطور که گفتیم از یک گوشی میان رده نمی توان انتظارات چندانی را به خصوص در پردازنده و تراشه آنها داشت، اما در موارد دیگری مانند دوربین و باتری می توانند از مقایسه های مختلف روسفید بیرون بیایند. گوشی ریلمی C55 هم چندان از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که بخواهیم مشخصات این گوشی را معرفی کنیم، نتیجه به صورت جدول زیر خواهد بود:

ویژگی‌هاگوشی ریملی C55
نمایشگر6.72 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندههلیو G88
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری Realme UI 4.0
حافظه/رم4/6/8 گیگابایت رم | حافظه 64/128/256 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 64 مگاپیکسل
دوربین سلفی8 مگاپیکسل
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 33 وات
قیمتحدود 7 میلیون تومان

در ادامه هر کدام از این ویژگی ها و مشخصات گوشی ریلمی C55 را به صورت موردی با هم بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی ریلمی C55

برند ریلمی یکی از برند های معروف چینی است که در مدت کوتاهی توانست جای خود را در بازار پیدا کند و به جمع ده فروشنده برتر موبایل در دنیا وارد شود. همانطور که انتظار می رفت این برند مانند سایر رقبای هموطن خود به سرعت در بازار ایران جا افتاده و اکنون می توانید مدل های زیاید و مختلفی از موبایل های تولید شده توسط این برند را در بازار ببینید. ریلمی برای اولین بار به عنوان زیر برند Oppo کار خود را شروع کرد اما در سال 2018 به صورت یک برند مجزا کار خود را آغاز کرده و خیلی سریع توانست به بازار اروپا راه پیدا کند.

این برند به این معروف است که سریعترین پیشرفت را در تولید گوشی های  5G داشته است. در صورتی که سری به مقاله بهترین گوشی های 2024 بزنید، می توانید پرچمداران مورد انتظار این برند را در این مقاله پیدا کنید. گوشی ریلمی C55 یکی از محصولاتی است که برند ریلمی آن را در ماه مارس سال 2023 به بازار عرضه کرد (جهت اطلاعات بیشتر می توانید سری به مقاله گوشی های جدید 2023 بزنید) و باید گفت ویژگی های خوبی را برای کاربرانی که این گوشی را برای مصارف روزمره و البته غیر از گیمینگ می خواهند، یک گزینه ایده آل و خوب به حساب می آید.

معرفی گوشی ریلمی C55

همانطور که در جدول بالا هم می بینیم، شاید این گوشی از نظر سخت افزاری چندان قوی نباشد، اما موارد دیگر مانند صفحه نمایش خوب و با کیفیت، دوربین با ظرفیت بالا و باتری و شارژر قدرتمند می تواند بسیار فراتر از نیاز های کاربران باشد و رضایت آنها را به خوبی جلب کند. در ادامه با هم هر کدام از این ویژگی های را بررسی خواهیم کرد.

بدنه و طراحی گوشی Realme C55

عموما وقتی برای یک گوشی پرچمدار صحبت از بدنه باشد در مورد فریم های آلومینیومی یا تیتانیومی و فناوری های ضد آب و غبار صحبت می کنیم، ولی در مورد طراحی گوشی ریلمی C55 باید گفت از این خبرها نیست و یک گوشی ارزان قیمت را داریم که ویژگی چندان مهمی ندارد. ابعاد این گوشی 156.6 در 75.9 در 7.9 میلیمتر است که می توان گفت یک گوشی بزرگ و البته کمی ضخیم است! وزن آن 189 گرم بوده که به نظر مناسب می آید و با بدنه و فریم پلاستیکی در رنگ های مختلفی به کاربران عرضه شده است.

بدنه و طراحی گوشی Realme C55

باید گفت خلاقیت انتخاب رنگ برای این گوشی خوب بوده و هر چند تنها سه رنگ دارد، اما استفاده از فریم های رنگین کمانی که می توانند تغییر رنگ جزئی را در شرایط نوری مختلف داشته باشند، جلوه خوبی به گوشی ریلمی C55 داده است.

سخت افزار گوشی ریلمی C55

همانطور که از ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، قرار نیست چندان موراد خاصی را در این بخش ببینیم، چیپست گوشی ریلمی C55 از نوع مدیاتک Helio G88 است که برای اولین بار در سال 2018 ارائه شده است. البته باید گفت این تراشه قدیمی هنوز هم در رنج وسیعی از گوشی های میان رده مورد استفاده قرار میگیرد و بازدهی قابل قبولی را دارد. شهرت این تراشه عموما به روان بودن برنامه ها، رابط کاربری و سیستم عامل است که می تواند بدون تداخل و مشکل آنها را هندل کند.

سخت افزار گوشی ریلمی C55

پردازنده گرافیکی گوشی ریلمی C55 هم از نوع Mali G52 است که در کنار این چیپست ارائه می شود و باید گفت به نسبت قیمتی که دارد کیفیت خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. هر چند باز هم تاکید می کنیم که انتظار زیادی در بازی ها نباید از این تراشه داشته باشیم. اگر به دنبال گوشی ارزان قیمتی برای گیمینگ می گردید می توانید سری به مقاله بهترین گوشی های گیمینگ جهان بزنید تا پیشنهادات بهتری را در اختیار شما بگذاریم.

صفحه نمایش گوشی ریلمی سی 55

عموما صفحه نمایش هایی از نوع IPS روی رنج گسترده ای از گوشی ها از میان رده و اقتصادی گرفته تا پرچمداران به خدمت گرفته می شود و یکی از بهترین ها به شمار می رود. در اینجا هم ما این صفحه را در کنار ویژگی های خوب دیگر مانند رزولوشن و نرخ تازه سازی بالا داریم که می تواند گوشی ریلمی C55 را به یک گوشی با صفحه نمایش خوب و باکیفیت تبدیل کند. از این نظر باید گفت که سطح کیفی این صفحه نمایش از دیگر گوشی هایی که با همین قیمت عرضه می شوند، یک سر و گردن بالاتر است.

صفحه نمایش گوشی ریلمی سی 55

صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی ریلمی C55 با نسبت حدود 87 درصد به بدنه و با 680 نیت درخشش و تراکم پیکسلی 392 پیکسل در اینچ می تواند یک تصویر خوب و درخشان را در اختیار کاربران بگذارد. نرخ تازه سازی 90 هرتز و رزولوشن 1080 در 2400 نیز در کیفیت این تصاویر بی تاثیر نیست و در مجموع می توان ارزیابی خوبی را از این صفحه نمایش داشت.

دوربین گوشی ریلمی C55

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی ریلمی C55 که در آن هم برتری محسوسی نسبت به هم رده های خود دارد، دوربین این گوشی است. در دوربین اصلی این گوشی از یک دوربین دو ماژوله استفاده شده که یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق را شامل می شود. این دوربین با قابلیت PDFA و همینطور فیلمبرداری 1080 در 60 و 30 فریم بر ثانیه می تواند یک دوربین حرفه ای و خوب به حساب بیاید. البته گوشی هایی با دوربین های بهتر از این مورد هم وجود دارند اما عمده دوربین هایی که در گوشی هایی با این رنج قیمتی ارائه می شوند، 50 مگاپیکسل بیشتر نیست و گوشی ریلمی C55 از این نظر از سایر رقبا پیشی گرفته است.

دوربین گوشی ریلمی C55

دوربین سلفی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت HDR و همینطور تصویر برداری پانوراما و فیلم برداری 1080 با 30 فریم در ثانیه بوده و به نظر می رسد گزینه ای مناسب برای این دستگاه به شمار می آید. نکته جالب پیاده سازی یک محدوده برای نمایش اعلام ها به‌صورت نرم‌افزاری در کنار دوربین سلفی است که دقیقا مشابه با قابلیت داینامیک آیلند گوشی های اپل بوده و نمی توان آن را در گوشی های اقتصادی دیگر مشاهده کرد.

باتری گوشی ریلمی C55

همانطور که از ابتدای این مقاله هم تاکید داشتیم، باتری گوشی ریلمی C55 یکی از بهترین و مهمترین نقاط قوتی است که دارد و می تواند برای خیلی از کاربران جذاب باشد. در این گوشی از یک باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده است که ظرفیت آن 5000 میلی آمپر بوده و با یک شارژر 33 وات شارژ می شود. هر چند این موضوع یک مزیت ویژه برای این گوشی است، اما لازم به ذکر است معمولا در سایر گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نیز این ویژگی قرار داده شده و اگر گزینه های دیگری هم در فهرست خود دارید ممکن است همین باتری قدرتمند را به شما ارائه کنند.

حافظه داخلی و رم گوشی Realme C55

حافظه داخلی پایه برای این گوشی از 64 گیگابایت شروع شده و دو نسخه با حافظه های 128 و همینطور 256 نیز از آن موجود می باشد. همینطور گوشی ریلمی C55 این امکان را به کاربران می دهد که با استفاده از کارت حافظه، فضای ذخیره سازی را تا اندازه 1 ترابایت افزایش دهند. از نظر رم نیز باید گفت نسخه پایه 4 گیگابایت و نسخه های دیگر با 6 و 8 گیگابایت رم ارائه شده اند.

حافظه داخلی و رم گوشی Realme C55

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ریلمی C55

در مورد تاریخ عرضه همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این گوشی در ماه مارس و یک روز پس از معرفی رسمی آن توسط ریلمی در اختیار کاربران قرار گرفت و اکنون در بازار ایران نیز موجود می باشد. قیمت رسمی اعلام شده بار این گوشی 156 دلار است که با توجه به امکاناتی مانند صفحه نمایش با کیفیت، دوربین خوب، حافظه ذخیره سازی بالا و باتری قدرتمند منصفانه خواهد بود.

همینطور لازم به ذکر است این گوشی اکنون در بازار ایران با قیمت در حدود 7 میلیون تومان خرید و فروش می شود که البته بسته به نسخه های مختلف آن و فضای ذخیره سازی و رمی که دارد، ممکن است تا یک میلیون تومان اختلاف نیز در بین نسخه های مختلف و فروشندگان مختلف وجود داشته باشد.

مزایا و معایب گوشی ریلمی C55

وقتی صحبت از مزیت ها و معایب یک گوشی اقتصادی در میان باشد، می توان گفت که خیلی از موارد قابل پیش بینی بوده و نمی توان زیاد روی ویژگی هایی که ممکن است شما را سورپرایز کنند مانور داد. اما باید گفت که این گوشی می تواند از بررسی مزایا و معایب سربلند بیرون بیاید و مزیت های آن بر معایب آن برتری قابل ملاحظه ای دارند. در صورتی که بخواهیم لیستی از مزایا و معایب برای این گوشی ارائه دهیم، فهرست ما به این صورت خواهد بود:

مزایای گوشی ریلمی C55:

  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه؛
  • صفحه نمایش با کیفیت بالا؛
  • باتری 5000 میلی آمپری؛
  • دوربین 64 مگاپیکسلی؛
  • پشتیبانی از افزایش فضای ذخیره سازی با SD card؛
  • دارای سنسور اثر انگشت؛
  • دارای NFC؛
  • دارای خروجی صدای جک 3.5 میلیمتری؛

معایب گوشی ریلمی C55:

  • پردازنده ضعیف و قدرت پردازشی پایین؛
  • عدم ارائه محافظ صفحه گوریلا گلس؛
  • دوربین سلفی ضعیف؛
  • کیفیت صدای به نسبت پایین؛

مزایا و معایب گوشی ریلمی C55

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی ریلمی C55 پرداختیم. این دستگاه گوشی اقتصادی ارائه شده توسط ریلمی است که مدتی است در بازار ایران هم وارد شده و کسانی که به دنبال یک گوشی برای انجام کارهای روزمره خود هستند، می توانند آن را هم برای خرید در نظر داشته باشند. هر چند این گوشی در حد و اندازه فهرست بهترین گوشی های دنیا نیست، اما می توان گفت به اندازه هزینه ای که برای آن پرداخت کنید، می تواند کار انجام دهد و با در نظر گرفتن ویژگی هایی که با هم بررسی کردیم، ارزش خرید دارد. در صورتی که نظری در مورد این گوشی داشتید، و یا تجربه استفاده از آن را دارید، خوشحال می شویم ان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو