عباس شیراوژن کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/21

21:26


معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان بین الملل گفت : شما دانشجویان سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی و سفیران فرهنگ بعثت پیامبر هستید.

عباس شیراوژن کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

دانشجویان بین الملل سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی هستند

به گزارش نم نمک ، همزمان با سالگرد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عید مبعث پیامبر اکرم(ص) ، 30 تن از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های علوم پزشکی ایران ، تهران و شهید بهشتی با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دیدار و گفت وگو کردند.

عباس شیراوژن کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

عباس شیراوژن کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

در این نشست ، عباس شیراوژن ، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن تبریک به مناسبت مبعث بزرگ پیامبر و ایام الله دهه مبارک فجر ، گفت : عید مبعث رسول اکرم یک انقلاب بزرگ تمدنی و بزرگ است و ما بسیار زیاد به حضرت رسول اکرم مدیون هستیم و این احساس دین و بدهکاری همواره نزد ما ایرانیان وجود دارد چرا که پیامبر اکرم (ص) همواره انسانها را از جهل وعقب ماندگی ها نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد : نکته مهم که باید به شما دانشجویان بین الملل بگویم این است که انقلاب اسلامی اگر چه وقوعش برای نخستین بار در کشور ایران رخ داد ولی از نظر ما مرز جغرافیایی ندارد.انقلاب اسلامی یعنی قیام انسانهای مسلمان علیه ظلم و ستم جهانی و یعنی هوشیاری و بیداری مسلمانان برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی. همان طور که دین اسلام و امت اسلامی مرز نمی شناسد و همه مسلمانان با هم برادر هستند ، انقلاب اسلامی هم محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و همه افرادی که پرچم انقلاب اسلامی را بلند می کنند ، برادران وخواهران یکدیگر هستند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد : در احادیث داریم که اگر کسی ببیند مسلمانی دارای مشکل است و به کمک وی نیاید و برای وی غصه ، مسلمان نیست و بر همین مبنا اندیشه انقلاب اسلامی ، نگرانی ، دغدغه و حمایت از مسلمانان عالم و حتی مستضعفان جهان است.

شیراوژن گفت : هر چه از عمر نظام سلطه می گذرد و بخصوص در سالهای اخیر ، میزان دشمنی و عنادش با مسلمانان عالم و انقلاب اسلامی در جهان بیشتر می شود و رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می کنند مردم مسلمان را سرکوب کنند و نگذارند در کنار هم با وحدت و منسجم باشند. فلسطین و غزه و ظلم هایی که به مردم مسلمان وارد می شود ، اینها همه دغدغه های عموم مردم ما می باشد. همان طور که برای عموم آزادگان جهان و جوانان آزاده دنیا یک دغدغه بزرگ محسوب می شود و برای این موضوع مردم قیام و تظاهرات می کنند و ما هم این دغدغه درخصوص مردم غزه را برای مردم خود و دانشجویان مان احساس می کنیم.

وی افزود : ما خوشحال و افتخار می کنیم که شما دانشجویان بین الملل در ایران مشغول به تحصیل هستید. بابت سختی ها ، غربتها و رنج هایی که شما دانشجویان خارجی می کشید ، پوزش می خواهیم و امیدوارم بتوانیم مشکلات شما را کمتر کنیم و شرایط تحصیل را برای شما در دانشگاه های علوم پزشکی بهتر کنیم و آینده خوبی برای شما عزیزان رقم بزنیم. رشته های علوم پزشکی و دانش پزشکی در کشور ما جایگاه جهانی خوبی دارد و بابت انتخاب ایران به عنوان محل تحصیل به شما تبریک می گویم.

معاون وزیر بهداشت به اهمیت پدیده انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت : حمایت از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی جهانی است و باید ببینیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا قدرش را بیشتر بدانیم. این نشست را برای این برگزار کردیم تا صحبتهای شما عزیزان را بشنویم و بدانیم به چه دلیل ایران اسلامی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کردید درحالی که می توانستید برای درس خواندن عازم دیگر کشورها شوید.

شیراوژن گفت : جوانان و دانشجویان ایرانی افرادی کنشگر ، مطالبه گر و انقلابی هستند و در همه مسائل همراه با انقلاب اسلامی هستند هرچند ممکن است برخی دارای ظواهر و پوشش متفاوتی باشند اما دارای روح بلند ، مومنانه و آرمانخواهی هستند.

وی خطاب به دانشجویان بین الملل گفت : شما اگر می خواهید بفهمید جوانان ما چقدر مومن و انقلابی هستند به چند مناسبت و چند موقعیت فیزیکی مراجعه کنید. چند روز قبل ولادت امام علی بود ، حضور عاشقانه دانشجویان و دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف در ایام رجب گواه این مدعاست. چند روز دیگر مراسم راهپیمایی 22 بهمن است و بروید به خیابانهای تهران ببینید چه آدم هایی با ظاهری متفاوت که شاید فکر کنیم اینها ایران و انقلاب اسلامی را دوست ندارند ، همپای دیگر مردم پیاده روی کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت افزود : یک ماه دیگر نیمه شعبان و ولادت امام مهدی(ع) است و قطعا جمعیت میلیونی دانشجویان ، جوانان و نوجوانان ما در مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران را خواهید دید و همه ساله حضور این عزیزان در حرم رضوی ، بارگاه حضرت معصومه (س) و حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر اماکن مذهبی را خواهید دید و می بینید که با ظواهر و پوشش های متفاوت برای توسل به ائمه و زیارت آنها به این محلهای مقدس می آیند.

وی گفت : یا اینکه دو ماه دیگر در شبهای قدر و ماه مبارک رمضان به مهدیه و مصلای تهران و دیگر مساجد مختلف بیایید و ببینید که جوانان و دانشجویان ایرانی فارغ از ظواهر و پوشش متفاوت ، قرآن بر سر می گیرند و با خدای خود راز و نیاز می کنند.

شیراوژن اظهار کرد : دشمنان متاسفانه برای اینکه مردم ما را از انقلاب اسلامی پشیمان کنند ، برنامه های مختلفی پیش رو دارند و حدود 53 کشور در دنیا دارید که علیه جمهوری اسلامی جاسوسی می کنند و در همین اغتشاشات خیلی از جوانان ما را تلاش داشتند وابسته به خود کنند. ما کشوری هستیم که علیرغم تحریم ها درحال پیش رفتن به جلو هستیم و خوشبختانه در عرصه های صنعتی ، نظامی ، پزشکی و اقتصادی با وجود این تحریم ها و فشارها ، جلو هستیم هرچند می دانیم تورم و گرانی داریم اما اقتصادمان ، اقتصادی محکم است و ان شاءالله تلاش می کنیم تحریم ها را خنثی کرده و با شرایط تحریم پیشرفت کنیم.

وی گفت : شما دانشجویان بین الملل سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی و سفیران فرهنگ بعثت پیامبر هستید و خیلی ها تلاش کردند در دنیا ، پیام بعثت نابود شود اما امام خمینی کاری کرد که این پیام دوباره احیاء شود. شما دانشجویان بخشی از این جریان مقاومت در برابر نظام سلسه هستید برای اینکه پیام بعثت زنده بماند و نقش شما عزیزان تاریخی است و باید مقاومت داشته باشید و به مردم ما و به ظواهر توجه نکنید. مردم ما مردمی مومن وانقلابی هستند. ما به شما دانشجویان خارجی افتخار می کنیم و دعامیکنیم مشکلات صنفی و آموزشی شما مرتفع شود.

به گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، معاون وزیر بهداشت گفت : برخی از مشکلات از جمله دو زبانه نبودن کتاب های مرجع شاید به این دلیل باشد که شما باید زبان فارسی یاد بگیرید تا در امتحانات دچار مشکل نشوید. یادگرفتن زبان فارسی ساده است به هرحال ماهیت رشته علوم پزشکی و حضور در موقعیت بالینی و ارتباط با بیماران ، ایجاب می کند که شما که در کشور ایران زندگی می کنید ، زبان فارسی را نیز یاد بگیرید.


بیوگرافی عباس شیراوژن

عباس شیراوژن متولد تهران معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت است.

عباس شیراوژن پیش از این به عنوان مدیریت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها فعالیت می کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو