معرفی وان پلاس Ace 2 Pro ؛ عضو جدید خانواده وان پلاس

معرفی وان پلاس Ace 2 Pro ؛ عضو جدید خانواده وان پلاس


منبع: پلازا

4

1402/5/31

15:22


معرفی وان پلاس Ace 2 Pro ؛ عضو جدید خانواده وان پلاس

وان پلاس Ace 2 Pro جدیدترین محصول ارائه شده از برند وان پلاس است. وان پلاس Ace 2 پرو از آن دست گوشی‌هایی است که می‌تواند برای مواردی مانند گیمینگ و استریمینگ ویدئو مورد استفاده قرار گیرد و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در این مقاله از پلازا این دیوایس را با هم بررسی خواهیم کرد.

برند وان پلاس یک برند چینی است که در سال 2013 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. این برند تازه رسیده توانست در مدت کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد(البته نسبت به سایر برند‌ها)، کاربران را از خود راضی نگه دارد و گوشی‌های خوبی را با قیمت‌هایی بسیار پایین تر از سایر برند‌های هم رده خود ارائه کند. علاوه بر گوشی‌های اقتصادی این برند گوشی‌های قدرتمندی را ارائه داد که در مصارف گیمینگ و استریمینگ ویدئو بازخورد‌های خوبی را بدست آورند. وان پلاس Ace 2 Pro یکی از محصولاتی است که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده است.

فهرست مطالب

مشخصات وان پلاس Ace 2 Pro

چند روز پیش یعنی در تاریخ 16 آگوست 2023 خبر انتشار وان پلاس Ace 2 Pro به صورت جهانی در پایان ماه آگوست منتشر شد. این انتظار کوتاه مدت برای انتشار این گوشی قدرتمند جدید هیجان زیادی را در علاقه مندان گوشی‌های گیمینگ ایجاد کرده است. اگر بخواهیم به صورت کلی یک معرفی اجمالی از این تازه وارد دنیای تکنولوژی داشته باشیم، می‌توانیم جدول زیر را برای این منظور ارائه کنیم:

مشخصه‌ها

گوشی وان پلاس Ace 2 Pro

تاریخ معرفی

16 آگوست 2023(25 مرداد 1402)

تاریخ عرضه

23 آگوست 2023(1 شهریور 1402)
نوع سیستم‌عامل

اندروید 13، ColorOS 13.1

طراحی

شیشه جلو(آساهی)، فریم پلاستیکی، پشت شیشه ای(گوریلا گلس 5)

ابعاد

163.1 * 74.2 * 9 میلی متر

وزن

210 گرم
جنس فریم

پلاستیکی

رنگ

سبز قطبی و خاکستری تیتانیومی
نمایشگر

AMOLED با تشخیص یک میلیارد رنگ، رفرش 120 هرتز و HDR10+

ابعاد نمایشگر

6.76 اینچی
نوع نمایشگر

AMOLED

حداکثر نرخ نوسازی

120 هرتز
رزولوشن

1240 * 2772 پیکسل

تراکم پیکسلی

451 ppi
نسبت تصویر

20:9

نسبت نمایشگر به بدنه

90.3 %
تراشه

کوالکام SM8550-AB اسنپدراگون 8 نسل 2 (4 نانومتری)

حافظه و رم

256 گیگابایت با رم 12 گیگ، 512 گیگابایت با رم 16 گیگ، 1 ترابایت با رم 24 گیگابایت
دوربین پشت

50 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسل اولترا واید، 2 مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی

16 مگابایت HDR
باتری و شارژ

باتری 5000 میلی آمپر Li-Po، شارژ 150 وات با سیم

صدا

اسپیکر استریو، بدون جک 3.5
ارتباطات و سنسورها

NFC، یو اس بی Type-C 2.0، فینگر پرینت، قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، پروکسیمیتی، تشخیص رنگ

در ادامه با هم به صورت کامل در مورد ویژگی های وان پلاس Ace 2 Pro صحبت خواهیم کرد.

معرفی وان پلاس Ace 2 پرو

گوشی‌های وان پلاس سری‌های مختلفی دارند که باید گفت در میان آنها سری ACE یکی از گزینه‌های خوب و حرفه ای شناخته می‌شود. این سری که برای اولین بار در سال 2022 و با گوشی معرفی وان پلاس Ace معرفی شد، مختص دستگاه‌های حرفه ای و اقتصادی این برند است که با سیستم عامل و نرم افزار‌های اختصاصی بهینه سازی شده، ارائه می‌شوند. ورژن قبلی وان پلاس Ace 2 Pro یعنی وان پلاس Ace 2 در ابتدای سال 2023 به بازار عرضه شد بازدهی خوبی را داشته و توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند.

معرفی وان پلاس Ace 2 پرو

البته باید گفت که وان پلاس Ace 2 Pro آخرین ورژن از گوشی‌های سری Ace وان پلاس نخواهد بود و بر خلاف برند‌هایی مانند شیائومی که نسخه‌های پرو آخرین و بهترین نسخه از یک سری خاص هستند، وان پلاس بعد از ورژن پرو ورژن‌های Racing و Specs را هم ارائه می‌کند که به نسبت کامل تر هستند. اما در کل باید گفت که وان پلاس Ace 2 Pro یکی از گوشی‌های مورد انتظار کاربران خصوصا برای افرادی است که به دنبال یک گوشی میان رده با کیفیت و با قیمت مناسب هستند. البته باید گفت وان پلاس گوشی های پرچمدار خوبی را هم به بازار ارائه کرده است. در صورتی که سری به مقاله بهترین گوشی های ۲۰۲۳ جهان بزنید می توانید با این موارد بیشتر آشنا شوید.

در  ادامه به صورت موردی به بررسی وان پلاس Ace 2 پرو خواهیم پرداخت:

طراحی و بدنه

آنچه که از تصاویر وان پلاس Ace 2 پرو به نظر می‌رسد، با یکی دیگر از گوشی‌های خوش ساخت و زیبای چینی طرفیم که ظاهر خوبی دارد و می‌توان گفت در طراحی تکراری گوشی‌هایی که این روز‌ها در بازار می‌بینیم، کمی تفاوت ایجاد کرده است. چینش دوربین‌ها به صورت مدور و گرد و همینطور انحنایی که بخش جدا کننده لنز‌ها به قاب شیشه ای پشت گوشی داده است، بارزترین ویژگی طراحی وان پلاس Ace 2 Pro است که در اولین نگاه کاربران را جذب می‌کند.

در این گوشی از فریم پلاستیکی استفاده شده است و قاب پشت آن که شیشه ای است، مانند ورژن قبلی توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. درصد صفحه به بدنه در این گوشی چندان بالا نیست و نمی توان انتظار یک صفحه تمام نورانی در دست را داشت. این گوشی در دو رنگ سبز قطبی که یاد آور درخشش شفق قطبی است و خاکستری تیتانیومی  به بازار عرضه خواهد شد.

سخت افزار وان پلاس Ace 2 Pro

یکی از مهمترین بخش‌های هر گوشی موبایل را می‌توان پردازنده آن دانست که در وان پلاس Ace 2 Pro با یک مورد خوب و کاربردی طرف هستیم. در پردازنده ی وان پلاس Ace 2 پرو از یک پردازنده 8 هسته ای به صورت یک هسته 3.2 گیگاهرتزی، 4 هسته 2.8 گیگاهرتزی و 3 هسته 2 گیگاهرتزی استفاده شده است. همینطور چیپست استفاده شده در این گوشی از نوع کوالکام SM8550-AB و اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌باشد. با توجه به این امکانات انتظار می‌رود این گوشی از نظر قدرت پردازشی مشکلی را نداشته باشد.

 سخت افزار وان پلاس Ace 2 Pro

پردازنده گرافیکی وان پلاس Ace 2 Pro نیز از نوع Adreno 740 است که به عنوان سریعترین پردازنده گرافیکی برای گوشی‌های موبایل در سال 2022 شناخته می‌شود و تا زمان ورود Adreno 750 سریعترین بود. با بکارگیری این سخت افزار انتظار می‌رود وان پلاس Ace 2 Pro یک گوشی جذاب برای گیمر‌ها باشد. البته برای روشن شدن این موضوع لازم است رم و حافظه داخلی آن را هم بررسی کنیم.

حافظه داخلی و رم

بر اساس مشخصات اعلام شده برای حافظه داخلی و رم وان پلاس Ace 2 پرو قرار است این گوشی دو نسخه با رم 12 و 24 گیگابایت داشته باشد. فضای داخلی و ذخیره سازی اطلاعات برای نسخه 12 گیگابایتی 256 گیگابایت و در نسخه 24 گیگابایت رم، 1 ترابایت خواهد بود. البته عموما وان پلاس در گوشی‌های خود یک نسخه میانی را نیز ارائه می‌کند که بر اساس رفتار معمول این کمپانی انتظار می‌رود 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد.

دوربین وان پلاس Ace 2 پرو

دوربین 50 مگاپیکسلی و سه ماژوله وان پلاس Ace 2 Pro یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آن است. هر چند تنها یکی از این دوربین‌ها 50 مگاپیکسل است و از این نظر نمی تواند با دوربین‌های پرچمداران برند‌های دیگر رقابت کند، اما باز هم می‌توان آن را یک دوربین خوب و حرفه ای دانست. این دوربین قابلیت فیلمبرداری به صورت 4K و 1080p را در اختیار کاربران می‌گذارد. همینطور دوربین سلفی آن نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی 26 میلی متری واید است که قابلیت HDR و فیلم برداری 1080p را ارائه می‌کند.

دوربین وان پلاس Ace 2 پرو

 

تاریخ معرفی و عرضه در بازار

گوشی وان پلاس Ace 2 Pro به صورت رسمی در تاریخ 16 آگوست 2023 یا همان 25 مرداد معرفی شد و قرار است یک هفته بعد از آن در تاریخ 23 آگوست یا همان ابتدای شهریور ماه به بازار عرضه شود. از آنجا که وان پلاس سر و صدای زیادی برای عرضه این گوشی به راه نینداخته وتاریخ معرفی و تاریخ عرضه ی وان پلاس Ace 2 پرو، به نظر می‌رسد چندان امیدی به اینکه این مدل از محصولات سری Ace چیز خاص و شگفت انگیزی برای ما داشته باشد را ندارد.

قیمت وان پلاس Ace 2 پرو

هنوز قیمت دقیقی برای وان پلاس Ace 2 Pro ارائه نشده است اما با توجه به میان رده بودن این گوشی و امکاناتی که دارد و توضیحاتی که وان پلاس اعلام کرده است می‌توان گفت که این گوشی چیزی در حدود 380 یورو قیمت خواهد خورد.

قیمت وان پلاس Ace 2 پرو

مزایا و معایب وان پلاس Ace 2 پرو

لازمه ارزیابی دقیق از مزیت‌ها و معایب گوشی وان پلاس Ace 2 Pro این است که این گوشی به بازار عرضه شده و توسط کاربران ارزیابی شود، اما با توجه به مشخصاتی که زا ان ارائه شده است می‌توان این موارد را به عنوان مزایا و معایب آن معرفی کرد.

مزایای وان پلاس Ace 2 پرو

عمده مزایای این گوشی سمت سخت افزار قدرتمند و هزینه به نسبت پایین آن میگردد. به طور کلی می‌توان این موارد را برای مزایای این دستگاه معرفی کرد:

  • پردازنده گرافیکی جدید و چیپست قدرتمند؛
  • مناسب برای بازی و گیمینگ؛
  • هزینه پایین و اقتصادی بودن؛
  • باتری با ظرفیت بسیار خوب و بالا؛
  • شارژر 150 واتی قدرتمند؛
  • پشتیبانی از 5G و NFC؛
  • وجود نسخه حرفه ای با 24 گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی؛

مزایا و معایب وان پلاس Ace 2 Pro

معایب وان پلاس Ace 2 Pro

معایب این گوشی مربوط به موارد جزئی ای هستند که می‌توان در خیلی از گوشی‌های میان رده مشاهده کرد:

  • عدم وجود خروجی صدا با کابل(جک 3.5 ندارد)؛
  • قابلیت شارژ به صورت وایرلس ندارد؛
  • ضد آب نیست؛
  • امکان استفاده از کارت حافظه را ندارد؛
  • دوربین دارای زوم اپتیکال و اولترا واید نیست؛

نتیجه گیری

در این مقاله با هم مشخصات وان پلاس Ace 2 Pro را بررسی کردیم و دیدیم که این گوشی تازه معرفی شده از وان پلاس چه امکاناتی را ارائه می‌کند. در کل باید گفت که در اینجا با یکی از گوشی‌های میان رده و اقتصادی از وان پلاس طرف هستیم که بیشتر تمرکز آن روی استفاده از سخت افزار قدرتمند بوده است و از این نظر هم موفق عمل کرده است. خوشحال می‌شویم که نظرات خود در مورد این گوشی را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو