علیرضا خدابخشی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/20

16:40


اولین پس لرزه های برنامه پنج شنبه شب گفت وگوی ویژه خبری به استعفا یا برکناری معاونت سیاسی صداوسیما منتج شد. به این ترتیب روز گذشته علیرضا خدابخشی از این معاونت رفت و بنابر حکم رئیس سازمان صداوسیما ، محمدعلی صائب به سرپرستی معاونت سیاسی صداوسیما منصوب شد.

علیرضا خدابخشی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

علیرضا خدابخشی کیست و الان کجاست؟

برنامه گفت وگوی ویژه خبری پنج شنبه شب صدا وسیما ، روز گذشته نخستین پس لرزه خود را تجربه کرد. علیرضا خدابخشی ، معاون سیاسی سازمان صداوسیما روز گذشته بنا به قولی استعفا کرد و بنا به نقل قولی دیگر برکنار شد تا رسم خانه تکانی در آستانه عید نوروز در سازمان صداو سیما هم به جا آورده شود. پنج شنبه شب وقتی شبکه دو صداوسیما برنامه گفت وگوی ویژه خبری اش را با حضور حمید رسایی منتخب مردم تهران در مجلس روی آنتن برد ، مجری برنامه در عملکردی عجیب  و بی سابقه ،   رسایی را به سمت نام بردن مستقیم از رئیس مجلس و چندرسانه به عنوان حامیانش در جریان انتخابات مجلس سوق داد؛ همان زمان پیش بینی می شد این موضوع ، تبعات جدی خواهد داشت. نتیجه آنکه روز گذشته پیمان جبلی ، رئیس سازمان صداوسیما در حکمی محمدعلی صائب را به سرپرستی معاونت سیاسی صداوسیما منصوب کرد و از علیرضا خدابخشی به خاطر زحماتش تشکر و قدردانی کرد.

علیرضا خدابخشی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

علیرضا خدابخشی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

هرچند تاکنون به صورت رسمی دلیل استعفا یا برکناری خدابخشی از معاونت سیاسی صداوسیما ، پخش برنامه پنج شنبه شب بیان نشده است ، اما واکنش های صورت گرفته در فضای مجازی و از سوی دیگر رسانه ها طی دو روز گذشته نشان می داد که این برنامه گفت وگو و عملکرد مجری برنامه بدون تبعات نخواهد ماند. همچنان که فردای آن روز (روز جمعه) خبرگزاری تسنیم در گزارشی به صراحت عملکرد صداوسیما را «بداخلاقی و ستیزه جویی دشمن شادکن» توصیف کرد و از برنامه مذکور به عنوان برنامه عجیب وغریبی یاد کرد که مصداق تخطی از تذکر عمومی رهبر معظم انقلاب در روز پنج شنبه بود.


بیوگرافی علیرضا خدابخشی

علیرضا خدابخشی متولد سال 1355  فعالیت رسانه ای خود را از سال 1378 شمسی از گروه سیاسی شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. کارشناسی ، نویسندگی ، پژوهشگری و تهیه کنندگی برنامه های سیاسی از سوابق اولیه او به شمار می آید.

از جمله سوابق خبری و فعالیت های علیرضا خدابخشی در رسانه های مکتوب می توان به دبیری خبر سراسری و جوان ، مدیر گروه اجتماعی و مدیر گروه سیاسی ، تاسیس پیک بامدادی در اخبار صدا ، سردبیری برنامه پایش در شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ، خبرنگاری مجلس شورای اسلامی در روزنامه ابرار ، معاون سردبیر روزنامه همشهری و همچنین مدیریت نشریات سروش اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو