طرز تهیه پاستا با سس ریحان 

طرز تهیه پاستا با سس ریحان, طرز تهیه پاستا با سس ریحان و گوجه فرنگی

هنر «آشپزی» در ترکیب طعم‌ها و رنگ‌ها نهفته است و زمانی که صحبت از پاستا به میان می‌آید، این هنر به اوج خود می‌رسد. پاستا با سس ریحان، نه تنها یک «غذای ایتالیایی» کلاسیک است بلکه تجربه‌ای است که هر آشپزی را به چالش می‌کشد تا با مهارت و دقت، مزه‌ها و عطرها را به بهترین شکل با هم ترکیب کند.

برای تهیه پاستا با سس ریحان ابتدا مرغ را مزه‌دار کنید و سپس تکه‌های آن را در روغن زیتون و ادویه تفت دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را پوره کنید و به همراه ریحان تازه به مرغ اضافه کنید تا سس غلیظی بدست آید. پاستا را جداگانه بپزید، آبکشی کنید و به مخلوط مرغ و سس اضافه نمایید. در پایان، پنیر پارمسان رنده شده و برگ‌های ریحان تازه را برای تزئین اضافه کرده و سرو کنید.

موادمقدار
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
پاستا۱/۲ بسته
پنیر پارمسانبه مقدار لازم
ریحان تازه۱ دسته
سینه مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم
گوجه فرنگی۵ عدد

طرز تهیه پاستا با سس ریحان

مرحله 1: مزه‌دار کردن مرغ

ابتدا، سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به شکل مکعبی خرد کنید. مرغ خرد شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک پیمانه ریحان ساطوری شده، و ادویه‌های مورد نظرتان از جمله نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا را اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مرغ به طور کامل با ادویه و ریحان ترکیب شود.

مرحله 2: آماده‌سازی سس گوجه و ریحان

گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید. آن‌ها را داخل میکسر ریخته و پوره کنید یا از رنده استفاده کنید تا به شکل ریز درآیند. پوره گوجه فرنگی را در یک تابه گرم ریخته و کمی تفت دهید. پس از چند دقیقه، یک پیمانه ریحان پوره شده را اضافه کرده و برای ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا سس شما کمی غلیظ شود.

مرحله 3: پخت مرغ

حالا، کمی روغن زیتون دیگر به تابه اضافه کنید و مرغ‌های مزه‌دار را در آن تفت دهید. به محض اینکه مرغ تغییر رنگ داد، سس ریحانی که در مرحله قبل تهیه کردید را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مرغ با سس به خوبی ترکیب شود.

مرحله 4: آماده‌سازی پاستا

در همین زمان، آب را در یک قابلمه بزرگ به جوش آورده، کمی روغن و نمک اضافه کنید. پاستا را به آب جوش اضافه کنید و طبق دستورالعمل بسته‌بندی آن را بپزید (حدود 7 تا 10 دقیقه). معمولاً پاستا باید تا حدی که هنوز کمی سفت است درون آب جوش بماند.

مرحله 5: ترکیب پاستا و سس

پاستای پخته شده را آبکش کرده و به تابه حاوی مرغ و سس اضافه کنید. همه چیز را به خوبی با هم ترکیب کنید و برای حدود ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید تا تمام طعم‌ها به خوبی با هم ادغام شوند.

مرحله 6: افزودن پنیر پارمسان

در این مرحله، کمی پنیر پارمسان رنده شده را روی پاستا و مرغ پاشیده و به آرامی هم بزنید تا پنیر کمی آب شود و با سایر مواد ترکیب شود. این کار باعث می‌شود غذای شما خوشمزه‌تر شود.

مرحله 7: سرو کردن

در مرحله پایانی پاستا را در بشقاب‌های سرو بکشید. برای تزئین، می‌توانید از چند برگ ریحان تازه و مقدار بیشتری پنیر پارمسان رنده شده استفاده کنید. اکنون زمان آن رسیده است که از پاستای خوشمزه خود لذت ببرید. نوش جان!