پیمان ناصح پور کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/16

20:59


زنده یادان نصرالله ناصح پور و جمشید عندلیبی که هر دو از نام آوران موسیقی ایران محسوب می شدند ، در ایام حیات با یکدیگر حشر و نشر داشتند.

پیمان ناصح پور کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

روایت ناصح پور از دف کردی که جمشید عندلیبی برایش خرید

پیمان ناصح پور (فرزند زنده یاد نصرالله ناصح پور) در یادداشتی درباره روابط هنری پدرش و جمشید عندلیبی نوشته است :

پیمان ناصح پور کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

پیمان ناصح پور کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

«استاد جمشید عندلیبی از قدیمی ترین شاگردان پدرم بود. او ردیف آوازی استاد عبدالله دوامی را در اواسط دهه پنجاه در نزد پدر آموخت. در آن سال ها او همراه پدرم به کوهنوردی هم می رفت. به دلیل اینکه در آن سال های دور خانه ما رفت وآمد می کرد از او خاطرات زیادی دارم.

هنگامی که دانش آموز دبیرستانی بودم و همراه پدرم و دیگر اعضای خانواده منزل ایشان رفتیم ، او برایمان نوار سنتور و طبلای هندی پخش کرد و مرا خیلی تشویق کرد تا روی پیچیدگی های ریتم های هندی پژوهش کنم.

در اوایل دهه هفتاد استاد محمدرضا لطفی تازه از آمریکا به ایران برگشته بود. وقتی همراه پدر و مادر به دیدار استاد لطفی در منزل خواهرشان رفتیم ، آن استاد بی بدیل موسیقی بنده را ترغیب کرد تا فراگیری دایره آذربایجانی را تکمیل کنم و در مورد دف و ریتم های موسیقی کردی پژوهش کنم. پس از آن دیدار ، پدرم به جمشید عندلیبی تلفن زد و از او خواست در تهیه یک دف کردی خوب به بنده کمک کند.

چند هفته بعد زنده یاد عندلیبی با یک دف ساخت کردستان به منزل ما آمد و آن را به ما هدیه داد. درگذشت استاد جمشید عندلیبی را به خانواده ایشان و جامعه هنری ایران تسلیت عرض می کنم.

یاد و خاطره شان گرامی باد»


بیوگرافی پیمان ناصح پور 

پیمان ناصح پور متولد 1353 در تهران نوازنده تنبک ، قاوال و دف است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو