سعید عبدالملکی استاد دانشگاه پیام نور کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/15

18:17


استاد دانشگاه پیام نور گفت : حل مشکلات و ناکارآمدی های داخلی از راه صندوق رأی امکان پذیر است و تحریم انتخابات و قهر با صندوق رأی نه تنها یک راه حل نیست؛ بلکه مشکلات بیشتری را به بار می آورد. لذا بصیرت و بلوغ سیاسی مردم درمجموع موجب مشارکت بالا در انتخابات و شکست پروژه تحریم انتخابات شد.

سعید عبدالملکی استاد دانشگاه پیام نور کیست؟ + بیوگرافی

عبدالملکی : بصیرت و بلوغ سیاسی موجب مشارکت بالا در انتخابات و شکست پروژه تحریم انتخابات شد

سعید عبدالملکی ، استاد دانشگاه پیام نور و فعال سیاسی ، با اشاره به حضور پرشور در انتخابات اظهار کرد : علیرغم تبلیغات گسترده دشمن برای تحریم انتخابات و ناامیدسازی مردم به منظور عدم مشارکت ، اما در بعضی استان های کشور شاهد مشارکت بالای 70 درصد بودیم که به نظر بنده به سه دلیل بین المللی ، منطقه ای و داخلی برای این موضوع می توان اشاره کرد یکی وضعیت بین المللی است که شاهد هستیم آمریکا دیگر قدرت قبل را ندارد ، روسیه و اکراین در باتلاق جنگ فرسایشی گرفتار شده اند و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تمام اعتبار و حیثیت غرب را زیر پا گذاشته است و از طرفی به این علت که حیوانات سیاسی بر جهان غرب و رژیم صهیونیستی حکومت می کنند که حتی به جوامع خود نیز رحم نمی کنند ، لذا پروژه نگاه به بیرون و غرب گرایی در ایران شکست خورده است که یکی از آن پروژه ها براندازی و تغییر رژیم است.

سعید عبدالملکی استاد دانشگاه پیام نور کیست؟ + بیوگرافی

سعید عبدالملکی استاد دانشگاه پیام نور کیست؟ + بیوگرافی

وی افزود : به لحاظ منطقه ای نیز جمهوری اسلامی ایران دست برتر را دارد ، جبهه مقاومت و انصار الله یمن توانسته است مسیر استراتژیک اقتصادی جهان را به نفع مردم منطقه به کنترل خود درآورد و عملاً تجارت بین الملل به آسیب پذیرترین وضع خود رسیده است. به لحاظ داخلی نیز مردم به این نتیجه رسیده اند که نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که می تواند ایران را اداره کند و امنیت و آرامش به ارمغان بیاورد و از طرفی؛ حل مشکلات و ناکارآمدی های داخلی از راه صندوق رأی امکان پذیر است و تحریم انتخابات و قهر با صندوق رأی نه تنها یک راه حل نیست؛ بلکه مشکلات بیشتری را به بار می آورد. لذا بصیرت و بلوغ سیاسی مردم درمجموع موجب مشارکت بالا در انتخابات و شکست پروژه تحریم انتخابات شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انتخابات اخیر به معنای واقعی کلمه نمونه ای از یک حجامت سیاسی بود که برای صاحبان خرد و سیاست قابل تأمل و حتی هشدار است ، عنوان کرد : عده ای که مدعی بودند در معرض رأی مردم قرار گرفتند ، مردم دست رد به سینه آنها زدند. چه در جناح اصلاح طلب و اعتدالی و چه برخی جریانات اصولگرایی و لیست های رانتی مردم دست به خانه تکانی زدند. حرکت مردم نشان داد که اساساً لیست ها نیاز به آسیب شناسی دقیق دارند. واقعیت این است که به خصوص در تهران همواره رای لیستی مرسوم بوده است؛ اما در این دوره مردم متوجه شدند که رای لیستی ناکارآمد بوده است و منجر به حذف افراد شایسته شده است لذا به سمت لیست های ترکیبی حرکت کردند.

به گفته وی؛ در مجموع لیست ها به دو گونه قابل تقسیم هستند؛ یکی لیست های رانتی ، پشت پرده و قبیله ای و یکی دیگر لیست های مردمی هستند به نظر می رسد برخی لیست های این دوره ماهیت مردمی بیشتری داشتند و موفق به جلب نظر مردم شدند که شاید بتوان آن را یک تجربه جدید در نظام حکمرانی کشور دانست.

وی ادامه داد : پیش بینی می شود کشور بعد از 11 اسفند وارد مرحله ای جدید از وضعیت سیاسی و اجتماعی شود و ریزش ها و رویش های جدیدی را شاهد خواهیم بود و اگر اصلاح نظام حکمرانی صورت بگیرد رویش ها از ریزش ها پیشی خواهد گرفت؛ چراکه مردم دقیقا نشان دادند که لیست های سفارشی که توسط به اصطلاح پدرخوانده و کهن سالان سیاسی نسخه پیچی می شود شرایط را به سمت نوعی انقباض و دیکتاتوری پنهان برده است به همین دلیلی دست به انتخاب ترکیبی زدند و معبرشکنی کردند.

عبدالملکی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر پیش بینی آینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : این مجلس از هر لحاظ یک تجربه جدید خواهد بود. اما قطعاً مجلس دوازدهم انقلابی تر از مجلس یازدهم است و اگر عنصر کارآمدی نیز به آن اضافه شود ، می تواند تحول ایجاد کند و مشکلات اقتصادی و معیشتی و همین طور آسیب های اجتماعی را حل وفصل کند. علاوه براینکه 290 نماینده باید قوی عمل کنند مرکز پژوهش های مجلس نیز باید کارآمدتر از قبل وارد میدان عمل شود و با به کارگیری نخبگان و اساتید دانشگاه در احصاء نظام مسائل کشور و ارائه راهکارهای موثر و کارآمد مجلس را جدی تر از گذشته یاری کند.

این فعال سیاسی بیان کرد : کشور مشکلات انباشته ای از ابعاد گوناگون دارد که بیشتر آن ها از دوره های قبل و حتی دهه های قبل به جامانده است. به خصوص در مورد تنقیح قوانین و نظارت نیاز به تحولات جدی وجود دارد. به نظرم مجلس با 290 نماینده از پس این همه موضوع و مساله برنمی آید و نیاز به یاری و همراهی دارد ضروری است هم نمایندگان منتخب و هم نخبگان دلسوز ایثارگری انقلابی و فعالت جهادی و شبانه روزی از خود نشان دهند. به علاوه؛ به کارگیری متخصصان به عنوان نیروهای پشتیبان در کمیسیون های تخصصی به احصاء نظام مسائل و ارائه راهکارهای موثر در چارچوب سیاست های کلی کمک خواهد کرد.


بیوگرافی سعید عبدالملکی

سعید عبدالملکی متولد سال 1360 ، عضو هیئت علمی گروه روان شناسی دانشگاه پیام نور ، عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ، پژوهشگر مطالعات روان شناسی ، مولف کتب درسی دانشگاهها و روان شناس و مشاور در امور فردی ، اجتماعی و سازمانی می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو