معایب گوشی گلکسی A54 چیست؟ 6 دلیل برای خرید و 3 دلیل برای نخریدن این گوشی

معایب گوشی گلکسی A54 چیست؟ 6 دلیل برای خرید و 3 دلیل برای نخریدن این گوشی


منبع: تکراتو

2

1402/9/2

10:11


در این مطلب با مزایا و معایب گوشی گلکسی A54 آشنا می‌شوید تا بتوانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید که این گوشی میان رده برای شما مناسب است یا خیر؟

معایب گوشی گلکسی A54 چیست؟ 6 دلیل برای خرید و 3 دلیل برای نخریدن این گوشی

در این مطلب با مزایا و معایب گوشی گلکسی A54 آشنا می‌شوید تا بتوانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید که این گوشی میان رده برای شما مناسب است یا خیر؟

گلکسی A54 شرکت سامسونگ، یکی از بهترین گوشی های میان رده 2023 است؛ اما بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که آیا این موبایل هوشمند ارزش خرید دارد یا خیر.

اگر مایل به پرداخت هزینه بالا برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار نیستید، قطعاً گلکسی A54 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. قیمت مناسب این گوشی، آن را در جایگاه خوبی برای رقابت با سایر گوشی‌های میان رده قرار داده است؛ در عین حال، این محصول سامسونگ قابلیت‌ها و امکانات کلیدی مورد نظر کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد.

در ادامه مطلب، نگاهی به معایب گوشی گلکسی A54 داریم و دلایل نخریدن گلکسی ای 54 را به شما توضیح می‌دهیم تا با آگاهی از این ویژگی‌ها و دلایل، برای خریدن یا نخریدن این گوشی تصمیم گیری کنید.

معایب گوشی گلکسی A54

گلکسی A54 در نگاه اول جذابیت و گیرایی فوق‌العاده زیادی ندارد؛ اما در مجموع، طبق معیارهای زیبایی و طراحی سامسونگ طراحی شده و حتی در کنار پرچم‌دارهای این برند هم می‌تواند نمره قبولی را دریافت کند. از جمله نقاط ضعف این گوشی می‌توان به نداشتن پردازنده قدرتمند، ضعیف بودن دوربین ماکرو، سرعت شارژ پایین و نبود شارژر در جعبه گوشی اشاره کرد.

معایب گوشی گلکسی A54

اما با توجه به این معایب گوشی گلکسی A54 و به خصوص با توجه به اینکه این گوشی در قسمت خاصی از بازار قرار گرفته که رقابت در آن شدید است، این محصول سامسونگ ارزش خرید را دارد؟ در ادامه با بررسی مشکلات گلکسی a54 به این سوال مهم شما پاسخ می‌دهیم که: چرا گوشی گلکسی a54 نخریم؟

دلایل نخریدن گوشی گلکسی ای 54

طبق تجربه کاربران، دلایل نخریدن گوشی سامسونگ گلکسی ای 54 و معایب این گوشی عبارتند از:

عملکرد ضعیف پردازنده اگزینوس 1380

بررسی معایب گوشی گلکسی A54 را با نگاهی به عملکرد چیپ‌ست این محصول شروع می‌کنیم. پردازنده اگزینوس 1280 که در گلکسی A53 به کار رفته بود، عملکرد چندان خوبی نداشت؛ به همین دلیل کاربران از شنیدن خبر انتخاب یک پردازنده قدرتمندتر برای گلکسی ای 54 استقبال کردند. به گفته شرکت سامسونگ، عملکرد سی‌پی‌یوی اگزینوس 1380 نسبت به اگزینوس 1280 حدود 20 درصد و عملکرد جی‌پی‌یوی این پردازنده 26 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

معایب گوشی گلکسی A54

لازم به ذکر است که در تست‌های بنچمارک، تراشه اگزینوس 1380 نسبت به مدل‌های قبل عملکرد بهتری داشته اما این بهبود نسبتاً کم است و فقط در بعضی حوزه‌ها مشاهده می‌شود. همچنین، نتایج تست بنچمارک گلکسی ای 54 نسبت به پیکسل 6a مجهز به تراشه تنسور جی 1 بسیار ضعیف‌تر است.

امتیاز اگزینوس 1380 در تست‌های تک و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 5 به ترتیب 781 و 2664 بوده در حالی که تنسور جی 1 در این تست‌ها به ترتیب به امتیاز 1057 و 2918 دست پیدا کرده است.

به دو دلیل، این عملکرد بسیار ناامید کننده است. اول اینکه، معمولاً از تراشه تنسور شرکت گوگل انتظار عملکرد خیلی خوبی نداریم؛ چون تمرکز اصلی گوگل در ساخت این تراشه، قابلیت‌های هوش مصنوعی پیاده سازی شده در هسته یادگیری ماشینی این تراشه است. مسئله مهم بعدی این است که پیکسل 7a جای پیکسل 6a را خواهد گرفت و در این گوشی از تراشه جدیدتر تنسور جی 2 استفاده می‌شود؛ در نتیجه اختلاف گلکسی A54 با این رقیب خودش بیشتر خواهد شد.

حاشیه‌های نمایشگر

یکی دیگر از دلایل نخریدن گوشی سامسونگ گلکسی ای 54 ضخامت نسبتا زیاد حاشیه‌های نمایشگر است. معمولاً از گوشی‌های اقتصادی انتظار نمی‌رود که تصویر لبه تا لبه کاملی داشته باشند اما هنگام اجرای بازی یا پخش ویدیو با گلکسی ای 54، حاشیه‌های اطراف گوشی کاملاً به چشم می‌خورند؛ به خصوص حاشیه پایین نمایشگر که بیش از حد بزرگ به نظر می‌رسد.

معایب گوشی گلکسی A54

شاید برای کاربرانی که با گوشی‌های قدیمی‌تر کار می‌کنند، این حاشیه چندان بزرگ و چشمگیر به نظر نرسد اما در سال‌های اخیر شاهد باریک‌تر شدن حاشیه‌های تصویر نمایشگرهای مختلف بودیم که جزء ویژگی‌های مهم محصولات امروزی محسوب می‌شود.

در مجموع وجود چنین حاشیه‌ای، جزء معایب گوشی گلکسی A54 محسوب می‌شود و کیفیت تجربیات کاربری را کاهش می‌دهد؛ به خصوص وقتی در حالت افقی از گوشی استفاده کنید.

وجود رقبای بهتر

یکی از مهم‌ترین دلایل نخریدن سامسونگ گلکسی ای 54 وجود رقیبی مثل پیکسل 7a است که در اواسط سال 2023 از آن رونمایی شد.

معایب گوشی گلکسی A54

عملکرد شرکت گوگل تا به امروز نشان داده که این شرکت، گوشی‌های اقتصادی خوبی تولید می‌کند؛ به خصوص از نظر کیفیت عکاسی. پیکسل 7a هم با امکاناتی مثل دوربین پیشرفته‌تر، نرخ نوسازی بیشتر و حتی قابلیت شارژ بی‌سیم ارایه می‌شود که در گلکسی A54 این قابلیت وجود ندارد.

دلایل خریدن گوشی گلکسی ای 54

پس از بررسی معایب گوشی سامسونگ گلکسی a54 ، در این قسمت مروری بر ویژگی‌های مثبت این گوشی داریم تا راحت‌تر بتوانید برای خریدن یا نخریدن این گوشی تصمیم گیری کنید.

ارتقای دوربین

در کنار مشکلات گوشی سامسونگ گلکسی a54 یکی از ویژگی‌های مثبتی که نباید از آن غافل شد این است که دوربین اصلی این گوشی هم همان حسگر 50 مگاپیکسلی به کار رفته در گلکسی اس 23 است که 350 دلار از گلکسی A54 گران‌تر است.

معایب گوشی گلکسی A54

استفاده از چنین حسگری باعث شده که کیفیت تصویر گلکسی ای 54، در حد پیکسل 6a باشد. همچنین این گوشی در شرایطی با نور کم هم تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند.

البته، پیکسل 6a از جهات دیگر مثل حالت پرتره نسبت به گلکسی A54 کیفیت تصویر بهتری دارد؛ اما اگر گلکسی A54 را انتخاب کنید، کیفیت دوربین این گوشی شما را ناامید نخواهد کرد.

ماندگاری شارژ طولانی

باتری 5000 میلی آمپرساعتی به کار رفته در گلکسی A54، باعث شده که ماندگاری شارژ این گوشی نسبت به محصولاتی با قیمت مشابه بیشتر باشد.

معایب گوشی گلکسی A54

ماندگاری شارژ برای تست وبگردی پیوسته با اینترنت همراه و در صورت استفاده از حالت تطبیق پذیر نمایشگر، 10 ساعت و 20 دقیقه است اما اگر این گوشی را با حالت 60 هرتز استفاده کنیم، ماندگاری شارژ آن به 11 ساعت و 46 دقیقه می‌رسد. رکورد ثبت شده برای آیفون SE 2022 حدود 9 ساعت و رکورد پیکسل 6a هم بدتر است!

اما همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از دلایل نخریدن گوشی گلکسی ای 54 سرعت شارژ پایین این گوشی یعنی 25 وات است.

نمایشگر خوش رنگ و پرنور

حداکثر روشنایی گلکسی A54 سامسونگ، 1000 نیت اعلام شده که نسبت به سری قبل و همچنین نسبت به پیکسل 6a و آیفون SE بیشتر است. با این سطح از روشنایی، می‌توان تصویر گلکسی A54 را بدون هیچ مشکلی در فضای باز دید.

معایب گوشی گلکسی A54

رنگ‌های تصویر نمایشگر این گوشی هم بسیار شاداب و زیبا هستند و در تست‌ها مشخص شده که این رنگ‌ها دقت بالایی هم دارند و به واقعیت بسیار نزدیک هستند.

آپدیت‌های نرم‌افزاری گسترده

با وجود مشکلات سامسونگ گلکسی ای 54 یکی از مزایای این گوشی، پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده آن است؛ یعنی چهار سال آپدیت اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی.

این یعنی حتی پس از انتشار اندروید 14، باز هم سه آپدیت دیگر را از این سیستم عامل دریافت می‌کنید. این شرایط باعث افزایش طول عمر و مدت زمان استفاده از گوشی می‌شود و ارزش آن را افزایش می‌دهد.

رنگ‌های جذاب

در دنیای امروزی که گوشی‌های موبایل معمولاً به رنگ‌های سیاه یا سفید طراحی می‌شوند، انتخاب رنگ بنفش برای گلکسی A54 جذابیت این محصول را چند برابر کرده است. این رنگ، در کناره‌های گوشی از جمله دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور هم به کار رفته است.

معایب گوشی گلکسی A54

اگر رنگ بنفش مورد پسند شما نیست، گزینه‌های دیگری از جمله لیمویی، نوک مدادی و سفید را هم دارید.

قیمت مناسب

قطعاً معایب گلکسی a54 برای گوشی با این قیمت چندان زیاد نیستند. قیمت این محصول سامسونگ، 449 دلار است یعنی همان قیمتی که سامسونگ برای گلکسی A53 در نظر گرفته بود. قیمت پیکسل 6a هم با گلکسی a54 برابری می‌کند؛ البته با ورود پیکسل 7a به بازار، شرکت گوگل قیمت این گوشی را کاهش داد.

احتمالاً قیمت پیکسل 7a حدود 50 دلار بیشتر است؛ بنابراین اگر بودجه کمتری را برای خرید گوشی در نظر دارید، گلکسی A54 برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی معایب گوشی گلکسی A54 پرداختیم تا به این سوال مهم پاسخ بدهیم که چرا گوشی سامسونگ ای 54 نخریم؟

گلکسی A54 با طراحی شیک، نمایشگر باکیفیت و امکانات قوی تقریباً در همان سطحی قرار دارد که در تبلیغات ادعا شده بود. اما همانطور که اشاره شد، معایب گوشی گلکسی A54 از جمله سرعت شارژ پایین، پردازنده ضعیف و وجود رقبایی قوی‌تر می‌توانند کاربران را از خرید این گوشی منصرف کنند. همچنین، سیستم لرزشگیر ویدیوها فقط در حالت 1080 پیکسل قابل استفاده است و عملکرد حسگر ماکروی این گوشی چندان قوی نیست.

سوالات متداول

آیا گلکسی A54 سامسونگ ارزش خرید را دارد؟

با توجه به مشکلات گوشی گلکسی A54 باید گفت این گوشی، بهترین گوشی موجود در بازار نیست؛ اما با توجه به قیمتش، عملکرد خوب، ماندگاری شارژ طولانی، دوربین باکیفیت و آپدیت‌های گسترده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا ماندگاری شارژ گلکسی A54 خوب است؟

بله، این گوشی با باتری بزرگ 5000 میلی آمپرساعتی خودش، در تست‌های بنچمارک به نتایج خوبی رسیده است.

چرا سامسونگ ای 54 نخریم؟

همانطور که در این مطلب اشاره شد، پردازنده ضعیف، وجود رقبایی قوی‌تر، عملکرد ضعیف دوربین ماکرو و غیره از جمله ایرادهای گلکسی A54 هستند.

چرا گلکسی A54 وزن زیادی دارد؟

در پنل پشت گلکسی A54 از گوریلا گلس 5 استفاده شده که باعث افزایش وزن این گوشی می‌شود.

منبع:  tomsguide

نظر شما درباره معایب گوشی گلکسی A54 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو