خواص خوردن ذرت بو داده ، پاپ کورن و پف فیل در بارداری + عوارض

خواص خوردن ذرت بو داده ، پاپ کورن و پف فیل در بارداری + عوارض


منبع: نم نمک

1

1402/12/17

06:24


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، خواص خوردن ذرت پفیلا در بارداری و خوردن ذرت بو داده در بارداری و فواید پفیلا در بارداری و عوارض پف فیل در حاملگی و خواص چس فیل در بارداری و پاپ کورن در بارداری و عوارض پاپ کورن در بارداری و نحوه مصرف پاپ کورن در بارداری و فواید پاپ کورن در بارداری برای جنین و طرز تهیه ذرت پفیلا در نم نمک.

خواص خوردن ذرت بو داده ، پاپ کورن و پف فیل در بارداری + عوارض

همه چیز درباره مصرف پفیلا و پاپ کورن در بارداری و حاملگی

دانه ذرت یک دانه معمولی مانند بقیه دانه های غلات می باشد که داخل آن یک رویان کوچک (جنین) قرار دارد که توسط مواد نشاسته ای احاطه شده است. این مواد جهت تغذیه رویان در طول زمان رویش مورد استفاده قرار می گیرد. یک پوسته نسبتا سخت جهت حفاظت ، اطراف این رویان را پوشانده است. درون این مواد نشاسته ای مقداری آب وجود دارد که وقتی دانه های ذرت حرارت مناسب می بینند این آب تبدیل به بخار شده و فشار بخار باعث انفجار و شکوفا شدن دانه و کنار زدن پوسته سخت و آشکار شدن نشاسته موجود در دانه به صورت توده ای سفید رنگ می گردد و بدین ترتیب پاپ کورن تهیه می شود.

خواص خوردن ذرت بو داده ، پاپ کورن و پف فیل در بارداری + عوارض

خواص خوردن ذرت بو داده ، پاپ کورن و پف فیل در بارداری + عوارض

مصرف پفیلا و پاپ کورن در بارداری و حاملگی

ابتدا به خواص دانه های ذرت می پردازیم :

همانطور که می­دانید مصرف گروه مواد غذایی غلات و حبوبات در دوران بارداری زنان مزایای زیادی برای زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد دارد. به همین دلیل ، اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که انتخاب این گروه غذایی یک گزینه مناسب برای زنان باردار به شمار می­رود.

علاوه بر این ، به یاد داشته باشید که دانه ­های ذرت غنی از کربوهیدرات­های پیچیده بوده و مصرف آن­ها انرژی مورد نیاز بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد را تامین می­کند. به همین علت ، می­توان ادعا کرد که مصرف این ماده غذایی ، احساس تازگی و سرزندگی را در تمام طول روز به مادر باردار القا خواهد کرد. همچنین ، جالب است بدانید که دانه­ های ذرت دارای تیامین ، ریبوفلاوین ، آهن ، نیاسین و فیبر بوده و به عنوان یک غذای کامل و غنی از مواد مغذی برای زنان باردار به شمار می­روند.

به گفته کارشناسان استفاده از یک رژیم غذایی غنی از فیبر می­تواند سلامت دستگاه گوارش زنان را در طی کل دوران بارداری تامین کند. به همین علت ، مصرف دانه­ های ذرت غنی از فیبر در رژیم غذایی دوران بارداری هم دارای اهمیت خاصی است. علاوه بر این موارد ، مصرف پفیلا در بارداری زنان می­تواند خواص درمانی زیادی را برای حفظ سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او ارائه دهد. به همین دلیل ، ما باید نگاه دقیق­تری به مزایای پاپ کورن در دوران بارداری داشته باشیم.

یک کاسه متوسط پفیلا شامل 25 گرم فیبر است. به همین دلیل ، زنان حامله می­توانند بسیاری از مشکلات گوارشی مرتبط با دوران بارداری خود را با استفاده از یک رژیم غذایی شامل دانه­ های ذرت کاهش دهند.

همچنین ، یادتان باشد که وجود فیبر زیاد در برنامه غذایی زنان باردار ، به این افراد کمک می­کند تا فشار خون خود را کاهش داده و مشکلات یبوستی بدن خود را هم در دوران بارداری از بین ببرند.

علاوه بر این موارد ، اگر یک زن حامله بتواند هر روز یک کاسه پاپ کورن را مصرف کند ، از خطرات ناشی از بیماری پره اکلامپسی که بر اثر فشار خون بالا ، در دوران بارداری زنان روی می­دهد ، در امان خواهد ماند. اما ، به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که اگر مراقبت­های بهداشتی در دوران بارداری مناسب نباشد ، مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت می­تواند مشکلات جدی را برای جنین در حال رشد این مادران ایجاد کند.

علاوه بر فواید ذکر شده ، مصرف پاپ کورن در بارداری به زنان کمک می­کند تا به راحتی وزن خود را کنترل کنند.چون هنگامی که زن حامله­ای با یک کاسه غلات و حبوبات در وعده صبح ، شکم خود را پر می­کند ، به دلیل غنی بودن این مواد از فیبر ، احساس گرسنگی خود را ارضا کرده و تا مدت زیادی احساس سیری خواهد کرد.

مضرات پاپ کورن در دوران بارداری

یادتان باشد که شما هم ممکن است برخی از عوارض منفی مصرف دانه­ های ذرت را در مصرف مقادیر زیاد آن تجربه کنید. به همین علت ، در ادامه این مقاله ، برخی از عوارض احتمالی که ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد پاپ کورن در بدن زنان باردار ظاهر شود ، بیان شده است. مهم­ترین این موارد عبارتند از :

  • به یاد داشته باشید دانه­ های ذرتی که به صورت صنعتی آماده مصرف شده­ اند ، سرشار از قند ، نمک و چربی هستند. بنابراین ، مصرف بیش از حد آن­ها در دوران بارداری می­تواند برای مادر باردار و جنین داخل رحم او خطرناک باشد.
  • همچنین ، مصرف محصولات سبوس­دار ممکن است ناراحتی­ های خاصی مانند گاز روده ، نفخ و درد شکم را در بدن زنان باردار ایجاد کرده و توانایی بدن این افراد را برای جذب مواد معدنی ، روی و آهن به شدت کاهش دهد.

البته ، فراموش نکنید که این عوارض فقط در صورت مصرف بیش از حد دانه ­های ذرت بروز خواهد کرد. علاوه بر این موارد ، یادتان باشد که دانه ذرت دارای ماهیت اسیدی هستند. بنابراین ، مصرف آن­ها باعث اسیدی شدن خون و بافت­های بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خواهد شد ، که شما به عنوان یک خانم باردار باید برای از بین بردن این مشکلات در کل دوران بارداری خود از سبزیجات ، جوانه­ ها و میوه­ های تازه استفاده کنید.

اگر شما هم از سندرم روده تحریک­ پذیر رنج می­برید ، ممکن است شرایط بدنتان با مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت تشدید شود.

با این حال ، برای این که بتوانید احساسات خود و آنچه را که در فکر دارید ، کنترل کنید ، بهتر است به دنبال هدایت یک متخصص تغذیه باشید.

مصرف پفیلا و پاپ کورن در بارداری و حاملگی

طرز تهیه ذرت بو داده یا پفیلا یا پاپ کورن

پاپ کورن یک میان وعده خوش مزه و پرطرفدار است که به راحتی هضم می‏شود و کالری کمی هم دارد. پاپ‏ کورن مقدار زیادی فیبر دارد و حاوی پتاسیم ، ویتامین‏های B1 و B12 و کربوهیدرات است و از آنجایی که در تهیه آن از هیچ ماده افزودنی و نگه دارنده استفاده نمی شود به عنوان یک میان وعده انتخاب مناسبی است. یک فنجان پاپ کورن غیرشیرین 31 تا 55 کالری انرژی دارد که در مقایسه با تنقلاتی مانند چیپس و شکلات بسیار کم کالری‏ تر است. با استفاده از دانه ‏های ذرت خودتان هم می‏توانید در خانه پاپ‏کورن درست کنید.

برای تهیه پاپ‏ کورن در ماکروویو مقداری دانه ذرت را در یک کیسه کاغذی بزرگ بریزید و به مدت 7 تا 8 دقیقه در 450 وات قرار دهید. برای نتیجه بهتر می‏توانید کیسه را تکان دهید. برای تهیه پاپ‏کورن روی اجاق گاز هم کافی است مقداری روغن در یک ماهی تابه دردار و بزرگ بریزید. وقتی روغن داغ شد ، دانه‏ های ذرت را در آن ریخته و خوب پخش کنید ، طوری که یک گوشه ظرف نمانده و روی هم را نپوشانند ، سپس در ظرف را بگذارید و هر 10 تا 15 ثانیه آن را تکان دهید. با شنیدن اولین صدای باز شدن ذرت ها ظرف را هر 5 تا 6 ثانیه تکان دهید.

وقتی سر و صدای دانه‏ های ذرت تمام شد و پاپ کورن‏ها آماده شد ، آنها را در ظرفی ریخته و در صورت تمایل نمک یا شکر به آن اضافه کنید. البته انواع بسته‏ بندی و آماده ذرت هم وجود دارد که طرز تهیه آن روی بسته‏ ها نوشته شده است و کارتان را آسان می کند.

بوشار ذرت چیست؟

پاپ کورنی که پوسته های سفت ذرت از آن جدا شده و در عین نرمی ، ترد و خوشمزه است.

دسته رده بندی :

اسنک پوست گیری شده حجیم شده

ترکیبات :

دانه پوست گیری شده ذرت ، پودر پنیر ، روغن گیاهی ، نمک تصفیه شده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو