بررسی ویژگی های iOS 17 ؛ هر آنچه باید از iOS 17 بدانید

بررسی ویژگی های iOS 17 ؛ هر آنچه باید از iOS 17 بدانید


منبع: تکراتو

2

1402/9/11

08:08


در این مطلب به بررسی ویژگی های iOS 17 می‌پردازیم و شما را با همه امکانات بزرگ و کوچک و البته معایب و مشکلات این نسخه از سیستم عامل آیفون آشنا می‌کنیم.

بررسی ویژگی های iOS 17 ؛ هر آنچه باید از iOS 17 بدانید

در این مطلب به بررسی ویژگی های iOS 17 می‌پردازیم و شما را با همه امکانات بزرگ و کوچک و البته معایب و مشکلات این نسخه از سیستم عامل آیفون آشنا می‌کنیم.

چه کاربر یکی از جدیدترین مدل‌های آیفون باشید و چه آیفون XS که 5 سال پیش رونمایی شد، امکان دانلود سیستم عامل iOS 17 را خواهید داشت. شرکت اپل، این سیستم عامل را روز دوشنبه 18 سپتامبر (27 شهریور) منتشر کرد.

این سیستم عامل، قابلیت‌های جدید و مفیدی را به گوشی‌های آیفون اضافه می‌کند؛ بخصوص در اپلیکیشن Messages. بعضی از این قابلیت‌ها به قدری مفید و ضروری به نظر می‌رسند که شاید تعجب کنید چرا اپل قبلاً چنین قابلیت‌هایی را پیاده‌سازی نکرده بود؛ به خصوص با توجه به اینکه عملکرد برخی اپلیکیشن‌ها مثل Shortcuts بسیار بهتر از قبل شده است.

در این مطلب با بررسی ویژگی های iOS 17 با شما هستیم و همه چیز را درباره سیستم عامل جدید اپل با هم مرور می‌کنیم. پس برای آشنایی با قابلیت های iOS 17 با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی ویژگی های iOS 17

همانطور که اشاره شد، سیستم عامل iOS 17 شرکت اپل شامل امکانات زیادی است اما نصب این نسخه از iOS باعث ایجاد تغییراتی انقلابی در گوشی آیفون شما نمی‌شود. در واقع، این نسخه شامل تغییرات بزرگ و کوچکی برای راحت‌تر شدن کار کاربران است.

بررسی ویژگی های iOS 17

بررسی ویژگی های iOS 17

مهم‌ترین تغییرات این سری شامل حالت استندبای، پوسترهای مخاطبان و امکانات جدید‌ اپ دوربین آی او اس 17 هستند. اما ایردراپ، یادداشت‌ها، سافاری و سایر قسمت‌های این سیستم عامل هم تغییرات چشمگیری داشتند که به ارتقای تجربه استفاده از آیفون کمک می‌کنند.

مثل نسخه‌های قبلی iOS، بعضی از گوشی‌های آیفون با جدیدترین نسخه iOS سازگار نیستند. در واقع سیستم عامل iOS 17 برای آیفون ایکس و سایر گوشی‌های قدیمی‌تر قابل نصب نیست و فقط کاربران گوشی‌های آیفون XR، XS، SE و بعد از آن امکان استفاده از این سیستم عامل را دارند.

در هر صورت برای تحلیل و بررسی iOS 17 و آشنایی با سیستم عامل جدید آیفون با ما همراه باشید.

حالت استندبای

حالت استندبای یکی از متفاوت‌ترین و مهم‌ترین امکانات iOS 17 است. این حالت زمانی فعال می‌شود که گوشی به شارژر وصل شده و به صورت افقی روی سطح قرار گرفته باشد.

بررسی ویژگی های iOS 17

با استفاده از حالت استندبای می‌توانید گوشی آیفون را به جای ساعت کنار تخت استفاده کنید؛ اما قابلیت‌های این حالت بسیار فراتر از این هستند. با استفاده از ویجت‌های تعاملی، می‌توانید وضعیت آب و هوا را راحت‌تر از قبل بررسی کنید، جدیدترین اخبار را ببینید و غیره. همچنین، با استفاده از این قابلیت می‌توانید از طریق اسپیکرهای هوشمند، موزیک پخش کنید.

یکی دیگر از ویژگی های iOS 17 این است که اعلان‌ها هم در این حالت روی صفحه نمایش داده می‌شوند و می‌توانید بدون باز کردن قفل گوشی، به راحتی پیش نمایش آنها را ببینید و از جزئیات آنها باخبر شوید. علاوه بر این، Live Activities و حالت استندبای با هم ترکیب شده‌اند؛ در نتیجه می‌توانید امتیاز تیم‌های ورزشی موردنظرتان را دنبال کنید؛ بدون اینکه نیاز به باز کردن قفل گوشی داشته باشید.

البته حالت استندبای هم مثل بعضی از تغییرات iOS 17 جای تغییر و پیشرفت دارد. در حال حاضر، ویجت‌های محدودی با حالت استندبای قابل استفاده هستند و جای خالی ویجت‌هایی مثل ویجت ایمیل به شدت حس می‌شود. امکان بررسی ایمیل یا هر اپلیکیشن شبکه اجتماعی دیگری از طریق حالت استندبای، کارایی این قابلیت را افزایش می‌دهد.

حالت استندبای برای گوشی‌هایی که نمایشگر همیشه روشن دارند، مثل آیفون 14 پرو بهتر کار می‌کند. البته این حالت با سایر مدل‌های آیفون که iOS 17 روی آنها نصب می‌شود و در ابتدای بررسی ویژگی های iOS 17 به آنها اشاره کردیم، سازگار است. اما برای چنین مدل‌هایی، حالت استندبای فقط تا زمانی که گوشی وارد حالت Sleep نشده باشد، نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 Ultra

ارتقای اپلیکیشن پیام رسان

تحلیل و بررسی iOS 17 را با نگاهی به یکی دیگر از قابلیت‌های این سیستم عامل جدید آیفون ادامه می‌دهیم. در این نسخه، فناوری اصلاح پیام‌ها بسیار بهتر و پیشرفته‌تر از قبل شده؛ حالا این سیستم عامل، متن و منظور شما را از پیام بهتر درک می‌کند و به دنبال اصلاح چیزهایی مثل کلمات مخفف یا اصطلاحات عامیانه نیست.

بررسی ویژگی های iOS 17

همه چیز درباره iOS 17

یکی دیگر از نکاتی که درمورد iOS 17 باید بدانید این است که حالا Messages مجهز به قابلیت‌هایی شده که به برقراری هر چه آسان‌تر تماس با دیگران کمک می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها، امکان Undo کردن اصلاح خودکار کلمات است. وقتی به صورت خودکار یک کلمه اصلاح می‌شود، یک خط پایین آن قرار می‌گیرد. اگر روی کلمه ضربه بزنید، امکان undo کردن اصلاح کلمه و برگشتن آن به کلمه اصلی را خواهید داشت.

یکی دیگر از تغییرات iOS 17 برای قسمت پیام‌ها، فلشی است که با کلیک کردن روی آن در چت‌های گروهی، به اولین پیامی هدایت می‌شوید که آن را نخوانده‌اید. این قابلیت کمک زیادی به صرفه‌جویی در وقت و راحت‌تر شدن کار شما می‌کند. البته این فلش در نسخه‌های بتای اولیه iOS 17 وجود داشت اما در نسخه‌های فعلی مشاهده نمی‌شود. انتظار می‌رود که شرکت اپل، این قابلیت را در یکی از آپدیت‌های آی او اس 17 فعال کند.

تغییر بعدی که در آپدیت iOS 17 مشاهده می‌شود، جابجا شدن نوار اپلیکیشن با یک کشو است. کنار فیلد پیام، یک علامت بعلاوه وجود دارد که می‌توانید از آن برای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌هایی مثل دوربین، ایموجی و غیره استفاده کنید. می‌توانید این میانبرها را هم جابجا کنید تا به اپلیکیشن‌های پرکاربردتر مثل عکس‌ها راحت‌تر دسترسی داشته باشید. این یک تغییر کوچک اما بسیار مفید است. قبل از انتشار سیستم عامل آی او اس 17 ، گاهی اوقات ممکن بود نوار یک اپلیکیشن ناپدید شود اما خوشبختانه حالا همه اپلیکیشن‌ها یک جا سرجمع شده و پیدا کردن آنها بسیار راحت‌تر است.

قابلیت ایجاد استیکرهای لایو

شرکت اپل، با انتشار iOS 16 قابلیت جدا کردن سوژه‌ها از پس‌زمینه را فراهم کرد. با استفاده از این قابلیت، می‌توانستید سوژه دلخواه‌تان را به صورت دقیق از پس‌زمینه عکس جدا کنید. حالا این قابلیت پیشرفته‌تر شده و یکی از امکانات آی او اس 17 این است که می‌توانید از این سوژه‌های برش خورده، برای ساختن استیکر لایو استفاده کنید.

بررسی ویژگی های iOS 17

می‌توانید به استیکرهای خودتان، جلوه‌های مختلف بدهید مثلاً اطراف عکس یک خط سفید اضافه کنید یا با اضافه کردن فیلتر هولوگرافیک، استیکرهای خودتان را متفاوت‌تر کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از عکس‌های لایو، استیکر متحرک بسازید.

بیشتر بخوانید:

بررسی آیفون 15 پرو

بررسی آیفون 15 پرو مکس

حذف خودکار کدهای احرازهویت

بررسی ویژگی های iOS 17 را با نگاهی به یکی از قابلیت‌های امنیتی این سیستم عامل ادامه می‌دهیم. همانطور که در جریان هستید، احرازهویت دو مرحله‌ای نقش مهمی در حفظ امنیت کاربران برای ورود به سرویس‌ها یا اکانت‌های مختلف دارد. اما معمولاً بعد از وارد کردن این کدها و استفاده از آنها، نیازی به آنها نداریم و ممکن است به مرور تعداد زیادی از این پیام‌ها در گوشی ذخیره شوند.

بررسی ویژگی های iOS 17

نکاتی که درمورد iOS 17 باید بدانید

خوشبختانه، یکی از قابلیت های آی او اس 17 این است که اپلیکیشن Messages و Mail می‌توانند بعد از استفاده از این کدها، آنها را حذف کنند. بدون شک این قابلیت سیستم عامل جدید آیفون تأثیر قابل توجهی در تمیز نگه داشتن اینباکس گوشی و حذف پیام‌های بی‌استفاده خواهد داشت.

تغییرات اپلیکیشن Shortcuts

قبلاً اپلیکیشن Shortcuts چندان کاربردی نبود؛ چون تنظیم و استفاده از این اپلیکیشن بسیار پیچیده و نسبتاً بی‌فایده بود. خوشبختانه، یکی از قابلیت های آی او اس 17 کاربردی‌تر شدن این اپلیکیشن است.

بررسی ویژگی های iOS 17

برای مثال، شرکت اپل صفحه اصلی Shortcuts را تغییر داده و حالا چند میانبر آماده به آن اضافه شده؛ مثل ایجاد یک یادداشت جدید در اپلیکیشن Notes. به این ترتیب، در سیستم عامل آی او اس 17 به راحتی می‌توانید با انتخاب این گزینه یک یادداشت جدید ایجاد کنید. همچنین، طرح جدید این اپلیکیشن بهتر و قابل درک‌تر از قبل شده و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی میانبرهایی مفید بسازید.

یبشتر بخوانید:

بررسی آیفون 15

بررسی آیفون 15 پلاس

قابلیت تراز کردن دوربین

برای بعضی از افراد، صاف به نظر رسیدن عکس‌ها و کج نبودن تصویر اهمیت زیادی دارد. قبل از آی او اس 17، می‌توانستید یک خط مستقیم را در فریم پیدا کرده و تصویر را طبق آن تراز کنید؛ اما خوشبختانه iOS 17 این مشکل را رفع کرده است.

بررسی ویژگی های iOS 17

امکانات جدید‌ اپ دوربین iOS 17

یکی از امکانات iOS 17 ترازی است که روی نمایشگر ظاهر می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خودتان را صاف کنید. این تراز، در مرکز صفحه نمایش به صورت یک خط سفید ظاهر می‌شود که وقتی تصویر کاملاً صاف باشد، رنگ آن زرد می‌شود. این یکی از امکانات جدید‌ اپ دوربین iOS 17 است که می‌تواند برای عکاسی و بلاگری بسیار مفید باشد.

امکان ایجاد لیست خرید در قسمت یادآور

خیلی از ما به قدم زدن در فروشگاه‌ها و خرید کردن علاقه زیادی داریم؛ اما فقط فراموش کردن یکی از آیتم‌هایی که قرار بوده بخریم، لذت این تجربه را از بین می‌برد. خوشبختانه یکی از تغییرات آی او اس 17 دقیقاً برای رفع این مشکل طراحی شده است.

بررسی ویژگی های iOS 17

در سیستم عامل جدید آیفون گزینه جدیدی به اپلیکیشن Reminders اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید یک لیست خرید تهیه کرده و آن را به قسمت‌های مختلف با عناوینی مثل “لوازم خانه”، “محصولات مصرفی” و غیره تقسیم کنید. همچنان که آیتم‌های جدیدی را به لیست خرید خودتان اضافه می‌کنید، خود اپلیکیشن آنها را در قسمت‌های مختلف تقسیم‌بندی و سازماندهی می‌کند. حتی این اپلیکیشن، امکان تشخیص برندها و مرتب سازی آیتم‌ها را بر اساس برندشان دارد.

راحت‌تر شدن به اشتراک گذاری

یکی از ویژگی های آی او اس 17 این است که در این نسخه، می‌توانید با قرار دادن گوشی آیفون خودتان کنار یک آیفون دیگر، به راحتی فایل‌ها، مخاطبان یا عکس‌ها را از طریق ایردراپ با یکدیگر به اشتراک بگذارید. در نسخه‌های قبلی، باید اول فایل مورد نظر خودتان و بعد، دستگاهی را که قرار بود این فایل را برای آن ارسال کنید، انتخاب می‌کردید.

بررسی ویژگی های iOS 17

تحلیل و بررسی iOS 17

این قابلیت در آی او اس 17 بسیار پیشرفته‌تر شده و نیازی به باز کردن یک منو برای جستجوی سایر دستگاه‌ها نخواهید داشت. کافیست آیفون خودتان را به یک آیفون دیگر بزنید یا اینکه آنها را بالای یکدیگر قرار دهید تا فرایند انتقال فایل شروع شود.

یکی از نکاتی که درمورد iOS 17 باید بدانید این است که می‌توانید همین قابلیت را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مخاطبان استفاده کنید. البته، برای ارسال و دریافت چنین اطلاعاتی نیاز به تأیید کاربر وجود دارد تا امکان سرقت مخفیانه اطلاعات از گوشی دیگران وجود نداشته باشد. همچنین، می‌توانید گوشی خودتان را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات را دریافت کند تا نگران انتقال تصادفی و ناخواسته اطلاعات خودتان نباشید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های آیفون 15

بهترین گوشی های میان رده 2023

قابلیت های iOS 17 که در آپدیت‌های بعدی منتشر می‌شوند

در این قسمت از بررسی ویژگی های iOS 17 و نکاتی که درمورد iOS 17 باید بدانید ، نگاهی به قابلیت‌هایی داریم که در اولین آپدیت iOS 17 وجود نداشتند.

بررسی ویژگی های iOS 17

مهم‌ترین قابلیتی که اپل قبلاً در رویداد WWDC آن را معرفی کرده بود، اما در اولین نسخه آی او اس 17 وجود نداشت، اپلیکیشن Journal است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید خاطرات زندگی روزمره خودتان را ثبت کنید و این اپلیکیشن با اپلیکیشن‌های دیگری مثل فوتوز، سرویس‌های مکان‌یابی و غیره قابل ادغام است. اپلیکیشن Journal می‌توانست یکی از جالب‌ترین امکانات آی او اس 17 باشد اما باید منتظر انتشار این اپلیکیشن در آپدیت‌های بعدی ios 17 بمانیم.

یکی دیگر از ویژگی های آی او اس 17 که احتمالاً بعداً شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود، پلی لیست‌های مشارکتی است. گفته شده که با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از دوستان خودتان برای ویرایش لیست‌های پخش دعوت کنید یا مثلاً به بعضی ترک‌های موجود در لیست پخش واکنش نشان دهید. هنوز دقیقاً مشخص نیست که این قابلیت در کدام آپدیت آی او اس 17 منتشر می‌شود.

همچنین، شرکت اپل اعلام کرده که در آی او اس 17 وقتی دستگاه‌ها از محدوده پوشش هم خارج شوند، ایردراپ می‌تواند انتقال فایل را تکمیل کند. اما باز هم مشخص نیست که این قابلیت در کدام آپدیت آی او اس 17 منتشر خواهد شد.

سایر ویژگی های آی او اس 17

در این قسمت از بررسی ویژگی های iOS 17 نگاهی به سایر تغییرات این سیستم عامل داریم که به اندازه مواردی که قبلاً اشاره شد، چشمگیر و قابل توجه نیستند. مثلاً در این نسخه، انیمیشن‌ها روان‌تر هستند؛ در نتیجه جابجایی بین صفحات مختلف با سرعت بهتری انجام می‌شود. یکسری از اپلیکیشن‌ها و تنظیمات هم دستخوش تغییرات خاصی شده‌اند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که درمورد iOS 17 باید بدانید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اپلیکیشن Maps، می‌توانید زمانی که به اینترنت متصل هستید یک نقشه را دانلود کرده و بعداً از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با شخصی که لوکیشن خودش را برای شما ارسال کرده، تماس بگیرید.
  • اگر تماس گیرنده، یک پیغام صوتی برای شما گذاشته باشد، آیفون شما پیام را به صورت بلادرنگ روی صفحه درج می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که فوراً با شخص مورد نظر تماس بگیرید یا خیر. این قابلیت، صرف نظر از اینکه تماس دریافتی از آیفون باشد یا اندروید، قابل استفاده است.
  • اپلیکیشن فوتوز هم چند تغییر خوب دارد. وقتی عکسی را زوم کنید، یک آیکن برش در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن، برش زدن تصویر سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. کار کردن با یکسری از ابزارهای ویرایش تصویر هم راحت‌تر از قبل شده است.
  • یکی دیگر از تغییرات آی او اس 17 قابلیت بازیابی پسوردهای پاک شده است. پسوردهای پاک شده، در قسمت Recently Deleted قرار گرفته و 30 روز برای بازیابی آنها فرصت دارید.
  • در اپلیکیشن Health، می‌توانید یک یادآور برای مصرف داروهای خودتان تنظیم کنید. همچنین، Physical Effort قابلیت جدیدی است که میزان تلاش شما را برای انجام کارهای مختلف ارزیابی می‌کند.
  • در اپلیکیشن سافاری هم یک ترفند جدید وجود دارد. می‌توانید با انتخاب منوی Reader View، و سپس گزینه Listen to Page از منوی باز شده، از Siri بخواهید که متن کل صفحه را برای شما بخواند.
  • با سافاری می‌توانید پروفایل‌های مختلف درست کرده و آنها را با استفاده از آیکن‌های متفاوت، Favorites و افزونه‌های خاص شخصی سازی کنید.
  • در قسمت Privacy and Security تنظیمات جدیدی برای مخفی کردن محتوای حساس وجود دارد. این گزینه، در حالت پیش‌فرض غیرفعال است اما در صورت فعال بودن، تصاویر برهنه و دارای محدودیت سنی را تار می‌کند.
  • در اپل موزیک هم شاهد چند آپدیت جدید هستیم از جمله توصیه‌های بهتر برای موزیک، قابلیت انتخاب آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و پلی لیست‌های مورد علاقه، گزینه‌های بیشتر برای فیلتر کردن و غیره.

پیش از پایان تحلیل و بررسی آی او اس 17 لازم به ذکر است که برخی کاربران، با نصب این نسخه شاهد مشکلات خاصی بوده‌اند. از جمله مشکلات iOS 17 می‌توان به مشکلات بلوتوث، CarPlay، تأخیر ایجاد شده در رابط کاربری، تخلیه شارژ باتری، مشکلات وای فای، مشکلات نصب، ریبوت شدن دستگاه و غیره اشاره کرد.

به همین دلیل، مثل همیشه توصیه می‌شود که از نصب زودهنگام هر سیستم عاملی خودداری کنید و پس از شناسایی و رفع کامل مشکلات iOS 17 اقدام به نصب این سیستم عامل کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی های iOS 17 پرداختیم تا با همه چیز درباره iOS 17 آشنا شوید. این نسخه از آی او اس، یک آپدیت بسیار خوب با امکانات قابل توجه است؛ از جمله امکانات جدید‌ اپ دوربین iOS 17 اپلیکیشن پیام رسان، حالت استندبای و غیره.

همچنین، در این نسخه تغییرات کوچکتری وجود دارند که iOS 17 را تبدیل به یک سیستم عامل سطح بالا کرده‌اند. با اینکه این سیستم عامل بسیار روان و دارای امکانات قابل توجهی است، اما قطعاً آپدیت این نسخه به مرور باعث رفع مشکلات iOS 17 و ارتقای عملکرد این سیستم عامل خواهد شد.

سوالات متداول

آیا باید iOS 17 را نصب کنیم؟

همانطور که در تحلیل و بررسی آی او اس 17 اشاره شد، این نسخه از iOS شامل تغییرات و امکانات قابل توجهی است؛ مخصوصا در بخش ویژگی‌های امنیتی. به گفته جاش لانگ، محقق امنیت سایبری، اگر گوشی شما از iOS 17 پشتیبانی می‌کند و برای امنیت خودتان اهمیت قائل هستید، باید این آپگرید را انجام دهید.

آیا آی او اس 17 باتری را تخلیه می‌کند؟

بر اساس آنچه در نقد و بررسی این سیستم عامل مشاهده شده، یکی از مشکلات آی او اس 17 تخلیه شارژ باتری است. برخی کاربران در این زمینه شکایت داشتند و پس از نصب این نسخه، شاهد سرعت گرفتن تخلیه شارژ باتری گوشی بودند.

آیا iOS 17 ایموجی‌های جدیدی دارد؟

بله؛ از جمله ایموجی‌های جدید iOS 17 می‌توان به شکلک تکان دادن سر، قارچ قهوه‌ای، لیمو و ققنوس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع:  cnet

نظر شما درباره قابلیت های iOS 17 چیست؟ به نظر شما ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل اپل کاربردی و جذاب هستند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو