گوشی گوگل پیکسل 9 | مشخصات، تصاویر و ویژگی‌ها

گوشی گوگل پیکسل 9 | مشخصات، تصاویر و ویژگی‌ها


منبع: پلازا

5

1402/7/15

15:23


گوشی گوگل پیکسل 9 | مشخصات، تصاویر و ویژگی‌ها

گوشی گوگل پیکسل 9 محصول جدید گوگل است که خبر عرضه آن بسیار زودتر از زمانی که باید منتشر شود درز پیدا کرده است. در این مقاله از پلازا قرار است با هم به بررسی کامل گوشی Google Pixel 9 بپردازیم و ببینیم این موبایل جدید گوگل قرار است چه امکاناتی را در اختیار ما بگذارد.

انتشار خبر محصولاتی که تازه قرار است به بازار بیایند، آن هم قبل از معرفی رسمی آنها یکی از بخش های داغ بازار تکنولوژی است که خیلی از کاربران طرفدار آن هستند، اما باید گفت که این بحث در مورد گوشی های گوگل کمی پیش از موعد و بسیار زودتر از آنچه که قرار بود اتفاق بیفتد اتفاق افتاد. در حالی که گوگل به‌تازگی پرچم‌دار جدید خود یعنی گوشی گوگل پیکسل 8 را معرفی کرده، خبرهایی حاکی از انتشار پرچم‌دار بعدی آن‌ها یعنی گوشی گوگل پیکسل 9 در سال 2024 منتشر شده است. البته از آنجا که چنین بی دقتی هایی از گوگل بعید به نظر می رسد، احتمال اینکه بعد از انتشار با محصول کامل‌تر دیگری مواجه باشیم اصلا بعید نیست.

فهرست مطالب

مشخصات احتمالی گوگل پیکسل 9

در این مقاله قرار است با هم گوشی گوگل پیکسل 9 را بررسی کنیم و تمامی شایعات و اطلاعاتی که در مورد این محصول وجود دارد را معرفی کنیم. اگر بخواهیم یک بررسی اجمالی روی مشخصات این گوشی داشته باشیم، جدول زیر می تواند در یک نگاه به ما بگوید که داستان از چه قرار است:

مشخصات

گوشی گوگل پیکسل 9

ابعاد

160.3 میلیمتر در 72.6 میلیمتر در 8.7 میلیمتر

وزن

198 گرم

نوع صفحه نمایش

AMOLED

اندازه صفحه نمایش

6.65 اینچ

رزولوشن

2400 در 1800 پیکسل

نرخ تازه‌سازی

120 هرتز

تراشه

Google Tensor G4

دوربین‌ اصلی

دو ماژوله، 64 MP + 50 MP

دوربین جلو

24 مگاپیکسل

میزان رم

12 گیگابایت

فضای ذخیره سازی

512 گیگابایت

باتری

5100 میلی آمپر

قیمت(نسخه های مختلف)

در محدوده 799 تا 999 دلار

همانطور که دیدیم این گوشی می تواند به راحتی با محصولات رده بالای فعلی رقابت کند. البته باید در نظر داشت با توجه به تاریخ عرضه این گوشی در سال 2024 ممکن است محصولات بهتری برای رقابت با آن به بازار آمده باشند که از این بابت می توان گفت احتمال تغییر در نقشه هایی که گوگل برای این گوشی دارد وجود دارد. در ادامه به بررسی مشخصات گوگل پیکسل 9 به صورت موردی خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی Google Pixel 9

همانطور که گفتیم هنوز برای نظر دادن در مورد کارایی و همینطور مشخصات گوشی گوگل پیکسل 9 زیادی زود است و تا زمان عرضه این محصول در اکتبر سال 2024 بیش از یک سال باقی مانده است. در حال حاضر شاهد حضور نسل هفتم گوشی های گوگل پیکسل در بازار هستیم. نسل هشتم نیز تا چند هفته دیگر وارد بازار می‌شود. اما خبر هایی که از نسل نهم این گوشی به ما می رسد چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد و ممکن است این گوشی نتواند در بین گزینه هایی که در بهترین گوشی های گوگل پیکسل وجود دارند جایی برای خود دست و پا کند.

همانطور که در حدول مشخصات نیز گفته شد، این گوشی همچنان قرار است از چیپست ها و پردازنده هایی استفاده کند که سامسونگ تولید کرده است. گوگل تلاش می کرد که پردازنده قدرتمند خود که با اسم رمز Redondo یا RDO شناخته می شود را برای گوشی های خود به کار بگیرد. اما باید گفت که این تراشه برای نسل نهم گوشی های گوگل هم آماده نمی شود و بعید به نظر می رسد که این مورد تغییر داشته باشد. هرچند در مورد سایر ویژگی ها می توان گفت که اوضاع فرق می کند و احتمال تغییرات اصلا دور نیست. در ادامه با هم ویژگی های سخت افزاری گوشی گوگل پیکسل 9 را بررسی خواهیم کرد.

سخت افزار گوشی Google Pixel 9

مهمترین نکته ای که برای سخت افزار گوشی گوگل پیکسل 9 می تواند توجه را به خود جلب کند، استفاده از همان چیپی است که در گوشی های گوگل پیکسل 8 و 7 هم استفاده شده است. چیپست گوگل تنسور یکی از پردازنده های به نسبت بدنام در بین گوشی های موبایل است که البته قدرت پردازشی خوبی دارد، اما مشکل داغ کردن آن تا حدی که دیگر نمی توان گوشی را در دست نگه داشت یک ایرادات شایع برای این پردازنده به شمار می رود. این ایراد تا حدی شایع و خطرناک است که در گوشی های گوگل یک ارور به این منظور تعبیه شده است و خود گوش به صورت نوتیفیکیشن به کاربران می گوید که باید برای پایین آمدن دمای پردازنده و گوشی خود فکری بکنند!

گوشی گوگل پیکسل 9

همانطور که گفتیم گوگل قصد داشت این مشکلات را در پردازنده جدید و انحصاری خود رفع کند، اما به نظر نمی رسد این پردازنده بتواند برای این گوشی آماده شود و اگر آماده شود هم تغییر چندان دندان گیری را نخواهد داشت. به همین خاطر گوگل احتمالا از تراشه تنسور G4 در این گوشی استفاده می‌کند. فعلا در مورد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی این تراشه اطلاعات زیادی در دست نیست اما انتظار می‌رود این تراشه نسبت به تنسور G3 از لحاظ عملکرد و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود پیدا کند.

حافظه گوشی گوگل پیکسل 9

از نظر حافظه داخلی و رم باید گفت که گوشی گوگل پیکسل 9 دارای 12 گیگابایت رم خواهد بود. این میزان رم می تواند به راحتی با سخت افزار این گوشی تطبیق پیدا کرده و از نظر نرم افزاری نیز بالا محسوب می شود. به نظر می رسد استفاده از این رم بالا به گوگل پیکسل 9 کمک کند تا داغ کردن را به حداقل میزان ممکن برساند.

از نظر فضای ذخیره سازی نیز این گوشی مجهز به یک فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی است که البته برای گوشی نسل 9 گوگل کمی پایین به نظر می رسد. ارائه نسخه های 512 گیگابایتی برای این گوشی هنوز تایید نشده است و البته نسل های قبلی این گوشی نیز دارای امکان استفاده از کارت حافظه نبوده اند و بعید به نظر می رسد گوشی گوگل پیکسل 9 از این ویژگی پشتیبانی کند.

دوربین گوشی Google Pixel 9

دوربین قدرتمند و حرفه ای این گوشی را می توان یکی از نقاط قوت آن دانست، که البته یکی از نقاط ابهام هم به شمار می رود. در این خصوص باید گفت که در دوربین اصلی این گوشی از یک دوربین دو ماژوله استفاده شده است که ماژول اصلی آن 64 مگا پیکسل کیفیت داشته و یک ماژول 50 مگاپیکسلی اولترا واید نیز مکمل آن می باشد. همینطور در مورد دوربین جلو نیز این گوشی یک دوربین 24 مگاپیکسلی را به کاربران عرضه می کند که قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار آنها قرار می دهد.

گوشی Google Pixel 9

در مورد ویژگی ها و جزئیات هر کدام از این دوربین ها اطلاعات چندانی در دست نیست و منابع مختلف، اطلاعاتی متناقض را در این خصوص ارائه می دهند. در بعضی منابع حتی دوربین های اصلی را دو ماژول 50 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی ذکر کرده اند که با توجه به ارائه همین دوربین ها در گوگل پیکسل 8 پرو، بعید به نظر می رسد در گوگل پیکسل 9 هم از همان استفاده شود.

باتری و ارتباطات گوشی گوگل پیکسل 9

از نظر باتری باید گفت که گوشی گوگل پیکسل 9 یک باتری 5100 میلی آمپری از نوع لیتیوم – ین خواهد داشت که مطمئنا قابلیت فست شارژ و به احتمال زیاد شارژ معکوس نیز به آن اضافه شده است. هر چند این باتری از ظرفیت خوبی برخوردار است، اما باید گفت که با وجود استفاده از تراشه ای پرمصرف و احتمال داغ کردن های زیاد، نمی توان انتظار چندانی را از این باتری داشت.

همینطور در مورد ارتباطات و سنسور های این گوشی نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و تمام اطلاعاتی که در وب وجود دارد گمانه زنی هایی است که بر اساس اطلاعات ارائه شده برای گوشی های سری گوگل پیکسل 8 یعنی دو گوشی گوگل پیکسل 8 و 8 پرو ارائه شده اند.

تاریخ عرضه گوشی گوگل پیکسل 9

در مورد تاریخ عرضه این گوشی نیز باید گفت که نزدیک ترین زمان برای عرضه اکتبر سال 2024 یا همان مهر و آبان 1403 خواهد بود. همانطور که گفتیم گوگل برای امسال گوشی گوگل پیکسل 8 و 8 پرو را در دستور کار دارد و بعید به نظر می رسد که سر و کله گوگل پیکسل 9 زودتر از یک سال دیگر در بازار پیدا شود.

گوشی گوگل پیکسل 9

البته باید گفت به طور قطع اطلاعات تکمیلی در خصوص این گوشی منتشر خواهد شد که در این صورت ما این مقاله را آپدیت خواهیم کرد و این اطلاعات را به آن اضافه می کنیم. در صورتی که به دنبال گوشی های خوب و سطح بالایی می گردید که قرار است امسال به بازار عرضه شوند و یا تاکنون عرضه شده اند می توانید سری به مقاله بهترین گوشی های 2023 جهان بزنید.

قیمت گوشی پیکسل 9 گوگل

در مورد قیمت گذاری های گوگل باید گفت که این برند بزرگ به این مشهور است که گوشی های پرچمدار خود را با قیمتی پایین تر از آنچه که سامسونگ و اپل ارائه می دهند، روانه بازار می کند و در قیمت گذاری پرچمدار ها تا حدودی منصف است. با توجه به اینکه گوشی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با افزایش قیمت 100 دلاری همراه شده‌اند، بعید است قیمت پیکسل 9 باز هم افزایش داشته باشد.

پس اگر تا سال آینده مشکلی پیش نیاید و همه چیز خوب پیش برود. قیمت گوشی گوگل پیکسل 9 در حدود 699 دلار و گوشی پرچمدار آن یعنی گوگل پیکسل 9 پرو در حدود 999 دلار خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی گوگل پیکسل 9 پرداختیم و دیدیم که این گوشی قرار است چه قابلیت هایی را به کاربران ارائه دهد. در مورد گوشی Google Pixel 9 باید گفت که قرار است یک سال آینده به بازار عرضه شود و عموما اطلاعاتی که اکنون از آن در دسترس است، تغییر خواهند کرد. این پرچمدار جدید گوگل قرار است تغییراتی در سخت افزار داشته باشد و بتواند مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی های گوگل پیکسل را رفع کند که البته تا کنون خبر ها حاکی از ناموفق بودن آن است.

به طور کلی باید گفت در مورد این گوشی با یک گوشی با دوربین حرفه ای، صفحه نمایش 6.5 اینچی حرفه ای، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی 12 گیگابایت رم و یک پردازنده گرافیکی قدرتمند اختصاصی از نوع Adreno 660 طرف هستیم که به نسبت سایر پرچمداران دیگر قیمت پایین تری خواهد داشت. برای اینکه بدانیم این گوشی دقیقا چقدر خوب است و آیا می تواند در بینبهترین گوشی های دنیا جای بگیرد لازم است تا سال آینده صبر کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو