گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی و مشخصات فنی آن

گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی و مشخصات فنی آن


منبع: پلازا

3

1402/10/23

20:23


گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی و مشخصات فنی آن

گوشی نوا 12 پرو هواوی یکی از گوشی‌های میان رده ای است که هواوی آن را به تازگی معرفی کرده است و قرار است در روزهای ابتدایی سال 2024 به بازار عرضه شود. در این مقاله از پلازا با بررسی این گوشی با ما همراه باشید.

با شروع سال 2023 شاهد عرضه محصولات مخلتفی در دنیای فناوری هستیم، خیلی از شرکت‌ها سعی می‌کنند هر آنچه که از سال گذشته مانده است را تکمیل و روانه بازر کنند و خیلی دیگر محصولاتی جدید را به بازار عرضه می‌کنند تا بتوانند در این سال به اهداف تجاری خود دست پیدا کنند. شرکت بزرگ تاسیسات مخابراتی چینی یعنی هواوی محصولی را معرفی کرده است که می‌تواند در هر دوی این گروه‌ها جای بگیرد. گوشی نوا 12 پرو هواوی یک گوشی میان رده از این برند است که البته باید گفت تکمیل شده نسخه دیگری به نام گوشی نوا 12 است که به نظر می‌رسد ارتقای تقریبا مناسبی داشته و یک سر و گردن از سایر میان‌رده‌ها بالاتر ایستاده است. در این مقاله می‌خواهیم Huawei nova 12 Pro را به صورت کامل با هم بررسی کنیم.

البته باید قبل از بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی بگوییم که به هر حال ما با یک میان رده 500 دلاری طرفیم که نمی‌توان چندان انتظار زیادی داشت. البته باید گفت قیمت این گوشی هم چندان پایین نیست و سایر برند‌ها در همین رنج محصولات خوبی ارائه کرده اند. برای اینکه بدانیم آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه باید تا پایان این بررسی صبر کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

در اولین بخش قرار است باهم ببینیم که مشخصات گوشی نوا 12 پرو هواوی چیست و این گوشی قرار است با چه سخت افزاری ارائه شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات اصلی این گوشی که توسط خود هواوی ارائه شده است را ببینید:

مشخصه هاگوشی نوا 12 پرو هواوی
نمایشگر6.76 اینچی از نوع LTPO OLED با رزولوشن 1224 در 2776 و نرخ تازه سازی 120 هرتز
پردازندهKirin 9000S
حافظه/رمرم اعلام نشده – فضای ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایت
سیستم عاملهارمونی 4.0
دوربین اصلی8 + 50 مگاپیکسلی
دوربین جلو60 + 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر
باتری4600 میلی آمپر با شارژر 100 وات
قیمت560 دلار

همانطور که دیدیم در مشخصات گوشی نوا 12 پرو هواوی نکات خوب و بد زیادی وجود دارد، بعضا بعضی از موراد با هم در تضاد هستند و همینطور نقاط تاریکی هم وجود دارد که می‌توان در سایر محصولات هواوی هم دید. برای داشتن یک دید کامل نسبت به این گوشی از هواوی لازم است به صورت موردی هر کدام از این گزینه‌ها را باز کنیم.

معرفی گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

هواوی را میتوان یکی از اولین برند‌های فعال در زمینه تلفن‌های هوشمند در ایران دانست که نه تنها بازار ایران را تکان داد، بلکه با ارائه سیاست‌های مختلف برای پایین آوردن قیمت باعث شد که در بازار جهانی نیز رقابت سنگینی شکل بگیرد و تغییرات بزرگی را رقم زد که مطمئنا به نفع کاربران بود تا تولید کنندگان. اما آیا هنوز هم همینطور است و هواوی باز هم یکه تاز میدان ارائه خدمات با کیفیت و قیمت پایین است؟ نمی‌توان جواب قطعی به این سوال داد، اما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم هواوی که الان می‌شناسیم، هواوی ده سال پیش نیست!

معرفی Huawei nova 12 Pro

این برند تغییرات زیادی را تجربه کرده است، درگیری‌های سیاسی و تصمیمات استراتژیک شرایط آن را تغییر داده اند، تحریم‌هایی که روی آن شکل گرفته است، امکان استفاده از خیلی از امکانات مانند سرویس‌های گوگل را از آن گرفته و خلاصه در طول زمان حسابی تغییر شکل داده است. در این مورد که هواوی می‌تواند باز هم تلفن‌های هوشمند خوب و حرفه‌ای بسازد هیچ شکی نیست، اما آیا شما به عنوان یک کاربر گزینه‌های بهتری را با همین مبلغ نمی‌توانید تهیه کنید؟ آیا می‌توانید با دردسر‌های کار کردن با این تلفن کنار بیایید؟ در این بخش از مقاله قرار است همین موضوع را بررسی کنیم و ببینیم گوشی نوا 12 پرو هواوی تا چه اندازه می‌تواند انتظارات ما را برآورده کند.

گوشی نوا 12 پرو هواوی در واقع نسخه ای بهبود یافته از گوشی نوا 12 هواوی است. یک گوشی میان رده دیگر که تلاش در احیای سری نوا داشت که از سال 2016 به عنوان یک میان رده دوست داشتنی و محبوب از این برند، که به دوربین‌های قدرتمند خود مشهور بود در بازار حضور دارد. سری نوا از نوا 10 چندان موفق نبوده و کاربران رضایت زیادی از آن نداشته اند. در ادامه با بررسی گوشی نوا 12 پرو هواوی خواهیم دید که آیا این گوشی می‌تواند این سری را نجات دهد یا خیر!

طراحی گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

از نظر طراحی باید گفت که گوشی Huawei nova 12 Pro تغییر چندانی با مدل قبلی خود نداشته است و به جز رنگ‌ها و طرح قاب گوشی تغییری از آن دیده نمی‌شود. اما این موضوع اصلا به معنی طراحی بد آن نیست و یا چیزی برای عرضه ندارد! این گوشی با ابعاد 163.1 در 75 در 7.7 میلیمتر، و وزن 201 گرم عرضه می‌شود که آن را به یک گوشی خوش دست و باریک تبدیل کرده است. همینطور چینش دوربین‌ها در پشت گوشی به صورت بیضی شکل و بزرگ می‌باشد که همه لنز‌ها را در یک محدوده جمع کرده و جدا شدن قسمت دوربین به صورت برجسته نشان از تاکید این برند و طراحان آن در مورد کیفیت دوربین حرفه ای این گوش دارد.

طراحی گوشی نوا 12 پرو هواوی

طراحی قابل این گوشی با طیف رنگی وسیع تری نسبت به مدل قبلی عرضه می‌شود و رنگ‌های سیاه، آبی، سفید و صورتی را شامل می‌شود که روی طرح سنگی این گوشی پیاده سازی شده و جلوه خوبی به آن بخشیده اند. در کل می‌توان گفت از نظر طراحی گوشی نوا 12 پرو هواوی از شرایط خوبی برخوردار است.

سخت افزار گوشی نوا 12 پرو هواوی

یکی از مسائلی که هواوی همیشه در مورد آن محتاط عمل می‌کند و سعی می‌کند هیچ موقع به صورت رسمی آن را بازگو نکند سخت افزاری است که برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. البته مخفی نگه داشتن سخت افزار در مورد گوشی کمی مشکل است و می‌توان آن را از روی تست‌ها و بررسی سخت افزاری دستگاه به راحتی تشخیص داد. اما باز هم نقاط تاریک زیادی در این مورد می‌تواند وجود داشته باشد.

گمان می‌رود که این برند برای برای پردازنده گوشی نوا 12 پرو از پردازنده Kirin 9000S استفاده کرده باشد. یک پردازنده 7 نانومتری قدرتمند، بدون مشکل داغ کردن، مناسب برای گیمینگ و در مجموع یکی از گزینه‌هایی که کاربران حسابی از آن راضی هستند و امتحان خود را روی گوشی‌هایی مانند میت 60 پرو پس داده است. این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی گوشی نوا 12 پرو هواوی که Maleoon 910 MP4 می‌باشد، بازدهی بسیار خوبی را برای موارد گیمینگ و هوش مصنوعی فراهم می‌کند. البته در صورتی که به گوشی‌های گیمینگ بهترین نیاز دارید می‌توانید سری به مقاله بهترین گوشی گیمینگ بزنید تا با موارد بیشتر و بهتری آشنا شوید.

سخت افزار هواوی نوا 12 پرو

از نظر حافظه رم و فضای ذخیره سازی باید گفت که میزان رم این گوشی توسط هواوی اعلام نشده است و اطلاعات دقیقی در مورد چند و چون آن در دست نمی‌باشد که این موضوع یک نمره منفی برای این گوشی خواهد بود. فضای ذخیره سازی این گوشی نیز میزان 256 و 512 گیگابایت اعلام شده است که برای یک گوشی میان رده مناسب به نظر می‌رسد. البته باید در نظر داشته باشید که این گوشی از از کارت حافظه SD پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان این حافظه را افزایش داد.

صفحه نمایش گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

گوشی نوا 12 پرو هواوی با یک نمایشگر 6.76 اینچی ارائه می‌شود که پنل آن از نوع LTPO OLED می‌باشد. این نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و همینطور چگالی 449 نقطه در اینچ یک نمایشگر فوق العاده به حساب می‌آید که رزولوشن 1224 در 2776 را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باید گفت از نظر کیفیت صفحه این گوشی بهبود خوبی را تجربه کرده است. همینطور این صفحه نمایش در حدود 89 درصد از کل گوشی را پر می‌کند که به نظر می‌رسد گوشی را تبدیل به یک گوشی با حاشیه‌های باریک می‌کند.

صفحه نمایش گوشی نوا 12 پرو هواوی

دوربین گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

دوربین یکی از ویژگی‌هایی است که سری نوا همیشه آن را به عنوان یک مزیت معرفی کرده است، اما در مورد ارتقای دوربین در گوشی نوا 12 پرو هواوی نسبت به مدل قبلی آن باید گفت چندان تفاوتی دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد ارتقای ارتقای در نظر گرفته شده برای دوربین، صرفا روی دوربین سلفی اعمال شده است. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین دو ماژوله 50 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی است که می‌تواند فیلمبرداری را با کیفیت 4K و 1080p انجام دهد.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین دو ماژوله 60 مگاپیکسلی اولترا واید است که نسبت به مدل قبلی ارتقای خوبی داشته و با یک لنز 8 مگاپیکسلی تقویت شده است. اضافه کردن این لنز در کنار دوربین اصلی می‌تواند کیفیت بالایی برای تصاویر این دوربین فراهم کند و یک ارتقای خوب برای دوربین سلفی به شمار می‌رود.

دوربین Huawei nova 12 Pro

باتری گوشی Huawei nova 12 Pro

هواوی در گوشی نوا 12 پرو هواوی از یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر استفاده کرده است. در مورد استفاده از این باتری برای یک گوشی میان رده باید گفت که این باتری ظرفیتی کمتر از حد انتظار دارد و شما در گوشی‌هایی خیلی ارزانتر هم می‌توانید باتری هاییی با 6000 میلی آمپر ظرفیت پیدا کنید، اما نقطه قوت آن یک شارژر 100 وات سریع است که از گوشی‌های زیادی پیشی می‌گیرد و وضعیت خوبی دارد. هواوی اعلام کرده است که این شارژر می‌تواند باتری خالی را در مدت 10 دقیقه 60 درصد شارژ کند. البته این موضوع تنها در تبلیغات عنوان شده است و باید برای اثبات این موضوع تا عرضه آن به بازار صبر کنیم.

ویژگی‌ها و نرم افزار گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

در مورد ویژگی‌هایی که گوشی نوا 12 پرو هواوی می‌تواند به کاربران ارائه دهد باید گفت با یکی از گوشی‌های خوب به نسبت سایر پرچمداران طرف هستیم. این گوشی امکانات خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارد که می‌توان مهمترین آنها را به این صورت معرفی کرد:

  • شبکه سلولار 5G
  • حسگر اثر انگشت (زیر صفحه نمایش، نوری)
  • سایر سنسور‌های مهم گوشی (شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، تشخیص رنگ)
  • موقعیت یابی جی پی اس پیشرفته
  • سنسور NFC
  • تماس و ارسال و دریافت پیام ماهواره ای BDS
  • اسپیکر‌های استریو

این موراد گزینه‌های برجسته هستند که تا به اینجای مقاله در مورد آنها صحبت نکرده بودیم. اما در کنار تمامی این ویژگی‌های خوب، موردی وجود دارد که خیلی از افرادی که به دنبال موبایل هستند، بعد از شنیدن آن روی برمیگردانند و به سراغ محصولاتی از برند‌های دیگر می‌روند. در واقع باید گفت نقطه ضعف بزرگ هواوی عدم پشتیبانی از اندروید و سرویس‌هایی است که گوگل در اختیار کاربران می‌گذارد. البته باید گفت سیستم عامل HarmonyOS هم به نوعی یک سیستم اندروید است و می‌تواند فایل‌های APK را بخواند، اما هر چیزی که مربوط به گوگل اکانت شما و سرویس‌هایی است که ارائه می‌دهد، در این گوشی وجود ندارد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی نوا ۱۲ پرو هواوی

معرفی این گوشی برای اولین بار در تاریخ 26 دسامبر انجام گرفت. هرچند که اخبار مختلفی در مورد این گوشی در اینترنت درز کرده بود و خیلی از کاربران انتظار آمدن آن را می‌کشیدند. در مورد تاریخ عرضه گوشی نوا 12 پرو هواوی باید گفت که بر اساس اعلام هواوی این گوشی قرار است در تاریخ 5 ژانویه سال 2024 منتشر شود. عموما هواوی در زمان انتشار محصولات جدید خود بدون تاخیر عمل می‌کند، اما باید دید در مورد این گوشی که قرار است در روز پنجم سال میلادی به بازار عرضه شود، این روند تغییری خواهد داشت یا خیر.

گوشی نوا 12 پرو هواوی

قیمت گوشی نوا 12 پرو هواوی برای نسخه پایه آن 560 دلار عنوان شده است. نسخه 512 گیگابایتی نیز به طبع قیمت بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد. با توجه به آنچه تا به اینجا در مورد این گوشی دیدیم، در مورد اینکه آیا 560 دلار یک قیمت منطقی برای این دستگاه است یا خیر، باید گفت که با این مبلغ می‌توان گزینه‌های خیلی بهتری را هم از برند‌های دیگر پیدا کرد. هر چند تغییرات این گوشی در دوربین سلفی و صفحه نمایش و همینطور پردازنده خوب بوده است، اما اینها مواردی نیستند که کسی بخواهد 500 دلار رو آنها سرمایه گذاری کند و تازه از برندی مانند هواوی که نمی‌توان از پشتیبانی کامل نرم افزاری آن مطمئن بود خرید کند.

به هر حال در صورتی که قصد دارید برای این گوشی هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقاله بهترین گوشی‌های میان رده 2023 بزنید تا با گزینه‌های بهتر دیگر هم آشنا شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی نوا 12 پرو هواوی پرداختیم. دستگاهی میان رده از هواوی که قرار است به نوعی افتتاح کننده سال 2024 برای این برند باشد. در مورد این گوشی باید گفت که دستگاهی با صفحه نمایش عالی و با کیفیت، تراشه حرفه ای Kirin 9000S، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 60 مگاپیکسلی، شارژر 100 واتی و کوله باری از امکانات است که البته نقاط ضعفی مانند اعلام نشدن رم دستگاه و عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل روی اندروید را هم دارد. در کل باید گفت قیمت این گوشی نسبت به امکاناتی که می‌دهد و آنچه که سایر برند‌ها در اختیار ما می‌گذارند کمی بالاست. در صورتی که در مورد این دستگاه نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو